Gå til innhold

Marna Haugen


maomao

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 10.10.2017 den 18.25, Pruseluskan skrev:

Hei, de betalte 6,7 millioner ifølge eiendomspriser.no. 

6,7 mill?:ohmy: Er ikke det sykt mye?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, acetosella skrev:

6,7 mill?:ohmy: Er ikke det sykt mye?

Jo. Her jeg bor hadde et slikt hus ligget på 2 millioner. Eller kanskje mindre hvis man er heldig. Så skal de pusse opp hele huset. Blir mye penger 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, smalls skrev:

Jo. Her jeg bor hadde et slikt hus ligget på 2 millioner. Eller kanskje mindre hvis man er heldig. Så skal de pusse opp hele huset. Blir mye penger 

Det er et litt annet prisnivå i Oslo og nærområdene. Sier seg selv. Kan ikke sammenlignes med resten av landet. Det er stor tomt de har kjøpt. De har pussa opp og flyttet inn for en stund siden. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, maomao skrev:

Det er et litt annet prisnivå i Oslo og nærområdene. Sier seg selv. Kan ikke sammenlignes med resten av landet. Det er stor tomt de har kjøpt. De har pussa opp og flyttet inn for en stund siden. 

Jeg vet det. Sa bare hva det kostet her jeg bor. 6,7 millioner er uansett veldig dyrt for et sånt hus

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Jeg og sambo satt å snakket om dette. Deet stygge, gamle huset til så mange mill. Helt utrolig. Også bruker de sikkert veldig mye på oppussing også. Skjønner beliggenheten. Men det er jo utenfor Oslo. Skjønner ikke at folk ønsker å bosette seg steder det er så dyrt å kjøpe? 

Vi har bygd et nytt og stort funkis hus nå på 3 mål tomt og alt-i-alt m tomt, grunnarbeid og ferdig hus ligger vi rett oppunder 5,5 mill totalt.

Og vi bor utenfor en by.

Så mye mer man kan få for pengene om man bare bosetter seg et annet sted enn rundt Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, mammanicolene skrev:

Jeg og sambo satt å snakket om dette. Deet stygge, gamle huset til så mange mill. Helt utrolig. Også bruker de sikkert veldig mye på oppussing også. Skjønner beliggenheten. Men det er jo utenfor Oslo. Skjønner ikke at folk ønsker å bosette seg steder det er så dyrt å kjøpe? 

Vi har bygd et nytt og stort funkis hus nå på 3 mål tomt og alt-i-alt m tomt, grunnarbeid og ferdig hus ligger vi rett oppunder 5,5 mill totalt.

Og vi bor utenfor en by.

Så mye mer man kan få for pengene om man bare bosetter seg et annet sted enn rundt Oslo?

Ski, Vestby osv er utrolig dyre steder. Ligger jo veldig nærme Oslo.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mammanicolene skrev:

Jeg og sambo satt å snakket om dette. Deet stygge, gamle huset til så mange mill. Helt utrolig. Også bruker de sikkert veldig mye på oppussing også. Skjønner beliggenheten. Men det er jo utenfor Oslo. Skjønner ikke at folk ønsker å bosette seg steder det er så dyrt å kjøpe? 

Vi har bygd et nytt og stort funkis hus nå på 3 mål tomt og alt-i-alt m tomt, grunnarbeid og ferdig hus ligger vi rett oppunder 5,5 mill totalt.

Og vi bor utenfor en by.

Så mye mer man kan få for pengene om man bare bosetter seg et annet sted enn rundt Oslo?

Det er jo ikke alle som vil eller kan bare bosette seg et helt annet sted enn der de allerede bor og ikke alle vil bo på landet. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
1 minutt siden, pandabear skrev:

Er så lei av at alle som ikke bor i Oslo og omegn MÅ kommentere hvor billig deres hus var, og at de ikke skjønner hvorfor man gidder å bruke så mye penger. OK. Da skjønner dere ikke det, men det er en grunn til st mange gidder det, så move on. Jeg driter i hvor billig hus jeg kan få på landet, fem timer nord for Oslo, for jeg har all famile, alle venner og hele livet mitt her i Oslo, og derfor vil jeg bo her uansett. 

Det er ofte de samme som kommenterer hvor urettferdige lønnsforskjeller det er i dette landet. De forstår ofte ikke at det er en viss sammenheng der.

De av oss som er fra Oslo og omegn har jo vokst opp her og har en annen oppfatning av hva som er billig versus dyrt, fordi vi har "vært med" på pristigningen. Det spiller liten rolle for meg om jeg kan få to hus til prisen av min leilighet, et annet sted i landet, det er jo her jeg bor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, mammanicolene skrev:

Jeg og sambo satt å snakket om dette. Deet stygge, gamle huset til så mange mill. Helt utrolig. Også bruker de sikkert veldig mye på oppussing også. Skjønner beliggenheten. Men det er jo utenfor Oslo. Skjønner ikke at folk ønsker å bosette seg steder det er så dyrt å kjøpe? 

Vi har bygd et nytt og stort funkis hus nå på 3 mål tomt og alt-i-alt m tomt, grunnarbeid og ferdig hus ligger vi rett oppunder 5,5 mill totalt.

Og vi bor utenfor en by.

Så mye mer man kan få for pengene om man bare bosetter seg et annet sted enn rundt Oslo?

Hadde ALDRI kjøpt et så dyrt hus som er gammelt og trenger en del oppussing. Helt hinsides. Glad jeg bor i en by hvor ikke boligprisene er skyhøye.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, pandabear skrev:
3 timer siden, pandabear skrev:

Er så lei av at alle som ikke bor i Oslo og omegn MÅ kommentere hvor billig deres hus var, og at de ikke skjønner hvorfor man gidder å bruke så mye penger. OK. Da skjønner dere ikke det, men det er en grunn til st mange gidder det, så move on. Jeg driter i hvor billig hus jeg kan få på landet, fem timer nord for Oslo, for jeg har all famile, alle venner og hele livet mitt her i Oslo, og derfor vil jeg bo her uansett. 

Man må ikke flytte 5 timer unna for å få billigere hus. 45min-1time holder i massevis. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, pandabear skrev:

Er så lei av at alle som ikke bor i Oslo og omegn MÅ kommentere hvor billig deres hus var, og at de ikke skjønner hvorfor man gidder å bruke så mye penger. OK. Da skjønner dere ikke det, men det er en grunn til st mange gidder det, så move on. Jeg driter i hvor billig hus jeg kan få på landet, fem timer nord for Oslo, for jeg har all famile, alle venner og hele livet mitt her i Oslo, og derfor vil jeg bo her uansett. 

Var da voldsomt 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, mammanicolene skrev:

Jeg og sambo satt å snakket om dette. Deet stygge, gamle huset til så mange mill. Helt utrolig. Også bruker de sikkert veldig mye på oppussing også. Skjønner beliggenheten. Men det er jo utenfor Oslo. Skjønner ikke at folk ønsker å bosette seg steder det er så dyrt å kjøpe? 

Vi har bygd et nytt og stort funkis hus nå på 3 mål tomt og alt-i-alt m tomt, grunnarbeid og ferdig hus ligger vi rett oppunder 5,5 mill totalt.

Og vi bor utenfor en by.

Så mye mer man kan få for pengene om man bare bosetter seg et annet sted enn rundt Oslo?

Man betaler for beliggenheten. Mange er villig til å betale noen mill ekstra for å bo sentralt. Man har jo ulike prioriteringer og tanker om hva som er viktig når man bosetter seg et sted. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne ha bodd et annet sted enn Oslo eller rundt 30 min i en eller annen retning med bil.. men nå har det seg sånn at jeg er født i Oslo, vokst opp i Oslo og har all familie og venner her..

Samboeren har en godt betalt jobb, datteren vår går i barnehage her i Oslo.. 

Vi bor i en gjennomsnittlig leilighet på 74 m2, omtrent 15 min fra sentrum. Den betalte vi 4 millioner for... Skal vi kjøpe et hus i området, koster det minimum 6 mill.

Vi må ikke bo i Oslo, men vanskelig å skulle si hadet til alt og alle, for et rimeligere bosted.

 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...