Gå til innhold

syste


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Har akuratt fått beskjed om att jeg må fjerne den ene eggstokken min på grunn av en syste. Har veldig lyst på ett barn til, har en gutt på 3 år. Er det noen andre her som vet noe om dette. Bare lurer på hvor stor sansynlighet det er for att jeg kan få flere barn????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om de bare tar den ene eggstokken, så kan du antakelgi fint få barn. Vanligvis så kommer eggene fra annen hver side, så det kan hende du må vente litt lenger.

Har en venn som har fjernet den ene og hun har barn i dag, laget på helt naturlig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har fjernet en eggstokk og eggleder av samme grunn som deg. Jeg har blitt gravid flere ganger etterpå, uten å slite med deg. Kein problem. Men en ting jeg synes du skal sjekke opp er hvorvidt det kan "lønne seg" å også fjerne eggleder for å unngå syklusrot. Jeg husker rett og slett ikke hvorfor dette kunne være en fordel, men jeg har en gang hørt at det kunne bli rot når man har en eggleder uten sin egen eggstokk. (Kanskje er det helt på jordet, men sjekk det opp for sikkerhets skyld.)

Eggløsning kommer hver måned selv om du kun har én eggstokk. Begge eggstokker modner egg, men førstemann som slipper egget "vinner" syklusen. Ved kun én eggstokk vinner denne stokken hver eneste runde. Praktisk løsning.

Så kort oppsummert trenger ikke dette være problematisk i det hele tatt. Men det forutsetter jo at den gjenværende eggstokken er i god form.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...