Gå til innhold

Har du begynt å vaske ned huset til jul?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nope. Og det har jeg heller ikke tenkt å gjøre. Blir jul selv om jeg ikke har skurt i alle skapene. Jula ble betraktelig mye mer koselig da jeg slutta å styre rundt med alt som ikke er nødvendig. 

Anonymkode: 4ef58...16c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vasker da huset hver uke. Ser ikke hvorfor man skal vaske ekstra mye til jul. Det er ingen som merker det uansett.

Anonymkode: 0a0df...5f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om man vasker nå er det jo støvete igjen til jul? Tar vasken regelmessig i stedet og slipper de store skippertakene som vårrengjøring og julevask egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men bevare meg, det er 3 måneder til jul !! 

Anonymkode: b2938...991

Folk er gale:fnise:

Anonymkode: 00900...861

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men bevare meg, det er 3 måneder til jul !! 

Anonymkode: b2938...991

Det tar tid å gjøre ting skikkelig.

Anonymkode: af504...986

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke typen som "vasker til jul". Da jeg vasker her og der når det trengs. Det å ta kjøkkenskap f.eks, det tar jeg når jeg føler for det. Samme med komfyr og slike ting. Altså rundvask. Driter i vårrengjøring og julevasken. Vasker når det trengs og når jeg får vaske-anfall. Her om dagen så skulle jeg hente meg sjokolade på kjøkkenet. Endte opp med å vaske alle skuffer og skap. Jeg så en flekk også oppdaget jeg en til, også ballet det bare på seg. 
I forrige uke skulle jeg på do å tisse. Endte opp med å vaske hele badet. 

Vasker best på impuls jeg. Dessuten så er jeg oppvokst med ei mor som gjorde det slik. Aldri noe "vaske til jul", fordi hun vasket ved behov året rundt. Så når julaften kom så var det bare å støvsuge, ferdig og klart til julemiddagen. 
Ei venninne av meg hadde ei mor som var motsatt. Julevasken var stor business hjemme hos dem. Alle måtte hjelpe. Her snakker vi ut og frem med absolutt alt. Fra tak til gulv. Alle rom, også boder skulle ryddes. Klesskap ble ryddet i. Flere dager i strekk. 
Til daglig så var det støvsuging og det var det. Kan tenke det hvordan det så ut der hjemme, rett før jul. Skitt på vegger, komfyr og mikro så ikke ut. Her snakker vi om ikke noe vask av gulv. Bare støvsuging og tørke støv. Ikke en enkel vask av mikro eller komfyr. Aldri vasket i kjøleskapet ved behov. Alt ble tatt til jul. Ikke noe men der i gården. 

Anonymkode: 46cc6...d5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Kan ikke juleforumet være åpent året rundt, og så kan vi som ikke ønsker å lese om julen HELE året nå ha anledning til å ignorere juletrådene (som da ligger i et eget underforuuum ):daane:

Anonymkode: 9193b...e31

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har tatt tak og vegger skikkelig i begge stuene så er i gang. Tenkte å ta et rom av gangen slik at det ikke blir så mye stress. 

Anonymkode: d51e6...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg ikke typen som "vasker til jul". Da jeg vasker her og der når det trengs. Det å ta kjøkkenskap f.eks, det tar jeg når jeg føler for det. Samme med komfyr og slike ting. Altså rundvask. Driter i vårrengjøring og julevasken. Vasker når det trengs og når jeg får vaske-anfall. Her om dagen så skulle jeg hente meg sjokolade på kjøkkenet. Endte opp med å vaske alle skuffer og skap. Jeg så en flekk også oppdaget jeg en til, også ballet det bare på seg. 
I forrige uke skulle jeg på do å tisse. Endte opp med å vaske hele badet. 

Vasker best på impuls jeg. Dessuten så er jeg oppvokst med ei mor som gjorde det slik. Aldri noe "vaske til jul", fordi hun vasket ved behov året rundt. Så når julaften kom så var det bare å støvsuge, ferdig og klart til julemiddagen. 
Ei venninne av meg hadde ei mor som var motsatt. Julevasken var stor business hjemme hos dem. Alle måtte hjelpe. Her snakker vi ut og frem med absolutt alt. Fra tak til gulv. Alle rom, også boder skulle ryddes. Klesskap ble ryddet i. Flere dager i strekk. 
Til daglig så var det støvsuging og det var det. Kan tenke det hvordan det så ut der hjemme, rett før jul. Skitt på vegger, komfyr og mikro så ikke ut. Her snakker vi om ikke noe vask av gulv. Bare støvsuging og tørke støv. Ikke en enkel vask av mikro eller komfyr. Aldri vasket i kjøleskapet ved behov. Alt ble tatt til jul. Ikke noe men der i gården. 

Anonymkode: 46cc6...d5f

De fleste legger nok rundvask av hjemmet til nærmere jul. Tak og vegger er ikke vanlig å ta mer enn en til to ganger i året vanligvis men folk prioriterer nok helgevask til vanlig også. Det er to eksempler veldig i ytterpunktene du presenterer her :) 

Anonymkode: d51e6...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Har storrengjøring to ganger i året uavhengig av julen, vasker ikke ekstra pga jul. 

Anonymkode: a271b...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, og jeg har ingen planer om å gjøre det heller. Ser ikke vitsen med å ha det helt strøkent akkurat til jul siden det på den tiden er så mørkt store deler av døgnet at støvet ikke synes uansett og dessuten har jeg kommet til at det er bedre å ha renhold som et kontinuerlig prosjekt fremfor å bedrive skippertak. Så jeg tar det etter innfallsmetoden. For eksempel vasket jeg nettopp oppå kjøleskapet fordi jeg så det var støvete da jeg skulle vanne planten som står der. Ellers fikk jeg vasket ganske mye i forrige uke da en av hundene var syk og hadde kastet opp stort sett overalt da jeg sto opp en morgen... I slike tilfeller blir for eksempel fugene på badet skrubbet, Og sånn går dagene og da blir det stort sett rent nok. Også til jul :xpb_knuddel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...