Gå til innhold

Bryllup med drikke kun til maten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har hatt bryllup med drikke kun til maten, uten muligheter for gjestene til å få/kjøpe mer alkohol senere?

Jeg og forloveden min er litt uenige om alkohol i bryllupet, men lurer på om dette kunne vært et greit kompromiss.

Anonymkode: b7db8...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri vært borte i det, men vet at et vennepar vurderer det da noen i nær familie har et trøblete forhold til alkohol. Vet ikke hva de lander på. Alternativet er å ha det helt alkoholfritt. Jeg kunne fint kommet i et sånt bryllup og kost meg, selv om det nok hadde lagt en demper på festen etterpå :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Luckiness skrev:

Hvorfor er dere uenig? Er det slik en vil ha alkohol og en ikke vil ha noe alkohol?

Jeg synes fyll er utrolig ubehagelig, og vil ikke at bryllupet mitt skal være en fyllefest. Likevel vet jeg at mange synes alkohol til maten er godt, og må ikke absolutt ha det helt alkoholfritt. Forloveden min ser ikke noe problem med å ha bar etterpå, men han forstår at jeg ikke ønsker mye drikking og derfor tenkte jeg kanskje dette kunne være et ok kompromiss. Lurte bare på om noen har hatt det på samme måte. 

Anonymkode: b7db8...0ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med måten, men hos oss var det fri bar hele kvelden. Var ikke ett menneske som var skikkelig beruset. De fleste var i lystig humør, men ingen fyll

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Minlillelykke skrev:

Har ikke erfaring med måten, men hos oss var det fri bar hele kvelden. Var ikke ett menneske som var skikkelig beruset. De fleste var i lystig humør, men ingen fyll

Men så er det jo ikke alle som har utelukkende slekt og venner som vet å oppføre seg, da... Jeg har vært i bryllup som har blitt "ødelagt" av fulle slektninger og venner. Grining, drama, skriking og hyling. IKKE koselig, for noen. 

Jeg har aldri vært ute for kun drikke til maten-ordningen. Jeg synes det virker litt rart. Det er mange som liker å nippe til et glass etter maten, og ikke noe særlig til maten. Jeg selv foretrekker faktisk vann til maten, men tar gjerne et glass øl/vin å nippe til etter maten. 

Jeg har vært i et alkoholfritt bryllup, og det ble ødelagt av en fetter og en onkel som henholdsvis drakk seg drita før festen (antageligvis så alkoholbuzzen skulle vare hele festen), og smuglet med seg sprit på lommelerke og ble drita utover kvelden. Det var annonsert på forhånd at det ble alkoholfritt, så hadde latt være å gjøre det hadde de kanskje unngått slik oppførsel. 

Anonymkode: 42769...e2c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men så er det jo ikke alle som har utelukkende slekt og venner som vet å oppføre seg, da... Jeg har vært i bryllup som har blitt "ødelagt" av fulle slektninger og venner. Grining, drama, skriking og hyling. IKKE koselig, for noen. 

Jeg har aldri vært ute for kun drikke til maten-ordningen. Jeg synes det virker litt rart. Det er mange som liker å nippe til et glass etter maten, og ikke noe særlig til maten. Jeg selv foretrekker faktisk vann til maten, men tar gjerne et glass øl/vin å nippe til etter maten. 

Jeg har vært i et alkoholfritt bryllup, og det ble ødelagt av en fetter og en onkel som henholdsvis drakk seg drita før festen (antageligvis så alkoholbuzzen skulle vare hele festen), og smuglet med seg sprit på lommelerke og ble drita utover kvelden. Det var annonsert på forhånd at det ble alkoholfritt, så hadde latt være å gjøre det hadde de kanskje unngått slik oppførsel. 

Anonymkode: 42769...e2c

Nå kan mannkun dele egne erfaringer. Trodde ærlig talt det var vanlig og oppføre seg i slike selskaper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mereo skrev:

Det funker det, men husk å opplyse om det så gjestene husker å ta med kontanter og kort :)

Hvorfor ta med kontakter og kort? TS skriver ".... uten muligheter for gjestene til å få/kjøpe mer alkohol senere"

 

Anonymkode: 805ac...4e6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ta med kontakter og kort? TS skriver ".... uten muligheter for gjestene til å få/kjøpe mer alkohol senere"

 

Anonymkode: 805ac...4e6

My bad, så ikke den biten. 

Uansett, jeg ville gitt opplysningen om at det kun blir servert alkohol til maten hvis det er tilfellet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mereo skrev:

My bad, så ikke den biten. 

Uansett, jeg ville gitt opplysningen om at det kun blir servert alkohol til maten hvis det er tilfellet.

Jeg ville absolutt ikke gitt den opplysningen. Hva er hensikten med det? 

For "normale" folk vil det ikke ha noe å si om de får den opplysningen eller ikke, det er en helt ubrukelig opplysning for dem. For det er jo ikke noe de da kan gjøre fra eller til, eller noe de må forberede seg på, eller på noen som helst måte ta stilling til. Det blir en like nyttig opplysning som å si at det kun vil være røde roser på bordene, ingen hvite. 

For de unormale vil det derimot være en oppfordring til å ta med seg lommelerke, eller drikke seg drita på forhånd for å være sikret å være full hele festen. 

Så å si ifra på forhånd fører absolutt ingenting bra med seg, tvert imot kan det bare gjøre skade. 

Anonymkode: 42769...e2c

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville absolutt ikke gitt den opplysningen. Hva er hensikten med det? 

For "normale" folk vil det ikke ha noe å si om de får den opplysningen eller ikke, det er en helt ubrukelig opplysning for dem. For det er jo ikke noe de da kan gjøre fra eller til, eller noe de må forberede seg på, eller på noen som helst måte ta stilling til. Det blir en like nyttig opplysning som å si at det kun vil være røde roser på bordene, ingen hvite. 

For de unormale vil det derimot være en oppfordring til å ta med seg lommelerke, eller drikke seg drita på forhånd for å være sikret å være full hele festen. 

Så å si ifra på forhånd fører absolutt ingenting bra med seg, tvert imot kan det bare gjøre skade. 

Anonymkode: 42769...e2c

Ok, du om det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i et slikt bryllup, drikke til maten og konjakk til kaffen. Dette var kombinert bryllup/dåp. Syntes det var helt greit. Noen hadde litt medbrakt. Helt grei fest, ingen fyll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, mereo skrev:

Ok, du om det. 

Men kan du forklare hvorfor du ville sagt ifra da, siden du tydeligvis syntes mitt svar var tåpelig? Hva er hensikten din med å si ifra? På hvilken måte har gjestene behov for den opplysningen? Så de kan velge å ikke komme i det hele tatt?

Anonymkode: 42769...e2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som vil drikke seg aper, gjør det med vin til maten i alle fall. Man vil gjerne tro at alle har folkeskikk og vet å te seg, dessverre gjør ikke alle det. Vi hadde fri bar, men de som var opptatt av alkohol, drakk seg søppel under middagen. Stas...!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev:

De som vil drikke seg aper, gjør det med vin til maten i alle fall. Man vil gjerne tro at alle har folkeskikk og vet å te seg, dessverre gjør ikke alle det. Vi hadde fri bar, men de som var opptatt av alkohol, drakk seg søppel under middagen. Stas...!

Det ordner man ved å gi servitørene beskjed om at alle får to glass vin til maten, punktum. Altså gi dem beskjed om å ikke toppe opp glass og fylle på, men å gå to runder, og that's it. 

Anonymkode: 42769...e2c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan du forklare hvorfor du ville sagt ifra da, siden du tydeligvis syntes mitt svar var tåpelig? Hva er hensikten din med å si ifra? På hvilken måte har gjestene behov for den opplysningen? Så de kan velge å ikke komme i det hele tatt?

Anonymkode: 42769...e2c

Ja, tro det eller ei for noen så er nok det ett alternativ.

Men jeg hadde foretrukket å bli informert om at det kun blir servert alkohol til maten. På samme måte som jeg også hadde ønsket å bli informert dersom det ikke var det. Det utgjør liten forskjell for mine drikkevaner, men det et greit å være informert. 

Det ville kanskje gjort en forskjell på om jeg kjørte selv eller ikke, feks.

For jeg kan garantere deg at det er de som hadde laget oppstyr uansett.

Endret av mereo
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et bryllup hvor vi fikk drikke til maten og deretter kunne ta med det vi ville drikke selv til resten av festen. 

Anonymkode: 1db51...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville absolutt ikke gitt den opplysningen. Hva er hensikten med det? 

For "normale" folk vil det ikke ha noe å si om de får den opplysningen eller ikke, det er en helt ubrukelig opplysning for dem. For det er jo ikke noe de da kan gjøre fra eller til, eller noe de må forberede seg på, eller på noen som helst måte ta stilling til. Det blir en like nyttig opplysning som å si at det kun vil være røde roser på bordene, ingen hvite. 

For de unormale vil det derimot være en oppfordring til å ta med seg lommelerke, eller drikke seg drita på forhånd for å være sikret å være full hele festen. 

Så å si ifra på forhånd fører absolutt ingenting bra med seg, tvert imot kan det bare gjøre skade. 

Anonymkode: 42769...e2c

Jeg er glad i vin, har aldri drukket meg full, men liker både å drikke vin til maten og litt etterpå. Jeg ville for eksempel spandert på meg taxi hvis jeg visste at det var god vin som ble servert. Men hvis det er et nesten alkoholfritt eller helt alkoholfritt selskap, så ville jeg kjørt bil selv og spart taxipengene.

 

Anonymkode: b55ab...82a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å servere litt alkohol for så å stoppe serveringen er en temmelig idiotsikker måte å drepe stemningen totalt på. Årsaken er at de fleste blir trette og døsige når de har fått 2 - 3 glass vin og deretter slutt og drikke. Etter min mening er det med andre ord bedre å ikke servere alkohol i det hele tatt og i våre dager finnes det jo mange gode alkoholfrie alternativer som drikke til mat.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...