Gå til innhold

Trange jeans, merker av sømmene.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går oftest i spray on trange jeans. Etter å gått i jeansen hele dagen, får jeg sånne avtrykk-merker i huden etter sømmene nedover lårene og leggene mine. Ser det veldig tydlig når jeg kler om meg å skal på stranda. Bryr meg egentlig ikke, noen som tenker over dette?

Anonymkode: fcd5a...8b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får det samme, selv om jeansene mine ikke er spesielt trange (skinny med masse stretch), får det også etter sokker - og de må være så løse at de faller av/tråkkes av i skoen om jeg ikke skal få merke. Ganske irriterende!

Anonymkode: 77cf8...053

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Jeg leste for lenge siden at det visstnok skal hjelpe å massere* områdene hvor man har disse "avtrykkene" hvis man vil bli kvitt de raskere. Det er ikke snakk om timelange massasjer her, bare toppen fem minutter for å få igang blodsirkulasjonen.

*Begynn nederst og masser oppover mot hjertet, først med strykebevegelser, så med små sirkler. Det skal være litt trykk - ikke så mye at det gjør vondt, men heller ikke "kosestryking"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går oftest i spray on trange jeans. Etter å gått i jeansen hele dagen, får jeg sånne avtrykk-merker i huden etter sømmene nedover lårene og leggene mine. Ser det veldig tydlig når jeg kler om meg å skal på stranda. Bryr meg egentlig ikke, noen som tenker over dette?

Anonymkode: fcd5a...8b2

Jeg synes det er ganske sexy å se på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Monday, October 02, 2017 den 13.10, Kjempen skrev:

Jeg synes det er ganske sexy å se på.

Hva er sexy, merkene eller de spray on trange jeansene? Kan være litt kult å se på.

Anonymkode: 90b16...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis kommer det bare i utlandet og ikke i Norge at skinnyjeans er helsefarlig hvis de er for trange. Mange som har fått nerveskader av for trange jeans. Er jævlig lite kult å få livet ødelagt fordi man er forfengelig. 

http://jnnp.bmj.com/content/early/2015/05/27/jnnp-2015-310628

http://www.bmj.com/company/wp-content/uploads/2014/07/skinny-jeans.pdf

http://www.bbc.com/news/health-33223045

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3136737/Bleeding-muscles-nerve-damage-heartburn-ulcers-varicose-veins-scary-proof-skinny-jeans-come-health-warning.html

Anonymkode: 23e3a...59a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tydeligvis kommer det bare i utlandet og ikke i Norge at skinnyjeans er helsefarlig hvis de er for trange. Mange som har fått nerveskader av for trange jeans. Er jævlig lite kult å få livet ødelagt fordi man er forfengelig. 

http://jnnp.bmj.com/content/early/2015/05/27/jnnp-2015-310628

http://www.bmj.com/company/wp-content/uploads/2014/07/skinny-jeans.pdf

http://www.bbc.com/news/health-33223045

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3136737/Bleeding-muscles-nerve-damage-heartburn-ulcers-varicose-veins-scary-proof-skinny-jeans-come-health-warning.html

Anonymkode: 23e3a...59a

Hvis vi skal tro dette, vil snart så store deler av befolkningen får uopprettelige nerveskader etter bruk av trange jeans. Gjelder både jenter og gutter. 

Anonymkode: fcd5a...8b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke stramme jeans, men får slike merker fordet. Spurte fastlegen en gang og han sa at det er pga. dårlig blodomløp og mye vann i kroppen. 

Anonymkode: ca9e6...e28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er sexy, merkene eller de spray on trange jeansene? Kan være litt kult å se på.

Anonymkode: 90b16...4e3

Hva kan være kult å se på - merkene eller jeansene?

Anonymkode: 6ab03...253

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vi skal tro dette, vil snart så store deler av befolkningen får uopprettelige nerveskader etter bruk av trange jeans. Gjelder både jenter og gutter. 

Anonymkode: fcd5a...8b2

Man vil nok merke det senere i livet kanskje, og da er det jo for sent. 

Anonymkode: 23e3a...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man vil nok merke det senere i livet kanskje, og da er det jo for sent. 

Anonymkode: 23e3a...59a

Har ikke både gutter og jenter brukt trange jeans helt fra 60 og 70 tallet.  Den gangen var det vel heller ikke noe som het stretch heller. Har ikke hørt noen prate om store jeans og skade problemer etter for trange jeans. 

Anonymkode: 90b16...4e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingenting2
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke både gutter og jenter brukt trange jeans helt fra 60 og 70 tallet.  Den gangen var det vel heller ikke noe som het stretch heller. Har ikke hørt noen prate om store jeans og skade problemer etter for trange jeans. 

Anonymkode: 90b16...4e3

Nei, jeans har variert mye i passformen de siste ti-årene. På 80-tallet hadde vi steinvaskede (spraglete) jeans som bar preg av MC Hammer looken (vide øverst, smalere nederst). I tillegg har 501 vært stor både på 80 og 90 tallet. Tidlig på 90-tallet skulle jeansen være så stor som overhodet mulig, det var vide bukser som skulle være så  lange at de ble tråkket i filler av skoene bak. Jeg kan ikke huske at jeans skulle være så skinny som de er nå, og har vært de siste årene.

Jeg takler ikke klær som strammer for mye, det gir ubehag (spesielt rundt magen), så at det potensielt kan være skadelig tviler jeg ikke på. Vet bare lite om det.

TS: jeg får også slike merker, og har påvist dårlig blodsirkulasjon og lavt blodtrykk (fra lege). Klør det rundt merkene er det et enda sikrere tegn på at det er blodsirkulasjonen. Jeg ville prøvd å finne andre varianter av jeans om jeg var deg, eller en strl større. Det er noe som heter å "lide for skjønnheten", men ikke push grensene for mye. På sikt er det sannsynligvis ikke verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎02‎.‎10‎.‎2017 den 7.06, AnonymBruker skrev:

Går oftest i spray on trange jeans. Etter å gått i jeansen hele dagen, får jeg sånne avtrykk-merker i huden etter sømmene nedover lårene og leggene mine. Ser det veldig tydlig når jeg kler om meg å skal på stranda. Bryr meg egentlig ikke, noen som tenker over dette?

Anonymkode: fcd5a...8b2

Hvis du bor i Norge så kommer ikke problemet med at merkene synes når du kler av deg på stranda til å være veldig stort de neste månedene. Med mindre du praktiserer isbading da... ;)

22 minutter siden, canacas skrev:

Nei, jeans har variert mye i passformen de siste ti-årene. På 80-tallet hadde vi steinvaskede (spraglete) jeans som bar preg av MC Hammer looken (vide øverst, smalere nederst). I tillegg har 501 vært stor både på 80 og 90 tallet. Tidlig på 90-tallet skulle jeansen være så stor som overhodet mulig, det var vide bukser som skulle være så  lange at de ble tråkket i filler av skoene bak. Jeg kan ikke huske at jeans skulle være så skinny som de er nå, og har vært de siste årene.

Jeg takler ikke klær som strammer for mye, det gir ubehag (spesielt rundt magen), så at det potensielt kan være skadelig tviler jeg ikke på. Vet bare lite om det.

TS: jeg får også slike merker, og har påvist dårlig blodsirkulasjon og lavt blodtrykk (fra lege). Klør det rundt merkene er det et enda sikrere tegn på at det er blodsirkulasjonen. Jeg ville prøvd å finne andre varianter av jeans om jeg var deg, eller en strl større. Det er noe som heter å "lide for skjønnheten", men ikke push grensene for mye. På sikt er det sannsynligvis ikke verdt det.

Men det kan jeg! På slutten av 70-tallet, altså før stretchjeansens tid, lå folk på gulvet for å få på seg de trange buksene og gjerne også tang for å klare og trekke igjen glidelåsen. Jeans kunne rett og slett ikke bli trange nok og slik var det i mange år.

Endret av Leo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
6 minutter siden, Leo skrev:

Hvis du bor i Norge så kommer ikke problemet med at merkene synes når du kler av deg på stranda til å være veldig stort. Med mindre du praktiserer isbading da... ;)

Men det kan jeg! På slutten av 70-tallet, altså før stretchjeansens tid, lå folk på gulvet for å få på seg de trange buksene og gjerne også tang for å klare og trekke igjen glidelåsen. Jeans kunne rett og slett ikke bli trange nok og slik var det i mange år.

:ler: det stemmer, kan vel huske mamma fortelle om det :P Stretch var vel et ukjent begrep. Uff, fatter ikke at folk klarer å gå i så trange klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 hours ago, canacas said:

Nei, jeans har variert mye i passformen de siste ti-årene. På 80-tallet hadde vi steinvaskede (spraglete) jeans som bar preg av MC Hammer looken (vide øverst, smalere nederst). I tillegg har 501 vært stor både på 80 og 90 tallet. Tidlig på 90-tallet skulle jeansen være så stor som overhodet mulig, det var vide bukser som skulle være så  lange at de ble tråkket i filler av skoene bak. Jeg kan ikke huske at jeans skulle være så skinny som de er nå, og har vært de siste årene.

Jeg takler ikke klær som strammer for mye, det gir ubehag (spesielt rundt magen), så at det potensielt kan være skadelig tviler jeg ikke på. Vet bare lite om det.

TS: jeg får også slike merker, og har påvist dårlig blodsirkulasjon og lavt blodtrykk (fra lege). Klør det rundt merkene er det et enda sikrere tegn på at det er blodsirkulasjonen. Jeg ville prøvd å finne andre varianter av jeans om jeg var deg, eller en strl større. Det er noe som heter å "lide for skjønnheten", men ikke push grensene for mye. På sikt er det sannsynligvis ikke verdt det.

Absolutt ikke. Da min mor, som er født i 1960 var ung så la de jeansene i badekaret/bløt så de var enklere å komme seg inn i, fordi de ofte ikke hadde noe særlig stretch. Dette var vanlig noen år mellom 1978 og 1988, da jeg ble født.

Swlv bruker jeg veldig stretchy bukser. Ja, de er skinny, men oppfører seg mer som tights. Nekter å tro at jeg vil komme til å ta skade av det. Og ikke glem de stakkars treningsfolka som bruker kompresjonstøy, de kommer jo til å bli skada for livet.

Anonymkode: 115af...232

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingenting2
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. Da min mor, som er født i 1960 var ung så la de jeansene i badekaret/bløt så de var enklere å komme seg inn i, fordi de ofte ikke hadde noe særlig stretch. Dette var vanlig noen år mellom 1978 og 1988, da jeg ble født.

Swlv bruker jeg veldig stretchy bukser. Ja, de er skinny, men oppfører seg mer som tights. Nekter å tro at jeg vil komme til å ta skade av det. Og ikke glem de stakkars treningsfolka som bruker kompresjonstøy, de kommer jo til å bli skada for livet.

Anonymkode: 115af...232

At du ikke har forstått konseptet med kompresjon hører ikke hjemme i diskusjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Underdanie skrev:

Syns det er fint jeg med merker etter sømmene på jeansen.

Du synes nok ikke det lenger når dama har leggene fulle av åreknuter. 

Anonymkode: 23e3a...59a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...