Gå til innhold

Feminist føler seg krenket fordi det selges sjokolade


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn hadde faktisk ikke brydd seg. Vi er ikke like hårsåre og emosjonelle heldigvis. Vi hadde aldri laget et spetakkel over at sjokoladen lå med tampongene

Anonymkode: 2800a...9b2

Å legge ut en kommentar og bilde på Facebook kan vel knapt kalles å lage spetakkel, vel?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Benson skrev:

Å legge ut en kommentar og bilde på Facebook kan vel knapt kalles å lage spetakkel, vel?

Nei, helt enig. Det er ikke spetakkel, det er bare å vise hvor lettkrenkede feminister er. :tommelopp:

Anonymkode: 73e52...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og i min lokal butikk selges de lottobilletter ved siden av kondomer.  Så what! 

Endret av Outlander
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
1 time siden, Søgni skrev:

Hele HI, og derfor diskusjonen, legger opp til at dette er irrasjonelt og følelsesstyrt. Det er helt greit å mene at dette er en ikke-sak, eller å være uenig med henne, men det er et tegn på å ikke forstå poenget eller å være i overkant nedlatende, å late som at dette handler om å "føle seg krenket". 

Noen sier at dette er krenkelsens tidsalder. Jeg vil heller si at dette er tidsalderen for å beskylde andre for å være krenka for å sykeliggjøre andres meninger, og slippe å forholde seg til meninger og innspill man ikke umiddelbart kjenner seg igjen i.

Men hovedsaken var kanskje å ta feminister eller å kunne være den kule dama som sier "LOL, slapp av da hysteriske kjerringer, gjør som meg, vær kul og ikke irrasjonell, ferdig snakka".  

This. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med dette alltid å skrike om undertrykking i Afrika eller Midtøsten når hjemlige problemer diskuteres. Det gjøres som regel av ihuga "VI ER NOK LIKESTILT NÅ OG HVIS DU BRYR DEG OM AT DU FÅR TI KRONER MINDRE I TIMELØNN ENN DIN MANNLIGE KOLLEGA SÅ BETYR DET AT DU IKKE BRYR DEG OM AT FOLK BLIR VOLDTATT I KONGO"-meningsbærere. Et eller annet sted på veien har jeg hørt rykter om at det går an å ha to tanker i hodet på engang. Det går an å være mot atomkrig OG at naboguttene erter han som sitter i rullestol, det ene utelukker ikke det andre. 

Jeg ville ikke brukt ordet krenka, men dersom man, som meg, ikke kjenner seg igjen i den klisjétegninga av hva kvinner er og gjør, blir man etter hvert ganske lei av all den billige og lite innovative humoren, som går på å påpeke hvor hormonstyrte eller shoppinggale ALLE kvinnfolk er. Jeg ler ikke så mye av den heller, ikke fordi jeg føler meg fornærma, men fordi jeg ikke kjenner meg igjen, og humor som går på klisjeer, handler jo ofte om gjenkjennelse. Det er viktigere kamper å kjempe, men det er lov å himle med øynene av dette tacky forsøket på å vise hvor godt handelsbransjen forstår Kvinnen. 

PS. Jeg liker ikke sjokolade. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminister, spesielt de ekstreme blir krengt av alt....

Anonymkode: ff4eb...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Norre skrev:

Er det ikke sånn at kvinner liker sjokolade?

Er det ikke sånn at kvinner med mensen har ekstra lyst på sjokolade?

😲

Joda. De hormonelle forandringene i kroppen når vi har mensen kan gjøre at mange får et større søtsug. Men intelligensen er nok den samme, tror vi skal klare å finne fram til sjokoladehylla på egenhånd.

Jeg føler meg ikke krenket, men ser på det som et elendig forsøk på humor ... produkter som er laget for å samle opp blod fra underlivet har liksom ingenting å gjøre ved siden av mat. 🙄

Anonymkode: c8fce...e73

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikkenødvendigvis småting å påpeke stereotyper som har uheldige påvirkninger på befolkningen. Å fremstille kvinner som irritable monstre som spiser sjokolade når de har mensen er med på å la kvinner oppføre seg som monstre når de har mensen fordi alle får spikret det inn i hodet at det er slik "kvinner er". Det fører også til mindre tillit til kvinnelige autoriteter, fordi de blir sett på som mer emosjonelle og ustabile, selv når de scorer over gjennomsnittlig høyt på de personlige egenskapene

Anonymkode: 85f06...f86

Amen til dette!

Jeg lo av meg selv den dagen jeg sto i kassa og innså at det samlede innholdet i handlekurven var en pakke bind og en stor plate sjokolade (og hadde han i kassa trukket å smilebåndet hadde jeg unnet ham det) - det betyr ikke at det er greit at butikken (eller andre) tar for gitt at sånn er alle kvinner alltid.

Forøvrig er min erfaring at det gjerne er nettopp de som engasjerer seg i sånne "småting" som OGSÅ engasjerer seg i de store internasjonale spørsmålene, i motsetning til de som er mer opptatt av å kritisere andres engasjement enn å engasjere seg selv. Det er ikke sånn at man er opptatt av kun en sak, det er oftere sånn at enten er man engasjert i mye eller så bryr man seg ikke overhodet.

Endret av Daria
tastefeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nuith skrev:

Jeg er feminist. Føler meg ikke støtt av at de selger sjokolade sammen med bind. Ville muligens følt meg støtt på menns vegne dersom sjokoladen KUN sto sammen med bind og ikke noe annet sted i butikken. 

:fnise:

Skal ikke menn få sjokolade liksom??? 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 I dagens moderne samfunn blir vel feminister  veldig støtt over absolutt alt mulig... 

 Det finnes vel ingenting de IKKE de blir"dypt krenket" over? :P                

Anonymkode: afb90...4a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, hun som har skrevet det innlegget på ICAs FB-side blant annet. Og alle de tusen på tusen feminister som støtter henne.

Anonymkode: 73e52...053

Tusen på tusen? Kikk inn der, du. De fleste ler og ler :ler:

Anonymkode: 3c3b4...2fb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 I dagens moderne samfunn blir vel feminister  veldig støtt over absolutt alt mulig... 

 Det finnes vel ingenting de IKKE de blir"dypt krenket" over? :P                

Anonymkode: afb90...4a0

Dette gjelder vel ikke bare for feminister. Jeg sitter med inntrykket av at alt som ikke blir uttalt politisk korrekt i den form at en spade blir kalt for en spade, og ikke gått rundt grøten x-antall ganger slik at budskapet forsvinner i tåka blir oppfattet som krenkelser av hårsåre individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lyst på sjokolade før eller under mensen. Jeg har bruk for Ibux. 

Anonymkode: c1538...51d

Jeg trenger både sjokolade og ibux, så jeg stemmer for å rydde en liten plass til ibuxen ved siden av sjokoladen :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, chisandra skrev:

Jeg trenger både sjokolade og ibux, så jeg stemmer for å rydde en liten plass til ibuxen ved siden av sjokoladen :tongue:

:sjokolade: :perebrus: (grønn flytende Ibux)

versegod 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, chisandra skrev:

Takktakk. Nå skal det gå strålende  :Hehe:

Haha, høres bra ut 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så jeg på en butikk her jeg bor også, og da klarte jeg å se humoren i det. Flirte litt også. Det er ikke noe å bli krenket av akkurat.

Denne butikken har flere lignende stunt også, og jeg synes det er litt gøy da. Veldig hyggelig butikk å handle i :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda. De hormonelle forandringene i kroppen når vi har mensen kan gjøre at mange får et større søtsug. Men intelligensen er nok den samme, tror vi skal klare å finne fram til sjokoladehylla på egenhånd.

Jeg føler meg ikke krenket, men ser på det som et elendig forsøk på humor ... produkter som er laget for å samle opp blod fra underlivet har liksom ingenting å gjøre ved siden av mat. 🙄

Anonymkode: c8fce...e73

Var helt sikkert et forsøk på å være morsom, som ikke fungerte. Man kødder ikke med damer som har mensen! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...