AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #141 Skrevet 13. september 2017 Jeg fikk en sånn beskjed en gang av sjefen min. Han sa (rett ut) at jeg stinka og at jeg burde gå hjem og ta meg en dusj. Jeg ble SÅ lei meg. Tok det opp med de andre, som ikke hadde merket noen ting. Et par måneder senere fikk han sparken. Tror han må ha hatt et snev av psykopat i seg. Det var ikke bare meg han sa sånne ting til. Så det er ikke sikkert at du lukter noe ille. Men spør noen av kollegaene dine som du stoler på! Det er den beste måten å finne ut av dette på. Anonymkode: e734d...e82 19
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #142 Skrevet 13. september 2017 (endret) Eksen min hadde fått for seg at jeg hadde ekstremt dårlig ånde, han mente tennene mine måtte rottne med den lukten der. Jeg ble ekstremt nøye med tannpuss, tyggis, munnskylling. Tilslutt gikk jeg til tannlegen. Han merket ingen lukt og tennene var perfekte. Jeg dro til legen, fikk henvisning videre og ingenting på gastroskopi. Eksen min klagde på det, at jeg veide for mye ... var aldri fornøyd med meg. Ville alltid at jeg skulle gjøre noe mer og spennende, bli tynnere, etc. Byttet ut kjæresten etter år med kontrollering på alle områder, veide maten min for å ikke bli tykk liksom. Etter det så har ingen klager på ånden min. Men tro meg, det hang igjen og jeg var lenge sikker på at han hadde rett. Pådro meg spiseforstyrrelse, angst, depresjoner, ble ekstremt tynn, usikker alt! Men ingen andre enn han merket denne ånden. Jeg tenker jo da at det var for å gjøre meg ennå mer usikker på meg selv. Anonymkode: d7249...ca1 Ryddet for referanseverdier (høyde+vekt). Edie, mod. Endret 14. september 2017 av Edie 13
Million Skrevet 13. september 2017 #143 Skrevet 13. september 2017 Jeg er veldig spent på hva andre sier, når du spør dem om dette, TS. Håper du oppdaterer tråden! 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #144 Skrevet 13. september 2017 1. Kom deg til legen og få en kvalifisert uttalelse. 2. Spør noen du stoler på eller en annen kollega. Si det som det er: at noen har sagt til deg at du lukter, og at du vil at de skal være ærlige fordi du vil gjøre noe med det hvis det er sant. Skjønner at det er ubehagelig, men det må være bedre enn å ha det sånn. Anonymkode: 0295f...c77 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #145 Skrevet 13. september 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha! Ikke sant. For man går rundt og aner fred og ingen fare så blir man litt sånn "hva faen MERKER JEG IKKE DET SELV!?" Drikker mye vann og spiser sunt. Takk for fint innlegg. Ja, dette må jeg komme til bunns i. Ene eksen min sin mor hadde sånn dritlukt fra ånden. Det var matbit som satt seg fast i uthulinger i spiserøret og råtnet og lagde sånn ekkel lukt. Hun var klar over det selv da. Hun venninnen din, folk rundt henne trakk de seg tilbake? Han daten jeg kysset trakk seg f.eks ikke når vi klinte. TS Anonymkode: 10506...b52 Jeg har ei venninne med dårlig ånde, og har aldri sagt ifra. Hun har nok heller aldri fått kommentarer fra kjærester. De som sliter med dette kan få hjelp. Anonymkode: 916cd...f8c 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #146 Skrevet 13. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ei venninne med dårlig ånde, og har aldri sagt ifra. Hun har nok heller aldri fått kommentarer fra kjærester. De som sliter med dette kan få hjelp. Anonymkode: 916cd...f8c Dessverre er ikke dette sant. Trist nok. Anonymkode: 9ee56...de8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #147 Skrevet 13. september 2017 1 time siden, Lavendela skrev: Nå er det ikke bare japanere som merker det. Jeg har melkeallergi og inntar derfor aldri melk. Jeg kan lukte på enkelte om de drukket eller spist melk/yoghurt. Lukta kommer ikke bare fra munnen, men også fra huden til melkespiserne😁Yougurtlukten er faktisk aller verst. Den lukter søtlig surt 😝 Jeg tror ikke det er melkeprodukter som gjør at TS " lukter". Man skal stå ganske nærme for å kunne kjenne det..... Det sagt, tror jeg også årsaken stammer fra munnen. Mandelstener ol. Håper du finner ut av dette TS, og at du oppdaterer oss😊💖 Synes denne tråden er veldig trist for dem som virkelig sliter med dette problemet, spesielt små barn, fordi det er så mye ukvalifisert synsing og tull her. Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. Anonymkode: 9ee56...de8 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #148 Skrevet 13. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er vel på tide å gi seg nå og heller ta dette med legen, synes du ikke? Anonymkode: 9ee56...de8 Gi seg, med hva? Å skrive i tråden? Jeg synes det er nyttig jeg. 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes denne tråden er veldig trist for dem som virkelig sliter med dette problemet, spesielt små barn, fordi det er så mye ukvalifisert synsing og tull her. Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner. Anonymkode: 9ee56...de8 Hvilke ting er det som er feil her? Er jo bedre å rette på folk enn å si at dem kommer til helvete. Og når du sier "dette problemet" mener du mandelsteiner da? Anonymkode: 10506...b52 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #149 Skrevet 13. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er vel på tide å gi seg nå og heller ta dette med legen, synes du ikke? Anonymkode: 9ee56...de8 OiOi, hvorfor så sint undertone?? Det er ikke alltid gjort å få time til lege på timen..... Synes TS må få lov å svare her inne i mellomtiden, uten å få slike tilbakemeldinger Anonymkode: b150f...dbc 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #150 Skrevet 13. september 2017 Jeg hadde som nevnt med noen klær på jobb. Både helt rent fra skapet, noe jeg har gått med noen ganger og noe som har ligget i skittentøyskurven (tenkte at DA må jeg lukte det). Men det er ikke noe særlig dårlig lukt altså. Det rene plagget luktet vaskemiddel. Det som er brukt luktet lite, men brukt. Litt søt lukt som ligner på deodorant-lukten under armene. Og dette er når jeg trykker det opp i fjeset. Nå er neste å spørre kollega. Jeg kvier meg. Men som dere sier, er bedre å hoppe i det enn å gå og lure. TS Anonymkode: 10506...b52 12
Jordbæra Skrevet 13. september 2017 #151 Skrevet 13. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde som nevnt med noen klær på jobb. Både helt rent fra skapet, noe jeg har gått med noen ganger og noe som har ligget i skittentøyskurven (tenkte at DA må jeg lukte det). Men det er ikke noe særlig dårlig lukt altså. Det rene plagget luktet vaskemiddel. Det som er brukt luktet lite, men brukt. Litt søt lukt som ligner på deodorant-lukten under armene. Og dette er når jeg trykker det opp i fjeset. Nå er neste å spørre kollega. Jeg kvier meg. Men som dere sier, er bedre å hoppe i det enn å gå og lure. TS Anonymkode: 10506...b52 Vær litt tøff nå 😊 er sikker på at det bare er positivt. Deretter tar du det opp med lederen din. 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #152 Skrevet 13. september 2017 Selv om jeg først skrev at du bidra prate m kollega igjen for å kunne identifisere årsak og få frem at du har normalt god hygiene, heller jeg mer og mer til at denne kollegaen er ute etter å psyke deg ut. Ordvalg (stinker) og tilnærmingen (liksomsnill martyr, antyder at du har psykiske problemer) er bare veldig veldig ufin. Jeg ville nesten sagt det også i møte med henne, som post nr 2, at jeg hadde satt pris på litt voksnere ordvalg og at om hun må gi flere slike el liknende meldinger til folk, så kan det være lurt å legge det frem på en vennligere måte (at lukt kan være sjenerende). Sist, men ikke minst at å antyde psykiske problemer er å gå langt over streken, hvilke psykiske problemer det skulle vært - de ville jo artet seg på mange måter, ikke bare lukt. Jeg tror forresten ikke du lukter. Har du en annen kollega du kan spørre? Anonymkode: 9b334...877 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #153 Skrevet 13. september 2017 Jeg tror problemet er at du ikke vasker klærne etter hver gang du har brukt de. Du bør ikke bruke klær flere ganger . Vask de etter hver gang du har brukt de. Lukt setter seg i klærne. Anonymkode: cc3e0...2df 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #154 Skrevet 13. september 2017 For det første: Dropp skyllemiddel. Det gjør gjerne at svettelukt setter seg i klærne. I stedet kan du bruke vanlig husholdningsedikk. For det andre: Man trenger ikke svette mye for å lukte svette og for at svettelukt skal sette seg i klærne. Jeg svetter mye, har alltid gjort det, men har aldri hatt problemer med svettelukt, og kan bruke overdeler mange dager så lenge overdelene får tørket igjen skikkelig. Og jeg vet om folk som knapt svetter i det hele tatt, men som veldig raskt lukter stram svette. For det tredje: Velg naturmaterialer som ull og bomull. Syntetiske materialer trekker til seg svettelukt og er vanskelig å få luktfrie igjen. Anonymkode: 40c0c...8ab 8
Jordbæra Skrevet 13. september 2017 #155 Skrevet 13. september 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror problemet er at du ikke vasker klærne etter hver gang du har brukt de. Du bør ikke bruke klær flere ganger . Vask de etter hver gang du har brukt de. Lukt setter seg i klærne. Anonymkode: cc3e0...2df Det gjør ikke jeg heller og har aldri blitt beskyldt for å lukte. 17
funginger Skrevet 13. september 2017 #156 Skrevet 13. september 2017 Hvorfor fortsetter folk å mase om klær og vasking? Det er jo tydelig at det nok er ånden som lukter. Det er faktisk ikke alltid så lett å merke hvor lukten kommer fra. Eventuelt er det kollegaen det er noe galt med. 2
makkapakka Skrevet 13. september 2017 #157 Skrevet 13. september 2017 Det er forferdelig vanskelig å si til arbeids kollegaer at de ikke lukter godt. I tillegg å si det på en sånn måte at de må gjøre noe med det promte uten at det kan såre den det gjelder. Sannsynligvis kjenner du ikke lukten selv siden du er vant til den. I de tilfellene jeg har vært borti så handler om de som ikke kommer med nyvaskede klær hver dag, ikke dusjer og bruker deodorant. Møt opp med nyvaskede klær og nydusjet hver dag og se om det hjelper. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #158 Skrevet 13. september 2017 17 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Okei, kanskje dramatisk tittel men vet da søren hva jeg skal gjøre. Jeg er en ung kvinne, begynte nytt arbeidssted for halvannet år siden. Både kvinner og menn der. Kontorlandskap og en del fellesmøter, og "vandring" forbi hverandres arbeidssted og samarbeid så vi omgås hverandre relativt "nært". For litt siden tok en kollega "en prat" med meg. Hun holdt meg igjen etter et gruppemøte, lukket døren bak oss og ba meg sette meg ned. Grunnen til at jeg beskriver dette er for at dere skal se det for dere. Hun la virkelig opp til at nå skulle noe fortrolig skje. Jeg ble redd for at det var noe alvorlig med et familiemedlem eller ja, ble bekymret. Og så sier hun nesten ganske nøyaktig dette "Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si dette, men det er noe som har plaget meg og flere andre en stund nå. Det er ingen fin måte å si det, men vi kan ikke ha det sånn her. Vet ikke om du sliter psykisk eller kanskje du ikke kjenner det selv men altså ja, jeg føler meg ekkel som sier det men noen måtte ta ansvar. Du stinker. Ja, altså jeg skulle sikkert sagt det finere, men du virkelig stinker og lukter skikkelig ille og det sjenerer skikkelig på kontoret. Vet ikke om du er klar over det ..." og fortsatte litt med hvorfor hun sa det og at hun ikke syns jeg skulle bli lei meg at det hadde sikkert en forklaring og hun foreslo at jeg kunne prøve en annen deodprant og whatnot, jeg sona etter hvert litt ut. Jeg så sikkert ut som en gullfisk på land. På spørsmål om det var noe de alle hadde snakket om sa hun at de absolutt ikke hadde baksnakke meg med at det hadde vært flere som utrykte seg. Jeg gikk hjem for dagen og tok en lang dusj og bare gråt. Jeg har følt meg så jævlig ekkel de siste dagene. Synes det er ekkelt å gå på jobb. Men jeg har tenkt mye på dette. Og greia er at jeg vet faktisk ikke om jeg stinker likevel. Jeg vet at noen "ser seg blind" på sin egen lukt, men jeg dusjer stort sett hver dag, spiser sunt og trener, bruker ingen medisiner og vasker klærne mine det jeg vil si er regelmessig. Jeg merker jo av og til at jeg lukter svette, eller at "nå må denne på vask", men jeg har alltid tenkt at jeg har god hygiene og lukter ... godt? Om det går an å si det om seg selv. Og at jeg har god luktesans. Det jeg spør om er vel både er det mulig at jeg faktisk ikke lukter at jeg stinker? Hvordan finne det ut? (Jeg har tenkt på å spørre noen andre men jeg har ingen som er så nære at jeg et komfortabel med å spørre og trygg på å få et ærlig svar, besøker mine foreldre i november, men jeg kan ikke ha det sånn som dette så lenge.) Og så lurer jeg på hva jeg skal gjøre i forhold til jobb? Jeg får ikke sove om kvelden, gruer meg til å gå på jobb, og føler at jeg nærmest er blitt litt paranoid. Jeg trodde jeg var generelt godt likt. Men nå vet jeg ikke. Og så er det en frykt i meg for ... hva om hun har funnet på dette? Jeg vet ikke jeg, men jeg føler at jeg ikke blir ren. Og at jeg er ekkel. Er skikkelig redd for at alle bare tenker "å, der er hun som stinker". Anonymkode: 10506...b52 Ta det opp med legen din! Om legen ikke merker noe lukt kan du sikkert bli sykmeldt, mens du ser deg om etter ny jobb! Om du lukter , så kan sikkert legen hjelpe deg. Og for noen ekle kolleger du har Anonymkode: 8bc81...38b 3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #159 Skrevet 13. september 2017 Så dette her vil si da at en person snur om på alle vanene sine når én person sier noe negativt. Jeg stemmer mest for å sjekke med flere o det faktisk stemmer før man dusjer hver dag, tenk på huden og håret ditt f.eks! Det er jo ikke anbefalt å dusje hver dag. Anonymkode: d7249...ca1 12
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #160 Skrevet 13. september 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun kunne jo begynt med faktisk å ikke si at jeg "stinker", tror faktisk det hadde gjort hele forskjellen. I tillegg til at jeg skjønner ikke dette med at man ikke kjenner det selv. Jeg har jo luktesans? Kjenner lukt om mat er dårlig. Kjenner lukt om jeg lukter svette etter trening. Kjenner lukten av deodoranten. Jeg skjønner det ikke helt. Og er redd for at hun gjør dette som en slags syk greie... I tillegg til at det føles fælt å fortsette å møte opp på et arbeidssted der jeg har fått beskjed om at de har baksnakket meg. Er det ikke mer naturlig at sjefen tar dette f.eks? Ketose passer ikke. TS Anonymkode: 10506...b52 Jeg hadde nok reagert på samme måte som deg, så jeg forstår deg veldig godt. Men når det kommer til lukt kjenner man ikke selv en lukt som alltid er til stede. Mennesker som bruker parfyme, vil etter kort tid ikke kjenne parfymelukten, men de kjenne veldig godt parfymen på kollegaen sin fordi det er en ny lukt. Nesen venner seg lett til lukter, og folk har en tendens til å bruke for mye av dufter fordi de ikke kjenner sin egen duft. Svært få mennesker som stinke, kjenner det selv dessverre, da hadde de gjort noe med det før andre sa noe. Jeg hadde snakket med lege og tannlege, ofte kommer dårlig lukt fra munn uten at de merker det selv. Jeg kjenner mennesker som jeg ikke kan være i samme rom som uten å kjenne den dårlig ånden. Dårlig ånde kan komme fra mange ting, som kaffe, røyk, hvitløk, løk, men også sykdommer i munn, hals og mage. Og som andre har vært inne på, går du på lavkarbo? Da kan man virkelig stinke kattepiss altså. Du må jo bare komme til bunns i hva dette er og gjøre noe med det. Tro du må slå fra deg at kollegaen sin gjorde dette for å være ekkel, det er iallfall den minst sannsynlige grunnen. Lykke til Anonymkode: 43a59...c92 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå