Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff er kommet så langt at jeg trenger hjelp til å få økonomien på plass...

jeg går på aap og har ca 11,000kr hver måned og dette går ikke rundt med husleie, av dette så betaler jeg 40% skatt hver 14. dag og jeg får ikke forandret dette hos skatteetaten, så lurte på om en gjeldsrådgiver kunne ha hjelpt meg med å sette opp et budsjett og kansje snakket med skatteetaten. 

Er det noen som har fått hjelp fra Nav til slikt?

Anonymkode: d55d2...256

Skrevet

Hvorfor kan du ikke endre skattekortet selv hos skatteetaten???

Anonymkode: 413b4...807

Skrevet

Hvorfor får du ikke endret skatten?

Anonymkode: 87120...0c4

Skrevet

Det er da bare å logge inn på skatteetaten.no og endre skattekortet.. Du logger inn med BankID eller MinID. Det du må vite er hvor mye du har tjent (før skatt og inkl eventuelle feriepenger) til nå i år, hva du har skattet, og så må du sette opp hva du tror du kommer til å tjene + endre på eventuelle fradrag. 

Anonymkode: 15477...19f

Skrevet

Når jeg legger inn tallene der så hopper den på 50% skatt å det står til manuell behandling? jeg ringte dem å da sa dem jeg skulle legge inn lønn for resten av året

jeg fikk baksmell ifjor på 4000kr men det er jo betalt! Så grunn til at dem har forhøyet den må jo være det??

ts

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg legger inn tallene der så hopper den på 50% skatt å det står til manuell behandling? jeg ringte dem å da sa dem jeg skulle legge inn lønn for resten av året

jeg fikk baksmell ifjor på 4000kr men det er jo betalt! Så grunn til at dem har forhøyet den må jo være det??

ts

Du skjønner tydeligvis ikke hvordan du skal fylle ut skjemaet.

Anonymkode: 06334...046

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff er kommet så langt at jeg trenger hjelp til å få økonomien på plass...

jeg går på aap og har ca 11,000kr hver måned og dette går ikke rundt med husleie, av dette så betaler jeg 40% skatt hver 14. dag og jeg får ikke forandret dette hos skatteetaten, så lurte på om en gjeldsrådgiver kunne ha hjelpt meg med å sette opp et budsjett og kansje snakket med skatteetaten. 

Er det noen som har fått hjelp fra Nav til slikt?

Mener du at du har 11.000 brutto eller netto? 

Skrevet

Alminnelig inntektsskatt her i landet er på 24%, så du må da ha en solid formue for å bli pålagt 40% skatt?? Hvis ikke må problemene dine med å få endret skatten skyldes at du legger inn totalt feil tall i beregningen! 

Anonymkode: a9567...65e

Skrevet

Og for å svare på spørsmålet ditt: ja, rådgiverne på NAV skal kunne hjelpe deg med slike spørsmål. Da jeg begynte på AAP gikk veilederen min gjennom forskjellige ting om AAP, og snakket bl.a. om at mange opplever at den økonomiske situasjonen blir vanskelig, og at NAV kan gi råd og hjelp på dette området før man kommer i en så alvorlig situasjon at man ikke har annet valg enn offentlig gjeldsordning.

Anonymkode: a9567...65e

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner tydeligvis ikke hvordan du skal fylle ut skjemaet.

Anonymkode: 06334...046

Da kunne kanskje du være så vennlig å forklare dette til ts - på en hyggelig måte. 

Anonymkode: 58b9d...554

Skrevet

Du vet vel at du kan søke om skattelette pga lav inntekt. Dette må søkes om i god tid før selvangivelsen er ferdig behandlet. Har aldri gjort det selv, men går over på aap neste år pga sykdom og i påvente på behandling.

Når du søker skattelette slipper de som er lavtlønnede å betale skatt på lik linje som de som har normal inntekt. 

Anonymkode: 8fcd6...071

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...