Gå til innhold

Høy puls

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hvilepuls på 115-120. Normalen er betraktelig lavere. Hvis noen tar på huden min får jeg alltid høre at jeg er så varm. Det kan være militæret som endelig setter sine spor eller det kan være arvelig. Faren min døde tidlig så det blir vanskelig å sjekke opp da hans puls er null.

Det er ikke så ofte jeg er hos en vanlig lege. Noen tips om hva jeg bør spørre om? Hva slags medisiner som finnes? Har prøvd en mild form for betabklokkere uten at det endrer situasjonen nevneverdig.

Det er årevis siden jeg kunne slappe av å kose meg med en bok og en kopp te. Det er årevis siden jeg hadde roen.

Takk for hjelp.  

Skrevet

Oppsøk legen din. Vi kan ikke finne årsaken til dette gjennom dine spørsmål. Du kan ikke stole på svar du får her, og vi har ikke nok informasjon til å konkludere med noe - ikke kan vi undersøke deg eller rekvirere prøver av deg heller.

Den eneste måten du kan få svar på dette, er tjennom klinisk undersøkelse og utredning hos lege.

Anonymkode: b2615...1a3

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppsøk legen din. Vi kan ikke finne årsaken til dette gjennom dine spørsmål. Du kan ikke stole på svar du får her, og vi har ikke nok informasjon til å konkludere med noe - ikke kan vi undersøke deg eller rekvirere prøver av deg heller.

Den eneste måten du kan få svar på dette, er tjennom klinisk undersøkelse og utredning hos lege.

Hos noe militærleger har jeg fått sovetabletter og valium uten at det har betydd mer enn at jeg sover noe mer om natten. Pulsen forblir høy. Jeg ventet ikke en mirakelkur på KG;)

Tenkte kanskje noe kjente til problemet.

Takk.

Skrevet
50 minutes ago, GLADIATORE said:

Hos noe militærleger har jeg fått sovetabletter og valium uten at det har betydd mer enn at jeg sover noe mer om natten. Pulsen forblir høy. Jeg ventet ikke en mirakelkur på KG;)

Tenkte kanskje noe kjente til problemet.

Takk.

Det er ikke ett problem. Dette kan ha veldig mange årsaker. Derfor er det ingen som "kjenner til problemet." Du trenger en konsultasjon hos en lege.

• Liker 1
Skrevet

Be legen sende deg til kardiolog, er det ikke det hjertespesialist heter? Du bør undersøkes grundig. Røyker eller stresser du? Du har ikke kommet i en ond sirkel at du hele tiden måler puls?

Vil uansett råde deg til å kontakte legen, det er jo ikke deilig å ha det sånn. 

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, sweety pie skrev:

Be legen sende deg til kardiolog, er det ikke det hjertespesialist heter? Du bør undersøkes grundig. Røyker eller stresser du? Du har ikke kommet i en ond sirkel at du hele tiden måler puls?

Vil uansett råde deg til å kontakte legen, det er jo ikke deilig å ha det sånn. 

Jeg er det jeg vil kalle topptrent. For det er et krav i min jobb. Vi trener konstant på også ting de fleste ville glatt ha takket nei til. Jeg merker ikke at dette har gått utover formen. Og jeg sjekker sjeldent pulsen. Det er bare leger som forteller meg at det ligger altfor høyt. Javel? Hva gjør jeg? Liksom? Pillene fungerer ikke nevneverdig.

Men jeg fungerer. Men ja. Det er ikke deilig å ha det sånn. Konstant uten evne til å slappe av uten medisinsk hjelp. Har gjennom treningsopplegg lært meg til å være våken veldig lenge av gangen, noe som har vært viktig. I iskaldt vann med sand som gnir seg inn i huden og tåler det meste.

Men jeg tåler ikke å miste forstanden. Jeg tror få tenker på hvor fantastisk roen kan være. Når man finner seg noen fine øyeblikk og virkelig slapper av. Når man mister den egenskapen blir alt som å løpe sprint.

Nei, røyker ikke og har testet hjertet gjennom trening såpass mye at det tåler nok ganske mye. Det er mer det mentale jeg tror ryker først.

Skal be om få klarere svar på dette neste gang jeg får en skikkelig gjennomgang.

Skrevet
På ‎12‎.‎09‎.‎2017 den 15.04, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ett problem. Dette kan ha veldig mange årsaker. Derfor er det ingen som "kjenner til problemet." Du trenger en konsultasjon hos en lege.

Jo. Jeg er ikke en som klager mye. Men dette er i ferd med å bli et problem. Alle trenger å hente seg inn igjen. Lade batterier. Mulig kroppen gjør det, men mentalt fungerer det ikke når alt oppleves som kaos. Og null retrett.

Skrevet

Har kjennskap til dette og anbefaler deg å kontakte lege. Kan være at du har "dobbelkobling" til hjertet som gjør at det slår fortere og trenger operasjon/ablasjon.

Skrevet
3 timer siden, Cocosa skrev:

Har kjennskap til dette og anbefaler deg å kontakte lege. Kan være at du har "dobbelkobling" til hjertet som gjør at det slår fortere og trenger operasjon/ablasjon.

Det er mulig. Jeg skal som sagt sjekke når jeg får neste innkalling. Nå ligger jeg å dormer som jeg ofte gjør. Litt sovemedisin gjør meg sløv men ikke nok til å sovne direkte. Nordøst for Kabul i Kunar kan jeg ligge å tenke. Og til slutt sovner jeg men jeg blir vekket for tidlig. Det går greit.

Takk for råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...