Gå til innhold

Kjeve operasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 18.9.2017 den 3.23, AnonymBruker skrev:

Det er ikke av kosmetiske grunner, jeg hadde underbitt før og er redd det skal skli tilbake, for det har sklidd en del tilbake og nå treffer fremtennene i overkjeven og underkjeven hverandre, er plagsomt.  tannlegen sa at kjeveoperasjon var eneste løsning, ikke regulering på nytt, mente han. Jeg spenner kjeven tilbake hele tiden (tvangstanke? ) og det gjør så jeg får smerter. Plager meg veldig dette. Man kan ikke se på ansiktet mitt at jeg har vært underbitt, så er ikke kosmetisk grunn i det heletatt! 

Anonymkode: 81637...359

Kompis av broren min opererte kjeven. Han var ikke underbitt, men hadde en ekstrem fremskutt kjeve. Han hadde ikke vondt, men hadde enorme komplekser hele livet, så da han ble voksen nok (tror han var 18-19 år) så fikk han operasjon. Det ble dekket av det offentlige.

Din problem er jo av medisinsk art, og dersom tannlegen anbefaler operasjon, så vil du få det dekket. Ta en prat med både lege og tannlege, så få du nok info om alle alternativ og fremgangsmåte.

Han bodde i Nord-Norge, og tok bussen både frem og tilbake til Oslo for operasjon! Han tenkte at han ikke kunne vente med å spare penger til flybillett. Hardhaus :) 

Anonymkode: b8d76...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du alt dekket ? Jeg har ikke underbitt nå, men jeg hadde det før, var medfødt. men nå er det akkurat så det ikke er underbitt, fortennene går nesten åppå hverandre, en av tennene åppe treffer tanna nede. Men jeg er redd jeg får underbitt igjen med årene... kan jeg få det dekket nå da? Selvom jeg ikke har 100% underbitt ? 

Anonymkode: 81637...359

Jeg fikk det dekket ja. Betalte vel 1400,- for en undersøkelse i forkant hos odentologen eller hva det heter! 😅 Men thats it. 

Kirurgene mener et perfekt bitt er når tenna oppe står oppå tenna nede, tannleger mener ofte tenna oppe skal gå litt over tenna nede. Så mine står også rett oppå de nede. 

Personlig tror jeg ikke du trenger en slik operasjon, og bittet skal vel ikke skli tilbake tror jeg. 

Du kan regulere tenna, slik at du får tenna oppe litt over de nede. Jeg holder på med det nå. Har valgt en gjennomsiktig plate som jeg skal bruke i 14 uker, betalte 14.000,- for det. Invisaligne heter den! ☺️ 

Anonymkode: e0fb0...3fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Hei! Vet jeg kommer langt etter nå. Men lurer på om du har fått behandling for underbittet? Jeg sliter med det samme og lurer på hvordan jeg skal gå fram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/18/2017 at 3:23 AM, AnonymBruker said:

Det er ikke av kosmetiske grunner, jeg hadde underbitt før og er redd det skal skli tilbake, for det har sklidd en del tilbake og nå treffer fremtennene i overkjeven og underkjeven hverandre, er plagsomt.  tannlegen sa at kjeveoperasjon var eneste løsning, ikke regulering på nytt, mente han. Jeg spenner kjeven tilbake hele tiden (tvangstanke? ) og det gjør så jeg får smerter. Plager meg veldig dette. Man kan ikke se på ansiktet mitt at jeg har vært underbitt, så er ikke kosmetisk grunn i det heletatt! 

Anonymkode: 81637...359

Dersom du spenner kjeven din vil jo ikke deg nødvendigvis bedres av en operasjon. Du kan vurdere botox i kjevemuskulaturen?

Anonymkode: 9d8ed...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
På 24.9.2017 den 11.13, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk det dekket ja. Betalte vel 1400,- for en undersøkelse i forkant hos odentologen eller hva det heter! 😅 Men thats it. 

Kirurgene mener et perfekt bitt er når tenna oppe står oppå tenna nede, tannleger mener ofte tenna oppe skal gå litt over tenna nede. Så mine står også rett oppå de nede. 

Personlig tror jeg ikke du trenger en slik operasjon, og bittet skal vel ikke skli tilbake tror jeg. 

Du kan regulere tenna, slik at du får tenna oppe litt over de nede. Jeg holder på med det nå. Har valgt en gjennomsiktig plate som jeg skal bruke i 14 uker, betalte 14.000,- for det. Invisaligne heter den! ☺️ 

Anonymkode: e0fb0...3fe

Hei hvordan fikk du til å betale bare 14 000 for invisalign? Jeg fikk beskjed om å betale 45 000! 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
På 25.5.2019 den 20.24, pernille.adrine skrev:

Hei hvordan fikk du til å betale bare 14 000 for invisalign? Jeg fikk beskjed om å betale 45 000! 😮

Summen reguleres etter hvor nødvendig reguleringen er medisinsk. 

Anonymkode: 55f9c...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ha kjeveoperasjon nå, tannlegen sa man ikke tenger henvisning, skal man bare kontakte sykehuset da?

Og vet noen hva egenandelen faller på?

Anonymkode: 55f9c...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...