Gå til innhold

Skravletråd for prøvere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var TR som kom ja ☹ Usj.. og så før det hadde gått 14 dager etter el og.. Men har sikkert ustabil syklus enda ☹ Jaja vi prøver igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Lottefjotte skrev:

Hei, slenger meg på her om det er greit? Ønsker ikke snakke «hull i hodet» på venner og familie som ikke synes dette temaet er så interessant. 

Litt om meg: Jeg er 34 år, så er jo veldig redd for at jeg er for sent ute. Vi har prøvd siden mai, men ikke lykkes. Har ikke barn fra før. Har nå gått til innkjøp av Clear Blue fertilitetsmonitor som vi håper skal få litt fart på sakene, til tross for at jeg har relativt stabile sykluser mellom 24-28 dager. Noen her nå som har erfaring med den?

-Lottefjotte

Spennende tider for dere!

Jeg har Clearblue Advanced fertilitetsmonitoren. Jeg synes helt ærlig den har litt teite begrensninger. Etter at man har slått ut på EL, kan man ikke teste igjen. For meg ville det vært interessant å måle videre etterpå for å se om det blir flere utslag (jeg sliter med lave verdier på hormonet som indikerer EL, skal sies). Så skulle jeg kjøpt igjen, så ville jeg EL-tester løst og lagt det inn i en app i stedet.

Men hvis alt er som det skal, så gjør den jo jobben, da :-) Men advanced tar kun vare på 6 sykluser, så jeg legger det inn i et Excel-ark for å ta vare på dataene.

Lykke til!

Anonymkode: 2a63b...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spennende tider for dere!

Jeg har Clearblue Advanced fertilitetsmonitoren. Jeg synes helt ærlig den har litt teite begrensninger. Etter at man har slått ut på EL, kan man ikke teste igjen. For meg ville det vært interessant å måle videre etterpå for å se om det blir flere utslag (jeg sliter med lave verdier på hormonet som indikerer EL, skal sies). Så skulle jeg kjøpt igjen, så ville jeg EL-tester løst og lagt det inn i en app i stedet.

Men hvis alt er som det skal, så gjør den jo jobben, da :-) Men advanced tar kun vare på 6 sykluser, så jeg legger det inn i et Excel-ark for å ta vare på dataene.

Lykke til!

Anonymkode: 2a63b...5a6

Tusen takk! Håper jo selvfølgelig at det skal gå innen 6mnd. Hvor lenge har du prøvd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lottefjotte skrev:

Tusen takk! Håper jo selvfølgelig at det skal gå innen 6mnd. Hvor lenge har du prøvd? 

Jeg har prøvd i 2,5 år. Men jeg har både endometriose og antagelig en mild variant av PCO. Så derfor har jeg ikke eggløsning på egen hånd, skal sies.

Endret av Rosmerta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er på 7 dpo i dag. Tok en test selvom jeg vet det er for tidlig. Klarte ikke la vær. Den var negative og jeg håper så at den er positiv neste uke... Blir gal av ventingen 

Anonymkode: 439bf...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er på 7 dpo i dag. Tok en test selvom jeg vet det er for tidlig. Klarte ikke la vær. Den var negative og jeg håper så at den er positiv neste uke... Blir gal av ventingen 

Anonymkode: 439bf...9ea

Forstår deg godt. Testet som en gal selv første og andre PP. Tredje PP testet jeg negativt 9 dpo. Glemte å teste dagen etter. Positiv 11 dpo. :-) Ikke gi opp! Aldri hørt noen som har fått positiv 7 dpo.

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig mensen tilbake nå etter MA, så da kan vi snart prøve igjen! 

Er dere andre flinke til å ta folat hver dag også når prøvingen tar tid? Jeg slutta på ppille i mai, og tar tatt folat siden, altså i halvt år nå, men husker det ikke helt hver dag. Tenker det er bedre å ta når jeg husker enn ikke i det hele tatt. 

Tar også D-vitamin og vitaminbjørner mm, men det tar jeg uansett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Trotwood skrev:

Endelig mensen tilbake nå etter MA, så da kan vi snart prøve igjen! 

Er dere andre flinke til å ta folat hver dag også når prøvingen tar tid? Jeg slutta på ppille i mai, og tar tatt folat siden, altså i halvt år nå, men husker det ikke helt hver dag. Tenker det er bedre å ta når jeg husker enn ikke i det hele tatt. 

Tar også D-vitamin og vitaminbjørner mm, men det tar jeg uansett. 

Ja jeg tar det hver dag :) Sammen med multivitamin, sink, omega 3 og magnesium :fnise:  Har vært MYE forkjøla siste året så derfor jeg tar så mye vitaminer :fnise: D-vitamin, er det lurt å ta under prøving og? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Sitronmelis said:

Ja jeg tar det hver dag :) Sammen med multivitamin, sink, omega 3 og magnesium :fnise:  Har vært MYE forkjøla siste året så derfor jeg tar så mye vitaminer :fnise: D-vitamin, er det lurt å ta under prøving og? :)

Jeg vet ikke, tar alltid D-vitamin fordi jeg spiser ikke fisk. Hvis du tar omega-3, så tar du D-vitamin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangel på D-vitamin kan gjøre en infertil, så sørg for at kroppen har nok! :-)

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mangel på D-vitamin kan gjøre en infertil, så sørg for at kroppen har nok! :-)

Anonymkode: 86c51...408

Er det nok D vitamin i multivitamin tabletter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sitronmelis skrev:

Er det nok D vitamin i multivitamin tabletter? :)

Det vet jeg ikke. Men jeg vet at du kan få dem uten vitamin D, slik at man kan ta omega 3 ved siden av. Da skal du få i deg alt du trenger i alle fall. Men! Jeg ble tipset fra min svigermor (som jobber på apotek) om å ta Lifeline Care nå som jeg er gravid for å være sikker på at jeg får i meg alt.

Mange nordmenn er for dårlige til å få i seg nok D-vitamin. Vi har sol bare noen få mnd i året, vi spiser ikke fisk så ofte som vi bør og er dårlige på kosttilskudd. Derfor anbefales D-vitamin alle måneder med "r" i seg. 

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Sitronmelis said:

Er det nok D vitamin i multivitamin tabletter? :)

Sjekk på den typen du tar, pluss  sjekk på omega-3 tilskuddet du tar - tranprodukter inneholder også D-vitamin. Det kommer også an på hvor mye du trenger. Har du ikke spesiell mangel (spiser fisk i vinterhalvåret) så holder det nok med 10mikrogram om dagen. Jeg tar tilskudd med 20mikrogram siden jeg ikke spiser fisk. 

 

Som over her sier har de flest nordmenn som ikke spiser mye fisk behov for ekstra D-vitamin (at man tar tran)  pga mangel på sol, uavhengig om man er/vil bli gravid eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Trotwood skrev:

Sjekk på den typen du tar, pluss  sjekk på omega-3 tilskuddet du tar - tranprodukter inneholder også D-vitamin. Det kommer også an på hvor mye du trenger. Har du ikke spesiell mangel (spiser fisk i vinterhalvåret) så holder det nok med 10mikrogram om dagen. Jeg tar tilskudd med 20mikrogram siden jeg ikke spiser fisk. 

 

Som over her sier har de flest nordmenn som ikke spiser mye fisk behov for ekstra D-vitamin (at man tar tran)  pga mangel på sol, uavhengig om man er/vil bli gravid eller ei. 

Står ikke noe på omega 3 tilskuddet jeg tar om D-vitamin. I multivitaminen er det 10mikrogram :) Spiser fisk året rundt. Men ikke flere ganger i uka da, men prøver 1 gang i uka :) 

Endret av Sitronmelis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er på dpo 8 i dag. Klarte ikke å motstå fristelsen og tok en test. Negativ. IKM er lørdag, er det fortsatt håp... 

 

TTC er slitsomt 

Anonymkode: 439bf...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vilunich
2 minutes ago, AnonymBruker said:

er på dpo 8 i dag. Klarte ikke å motstå fristelsen og tok en test. Negativ. IKM er lørdag, er det fortsatt håp... 

 

TTC er slitsomt 

Anonymkode: 439bf...9ea

Klart det er! Med første min tok jeg test én dag før IKM og den var negativ - men 36 uker senere var jeg mamma gitt (tok selvfølgelig ny test to dager senere som var veldig positiv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Skrev vist feil, er på dpo 10 i dag. 

 

Men din erfaring gir jo håp :)

Anonymkode: 439bf...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Skrev vist feil, er på dpo 10 i dag. 

 

Men din erfaring gir jo håp :)

Anonymkode: 439bf...9ea

Klart det fortsatt er håp! De færreste tester positivt så tidlig :) Selv testet jeg neg 9 dpo og svak pos 11 dpo. 

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mååååå bare spørre :fnise: klarte ikke å la være å ta test i dag, har slutta på pilla for 2 mnd siden og prøvd iherdig siden! Jeg ble kjempe lei meg og skuffa første mnd da TR kom, men kom over det og har ikke tenkt så mye over det denne perioden, i går begynte jeg å tenke over ting, jeg var døds kvalm, ingenting frista og jeg var på nippet til brekkninger, det har fortsatt i dag! Siden onsdag forrige uke har jeg drukket vann som en gal..... jeg har murringer i korsryggen og TR skal ikke komme før neste uke! Aldri har jeg hatt smerter før TR før dagen i forveien..... pupper har ingen følelser etter en operasjon jeg har hatt! Legger bed bildet av testen, vet den er negativ på bildet men er ikke streken veldig svak?? Håper så på svar her :yvonne:

 

*håpfull* 

01046801-2DA5-4F9F-8624-162E3A9203E6.jpeg

Anonymkode: 99ff0...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...