Jump to content
Leviora

Leviora i mammatåka

Recommended Posts

Leviora

Snø! Det var en stk toåring som ble sykt gira da det lysnet og hun så det hvite på bakken. «UT!» Da måtte vi løpe ut så snart vi var ferdige med å spise frokost. Det skal ikke mye snø til før det blir tusen ganger morsommere å være ute, både for små og... de større :tongue: Jeg blir alltid som et lite barn igjen når snøen kommer. Det er noe herlig og nostalgisk over det :biggrin: 

M gjør store fremskritt på flaskefronten. I går drakk han faktisk litt erstatning! :5: Jeg har bestilt en annen type flasker som visstnok en del flaskenektere liker. Tommee Tippee eller noe sånt. Kanskje de gjør susen? :jepp: 

I dag skal vi i bursdagsselskap med middag og hele pakka, og vi har tenkt å planlegge det slik at vi kan dra og leke på den kule lekeplassen like ved først. Meeen, det er lekeplassen som holder til i boligfeltet vi bodde i før, og jeg er veldig spent på om E husker at hun har bodd der før, og hvordan hun reagerer :P Håper ikke hun tror vi ENDELIG har kommet hjem etter et halvår på ferie, liksom. 

Fortsetter under...

Leviora

:hoho:

Da jeg skrev om huset i den forrige dagboka i fjor nevnte jeg at bakken opp mot huset er et lite minus. Eller, den krever bare at kjøretøyet takler noenlunde vanskelig vinterføre. Det gjør tydeligvis ikke vår bil :ler: Én dag på snø og slaps og vi kom raskt til konklusjonen om at vi må ha ny bil. Helst i går :P Neida. Vi kom oss opp. Gikk fint å rygge. I morgen skal vi se på ny bil! Det er mulig vår har følt seg litt utafor som den eneste med tohjulstrekk i boligfeltet også :fnise: 

M har oppført seg litt merkelig i dag. Han har virket overtrøtt selv om han ikke er trøtt, liksom. Da han lå på gulvet og prøvde å ta livet av Dr McStuffins-dukken i kveld mistet han besinnelsen totalt. Helt crazy :bond:Ikke sint, bare gal :ler: Han har forresten begynt å åle seg litt fremover! Han kan ikke vite at vi ser på, da ligger han bare og spreller og sparker i lufta. Med en gang vi later som vi er uoppmerksomme åler han seg som en helt. Nesten :tongue:

Gleder meg til å se på bil i morgen :jepp: 

Beccy87

Gøy med ny bil da! 
Hvordan gikk det med E og det gamle boligfeltet? Husket hun det? :) 

Og tilgi meg om du har sagt det tusen ganger før, (jeg husker faktisk nesten ikke mitt eget navn for tiden), men har du prøvd å gi M mme ut av tutekopp? :klo:
Det ble løsningen hos oss da Trollet nektet flaske, etter å ha kjøpt og prøvd ca alle typene i hele universet ga vi opp hele greia og gikk rett på kopp og da løsnet det endelig..  

Leviora
36 minutter siden, Beccy87 skrev:

Gøy med ny bil da! 
Hvordan gikk det med E og det gamle boligfeltet? Husket hun det? :) 

Og tilgi meg om du har sagt det tusen ganger før, (jeg husker faktisk nesten ikke mitt eget navn for tiden), men har du prøvd å gi M mme ut av tutekopp? :klo:
Det ble løsningen hos oss da Trollet nektet flaske, etter å ha kjøpt og prøvd ca alle typene i hele universet ga vi opp hele greia og gikk rett på kopp og da løsnet det endelig..  

Veldig gøy! Samtidig litt trist å måtte selge Volvoen. Vi kjøpte den uka før vi fikk vite at vi fikk huset, så vi har ikke hatt den lenge :tongue: 

Vi rakk ikke å stikke innom lekeplassen, så det får bli en annen gang :) Og vi har prøvd så og si alt for å få i M noe annet enn morsmelk :ler: Mme på tutekopp blir bare søl. Han kan sutte på den, men spytter det rett ut igjen. Det går litt bedre med flaske, men langt i fra bra :fnise: 

Leviora

I går dro vi for å se på bil. Den befinner seg like i nærheten, så det passet oss utmerket! Vi ble overrasket over at det var så stor plass i bagasjerommet til å være SUV, Emmaljungaen går lett inn og det er mer enn nok rom for en Babyjogger i tillegg. Men det er grensa, tror jeg :P Mannen likte ikke interiøret noe særlig, men vi konkluderte ganske raskt med at selve bilen er akkurat det vi er ute etter. Vi kjører for å se på en annen på lørdag, med penere interiør, og den virker så strøken at det er mulig vi kjører den hjem med det samme :jepp: Det blir lettere siden den står 1,5 time unna. På fredag leverer jeg Volvoen på service og EU-kontroll, så får vi håpe den går gjennom uten store feil.

I dag er hele familien hjemme. En ny forkjølelse har kommet i hus før den forrige rakk å slippe taket. E fikk plutselig feber i går kveld og er skikkelig pjusk og grinete i dag. Hun pleier ikke å gråte og klage sånn til vanlig, så hun har nok vondt et sted :( Det er ikke alltid hun sier direkte at hun har vondt, men når hun oppfører seg sånn er det ganske tydelig! Med feber oppå det hele syntes jeg en Paracet var på sin plass før hun la seg for dupp nå, for å si det sånn. Stakkar pia :(:hjerte: 

Jeg går bare rundt og tenker på bil jeg nå. Det skal bli godt å slippe å tenke på at en ikke kommer seg frem dit en vil på vinteren :P 

Leviora

I dag ringte jeg helsesøster for å sette opp time til veiing og samtale. M nekter fremdeles å spise mat. Allslags grønnsaksmoser, med og uten morsmelk, grøt, fruktmos, middag... det meste. Jeg er ikke veldig bekymret. Enda. Det er bare slitsomt å måtte kompensere næringsinntaket med morsmelk når jeg har så lite energi til overs. Nettene er noe herk, men herregud, det får jeg tåle. Jeg er den siste som bør klage over at jeg må våkne et par ganger om natta for å gi pupp og sove videre, for å si det sånn :sjenert: Flaskene jeg bestilte har kommet, men jeg rakk ikke å hente dem i dag. Kanskje det er bedre håp for mme! 

Begge ungene var i seng til rett tid i dag. Hurra! Jeg feirer med Pepsi Max, godteriet fra Halloween kastet jeg i søpla :ninja: Det var bra vi ikke ga mye til de 5 ungene som kom på døra. Det smakte parfyme. Kreft! Rett og slett. Ikke bra.

Åh, herregud, nå fikk jeg lyst på Dumle :grine:Aner ikke hvor det kom fra :ler: 

Anyways. Nå ligger jeg på sofaen og hører på min favorittsonate av Mozart. Aah. Mindfulness til fingertuppene! Bokstavelig talt :Nikke: 

Edited by Leviora

Annonse

Leviora

Litt av ei helg! Legevakt på fredag, bilkjøp på lørdag. E virket skikkelig dårlig da vi dro på legevakta og våknet helt fin dagen etter. Av erfaring vet jeg at å bare gå gjennom dørene på legevakta kan være nok til å bli frisk :fnise: Bra det gikk over så fort! Vet ikke hva som feilte henne, men legen mente det "bare" var ei halsbetennelse forårsaket av virus :klo: 

Jeg var spent på kjøreturen da vi skulle hente bil, jeg pleier aldri å kjøre så langt og er ikke så glad i å kjøre når det er mørkt. Vi bestemte oss ganske raskt for at vi ville ha bilen, så vi gjorde unna betaling og omregistrering så fort som mulig. Den 1,5 time lange kjøreturen hjem var ikke akkurat noe kosetur. Mannen kjørte før meg og holdt på å kræsje med elg etter noen få km, så jeg konsentrerte meg så hardt at det var ubehagelig resten av turen. M hadde sett seg lei på å sitte i bil, så han gråt de siste 40 minuttene. Det var ikke noe drømmescenario å kjøre i 90-sonen over fjellet i bekmørke og regn, midt i elg- og hjorteland, med en unge som hylgråt i baksetet :plystre: Vi kom hjem med en fin premie, da! Mitsubishi Outlander Instyle med masse utstyr :nigo: 

E var i superkosehumør i hele går, og heldigvis ikke syk. Da jeg så henne da vi kom tilbake på lørdag følte jeg meg nesten litt flau over å ha dratt på legevakta kvelden før. Hun er jo helt frisk? :fnise: Etter lørdagens kjøretur kom jeg garantert til å pådra meg migrene, så det kom ikke som et sjokk i går. Den slo heldigvis ikke fullt ut. Bakdelen med det er at jeg må gå med migreneanelser en stund til, men det er bedre enn å ligge langflat flere timer i strekk :P 

I natt har M sovet med alle fire veggene montert på sprinkelsenga. Vi har brukt sprinkelsenga som en bedside crib ved å ta vekk den ene langsiden og heve sengebunnen i nivå med madrassen til senga vår. Det har fungert ypperlig, helt til han ble rulle- og snurremester. I går våknet jeg til at han lå på magen med hodet i helt motsatt ende av senga, rett ved madrasskanten :hakeslepp: Så nå er han fengslet! Det ble 3 oppvåkninger i løpet av natta, og det var ekstra stress å løfte ham opp, men herregud. Det går bra :fnise: Han har forresten begynt å bite noe sinnsykt, så jeg har blitt fryktelig sår. Derfor får han ikke ligge og sutte etter han har spist, for da biter han bare. Det var ikke særlig populært med et slikt forbud, så da satte han i et protesthyl uten like. Snille mannen sto opp for å bysse, og la ham tilbake i sprinkelsenga da han sovnet. Takk! :hjerte: 

Volvoen gikk gjennom EU-kontrollen med null feil, men de mistenkte at noe annet var galt. Vi skal tilbake i dag for å sjekke. I beste fall er det ingenting, i verste fall er det en reperasjon til 23 000 kr. Krysser fingrene! 

Edited by Leviora

Marimba

Åh, lykke til med ny sjekk! Vi satser på at det ikke er noe! 

Og grattis med ny bil! Det hørtes skikkelig digg ut! 

Leviora
5 timer siden, Marimba skrev:

Åh, lykke til med ny sjekk! Vi satser på at det ikke er noe! 

Og grattis med ny bil! Det hørtes skikkelig digg ut! 

Takk! Det var heldigvis bare en slange (eller var det rør?). Koster ikke mye å skifte, så den skal inn en snartur på fredag, så legger vi den ut for salg :nigo: 

Leviora

I går var vi til helsesøster for å snakke om fast føde og sånn. Veide først. Han har gått opp 30 gram på 3 uker :sjenert: Hs sa ikke noe om vekta siden hun sikkert skjønte at det uansett ikke er noe å gjøre, annet enn å fortsette med det vi gjør og håpe han skjønner greia. Det var det rådet vi fikk. Jeg får kanskje trå til litt ekstra og se om jeg kan få opp produksjonen enda mer, men med  sår er det ikke så morsomt å la ham sutte og bite i påvente av ny utdrivning :P 

Jeg hadde en liten breakdown mens jeg snakket med henne. Det er nok mye som påvirker meg mer enn hva jeg tør å innrømme. Med sår, stress og følelsen av at jeg aldri får vært for meg selv, dey har vært vanskelig. Jeg trenger å være litt for meg selv, men det virker som jeg enda må se langt etter det. Føler meg litt kvalt. Selv om det er fantastisk å føle at jeg er så viktig for M og alt det der. I går tok jeg en laaang dusj :fnise: Etterpå måtte jeg ligge på sofaen resten av kvelden. «Endelig» slo migrenen ut. 

M har bare våknet og grått to ganger i natt, og har ikke bitt! Jeg har smurt som en gal med purelan og det virker. Nå har jeg ikke åpne sår lenger. Håper det fortsetter i riktig retning :) 

Edited by Leviora

Leviora

HALLELUJA! Dagen jeg har ventet på: M gapte for første gang over skjeia, smattet på grøten uten en eneste grimase og SVELGET. Hurra! Herregud, det var et euforisk øyeblikk. Like før måltidet fortalte jeg mannen om den dårlige vektøkningen. Kanskje M overhørte samtalen og innså at han måtte skjerpe seg. Nå spiser han endelig mat. Føles som vi har prøvd i en evighet! 

Det var alt jeg hadde å si. Håper han ikke har glemt det i morgen :P 

Marimba

Slenger inn et hurra her også jeg! :yvonne: 

miore

Hurra, endelig! 

Annonse

Weebs

Fantastisk! :laugh:

Beccy87

:danse:

Småkjekset

:hoppe:

Leviora

M har ikke glemt hvordan han spiser grøt. Heldigvis! :nigo: Han får i seg ca én skje til sammen, og det er jeg veldig fornøyd med. I dag har han til og med drukket litt mme fra flaske! Helt utrolig :biggrin: Vi er på rett vei.

I dag er til og med reservetanken min tom, så det ble laber farsdagsfeiring. Vi er ikke så nøye på det heller, men synes det er trivelig å ha én dag i året hvor vi virkelig vier dagen til mamma eller pappa og gir ekstra anerkjennelse for jobben de gjør. Det ble ingen kake og gave i år, men det er langt i fra det som teller. Mannen er en fantastisk pappa til våre to barn og jeg er så glad for at han er pappan deres. En klisjé, jeg vet, men så sant! Han fortjener masse skryt! :hjerte: 

I går var jeg alene med barna hele dagen, fra tidlig morgen til kveld. Jeg var spent på hvordan det ville gå siden E er så pappadalt. Det gikk overraskende bra, men da hun skulle legge seg var det ikke nok med å snakke med pappa på Facetime. Da ventet vi i rundt to timer til han kom hjem. Etter utallige forsøk på å spise kveldsmat, pusse tenner, skifte pysj, underholde og holde M fornøyd til tross for at han også hadde gått to timer over leggetid. Hele kvelden ble lagt opp til å ende i katastrofe, men mannen kom heldigvis hjem i tide. Rett før the Grand finale :fnise: Det var deilig. To unger rett i seng, og resten av kvelden husker jeg ikke noe av :klo: Jo! Vi så Farmen. Jeg var helt borte vekk :ler: 

M har ligget og vridd seg, spist og skreket i hele natt. Håper på mer søvn til i morgen :tongue:

Leviora

I natt har vi sovet SÅ godt! :bolledeig:

Skulle ønske jeg kunne starte innlegget sånn. Jeg har fått rundt 10 minutter med søvn et par ganger i løpet av natta. Akkurat nå virker jeg overtrøtt. Jeg lander vel på jorda om et øyeblikk :ler: Har akkurat laget en kopp kakao. Passet ypperlig :) 

Jeg har en gladnyhet, da! :biggrin: Mannen ble endelig med på å skaffe en kattunge til, så om få uker har vi et nytt familiemedlem. Hun er så fin!! :rodmer: Håper pusene går godt overens, men det pleier som oftest å gå greit? Jeg gleder meg til å hente den. Det blir sikkert stas for E også :jepp: 

Beccy87

Så koselig med katt!! :yvonne:

Mumsy

Så bra at M begynner å skjønne greia med mat :biggrin: Han skjønte vel for alvor at han må skvise ned litt grøt for å bli stor å sterk:PHvor gammel er han blitt? Jeg er så glemsk, husker ikke hvor mange måneder som skiller han og Knerten. 

Så gøy med ny kattepus:hjerte: Jeg likte egentlig ikke katter noe særlig før, men etter jeg har gått gravid å fått barn har jeg plutselig fått en kjærlighet for katter. Kunne tenkt meg en selv liksom :fnise: Men jeg har vel kanskje nok å henge fingrene i for øyeblikket..

Har E bestandig vært pappadalt, eller ble det mer etter M kom til verden? Høres veldig fint ut at hun er så glad i pappaen sin da, han virker som en veldig god far :)