Gå til innhold

Marna Haugen


maomao

Anbefalte innlegg

3 timer siden, haptic skrev:

Jeg vet alt jeg trenger å vite om komikerfrue basert på mannen hun er gift med. 

This. Forferdellig fyr.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, MissMaya skrev:

Jeg syntes også det siste innlegget om sønnen var litt for privat. Jeg mener virkelig at både gutter og jenter skal få gå kledd som de vil/ leke med det de vil (så lenge det ikke er skadelig, så klart). Men jeg som ikke kjenner dem, trenger ikke vite hva sønnen hennes liker. Og nå ligger bildene av han på nettet, tilgjengelig for alle. Det er noe helt annet, enn å bare ha noen bilder i et privat familiealbum. Han har ikke valgt å fronte noe som helst, han er bare seg selv. Men nå har moren nettopp gjort han til en slags «frontfigur» for kjønnsnøytral lek, gjennom å publisere det blogginnlegget.

Signerer denne.

"Retten til beskyttelse av privatlivet og personvernet handler om vern av den personlige integritet, samt retten til selv å definere hvem man «er». Å skape sin egen digitale identitet betyr at man selv bestemmer hvilken informasjon som er tilgjengelig for andre. Når foreldre deler store mengder informasjon om barnet, fratar de barnet denne muligheten til å bestemme. Den dagen barnet er gammelt nok til selv å bruke sosiale medier, finnes han eller hun allerede på internett. Det er ikke sikkert at dette er den «samme personen» som barnet ville ønsket å fremstå som."

Hentet fra:

http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/

Også vel verdt å lese:

https://www.mediedebatt.no/barns-identitet-mediene/

 Det er trist når foreldres behov for oppmerksomhet, klikk og likes går foran barnas beste. Jeg gleder meg til disse barna fanges opp av lovverket; akkurat nå er de bare kasteballer mellom Datatilsynet, Barneombudet osv. Jurist Sara Eline Grønvold mener det er mulig at det allerede ER lovbrudd å eksponere barn på denne måten:

https://www.aftenposten.no/norge/i/orlEm/-Foreldre-bryter-daglig-barnekonvensjonen-om-barns-rett-til-privatliv

Nå leser ikke jeg denne bloggen til vanlig, jeg scrollet kun nedover 4-5 innlegg nå nettopp. Men det ser dessverre ut til at barnet utleveres både titt og ofte.

Endret av Ultiva
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/6/2017 den 16.28, MissMaya skrev:

Jeg syntes også det siste innlegget om sønnen var litt for privat. Jeg mener virkelig at både gutter og jenter skal få gå kledd som de vil/ leke med det de vil (så lenge det ikke er skadelig, så klart). Men jeg som ikke kjenner dem, trenger ikke vite hva sønnen hennes liker. Og nå ligger bildene av han på nettet, tilgjengelig for alle. Det er noe helt annet, enn å bare ha noen bilder i et privat familiealbum. Han har ikke valgt å fronte noe som helst, han er bare seg selv. Men nå har moren nettopp gjort han til en slags «frontfigur» for kjønnsnøytral lek, gjennom å publisere det blogginnlegget.

Det er jeg bare litt enig i.

Barna synes på snapchatkontoen hennes hele tiden. Aldri som frontfigur, men som en del av hennes liv. Det er så å si umulig for henne å dele på snapchat uten at de blir med, og hvis hun kutter ut snapchat mister hun absolutt et "leg up" i bransjen hun er i. Forsåelig.

Det er ganske lenge siden jeg først la merke til sønnen i bakgrunnen i skjørt eller kjole, eller elsakostyme eller hva det var for noe. Jeg tenkte ikke over det. Men de siste x antall ukene har jeg blitt bevisst på det, og tenkt at det er kult; jeg skulle ønske hun skrev noe om det. Jeg er helt sikkert ikke den eneste som har lagt merke til det, og det er garantert mange som har spurt. Derfor synes jeg ikke det er så rart at hun skriver om det. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
13 timer siden, jegerenenhjørning skrev:

Det er jeg bare litt enig i.

Barna synes på snapchatkontoen hennes hele tiden. Aldri som frontfigur, men som en del av hennes liv. Det er så å si umulig for henne å dele på snapchat uten at de blir med, og hvis hun kutter ut snapchat mister hun absolutt et "leg up" i bransjen hun er i. Forsåelig.

Det er ganske lenge siden jeg først la merke til sønnen i bakgrunnen i skjørt eller kjole, eller elsakostyme eller hva det var for noe. Jeg tenkte ikke over det. Men de siste x antall ukene har jeg blitt bevisst på det, og tenkt at det er kult; jeg skulle ønske hun skrev noe om det. Jeg er helt sikkert ikke den eneste som har lagt merke til det, og det er garantert mange som har spurt. Derfor synes jeg ikke det er så rart at hun skriver om det. 

Så det du sier er at fordi Marna skal kunne ha suksess som blogger / SoMe-profil så må sønnens rett til privatliv vike? 

Det er en drøy påstand, som ikke hører hjemme noe sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kikket innom Ørjan Burøe sin instagram i et masochistisk øyeblikk og kan enkelt konkludere med at far utleverer barna i like stor grad som mor. Han har postet mange videoer av sin sønn og det er sikkert ikke noe bedre på snap. Ergo blir dette barnet utlevert i mange kanaler og totalen blir veldig stor. Men jeg kan ikke si meg overrasket. Ikke når far heter Ørjan Burøe ...

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2017 den 16.35, Jacques skrev:

This. Forferdellig fyr.

Hvorfor er han forferdelig? Noe jeg ikke har fått med meg? Blir nysgjerrig her :bond:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2017 den 21.44, Jacques skrev:

Kikket innom Ørjan Burøe sin instagram i et masochistisk øyeblikk og kan enkelt konkludere med at far utleverer barna i like stor grad som mor. Han har postet mange videoer av sin sønn og det er sikkert ikke noe bedre på snap. Ergo blir dette barnet utlevert i mange kanaler og totalen blir veldig stor. Men jeg kan ikke si meg overrasket. Ikke når far heter Ørjan Burøe ...

Atle antonsen sendte jo (på fylla??) trusselmelding til ØB med begrunnelse at han tjente penger på å eksponere ungene sine. Dette var samtidig som den groteske finn.no reklamen gikk.

link til vg-artikkel om saken, første googletreff

 

Edit: jeg fant en veldig bra kommentatorartikkel om dette med ØB og hviorfor han surrer med så mye reklamer og blogg og eksponering, sammenlignet med f.eks Tore Sagen som også er komiker med barn (vi knapt vet hva heter).

Link til VG

Endret av Alice123
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, xemiliex skrev:

Jeg venter på at tilværelsen til Ørjan Burøe skal rakne og at pandoras eske skal åpne seg.

Jeg også. Det er nok bare snakk om tid...

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, xemiliex skrev:

Jeg venter på at tilværelsen til Ørjan Burøe skal rakne og at pandoras eske skal åpne seg.

why?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Bottega skrev:

why?

Fordi fyren er en slibrig idiot. Har man hørt på podden til Tusvik og Tønne kommer det ganske godt fram at han ikke er spesiellt godt likt i eget miljø pga oppførsel. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2017 den 21.27, CecilieX skrev:

Så det du sier er at fordi Marna skal kunne ha suksess som blogger / SoMe-profil så må sønnens rett til privatliv vike? 

Det er en drøy påstand, som ikke hører hjemme noe sted.

Skulle skrive det samme👍👏

Barn har rett til et privatliv og vern om sin person! Hvis man ikke kan overleve som blogger uten å bryte barnekonvensjonen får man finne seg noe annet å gjøre! 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 6.11.2017 den 10.29, kidnapkid skrev:

Men at hun utleverer sønnen sin, at hun eksponerer barna sine i sosiale medier daglig og sågar tjener penger på dem; det er ikke så farlig. Hun heter jo ikke Caroline Berg Eriksen. 

Eller Anna, VP, AB...Det er mange som blir kritisert for utleveringen her! 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Veslefrikk skrev:

Jeg også. Det er nok bare snakk om tid...

La oss inderlig håpe at bobla sprekker! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for ryktespredning/spekulasjoner og svar til dette. 

Mynona, mod.

Endret av Mynona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...