Gå til innhold

Marna Haugen


maomao

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, morhjertegod skrev:

Hjelper ikke med noen av delene, så lenge han sender Elden og manager på folk for å tie, samtidlig som han ber om tilgivelse.

Ja. Jeg hadde tenkt å gjøre noe konkret ift Rådhusteateret, men jeg vil ikke ha Elden etter meg. De er så smålige! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes for øvrig det er spesielt at alle de store avisene har publisert intervju hvor Ørjan får promotere seg selv samtidig som de ikke vil skrive hva han faktisk er anklaget for. Skal man fortelle den ene siden av historien så får man fortelle hele historien. 

Alle de store avisene vet om slikt lenge før vi vanlige folk får vite om det. Så det er ikke som om de ikke vet hva de holder på med. 

Om de ikke ønsker å publisere anklagene så  burde de heller ikke publisere Ørjans "beklagelse".

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan
1 minutt siden, SVK skrev:

Synes for øvrig det er spesielt at alle de store avisene har publisert intervju hvor Ørjan får promotere seg selv samtidig som de ikke vil skrive hva han faktisk er anklaget for. Skal man fortelle den ene siden av historien så får man fortelle hele historien. 

Alle de store avisene vet om slikt lenge før vi vanlige folk får vite om det. Så det er ikke som om de ikke vet hva de holder på med. 

Om de ikke ønsker å publisere anklagene så  burde de heller ikke publisere Ørjans "beklagelse".

De har publisert et par kommentarer som er negative til ØB og handlingene hans. På den måten slipper de å ta i saken selv, samtidig som samvittigheten ikke er helt rævva. Det er det nærmeste vi kommer sannheten fra VG, tror jeg.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/VRAnw1/komiker-reagerer-hvordan-kan-du-vaere-paa-mannens-side-i-metoo

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/L0rR9Q/komiker-sofie-froeysaa-reagerer-naar-metoo-anklager-blir-bagatellisert-av-norges-stoerste-avis?utm_content=recirculation-matrix&utm_source=VRAnw1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle rede her viste mange hvem det var snakk om, også journalister i de fleste mediehus, men det ble lagt lokk på.. http://www.nattogdag.no/2017/12/kjent-komiker-anklages-overgrep-seksuell-trakassering/?fbclid=IwAR23pimSf-Z0LvxeMnoNkVMMLouExwooSly533jLIf8J5BTh-0dI7quLS-I Det er ganske skemmende lesning, men avisene holdt tett og kona forsvarte han, det var han som ble missbrukt i me too kampanjen. Hjelpes !!!

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen av dere som har blitt truet av Elden er i tråden.

Om dere trenger juridisk hjelp så kontakt de andre som har mottatt brev fra Elden, sjekk om noen vil tilby litt juridisk hjelp gratis og sjekk muligheten for innsamlingsaksjon til å dekke  advokatutgifter.

Endret av SVK
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SVK skrev:

Om noen av dere som har blitt truet av Elden er i tråden. Om dere trenger juridisk hjelp så kontakt de andre som har mottatt brev fra Elden, sjekk om noen vil tilby litt juridisk hjelp gratis og sjekk muligheten for innsamlingsaksjon til å dekke  advokatutgifter.

Alle som har blitt plaget av denne mannen, burde gå til felles søksmål for sexual harassment, men vi er nok ikke helt Usa  her på bjerget.😉

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, morhjertegod skrev:

Alle rede her viste mange hvem det var snakk om, også journalister i de fleste mediehus, men det ble lagt lokk på.. http://www.nattogdag.no/2017/12/kjent-komiker-anklages-overgrep-seksuell-trakassering/?fbclid=IwAR23pimSf-Z0LvxeMnoNkVMMLouExwooSly533jLIf8J5BTh-0dI7quLS-I Det er ganske skemmende lesning, men avisene holdt tett og kona forsvarte han, det var han som ble missbrukt i me too kampanjen. Hjelpes !!!

Forstår ikke at hverken avisene eller alle de mennene med makt holdt tett om dette frem til nå: de hadde mulighet til å ta hull på den byllen for ett og et halvt år siden. 

Selvsagt burde kvinnene anmeldt, men det er ikke en lett situasjon for en kvinne: sannsynligheten for at saken blir henlagt er stor og karrieren din står på spill. Forstår godt at man som ung kvinne ikke tør å gå foran i slike saker. Media og profilerte menn derimot har denne muligheten. 

Syns det er veldig rart at dette har vært en vernet sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, SVK skrev:

Synes for øvrig det er spesielt at alle de store avisene har publisert intervju hvor Ørjan får promotere seg selv samtidig som de ikke vil skrive hva han faktisk er anklaget for. Skal man fortelle den ene siden av historien så får man fortelle hele historien. 

Alle de store avisene vet om slikt lenge før vi vanlige folk får vite om det. Så det er ikke som om de ikke vet hva de holder på med. 

Om de ikke ønsker å publisere anklagene så  burde de heller ikke publisere Ørjans "beklagelse".

Amen! 100% enig med deg👌

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, venus* skrev:

Jeg vil unnskylde det jeg gjorde. Uakseptabelt,  men du skjønner jeg hadde en dårlig uke, katta ble syk etc. Men sorry, og husk at jeg LANSERER EN NY PODCAST. OG DU KAN SE MEG PÅ EN SCENE NÆR DEG

Var det ikke en vond akilles som var unnskyldningen for at han ble så full på julebordet til Latter, og stakkars han klarte å  ta på en kollega i skrittet?

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SVK skrev:

Om noen av dere som har blitt truet av Elden er i tråden.

Om dere trenger juridisk hjelp så kontakt de andre som har mottatt brev fra Elden, sjekk om noen vil tilby litt juridisk hjelp gratis og sjekk muligheten for innsamlingsaksjon til å dekke  advokatutgifter.

Sånn jeg forstod det så var det en dame som delte egen erfaring om ØB, og deretter tok Elden kontakt.  Selv om det er ord mot ord, så er det ganske mange som har samme erfaring som denne damen. Ytterst tvilsomt at hun trenger advokat, ØB har ingenting på henne. Hun derimot har kanskje på han (-hvis hun har tatt vare på meldingene fra han).

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarfeltet til VG er skuffende og trist lesing, kvinnene ses som hysteriske og ØB hylles. Det oser ignoranse av de som er på hans side og jeg lurer på om de hadde hatt samme holdning om det var deres egen datter som ble utsatt for trakasseringen.

Han burde aldri få stått på en scene igjen og jeg hyller de kvinnene som tørr å stå frem, for det krever mot. Han derimot er feig som sender advokat og manager etter de kvinnene han allerede har laget livet vondt for. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde han snakket om dette fordi han beklaget oppførselen sin. Derfor jeg svarte som jeg gjorde til å begynne med. Jeg visste ikke at han hadde en skjult agenda fordi han nå trengte å bli promotert! Vet ikke helt hva jeg skal tenke om en del her. Ikke har jeg fått med meg alt heller. Men jeg lurer på om noen vet hvor mange damer som er blitt trakkasert som har stått frem? Jeg vet om bare Tusvik jeg da. Ellers bare hørt at det må være ganske mange ut fra hva andre skrivet. Noen som har svar på spørsmålet mitt her? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg trodde han snakket om dette fordi han beklaget oppførselen sin. Derfor jeg svarte som jeg gjorde til å begynne med. Jeg visste ikke at han hadde en skjult agenda fordi han nå trengte å bli promotert! Vet ikke helt hva jeg skal tenke om en del her. Ikke har jeg fått med meg alt heller. Men jeg lurer på om noen vet hvor mange damer som er blitt trakkasert som har stått frem? Jeg vet om bare Tusvik jeg da. Ellers bare hørt at det må være ganske mange ut fra hva andre skrivet. Noen som har svar på spørsmålet mitt her? 

Her ser du litt av omfanget oppsumert https://influencere.wordpress.com/2019/02/14/komikerfrue-hykleri/ og fler og fler kommer frem med hva de vet på fb, de fleste kollegaer av mannen.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var altså fbm at han lanserte podcast at beklagelse kom. Jeg fikk ikke med meg det. Jeg trodde at han bare endelig ville snakke om saken og beklage. Nå virker han jo bare veldig betegnende, og jeg føler meg skikkelig teit her. Lurt liksom. Selv om det var min egen skyld at jeg ikke leste godt nok. Hvordan klarer en person å gjøre så mange feil?! 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men er det lov å dele slike historier med fullt navn når man ikke har noe bevis?

Jeg støtter Metoo 100 %, men ser at det kan bli litt enkelt å kaste seg på et hylekor så lenge det ikke kreves noe bevis. Man kan vel bli anmeldt for æreskrenkelser? Man må passe på så det ikke oppstår en mobb som ødelegger liv helt uten lov og dom 

Jeg tror nok at denne personen har sine skjelett i skapet (det har han jo innrømmet), men det er et ganske kraftig karakterdrap som pågår her nå, og det skal man tenke litt på. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Men er det lov å dele slike historier med fullt navn når man ikke har noe bevis?

Jeg støtter Metoo 100 %, men ser at det kan bli litt enkelt å kaste seg på et hylekor så lenge det ikke kreves noe bevis. Man kan vel bli anmeldt for æreskrenkelser? Man må passe på så det ikke oppstår en mobb som ødelegger liv helt uten lov og dom 

Jeg tror nok at denne personen har sine skjelett i skapet (det har han jo innrømmet), men det er et ganske kraftig karakterdrap som pågår her nå, og det skal man tenke litt på. 

Hvilken bevis tenker du på da ?  Det høres jo ut som det florerer med bilder og meldinger fra han, så litt underbygging av historiene  finnes jo.

Angående din bekymring om karakterdrap.  Det er det jo akkurat det Burøe truer å gjøre med sine ofre. Han har jo til en viss grad lykkes med det også ser det ut til, nå når historiene begynner å komme ut om hvordan de følte seg presset og truet.

At Burøe saken har eksplodert i media med fullt navn, er det jo Burøe selv som har initiert. Før det har han jo stort sett vært anonym. 

Hvis alle jentene hver for seg skulle gått til politiet med sin historie så hadde det aldri blitt noe sak. Da hadde der blitt henlagt på grunn av manglende bevis og manglende ressurser til etterforsking. Han hadde da kunne fogrtsatt med griseriet sitt i det uendelige.

 

Endret av Infinity
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Infinity skrev:

Hvilken bevis tenker du på da ?  Det høres jo ut som florerer med bilder og meldinger fra han, så litt underbyggende av historiene  finnes jo.

Angående din bekymring om karakterdrap.  Det er det jo akkurat det Burøe truer å gjøre med sine ofre. Han har jo til en viss grad lykkes med det også ser det ut til, nå når historiene begynner å komme ut om hvordan de følte seg presset og truet.

At Burøe saken har eksplodert i media med fullt navn, er det jo Burøe selv som har initiert. Før det har han jo stort sett vært anonym. 

 

 

Jeg tenkte ikke på denne saken spesielt, egentlig, her har han jo tydligvis lagt igjen ganske mange bevis (men er det noen som har sett dem?), men mer på generelt grunnlag. 

Men dette er kanskje ikke tråden å ta dette opp, så jeg lister meg stille ut igjen ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...