Gå til innhold

Personer jeg ikke har felles venner med dukker opp på "personer du kanskje kjenner"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hva som kan være grunnen til dette? :klo: (på FB).

Anonymkode: 994fc...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanligvis fordi de har sjekket profilen din som kan være av ulike grunner:

-de er en venn av en venn som får det du poster opp i sin feed om dine venner liker/kommenterer poster og ble nyskjerrig på deg fordi de likte noe du postet og sjekket profilen din av nyskjerrighet f.eks.

-catfisher: falske profiler som dukker opp hos alle i blant.

-noen som er rasende på deg eller interessert i deg "stalker" deg litt.

En annen grunn kan være at dere faktisk har felles venner, men at begge har skjult venneliste, visstnok ser en ikke felles venner da om ikke facebook har rettet opp i den feilen, da facebook vil at felles venner ikke skal kunne skjules siden det er litt av poenget med facebook.

Jeg sjekket vennelista mi for morro skyld nå, det er flere personer der jeg ikke har felles venner med og som jeg er overbevist om at heller ikke er folk som stalker meg eller som jeg har truffet noensinne. Hvorfor de er der? Dunno..bare facebook som vet det:)

Anonymkode: a573d...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får opp personer som man har vært i nærheten av også, hvis man har appen på mobilen f.eks. Jeg har fått opp en helt fremmed på personer jeg kanskje kjenner. Denne personen var jeg i nærheten av (satt og ventet på flyplassen) og jeg husker vedkommende. 

Anonymkode: 9af2b...a6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff en gammel klassekamerat igjen. Vi har ikke sett hverandre på 20 år. Han bor ikke her jeg bor. Vi slo av en prat, fb ble ikke nevnt. Vi har ingen felles venner på fb

Noen dager etterpå, så kommer vedkommende opp som forslag fra fb. Så jeg er overbevist. De du stalker kommer opp som forslag.  Derfor går jeg aldri inn på andre,jeg ikke er venner med

Anonymkode: 4b382...8aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har FB appen så vet de følgende om deg:

- Hvor du er og hvor lenge du er der

- Hva du søker/surfer på

- Samtlige kontakter og hvem du har ringt

- Hva du snakker om med folk - tekst/tale/video

Ergo vet Facebook hvem du har vært i nærheten av eller hvem du satt på bussen med osv. Algoritmene er nok ikke helt perfekte, men FB vil jo prøve å koble deg med mest mulig folk.

Anonymkode: 15ea1...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nylig opp eksen til min eks som forslag i "Personer du kanskje kjenner". Det føltes litt skummelt og ubehagelig. Jeg har aldri møtt henne, og det nærmer seg tjue år siden jeg gjorde det slutt med eksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh dette er skrevet om mange ganger.. Som de fleste vet, så dukker det opp, dersom man har vært koblet til samme nett, eller vært i nærheten av hverabdre, eller vært på samme eventer. Kommer også opp om dere har felles kontakter på mobilen, instagram, hva du har søkt på, eller hvilke sider du har likt.

Anonymkode: 0ce1a...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg traff en gammel klassekamerat igjen. Vi har ikke sett hverandre på 20 år. Han bor ikke her jeg bor. Vi slo av en prat, fb ble ikke nevnt. Vi har ingen felles venner på fb

Noen dager etterpå, så kommer vedkommende opp som forslag fra fb. Så jeg er overbevist. De du stalker kommer opp som forslag.  Derfor går jeg aldri inn på andre,jeg ikke er venner med

Anonymkode: 4b382...8aa

Haha lol innbilsk 😂 Det kommer opp når personen har vrt i nærheten av deg, i samme bygg, på samme nettverk o.l.

Anonymkode: 0ce1a...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...