Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Noen som kan regler rundt skattekrav? 

Jeg fikk lønnslipp nettopp der kemner har trekt 18000kr? Jeg har brutto lønn 20,000 ca...å skattekrav på 30, 000 der jeg hadde søkt å lagt inn inntekt og utgifter... å dette har jeg informert kemner om, så nå har jeg ikke penger til verken mat eller husleie denne måneden..

Det kan umulig være lov å sette personer i en sånn knipe, skal selvfølgelig ringe kemner imorgen, men er det noen lover og regler jeg kan slå i bordet med? 

Man skal trossalt ha til livsopphold? 

Dette kan ikke være lov..? 

Anonymkode: 7e7ed...876

Skrevet

Dette er ikke lov nei, men du må følge med selv. Du har selvfølgelig fått brev om dette og skulle ha gitt opplysninger til namsmannen om din lønn og dine utgifter. Gjør du ikke det, så tar de det de kan. 

Og så har du fått brev om resultatet av utleggsforretningen hvor det står hvor mye de kom til å trekke. Dette må du klage på! 

Her er livsoppholssatser :https://www.regjeringen.no/no/tema/forbruker/gjeldsordning/livsoppholdssatser/id691824/

Så skal du også ha penger til f.eks husleie, strøm og innboforsikring.

Kontakt namsmannen i morgen, de er veldig greie som regel! 

Anonymkode: 8d0ff...003

• Liker 1
Skrevet

Tskk for svar!

Jeg kontaktet kemneren med engang jeg fikk brevet for nedbetaling, men tydeligvis så var ikke dette godt nok.

Jeg informerte også om min jobbsituasjon, har en ekstrajobb men har fått endel vakter den siste måneden så nå sitter jeg med da med 0 i lønn denne måneden. 

Men hvis det er helt umulig å få dem til å skjønne dette, er dette noe Nav Gjeldsrådgiver kan hjelpe meg? Å skrive en klage? 

Ts

Skrevet

Brutto lønn på 20k og 18k I trekk? Trakk de før skatt og satte deg i ennå mer skattegjeld...? 

Anonymkode: acbce...e5e

Skrevet

De trakk vanlig skatt, pluss trekket.

ts

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Noen som kan regler rundt skattekrav? 

Jeg fikk lønnslipp nettopp der kemner har trekt 18000kr? Jeg har brutto lønn 20,000 ca...å skattekrav på 30, 000 der jeg hadde søkt å lagt inn inntekt og utgifter... å dette har jeg informert kemner om, så nå har jeg ikke penger til verken mat eller husleie denne måneden..

Det kan umulig være lov å sette personer i en sånn knipe, skal selvfølgelig ringe kemner imorgen, men er det noen lover og regler jeg kan slå i bordet med? 

Man skal trossalt ha til livsopphold? 

Dette kan ikke være lov..? 

Hvordan kan de ta 18000 av 20000 brutto? Hva med den vanlige skatten?

Anonymkode: cafbc...860

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...