Gå til innhold
Leviora

Leviora i mammatåka

Anbefalte innlegg

Leviora

Hei!

Det siste året (++) har mildt sagt vært innholdsrikt med graviditet og fødsel, huskjøp, flytting og oppussing. Nå er lillebror snart et halvt år, storesøster på 2,5 år trives mer og mer i rollen sin, og vi begynner å komme oss godt til rette i vårt nye hjem som en familie på fire :babyjente::yvonne::babysmokk:. Vi starter derfor et nytt kapittel med ny dagbok! :nigo:

Jeg er i tjueårene, mannen snart 30. Vi møttes da jeg var 15 og han er min første kjærlighet. Tihi! :kline: Vi skal gifte oss snart, men hver gang vi har satt en dato har det skjedd noe som har utsatt det. Det spørs om det blir et "på sparket"-bryllup i joggebukse, omtrent :fnise: Neida. Jeg har sagt at jeg vil føle meg vel i kjole først ;) 

Vi flyttet inn i drømmehuset 14 dager etter lillebror ble født. "Her kan vi endelig slappe av," sa vi, "hva skal vi pusse opp først?" :ler: Vi stortrives i vårt nye hjem. Livet føles komplett og vi gleder oss veldig til fortsettelsen :hjerte:

Endret av Leviora

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Weebs

Jeg er med videre :biggrin:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leopanter

:vinke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marimba

:vinke: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
miore

Følger selvsagt med videre 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora

Så hyggelig at dere følger med videre :nigo: 

Mandag er hviledag etter ei lang og innholdsrik helg. Vi har vært i byen på handletur, vi ble ferdige med å stable ved, jeg har ryddet og stelt i hagen og vi har gått tur til hytta. E våknet i natt og hadde vondt i en fot, og jeg mistenker at hun var støl og/eller øm etter all gåinga. Hun er så flink til å gå, jeg er superstolt av henne! Det var så morsomt å plukke blåbær at hun nektet å sove dupp, og det fikk konsekvenser, for å si det sånn (dere vet når toåringer er trøtte eller sultne...) :plystre:  Da vi skulle gå tilbake til bilen måtte jeg bære henne, for da var hun så sliten og trøtt at hun holdt på å segle om. Jeg ble overrasket over hvor lett det var å gå 600 meter med 11 kg toåring på armen, men jeg savnet bæretøy :P 

I går sovnet M før klokka 20! Det var jeg ikke forberedt på, så han sov med vanlig body i natt. Tror ikke han tenkte over det :tongue: Han våknet 3 ganger frem til klokka 7, etter det hang han nesten konstant på puppen frem til halv 9, så skiftet jeg bleie og lot ham sove. Da utnyttet jeg muligheten til å se første episode av sesong 3 med How to get away with murder. Rakk til og med å se noen Youtube-videoer med Jenna Marbles. M våknet av at jeg lo så høyt :ler: 

*4 timer senere*

Sånn. Nå har begge ungene lagt seg. M var helt crazy etter kveldsbadet, lå på stellebordet og slo seg på magen med begge armene som en sint apekatt mens han stønnet hardt: "HÅHH!" :ler: Han var ikke sint, det var visst bare veldig morsomt. Og det ville blikket! :hoho:Jeg begynte å lure på om han blir sånn etter jeg har drukket kaffe. Jeg må følge med på det senere. Leggingen gikk greit, til tross for ny stil. Amming i søvn er helt ut, nå er det byssing som er in. Han sovner heldigvis rett etter han har spist på natta :) 

Nå skal jeg se én episode How to get away with murder og gå og legge meg. 

Haha. Hvem er det jeg prøver å lure. 3 episoder, så natta!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Nautika

Hallo! :goodbye:

Min er også apekatt til tider :opplyser: Gjerne på tider av døgnet der mamma helst ser at hun sover 😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Porcelain

Hei! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Beccy87

Så viser det seg at du har NY dagbok og jeg føler meg litt snurt for all snokingen jeg går glipp av.. :dry:
Jaja.. 
Hei hei allikevel! :yvonne:
Følger deg gjerne videre og takk for at du minte meg på Jenna Marbles, hun hadde jeg helt glemt av! :nigo:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora
10 timer siden, Nautika skrev:

Hallo! :goodbye:

Min er også apekatt til tider :opplyser: Gjerne på tider av døgnet der mamma helst ser at hun sover 😅

:hoppe:

Ja, det er ganske typisk :fnise: 

9 timer siden, Porcelain skrev:

Hei! 

:yvonne:

I dag sto vi opp tidlig. Halv 9! Jeg hadde rukket å se serie før M våknet, og nå er jeg halvveis i sesongen. Det er så spennende! :bond: Jeg klarer ikke å være inne i finværet i dag, så jeg tar med meg M på skogstur. Jeg må bli mye flinkere til å gå ut de dagene jeg har energi og er fri for hodepine og migrene :opplyser: 

Faen. Jinx! Jeg må slutte å skrive og snakke om sånt. Heisann, ensidig, plutselig hodepine :dry: Tar en paracet og går ut på trass. :jolie:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora
6 timer siden, Beccy87 skrev:

Så viser det seg at du har NY dagbok og jeg føler meg litt snurt for all snokingen jeg går glipp av.. :dry:
Jaja.. 
Hei hei allikevel! :yvonne:
Følger deg gjerne videre og takk for at du minte meg på Jenna Marbles, hun hadde jeg helt glemt av! :nigo:

Hei! :hoppe: Du rekker å snoke noen dager til, altså! Værsågod: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1040112-leviora-i-mammatåka/:biggrin: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Småkjekset

Følger med videre :nigo:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sitronkake

Hallå! :vinke: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Leviora
6 timer siden, Småkjekset skrev:

Følger med videre :nigo:

6 timer siden, sitronkake skrev:

Hallå! :vinke: 

:yvonne:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora

Det var ubeskrivelig deilig å dra ut på tur i går. Perfekt turvær og nydelig natur. Føler meg så heldig som har så fine turmuligheter rett utenfor døra :) 

Akkurat nå er det et veldig interessant program på Nrk2 om fertilitet. M sover, så jeg har tid til å se tv og drikke kaffe :nigo: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora

29. september, strålende sol og 17 grader. Hadde det ikke blåst så fælt hadde jeg tatt med meg kaffekoppen og satt meg ute på terrassen. Eller heter det veranda? Hva er forskjellen? :klo: 

M rullet på magen igjen i natt. Det gjorde ikke pysjen, så jeg våknet av et skrik :fnise: «HJELP!» Stakkar. Han fikk trøst av puppen og sovnet etter fire sutt. Det var nok til å sette i gang utdrivningen, så da han fikk spruten i halsen våknet han selvfølgelig på nytt og måtte tåle å spise litt for å sovne igjen. Livet til babyer er ikke alltid så lett :tongue:

I dag skal jeg sette opp mitt nye studio på stua og ta bilder! Er sykt spent på om det funker, eller rettere sagt, om jeg får det til å funke. Har kjøpt bakgrunnsduker og studiolamper på eBay for en tusenlapp. Sparte bare 10 000kr på å ikke kjøpe proff vare fra fotobutikk ;) Tror lampene kommer til å fungere helt som tiltenkt, om ikke bedre for en amatør. Sist jeg tok bilder i studio var da jeg gikk skole, så jeg må passe på å ha mett og glad baby før jeg starter :ler: Har glemt ca. alt hva gjelder studiofoto.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora

Godkjent hjemmestudio! Nå blir besteforeldrene glade for å få bilder av barnebarna til jul. Jeg har fremdeles ikke tatt bilder av E, det kan bli en utfordring :fnise: Hvordan får man en toåring til å sitte i ro, egentlig? Og smile samtidig? Kanskje jeg burde sniktitte på fotograferingen i barnehagen på onsdag :P 

I natt har M vært urolig. Kavet, gråt og lette etter puppen hele natta. Ulempen med samsoving er at han har en tendens til å krype mer og mer inntil meg, slik at jeg flytter meg bakover, helt til mannen prikker meg på skulderen og bare "hei, jeg faller ut av senga, heh" :rolleyes: Da mannen holdt på å falle ut hadde M endelig sovnet skikkelig. Da jeg flyttet ham våknet han igjen, og vi begynte på nytt. Jeg ser frem til at dette utviklingsspranget er over!

Vi la vekk vognbagen og byttet til sportsdel i dag. Altså, fødte ikke jeg i går? :klo: Tiden går så alt for fort!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
miore

Sitte stille-delen kan jeg ikke svare på, men vi får vår til å smile til kameraet ved å be henne om å si Bæsj!!! istedenfor smil!!! til kameraet :) SJ-lyden ser ut som et smil på bilder, spesielt fordi hun synes bæsj er urkomisk. Så utfordringen er å fotfølge henne med kameraet og klare å ta bildet med en ok bakgrunn og greit lys. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora

Takk for tips, @miore! Får håpe det blir noen portretter av henne til jul også :biggrin: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leviora

Uffameg... Da jeg skulle legge meg i kveld fant jeg M klissvåt i senga, han badet nærmest i sitt eget spy! :( Altså, hvordan er det mulig å kaste opp så mye, bli klissvåt og kald, men likevel ikke si et pip? Og SOVNE etterpå? :klo: Han ble plutselig surklete i dag og han kaster tydeligvis opp når han får snørr i svelget og/eller hoster til han brekker seg. Da jeg tok ham med opp for å bade spydde han på stellebordet, store mengder. Igjen etter jeg la ham på nytt. Nå fikk han en ørliten skvett av det jeg hadde av melk og sover søtt. Jeg kommer ikke til å klare å sove i natt... Herregud, hva om han hadde blitt kvalt av sitt eget oppkast? Vi merket jo ingenting :tristbla: Nå håper jeg han slipper å spy mer, for dehydrering er ikke til å kødde med... Jeg ble sjokkert over hvor mye væske en sånn kropp kunne holde i magen, det kan umulig ha vært en dråpe igjen!

Stakkar lille gutten min. Han er så nydelig der han ligger. Synes så synd på ham :( Jeg hører ikke noe surkling nå, så jeg krysser fingrene for at vi slipper mer oppkast. Men soving blir det lite av, kjenner jeg. Han skal uansett våkne for å få litt mat(drikke), det er bra sikkert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her