Gjest Mass Skrevet 8. september 2017 #81 Skrevet 8. september 2017 Hvor lenge varer kontrakten? Når går den ut? Jeg ville fokusert på om det var hold i oppsigelsesgrunnlaget, for om det ikke er det kan dere kanskje møtes på midten ved at dere slipper å betale mot at dere ikke går til sak. Leie må dere betale i oppsigelsestiden, og depositumet skal dere ha tilbake såfremt at ingenting er skadd. Husverten har IKKE lov til å gå inn til dere uten 24 timers varsel eller tillatelse av dere. Så skriv ned at han kommer inn uten å bli bedt inn.
Gjest Cocosa Skrevet 8. september 2017 #82 Skrevet 8. september 2017 Akkurat nå, Mass skrev: Hvor lenge varer kontrakten? Når går den ut? Jeg ville fokusert på om det var hold i oppsigelsesgrunnlaget, for om det ikke er det kan dere kanskje møtes på midten ved at dere slipper å betale mot at dere ikke går til sak. Leie må dere betale i oppsigelsestiden, og depositumet skal dere ha tilbake såfremt at ingenting er skadd. Husverten har IKKE lov til å gå inn til dere uten 24 timers varsel eller tillatelse av dere. Så skriv ned at han kommer inn uten å bli bedt inn. Er rimelig sikker på at huseier har en bedre sak enn TS uansett.
Gjest Cocosa Skrevet 8. september 2017 #83 Skrevet 8. september 2017 Er gravid selv, men har full forståelse for at huseier har behov for pengene SINE. Det er da ikke huseiers feil at du venter barn, eller..? Tror du kverulerer deg opp i et hjørne her. Betal, kom dere ut og vær fornøyd med at dere ikke bruker tonnevis med energi på dette tulleproblemet.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #84 Skrevet 8. september 2017 6 minutter siden, Mass skrev: Hvor lenge varer kontrakten? Når går den ut? Jeg ville fokusert på om det var hold i oppsigelsesgrunnlaget, for om det ikke er det kan dere kanskje møtes på midten ved at dere slipper å betale mot at dere ikke går til sak. Leie må dere betale i oppsigelsestiden, og depositumet skal dere ha tilbake såfremt at ingenting er skadd. Husverten har IKKE lov til å gå inn til dere uten 24 timers varsel eller tillatelse av dere. Så skriv ned at han kommer inn uten å bli bedt inn. Det er fullt lovlig å si opp leietaker når bolig skal brukes av en selv eller av andre i familien. TS har overhodet ikke en sak her. Anonymkode: 10b36...e52 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #85 Skrevet 8. september 2017 10 minutter siden, Mass skrev: Hvor lenge varer kontrakten? Når går den ut? Jeg ville fokusert på om det var hold i oppsigelsesgrunnlaget, for om det ikke er det kan dere kanskje møtes på midten ved at dere slipper å betale mot at dere ikke går til sak. Leie må dere betale i oppsigelsestiden, og depositumet skal dere ha tilbake såfremt at ingenting er skadd. Husverten har IKKE lov til å gå inn til dere uten 24 timers varsel eller tillatelse av dere. Så skriv ned at han kommer inn uten å bli bedt inn. Huseier er i sin fulle rett til å si opp TS. Ikke gi henne falske forhåpninger. Anonymkode: 21a85...9fb 3
Gjest Mass Skrevet 8. september 2017 #86 Skrevet 8. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Huseier er i sin fulle rett til å si opp TS. Ikke gi henne falske forhåpninger. Anonymkode: 21a85...9fb Jeg hadde hvertfall undersøkt oppsigelsen og hvordan den ble gitt nærmere viss jeg likevel undersøkte rundt dette.
ajarRun Skrevet 8. september 2017 #87 Skrevet 8. september 2017 2 timer siden, Lundii skrev: Jeg er så sint! I halvannet år har jeg og min samboer leid av en som har vært min nabo i barndomstida. Jeg er jevnaldrende med hans eldste sønn, så har kjent han i mange mange år. Vi begynte å leie våren 2016. Jeg betalte da depositum på 15 000. Plutselig her en kveld kommer han valsendes inn på kvelden uten å banke på med en oppsigelse. Grunnen til oppsigelsen er at en annen sønn er ferdig utdanna, har fått seg dame og skal bo der vi nå bor. Vi må være ute av boligen innen 1. februar. Greit nok, vi skjønner det.. Jeg er gravid, utleier veit det, og vi vil finne et nytt sted så fort som mulig. Uka etter var vi så heldige å få napp, og jeg ringer utleier og sier ifra. Jeg spør om det hadde vært mulig å betale halv leie (vi betaler leie den 5. i hver måned) siden vi flytter ut allerede nå til helga. Han sa at han så ingen problem i det, og at jeg skulle få tilbake depositumet og eventuelt trekke fra halve eller hele husleia. Han skulle bare snakke med sin kone først. Jeg lå og sov i senga, og plutselig valser han inn igjen.. Jeg stod ikke opp, men hører han sier til min samboer at oppsigelsen gjelder i tre måneder, og at vi må betale full leie for denne måneden, + at vi IKKE får tilbake depositumet! Han opplyste IKKE om dette da vi snakka sammen på tlf eller da han kom valsende inn med oppsigelsen! Det står ingenting om dette i oppsigelsen heller. Han sier at dette er lovverket. Men gjelder det også når det er VI som blir kasta ut? Vi kan jo ikke noe for at vi må flytte ut! Planen var å bo der til husprosjektet er i boks noe som tar LANG tid! Jeg googler og googler.. Samboeren min har sendt mailer for å få svar, men jeg spør likevel også her. Har noen opplevd dette før? Er ikke dette sjukt dårlig gjort?! Her sitter jeg som har kjent han nesten hele livet, og er gravid, vi har vært gode leietakere, alltid betalt innen frist, aldri hatt noen fester eller bråkt, også krever han det her? Lovverk eller ikke, for et rasshøl! Han har inngått en bindende avtale med dere om at dere flytter ut før oppsigelsen er ferdig. Han må ta dere til forliksrådet eller noe for å trekke fra depositumskontoen.
lillsunshine Skrevet 8. september 2017 #88 Skrevet 8. september 2017 Til slutt vil jeg bare stille deg et spørsmål som du kan tenke litt over: Hadde du foretrukket at huseier i stedet hadde gitt dere oppsigelse akkurat innen 1.november, gjort dere oppmerksom på at dere måtte være ute innen 1.februar og at det var 3 mnds gjensidig oppsigelse, og at dere fikk tilbake depositumet når oppsigselstiden opphørte? Se for dere at dere måtte bruke førjulstida og juletider på å finne ny plass å bo. I stedet har dere fått beskjed i god tid, 3 mnd ekstra å lete på og huseierene taper 1 mnds husleie attpåtil for måneden januar ettersom det er 3 mnds gjensidig oppsigelse. Tenk etter, huseiren har strekt seg langt, de er ikke uempatisk og umoralsk! 7
ajarRun Skrevet 8. september 2017 #89 Skrevet 8. september 2017 13 minutter siden, Cocosa skrev: Er gravid selv, men har full forståelse for at huseier har behov for pengene SINE. Det er da ikke huseiers feil at du venter barn, eller..? Tror du kverulerer deg opp i et hjørne her. Betal, kom dere ut og vær fornøyd med at dere ikke bruker tonnevis med energi på dette tulleproblemet. Når han sa han ikke så noen problem med det godtok han tidlig utflytting. Han kan ikke trekke seg fra en kontrakt sånn uten videre. En muntlig avtale er like bindende som en skriftlig, og jeg ville gjerne tatt han til forliksrådet. Der vinner man lett. 1
ajarRun Skrevet 8. september 2017 #90 Skrevet 8. september 2017 Akkurat nå, lillsunshine skrev: Til slutt vil jeg bare stille deg et spørsmål som du kan tenke litt over: Hadde du foretrukket at huseier i stedet hadde gitt dere oppsigelse akkurat innen 1.november, gjort dere oppmerksom på at dere måtte være ute innen 1.februar og at det var 3 mnds gjensidig oppsigelse, og at dere fikk tilbake depositumet når oppsigselstiden opphørte? Se for dere at dere måtte bruke førjulstida og juletider på å finne ny plass å bo. I stedet har dere fått beskjed i god tid, 3 mnd ekstra å lete på og huseierene taper 1 mnds husleie attpåtil for måneden januar ettersom det er 3 mnds gjensidig oppsigelse. Tenk etter, huseiren har strekt seg langt, de er ikke uempatisk og umoralsk! Når han sa han ikke så noe problem med at de flyttet ut før inngikk han en bindende muntlig avtale. Denne kan han ikke uten videre trekke seg fra.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #91 Skrevet 8. september 2017 1 minutt siden, Mass skrev: Jeg hadde hvertfall undersøkt oppsigelsen og hvordan den ble gitt nærmere viss jeg likevel undersøkte rundt dette. Lovlig oppsigelse og varsel 6 måneder før? Hva er det egentlig å undersøke her? Hvordan være sleip nok til å slippe unna husleie i lovlig oppsigelsestid? Anonymkode: 10b36...e52 3
ajarRun Skrevet 8. september 2017 #92 Skrevet 8. september 2017 17 minutter siden, Mass skrev: Hvor lenge varer kontrakten? Når går den ut? Jeg ville fokusert på om det var hold i oppsigelsesgrunnlaget, for om det ikke er det kan dere kanskje møtes på midten ved at dere slipper å betale mot at dere ikke går til sak. Leie må dere betale i oppsigelsestiden, og depositumet skal dere ha tilbake såfremt at ingenting er skadd. Husverten har IKKE lov til å gå inn til dere uten 24 timers varsel eller tillatelse av dere. Så skriv ned at han kommer inn uten å bli bedt inn. Man må ikke betale leie i oppsigelsestiden hvis man avtaler tidligere utflytting. At han ombestemmer seg etterpå påvirker ikke avtalen han allerede har inngått. Ring politiet hvis han kommer inn i boligen. 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #93 Skrevet 8. september 2017 Akkurat nå, amativeReflection skrev: Når han sa han ikke så noe problem med at de flyttet ut før inngikk han en bindende muntlig avtale. Denne kan han ikke uten videre trekke seg fra. Han sa da vitterlig at han skulle høre med kona. Så ga han en endelig beskjed. For noen tullete utsagn du kommer med her, og TS vil bare tape tid og ressurser på å dra dette lenger. Anonymkode: 10b36...e52 3
lillsunshine Skrevet 8. september 2017 #94 Skrevet 8. september 2017 1 minutt siden, amativeReflection skrev: Når han sa han ikke så noe problem med at de flyttet ut før inngikk han en bindende muntlig avtale. Denne kan han ikke uten videre trekke seg fra. Slik jeg leser det TS skrev, så sa han at det sikkert var greitt, men at man måtte spørre kona først. 2
ajarRun Skrevet 8. september 2017 #95 Skrevet 8. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han sa da vitterlig at han skulle høre med kona. Så ga han en endelig beskjed. For noen tullete utsagn du kommer med her, og TS vil bare tape tid og ressurser på å dra dette lenger. Anonymkode: 10b36...e52 Åja, overså den detaljen. Da er ts shit out of luck. Akkurat nå, lillsunshine skrev: Slik jeg leser det TS skrev, så sa han at det sikkert var greitt, men at man måtte spørre kona først. Ah, med det forbeholdet må hun nok betale. 2
ajarRun Skrevet 8. september 2017 #96 Skrevet 8. september 2017 Men jeg ville ikke flyttet ut på forhånd hvis jeg likevel måtte betale. Bruk det som partyttelt eller noe. 2
Gjest Mass Skrevet 8. september 2017 #97 Skrevet 8. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Lovlig oppsigelse og varsel 6 måneder før? Hva er det egentlig å undersøke her? Hvordan være sleip nok til å slippe unna husleie i lovlig oppsigelsestid? Anonymkode: 10b36...e52 Tenker på at huseieren gikk inn til leietakerne uten tillatelse for å gi den. Helt alvorlig, jeg henviser videre siden jeg siden jeg ikke er utdannet jurist. Jeg hadde undersøkt det VISS jeg hadde hatt et brennende engasjement rundt det.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #98 Skrevet 8. september 2017 Uff, du høres virkelig ut som en håpløs, urimelig og egoistisk leietaker, TS (sorry..) Du babler i vei om at dere er blitt kastet ut, men det har dere da vitterlig ikke blitt. Dere har fått en oppsigelse (av gode grunner, han har ett familiemedlem som skal inn i leiligheten), og han har gitt dere dobbelt så lang tid til å finne en ny leilighet enn hva dere har rett på. Denne generøsiteten kommer du nok ALDRI til å oppleve fra en utleier igjen. Anonymkode: 3c21c...48a 4
Gjest Mass Skrevet 8. september 2017 #99 Skrevet 8. september 2017 3 minutter siden, amativeReflection skrev: Man må ikke betale leie i oppsigelsestiden hvis man avtaler tidligere utflytting. At han ombestemmer seg etterpå påvirker ikke avtalen han allerede har inngått. Ring politiet hvis han kommer inn i boligen. Men da må leietaker finne noen andre som kan flytte inn og ta over husleien slik at husverten ikke går med tap har jeg lest. Det var jo ikke akkurat aktuelt her. Jeg er vant med at feil begåes så jeg undersøker alltid.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #100 Skrevet 8. september 2017 57 minutes ago, Lundii said: Jeg har da ikke gjort noe som helst dramatisk! Jeg er skuffa og lei meg over at noen bare tenker på penger, er ikke det lov? Dramatisk hadde vært å skrive status på Facebook, skrike til utleier osv. Ja, jeg har kalt han for et rasshøl under et anonymt navn her på KG, det er det "dramatiske" jeg har gjort. Ikke er vi sleipe heller! Vi har sendt en mail bare for å forhøre oss! Min samboer sa som sagt bare "OK, da får det bli sånn" til utleier. Er jo du som bare tenker på penger, som mener utleier skal tape penger på utleieforholdet fordi du ikke har giddi sette deg inn i begrepet oppsigelsestid. Anonymkode: 3c21c...48a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå