Gå til innhold

Marna Haugen


maomao

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, Benson skrev:

Man betaler for beliggenheten. Mange er villig til å betale noen mill ekstra for å bo sentralt. Man har jo ulike prioriteringer og tanker om hva som er viktig når man bosetter seg et sted. 

Har man råd, så skjønner jeg hvorfor folk gjør det. Hvertfall hvis de opprinnelig er fra Oslo området. Ikke alle som ønsker å flytte til billigere plasser. Nå bor jeg på Sørlandet og nekter å flytte uansett om boligprisene hadde steget

Nå tror jeg Marna og Ørjan tjener bra. De har spart lenge til å kunne kjøpe hus. Unner de det jeg :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marna og Ørjan har jo sånn sett gjort akkurat det enkelte her mener man skal.
De kunne sannsynligvis tenkt seg å bli boende i Oslo, men valgte å se litt lengere ut for å få råd til en enebolig. 
Og valget falt på Ski.

At de kunne fått en råflott enebolig til samme prisen om de godtok å flytte til Elverum eller Otta er liksom likegyldig..... 
 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de har vært råflinke jeg, gjort nesten alt selv, fått et fett hus med kjempestor og flott hage. Et eldorado for ungene, må være deilig å kunne slippe ungene ut i egen hage i stedet for å bo midt i trafikken på Majorstua. Bor selv sånt, og kunne aldri ha bosatt meg i en blokkleilighet. Ski er uansett ikke langt unna Oslo for dem med tanke på jobb og eventer. Som Ørjan sa til datteren i Bloggerne; du har like lang reisetid til din mor herfra som fra Oslo. Unner de ALT godt i det nye, flotte huset. Dette har de jobbet beinhardt for lenge. 👏🏼👏🏼👍🏼

Tilføyelse: dere som bor midt i Oslo i leiligheter, er det ikke lytt for naboer både over og under, ved siden av seg? Har vært på besøk og bodd i bygård flere ganger, meget sentralt til alt, men man kan liksom ikke kjøre full musikk med åpne vinduer til helgevasken feks. Ser jeg for meg. Alle har vel "en sur nabo" som er litt Narvestad 😅

Endret av Hotellet
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Hotellet said:

Syns de har vært råflinke jeg, gjort nesten alt selv, fått et fett hus med kjempestor og flott hage. Et eldorado for ungene, må være deilig å kunne slippe ungene ut i egen hage i stedet for å bo midt i trafikken på Majorstua. Bor selv sånt, og kunne aldri ha bosatt meg i en blokkleilighet. Ski er uansett ikke langt unna Oslo for dem med tanke på jobb og eventer. Som Ørjan sa til datteren i Bloggerne; du har like lang reisetid til din mor herfra som fra Oslo. Unner de ALT godt i det nye, flotte huset. Dette har de jobbet beinhardt for lenge. 👏🏼👏🏼👍🏼

Tilføyelse: dere som bor midt i Oslo i leiligheter, er det ikke lytt for naboer både over og under, ved siden av seg? Har vært på besøk og bodd i bygård flere ganger, meget sentralt til alt, men man kan liksom ikke kjøre full musikk med åpne vinduer til helgevasken feks. Ser jeg for meg. Alle har vel "en sur nabo" som er litt Narvestad 😅

Nja, ikke særlig lytt egentlig. Litt fra trappeoppgangen, men ikke naboer. Men jæskla mye lukt fra naboene sleit jeg med i bygårder. Røyk, mat, andre... ting. Og den jævla brannalarmen som ikke fungerte riktig, eller som var felles for alle. Så hvis en fyr laga pizza på en tidlig lørdagsmorra, så måtte vi alle ut i -20 grader og vente til vi fikk skrudd den av. Kjipt når du jobbet sene vakter og nettopp hadde sovna. Det hadde sin sjarm, den var bare relativt kortvarig for meg. Jeg bor nå i blokkleilighet utenfor sentrum, bare 20 min med bane til Jernbanetorget (det bruker man med buss i sentrum uansett), og her er stille, rolig og bedre luft. Og så klart billigere, eller større plass til samme pris. Kjøpte en eldre, stygg leilighet som jeg hatet, men fikk "den følelsen" i. Og pusset den opp på alle måter. Savner å kunne hente take away kjapt, men soverom er faktisk viktigere.

Det virker som om Marna og Ørjan har ventet på det rette huset, med den gode følelsen og det de ønsket (som man ikke kan forandre på), som de tenker å bo i lenge. Da er ikke den prisen, eller prisen for oppussing så eitrande gale. De har barn (ett som også har en mor som hun skal kunne komme seg til) og dyr, gode lønninger, han reiser mye (greit å bo ok avstand til Gardermoen), begge er oppvokst utenfor sentrum selv... Ser ut som de har tatt et ganske smart valg, spør du meg. Kanskje de ikke ville ha et helt ferdig hus heller, det er det faktisk ikke alle som vil. Alle boliger må oppgraderes, de valgte å lage sitt drømmehjem, istedenfor å flytte rett inn i noen andre sitt. Jeg skjønner de godt ;)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gillians

Jeg har begynt å drømme om hus, dritlei naboer, vil ha hage og mer privatliv. Selv om jeg faktisk teoretisk kan bo hvor jeg vil (samboer og) er det helt uaktuelt å flytte til gokk bare fordi det er et fint, billig hus der. Vi som har bodd lenge i by har det sosiale der, samtidig som vi er vant til, og liker det byer kan by på. Og det er åpenbart enormt mange som tenker sånn, hvis ikke hadde ikke hus i Ski vært mye dyrere enn hus i Gudbrandsdalen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Man trenger ikke bo i gokk.  Men det er Oslo og områdene rundt som er ekstremt dyre. Vi bor 10 min unna byen m bil (middels stor by i Norge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutes ago, mammanicolene said:

Man trenger ikke bo i gokk.  Men det er Oslo og områdene rundt som er ekstremt dyre. Vi bor 10 min unna byen m bil (middels stor by i Norge)

Jeg bor 20 minutter fra Oslo. 

Hvor bor dere andre? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra 45 min. utenfor Oslo og det har blitt ganske dyrt der også. Jeg jobber i Oslo og har prøvd å pendle og det er helt uaktuelt å gå tilbake til bare fordi boligene er litt billigere. 

Nå har vel heller ikke Marna og Ørjan klaget over boligprisene så jeg skjønner ikke hvorfor det er så mye å diskutere. Det er deres valg.

Endret av Jolanda
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Oslo og skjønner ikke hvorfor folk gidder å betale 6,7 mill for et gammelt hus i Ski når man kan få noe bedre. Min søster fikk et flott hus i utkanten av Oslo til 4,5 mill, nyoppusset og alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gillians skrev:

Jeg har begynt å drømme om hus, dritlei naboer, vil ha hage og mer privatliv. Selv om jeg faktisk teoretisk kan bo hvor jeg vil (samboer og) er det helt uaktuelt å flytte til gokk bare fordi det er et fint, billig hus der. Vi som har bodd lenge i by har det sosiale der, samtidig som vi er vant til, og liker det byer kan by på. Og det er åpenbart enormt mange som tenker sånn, hvis ikke hadde ikke hus i Ski vært mye dyrere enn hus i Gudbrandsdalen!

Finnes en mellomting mellom å bo i Oslo og bo uti gokk da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Speedmaster skrev:

Jeg bor 20 minutter fra Oslo. 

Hvor bor dere andre? 

Ikke så langt fra Kristiansand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så begeistret for Oslo, men forstår jo tilknytningen andre må ha til byen. Har jo en likedan tilknytning til min egen by. 

At folk ønsker å betale så mye for et hus tenker jeg ikke noe på. Men det som har streifet tankene innimellom er .. hvordan klarer dere i Oslo å betjene så store lån og utgiftene som hører med et hus, og leve samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gillians skrev:

Jeg har begynt å drømme om hus, dritlei naboer, vil ha hage og mer privatliv. Selv om jeg faktisk teoretisk kan bo hvor jeg vil (samboer og) er det helt uaktuelt å flytte til gokk bare fordi det er et fint, billig hus der. Vi som har bodd lenge i by har det sosiale der, samtidig som vi er vant til, og liker det byer kan by på. Og det er åpenbart enormt mange som tenker sånn, hvis ikke hadde ikke hus i Ski vært mye dyrere enn hus i Gudbrandsdalen!

Så Ski er gokk?🤔 Herlighet, det tar kortere tid å komme seg til sentrum fra nærområdene til Oslo enn å komme seg rundt fra et sted i byen til et annet. Det er mange fine områder rundt Oslo man kan få bolig rimeligere enn i Oslo. Skjetten, Nittedal, Lørenskog, Lillestrøm, Ski, Jessheim, Skedsmo, Langhus, osv. Og nek, ingen av disse stedene er i gokk🙄

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, mammanicolene skrev:

Jeg og sambo satt å snakket om dette. Deet stygge, gamle huset til så mange mill. Helt utrolig. Også bruker de sikkert veldig mye på oppussing også. Skjønner beliggenheten. Men det er jo utenfor Oslo. Skjønner ikke at folk ønsker å bosette seg steder det er så dyrt å kjøpe? 

Vi har bygd et nytt og stort funkis hus nå på 3 mål tomt og alt-i-alt m tomt, grunnarbeid og ferdig hus ligger vi rett oppunder 5,5 mill totalt.

Og vi bor utenfor en by.

Så mye mer man kan få for pengene om man bare bosetter seg et annet sted enn rundt Oslo?

Du er ikke så veldig kjent i området skjønner jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, pandabear skrev:

Er så lei av at alle som ikke bor i Oslo og omegn MÅ kommentere hvor billig deres hus var, og at de ikke skjønner hvorfor man gidder å bruke så mye penger. OK. Da skjønner dere ikke det, men det er en grunn til st mange gidder det, så move on. Jeg driter i hvor billig hus jeg kan få på landet, fem timer nord for Oslo, for jeg har all famile, alle venner og hele livet mitt her i Oslo, og derfor vil jeg bo her uansett. 

Dette👏🏼🙌🏼 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snuppah00 skrev:

Ikke så langt fra Kristiansand :)

Hei sørlandssøster! 👍🏻 Fra Kristiansand her også! 

 

 

 

Må slenge meg på at jeg og mannen flytter til Oslo nå, og han er ekstremt kresen på hvor vi skal bo. Vi har et barn, og han ville ikke vi skulle flytte til noen av «ghetto-strøkene» som han fint kalte dem... der er prisene litt lavere i Oslo. Vi valgte likevel å flytte 15 min unna sentrum likevel (bærum) og prisene er ikke akkurat bedre der. Vi har av ren nysgjerrighet pga flyttingen sett prisene for både leie og kjøpe i alle retninger fra Oslo sentrum  med ca 45 min tid pendling og det er søren meg svindyrt. Å leie blir litt billigere ved Jessheim, men det er ikke store leiligheten for 10.000 der heller.  Sammenligner man det med Kristiansand er det sinnsykt, men har man jobb, familie og venner i Oslo så flytter man ikke til feks Halden fordi det er billigere. Her vi bor nå har boligene gått litt ned pga nedgangstidene (Stavanger) men mener å huske at de lå på på topp med Oslo. Det negative er at man må streve med å kunne kjøpe deg leilighet sentralt som i Oslo når leiligheter er så dyre er jo at man må nesten ha spart sinnsykt mye egenkapital, og ha gode jobber som klarer å nedbetale lånet. Det sier seg selv når Marna og Ørjan har leid så lenge, men først har spart opp til leilighet nå. Jeg unner de det skikkelig, selv om jeg ikke har fått det beste inntrykket av Ørjan :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest justcurious

Jeg fatter ikke hvorfor folk er så overrasket over at de kjøper seg en dyr bolig. De driter jo penger. I tillegg til bloggen har Marna neglesalongen, nettbutikk, Skal vi danse og sikkert andre prosjekter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gillians
17 timer siden, maomao skrev:

Så Ski er gokk?🤔 Herlighet, det tar kortere tid å komme seg til sentrum fra nærområdene til Oslo enn å komme seg rundt fra et sted i byen til et annet. Det er mange fine områder rundt Oslo man kan få bolig rimeligere enn i Oslo. Skjetten, Nittedal, Lørenskog, Lillestrøm, Ski, Jessheim, Skedsmo, Langhus, osv. Og nek, ingen av disse stedene er i gokk🙄

Eh, nei, les hva jeg skriver, Gudbransdalen er gokk, ikke Ski. Ellers ikke noe galt med Gudbrandsdalen, bare temmelig vanskelig å leve i når man er knyttet til Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at de vil flytte. 

Gi barna mer frihet. 

Aldri skjønt de som vil bo med barn i bygårder, og midt i et sentrum. 

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...