Gå til innhold

Bryllup med drikke kun til maten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Perle skrev:

Enig. Kleint, kkeint, KLEINT.

 

Sekkeløp?  Saft og pølser, og "slå på ring"? 

De hadde nok ikke drukket, de var nok høye på LSD eller flein. 

Dette har du ingen rett til å utale deg om. Det var ikke barne leker.. folk koste seg. Må ikke drikke for å ha det gøy. 

Virker som det enten er veldig mange alkoholikere her inne, eller kravstore mennesker. Det er brudeparets dag. Det er de som velger hvordan de vil ha det. Et bryllup skal ikke være en fyllefest, men en feiring av to som har funnet kjærligheten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.1.2018 den 5.16, tussi84 skrev:

Dette har du ingen rett til å utale deg om. Det var ikke barne leker.. folk koste seg. Må ikke drikke for å ha det gøy. 

Virker som det enten er veldig mange alkoholikere her inne, eller kravstore mennesker. Det er brudeparets dag. Det er de som velger hvordan de vil ha det. Et bryllup skal ikke være en fyllefest, men en feiring av to som har funnet kjærligheten. 

 

Hvorfor skulle ikke jeg ha rett til å uttale meg om det? Har du et spesielt løyve du da, kansje. Et jeg mangler. -Løyvet om "Retten til å uttale seg om voksne som synes det er gøy å drikke soloSuper (uten vikingfjord) og leke stolleken på "fest?"

 

I Norge er godt drikke til mat det samme som flatfyll. Absurd og snevert. Å sitte å spise god mat og skylle med PepsiMax er jo en vits!

Husker godt at noen utenlandske venner av meg stusset over å stadig få spørsmålet "har du drekki noe i hælja?". Tok meg laaaaaang tid å forklare, at det de lurte på, var om de hadde blitt "drita".

*FLAUT*

Tror nesten bare det er i Norge en holder på Skjermer ungene fra hagefester,ølbokser, allsang og musikk. Alle skal tvangslegges etter barne-tv. Halv sju. 

Har bodd hjemme noen år nå, men blir nok ikke å starte en famile her. Det blir for rigid for min smak.

Endret av Perle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tussi84 skrev:

Dette har du ingen rett til å utale deg om. Det var ikke barne leker.. folk koste seg. Må ikke drikke for å ha det gøy. 

Virker som det enten er veldig mange alkoholikere her inne, eller kravstore mennesker. Det er brudeparets dag. Det er de som velger hvordan de vil ha det. Et bryllup skal ikke være en fyllefest, men en feiring av to som har funnet kjærligheten. 

 

Så... I følge deg betyr det at man misliker "morsomme" leker at man er alkoholiker og/eller kravstor?  Takk for den du!

Nei, men må ikke drikke for å ha det gøy, men min erfaring med leker er at det stort sett skaper klein stemning, uavhengig av alkoholinntaket til gjestene.  Skal dog sies at "prosjekt leker som underholdning i festlig lag" har hatt noe høyere suksessrate der gjestene har litt alkohol innabords før man setter i gang med pinlighetene, siden hemningene deres er mer eller mindre svekket og folk tør slippe seg mer løs enn de ville gjort i edru tilstand.  

Anonymkode: 34bb3...4cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tussi84 skrev:

Dette har du ingen rett til å utale deg om. Det var ikke barne leker.. folk koste seg. Må ikke drikke for å ha det gøy. 

Virker som det enten er veldig mange alkoholikere her inne, eller kravstore mennesker. Det er brudeparets dag. Det er de som velger hvordan de vil ha det. Et bryllup skal ikke være en fyllefest, men en feiring av to som har funnet kjærligheten. 

 

Selv om det er brudeparets dag betyr ikke det at folk nødvendigvis får en morsom fest.  Det sier vel seg selv....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2018 den 4.39, Fresi skrev:

IKKE LEKER!

mvh Fresi 

Bra, Fresi. 

Kommer det "morsomme" leker, rømmer jeg lokalet. Doen er et bra tilfluktssted. Eller ute. Hvor som helst, bare jeg ikke blir involvert i "morsomme" leker. Kleint og mer enn kleint. 

Anonymkode: d8a4f...2c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2018 den 5.16, tussi84 skrev:

Dette har du ingen rett til å utale deg om. Det var ikke barne leker.. folk koste seg. Må ikke drikke for å ha det gøy. 

Virker som det enten er veldig mange alkoholikere her inne, eller kravstore mennesker. Det er brudeparets dag. Det er de som velger hvordan de vil ha det. Et bryllup skal ikke være en fyllefest, men en feiring av to som har funnet kjærligheten. 

 

Man behøver verken å være kravstor eller alkoholiker for å ikke synes noe om et alkoholfritt bryllup. Derimot er det greit å vite hva man blir invitert til. Det er ikke alle som ønsker å bli svette, eller få uorden på frisyren fordi et brudepar har trodd at et bryllup skal inneholde leker og brus. Jeg liker å bli invitert til en voksenfest, ikke en barnefest.

Dessuten, alkohol er ikke ensbetydende med fyll. Noen av oss klarer å drikke alkohol uten å gå på en smell gang på gang. De fleste mennesker over en viss alder får til det helt fint. Det er da slettes ikke vanskelig å opplyse om hva slags bryllup man ser for seg? Det er jo feks vanlig å skrive kleskode til bryllupet, og da kan man også informere om det er betalbar eller alkoholfritt.

Det som også er, er at folk forteller sjeldent brudeparet om det var noe de ikke likte i bryllupet. Derfor innebærer det at man som vert har et visst ansvar for sine gjester. Informasjon i forkant er en del av dette ansvaret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Jolene said:

Man behøver verken å være kravstor eller alkoholiker for å ikke synes noe om et alkoholfritt bryllup. Derimot er det greit å vite hva man blir invitert til. Det er ikke alle som ønsker å bli svette, eller få uorden på frisyren fordi et brudepar har trodd at et bryllup skal inneholde leker og brus. Jeg liker å bli invitert til en voksenfest, ikke en barnefest.

Dessuten, alkohol er ikke ensbetydende med fyll. Noen av oss klarer å drikke alkohol uten å gå på en smell gang på gang. De fleste mennesker over en viss alder får til det helt fint. Det er da slettes ikke vanskelig å opplyse om hva slags bryllup man ser for seg? Det er jo feks vanlig å skrive kleskode til bryllupet, og da kan man også informere om det er betalbar eller alkoholfritt.

Det som også er, er at folk forteller sjeldent brudeparet om det var noe de ikke likte i bryllupet. Derfor innebærer det at man som vert har et visst ansvar for sine gjester. Informasjon i forkant er en del av dette ansvaret.

Enig, ikke fan av betal bar da..

Anonymkode: ef0f3...af9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig, ikke fan av betal bar da..

Anonymkode: ef0f3...af9

Men det er langt bedre enn alkoholfritt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, ikke fan av betal bar da..

Anonymkode: ef0f3...af9

Ikke jeg heller, men foretrekker betalbar over alkoholfritt. Liker drikke som passer til den retten man spiser, og Cola er således ikke førstevalget på fest ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfølging til egen kommentar da vi etter hvert ble kalt både avhengige av alko og det mer: Jeg kan telle antall ganger jeg drikker i løpet av et år på en hånd. Og da inkluderer jeg gangene jeg tar et glass rødt til tacoen liksom. No kidding! Det er bare noe med konseptet bryllup som fortjener å bli en skikkelig fest ut i de sene nattetimer som snakkes om i ettertid. Det blir det ikke med partygames og taler om Gud altså. Beklager. Våre gjester dro fra nach kl 8 oom morgenen! Gleder meg til å delta i det bryllupet som matcher den festen. Ingen ble styggfulle, det tok ikke av før de mer edruelige hadde forlatt lokalene uansett :) Og det var gjestenes fortjeneste som hadde en sykt dritbra innstilling :D

Anonymkode: 5ea3f...e4e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2018 den 14.49, Peonjenta skrev:

En fest uten alkohol er ikke en fest, det er en sammenkomst.  

Jeg er glad i en dram, men man kan da få søren ha en fest med lite/null alkohol. Ærlig talt. 

Anonymkode: 90b71...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Peonjenta said:

Men det er langt bedre enn alkoholfritt. 

Joda, men når man inviterer noen så burde man å få det gratis, 

litt som om du inviterer folk på middag, du ber ikke om penger til regningen etterpå, 

Anonymkode: ef0f3...af9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Jolene said:

Ikke jeg heller, men foretrekker betalbar over alkoholfritt. Liker drikke som passer til den retten man spiser, og Cola er således ikke førstevalget på fest ;)

Ja, bedre enn ingenting :)

Anonymkode: ef0f3...af9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad i en dram, men man kan da få søren ha en fest med lite/null alkohol. Ærlig talt. 

Anonymkode: 90b71...2f7

Da kalles det ikke en fest. Brus = barnebursdag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.1.2018 at 4:08 PM, O.G. said:

Kom gjerne med forslag hvordan man feirer brudeparet etter middagen uten en fest. 

Kaffe og fyrstekake?

Anonymkode: 8a603...ee0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.1.2018 at 4:13 PM, tussi84 said:

Man kan ha ulike aktiviteter for gjestene. Feks leker, morsomme danser som folk er med på slik at gjestene ler. 

"Nå tar vi den rosa sangen dere, den rosa sangen!"

Sorry ass, sånne ting er IKKE morsomt!

Anonymkode: 8a603...ee0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde fri bar. Vi gav på forhånd beskjed til den som jobbet i baren at hvis noen virket overstadig beruset skulle de vanne ut drinken kraftig, gi lett øl i i stedenfor vanlig øl og alkoholfri vin. Det ble aldri aktuelt, siden ingen virket overstadig beruset. Vi satt igjen med svære mengder alkohol etter bryllupet :laugh: og alle koste seg og var strålende fornøyd med fri bar

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.1.2018 den 12.37, AnonymBruker skrev:

12 liter rødvin og 12 liter hvitvin til 70 gjester ? Det blir jo bare 2 glass til hver. Syntes det var litt lite til middagen ? 

Anonymkode: ccf35...887

Det er ikke lite. Jeg blir full, om jeg drikker mer enn dette. Om noen sjenker, setter jeg alltid hånda over glasset for å markere at jeg ikke skal ha mer.

verste som finnes, er når folk fortsetter å fylle på, og jeg aldri får tømt glasset, før det er tomt. Det fordrar jeg ikke. Vil vite hvor mye jeg har fått i meg.

Anonymkode: ce909...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lite. Jeg blir full, om jeg drikker mer enn dette. Om noen sjenker, setter jeg alltid hånda over glasset for å markere at jeg ikke skal ha mer.

verste som finnes, er når folk fortsetter å fylle på, og jeg aldri får tømt glasset, før det er tomt. Det fordrar jeg ikke. Vil vite hvor mye jeg har fått i meg.

Anonymkode: ce909...b7c

Her ble det rart. «Fortsetter å fylle glasset før de er tomt, og jeg aldri får tømt glasset», skulle det stå. Hehe.

Anonymkode: ce909...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lite. Jeg blir full, om jeg drikker mer enn dette. Om noen sjenker, setter jeg alltid hånda over glasset for å markere at jeg ikke skal ha mer.

verste som finnes, er når folk fortsetter å fylle på, og jeg aldri får tømt glasset, før det er tomt. Det fordrar jeg ikke. Vil vite hvor mye jeg har fått i meg.

Anonymkode: ce909...b7c

Nå er det de færreste voksne som blir fulle av 2 glass vin.  Jeg kan drikke 1,5 flaske vin uten å bli full. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...