Gå til innhold

Blir stressa - har vi lagt opp til for dyrt bryllup (for gjestene)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 28.9.2017 den 10.50, AnonymBruker skrev:

Mer rettferdig blir det nok kanskje at dere betaler hele overnattingen for 1 natt, for alle gjestene, og så kan de som har tid, anledning og råd til det, betale den 2. natten selv?

Anonymkode: 5d5bc...56f

Har de 100 gjester blir det mellom 75 000 og 150 000 kr...

Anonymkode: 0d0af...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 28.9.2017 den 12.43, Outlander skrev:

Oh please-  ta på de store jente buksene dine - og det er bare min mening at du er 

Kanskje hun er liten av vekst og bare har små jentebukser?

Anonymkode: 0d0af...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal i bryllup om kort tid nå. Min søster må fly dit, får to netter på hotell, kjole, gave og utdrikningslaget som var i hovedstaden og hun måtte da også fly inn. Tipper hele kalaset koster henne 6.000 kr. DET er for mye. Men hun drar jo, det er familien vår. Jeg slipper billigere unna da jeg bor i togavstand til stedet, men skal også overnatte på hotell da det ikke er nært nok til at man kommer seg hjem med taxi kl. 3 på natta. 

Det er ikke det at brudeparet har lagt opp til at ting skal bli så dyrt, men det koster å reise og det koster å ikke overnatte hjemme. Sånn er bare livet. Alternativet her hadde vært å ikke dra, da brudeparet ikke bor på samme side av landet som henne. 

Anonymkode: 6e011...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres flott ut, og ville takka ja uten å nøle hvis jeg hadde blitt invitert til et sånt bryllup. Jeg ville nok også hatt med en liten gave, men bare en liten en siden dere sier dere ikke vil ha. Men gave hører liksom med...

Edit: Skriveleif

Endret av Tiriltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg syntes det høres ut som at dere allerede spanderer mye! Jeg har vært i et bryllup hvor de fleste måtte reise langt. Tvers over landet, fordi brudeparet ville gifte seg der og ikke hjemme. De spanderte kun middagen. Vi måtte kjøre i 8timer, bo to netter på hotell, betale all mat og drikke uten om middagen som inkluderte 3 glass med vin og kake med kaffe og avec. Så var det betalbar på hotell resten av kvelden! I tillegg var det gavebord og ønskeliste. 

I dag lurer jeg på hvorfor vi dro! Vi trodde vel at litt mer var inkludert.. betalbaren ble informert om under middagen og under middagen måtte vi kjøpe mer vin allerede pga skåling. I dag hadde jeg nektet å delta på et sånt bryllup igjen, men et bryllup som ditt hadde jeg absolutt stilt opp i. En rimelig weekendtur for å feire kjærligheten mellom noen man er glad i, og pleie sitt eget parforhold samtidig. Supert! Og det høres ut som et utrolig hyggelig bryllup! Jeg hadde nok kommet på fredag og blitt til søndag. Og hatt med gave❤

Vi har også spredt familie så noen må bo på hotell uansett og kjøre 3-4t hvis de ønsker å delta. Sånn er det når man bor i langstrakte Norge :) hvorfor er det liksom innafor å kjøre 3-4 og bo på hotell og betale maten der selv i Norge, men ikke dra til Sverige og betale reise+overnatting mens resten er gratis? Høres rimeligere ut å dra i deres bryllup enn det vi planlegger faktisk🙈

Anonymkode: 8ab68...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

TS igjen. Ville bare gi en liten oppdatering, i tilfelle kommende bruder stresser med det samme som jeg. Av 73 inviterte gjester, takket 71 ja. I invitasjonen opplyste vi om mange ulike overnattingsmuligheter, i alle prisklasser, inkludert herregården. Det ble opplyst at vi ordnet gratis transport til de som ønsket å bo annet sted. En person benyttet seg av dette tilbudet. Resten foretrakk å bo på stedet. Vi ble gift og det virket som alle koste seg. Vi presiserte at vi ikke ønsket oss gaver. Til de som aktivt spurte og ga uttrykk for ag de kom til å gi uansett, ønsket vi oss donasjoner til godt formål. De fleste hadde med en liten ting i tillegg. Lesson learned: Stol på magefølelsen og det er du som kjenner vennene dine - de tenker ikke nødvendigvis som forumbrukerne. OG: Det er veldig vanskelig å unngå gaver når det inviteres til bryllup.

Anonymkode: fed46...7f1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...