Gå til innhold

Skravletråd for prøvere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Lidis88 skrev:

Oppdatering: kom ingen mens i helga! Tok av en eller annen grunn en eggløsningstest i dag (hadde så mange billige liggende) og den slo ut positiv! Dette måtte jeg google, og fant ut at eggløsningstester kunne bli gravide av hcg.. jeg måtte da nesten bare ta en graviditetstest (ikke morgenurin): og dette er resultatet! Er denne positiv folkens? Jeg har aldri vært gravid før! Så dette er stort hvis den er positiv 😀

Screenshot_2017-10-30-09-32-17.png

Gratulerer! Hvor mange dpo var du når du fikk positiv test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Pompom skrev:

Hvordan gjør dere det når dere tester? Er det som på film hvor man tilsynelatende ringer mannen hjem i lunsjpausen fordi man er fruktbar NÅ og etter jobb er det over?

Nei det er overdrevent. EL skjer 12-36 timer etter første positive test. Min "EL" var denne mnd over 24 timer, da jeg rakk på få to positive tester (CD17 og 18) før de ble negative igjen. Tester kl 16.30 (etter jobb) hver dag.

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Pompom skrev:

Hvordan gjør dere det når dere tester? Er det som på film hvor man tilsynelatende ringer mannen hjem i lunsjpausen fordi man er fruktbar NÅ og etter jobb er det over?

Jeg har aldri gjort det før men sædcellene overlever jo opptil 5 døgn så om man har sex de dagene man ser at man er på vei mot eggløsning og ser at man faktisk har eggløsning til "riktig" tid og treffer at det må være godt nok :) man er jo fruktbar lengre enn kun det klokkeslettet den er positiv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Tusen takk! Føles spennende og rart. Litt rart å være "alene" om det helt til jeg møter min kjære kl 23 i kveld. Kanskje jeg får en litt større reaksjon da :) blir vanskelig å ikke fortelle det til folk på et par måneder!

Anonymkode: 2e15a...3ae

ååå så gøy! Gratulerer så mye :hjerte: Moro å se at andre blir gravide også.

Kanskje vi møtes i terminklubben etterhvert da - ser de har skravletråder på terminer her også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk! Blir nok ikke noe testing her helt enda, men er greit å vite hvordan det fungerer :) Jeg må uansett først få en syklus igjen etter p-pilleslutt, jeg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pompom skrev:

Ok, takk! Blir nok ikke noe testing her helt enda, men er greit å vite hvordan det fungerer :) Jeg må uansett først få en syklus igjen etter p-pilleslutt, jeg :fnise:

De fleste trenger nok ikke å teste. Hadde tenkt å unngå det men siden jeg ikke kjenner igjen syklusen tenker jeg det kan være greit med en pekepinn 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, lillemeg90 skrev:

De fleste trenger nok ikke å teste. Hadde tenkt å unngå det men siden jeg ikke kjenner igjen syklusen tenker jeg det kan være greit med en pekepinn 🙊

Helt sant.

Hvis man har en stabil syklus er det bare å trekke fra ca 14 dager fra lengden, så har du ca tidspunkt for EL. Har du derimot en uregelmessig syklus, kan det være lurt å få en pekepinn. I mitt tilfelle har den avdekket to ting:
1. Kroppen har forsøkt å få EL uten å få det til, men gitt et nytt forsøk igjen senere.
2. Jeg har EL senere enn først antatt.

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hattifnatt90 skrev:

Gratulerer! Hvor mange dpo var du når du fikk positiv test?

Takk! 15 dager tror jeg. (Positiv eggløsningstest og samleie 16 dager før)

Anonymkode: 2e15a...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Cetus skrev:

ååå så gøy! Gratulerer så mye :hjerte: Moro å se at andre blir gravide også.

Kanskje vi møtes i terminklubben etterhvert da - ser de har skravletråder på terminer her også :) 

Tusen takk :D gratulerer til deg også! Når er din termin? Hvor er den tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dpo idag. Brystvortene klør og min hormonelle melasma (som ikke synes til vanlig) har blusset opp. Men jeg stoler ikke på kroppen altså. Går bare å venter på festesmerter, selv om jeg ikke nødvendigvis får dem. 

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Lidis88 said:

Tusen takk :D gratulerer til deg også! Når er din termin? Hvor er den tråden?

Tusen takk:hjerte: nei, menstermin blir 17 juli - ser jeg. Du da?

Langt nede på forumene ser jeg det er terminklubber. Er ikke startet en skravletråd for juli/aug 2018 enda. Folk venter vel med å melde seg inn der før man er helt sikker - sikkert. Kan jo starte en jeg - mye tanker og bekymringer man har den første tiden. Men mistet jo tidlig forrige måned, slik at jeg er litt avventene med mitt store hurra. Men som sagt - kan jo starte tråden, slik at vi har et sted og samles og dele litt tanker. :) 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende tid fremover, hatt eggløsning og vi har hoppet i høyet hver dag siden, både før og etter el :fnise:
El kom jo kjempesent denne syklusen, så skal vel egentlig ha mensen på fredag eller i løpet av helgen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dpo-tiden tar jo evigheter!! Regnet på det og sitter det ikke denne gangen blir neste IKM i jula, nesten. 

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så spent på om TR melder sin ankomst i dag eller i løpet av helgen eller ikke. Jeg har hatt syklus på 24-26 dager. Er på 24 i dag. Hadde sen eggløsning, på dag 18 og 19  i syklusen fikk jeg positiv el test. Så kan jo hende syklusen er lengre i denne perioden og? Jeg slutta jo på pillen i juli, og fikk ordentlig mensen i september. Så er kanskje ikke helt stabilt enda. Men har hatt eggløsning begge gangene siden jeg fikk første mens etter pilleslutt. Men jeg tviler det gikk denne gangen og, TR kommer nok snart :fnise: Er jo bare på PP2 enda, men vil jo det skal klaffe. Blir så nervøs når jeg ser hvor lang tid det tar med enkelte inne her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lanonanisten skrev:

Jeg vil diskutere hvorfor sommer varer lenger i kurven? Og hvorfor den bare varer 40% lengre?

 

20664873_1805996609416431_4446812997290637042_n.jpg

Haha :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fikk mensen i går, litt lei meg, men fant ut at vi ikke tar prøve-pausen som planlagt, kjører på ut desember. Har hatt sex så og si hver dag, så jeg vet vi traff el.

Men så kom jeg plutselig på at mannen har jo vært i område for zika-virus, vi har ikke tenkt tanken på det engang. Så vi kan ikke fortsette prøvingen før han har tatt blodprøve, og han hater å dra til lege, så han vil ikke ringe engang. Kommer bare med masse unnskyldninger :( Føler meg plutselig så alene om dette, enda det var han som tok opp at han ville ha barn, og han som ville at vi skulle prøve nå. Jeg hadde så innmari kort syklus nå, så det betyr jo at vi ikke kan neste måned, siden han ikke gidder å ta jobben med å ringe legen... 

Anonymkode: f27ae...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk gjennom Storgata tidligere idag med samboeren min da jeg fikk en slangs strålende smerte inn i livmor og ned livmorhalsen. Måtte bare stoppe midt i handlegata og holde litt i hånden til samboer. Var skikkelig vondt, men gikk over iløpet av 4-5 sek. En lignende smerte som jeg får dagen jeg får mens. Er 7 dpo idag. Ellers ingen symptomer.

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk gjennom Storgata tidligere idag med samboeren min da jeg fikk en slangs strålende smerte inn i livmor og ned livmorhalsen. Måtte bare stoppe midt i handlegata og holde litt i hånden til samboer. Var skikkelig vondt, men gikk over iløpet av 4-5 sek. En lignende smerte som jeg får dagen jeg får mens. Er 7 dpo idag. Ellers ingen symptomer.

Anonymkode: 86c51...408

Åååå,kanskje noe som festet seg!! Oppdater oss gjerne om en uke 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...