Gå til innhold

Skravletråd for prøvere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på utveksling, og har avtalt at kjæresten min skal komme på besøk. Jeg har en app som regner ut når vinduet for eggløsning er. Nå har tilfellet seg slik at han kommer dagen perioden starter, og drar dagen den er over. Hvor stor sannsynlighet er det for at jeg kan bli gravid i denne perioden?

(vi er ikke bekymret for en eventuell graviditet, jeg er bare litt nysgjerrig siden det er veldig ønskelig)

Anonymkode: e8a06...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12/13 dpo idag og blendahvit test med morgenurin. Syklus har vært nærmest symptomfri. Ingen tegn på EL, ingen tegn på graviditet og ingen tegn på mens. Har egentlig bare vært veldig, veldig rart. 

Jeg har alltid store, ømme pupper én uke før mens. Jeg blir oppblåst og vannete når det er 4-5 dager igjen. Et par dager før mens får jeg alltid én stor kvise på haka. Men denne gangen er det ingenting. Ble vannete og fikk store pupper igår, men de er ikke ømme. Brygger på en forkjølelse tror jeg. Holder på å sovne på tastaturet på jobb. Ellers ingenting. Blæh! Sannsynligheten for positiv test er vel helt umulig nå.

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager på overtid. Spotting idag. Regner med TR er rundt hjørnet. 

Neste PP blir med EL-tester.

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne syklusen har vi ikke regnet oss selv som prøvere fordi mannen har vært syk og innlagt på sykehus, mens jeg har vært hjemme med mini på 11 måneder (ikke testet eller noe).. Men jammen var det ikke to streker i kveld, dagen før IKM😱 PP2 blir vel dette da, så håper spiren sitter!

IMG_5691.JPG

Anonymkode: fbc22...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2017 den 22.48, AnonymBruker skrev:

Denne syklusen har vi ikke regnet oss selv som prøvere fordi mannen har vært syk og innlagt på sykehus, mens jeg har vært hjemme med mini på 11 måneder (ikke testet eller noe).. Men jammen var det ikke to streker i kveld, dagen før IKM😱 PP2 blir vel dette da, så håper spiren sitter!

IMG_5691.JPG

Anonymkode: fbc22...01e

Gratulerer!!! 

 

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, frk.bie skrev:

Spørsmål til alle dere prøvere: 
Hvordan bestemte dere dere for at NÅ er tiden inne for babymaking? 

Først var vi sånn at vi «hadde lyst på barn med hverandre», og derfor sluttet jeg på pillen. Etter hvert var det slik at vi bare fikk et enda større ønske ettersom jeg aldri ble gravid av å bare ha sex når vi ville. Derfor bestemte vi oss for at fra nå, så skal vi gå all inn og ordentlig prøve på baby 😽

Anonymkode: 9b6a9...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir snart opp denne syklusen min altså... Forrige måned trudde jeg virkelig syklusen min hadde begynt å stabilisere seg og menstruasjonen skulle kommet på dag 28 (altså 20 september). Den har ikke dukket opp - tok en test 30 september som var blenda hvit, så er jo ikke gravid heller... Nå er det 51 dager siden forrige menstruasjon og fortsatt ingen tegn til den...:( Jeg blir gaaaal.... Er vel ikke vits å ta en ny test når den var negativ sist, for hadde jeg vært gravid burde vel den vist to streker :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, frk.bie skrev:

Spørsmål til alle dere prøvere: 
Hvordan bestemte dere dere for at NÅ er tiden inne for babymaking? 

Vi har lenge snakket om at vi ønsker oss barn, men det var da tante/onkelbarn nummer 2 kom vi virkelig kjente på at det var riktig tid å starte på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frk.bie skrev:

Spørsmål til alle dere prøvere: 
Hvordan bestemte dere dere for at NÅ er tiden inne for babymaking? 

Vi kjøpte rekkehus og bestemte oss for at vi i hvertfall skulle bo alene og ha en fin tid sammen i 1 år først. 

Er i prøveperiode 2 nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, frk.bie said:

Spørsmål til alle dere prøvere: 
Hvordan bestemte dere dere for at NÅ er tiden inne for babymaking? 

Etter å ha levd sammen i 10 år, giftet oss, kjøpt bolig, bygget hver vår karrierre, reist verden rundt, kost oss med hverandre, kost oss med å gjøre det vi ville akkurat når vi ville det, så kom vi til et punkt der det bare føltes riktig for begge. Vi har alltid sett for oss en familie sammen, så når flere venner begynte å få barn og tjueårene nærmer seg slutten så bare visste vi det. 

Men, dersom fruktbarhet og alder ikke hadde vært en faktor hadde jeg faktisk glatt ventet 10 år til. 

Anonymkode: 32085...81d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, frk.bie skrev:

Spørsmål til alle dere prøvere: 
Hvordan bestemte dere dere for at NÅ er tiden inne for babymaking? 

Vi skulle ha noen ting på plass først:

- Utdannelsen i boks

- Hver vår faste jobb

- Eie bolig

Kan krysse alle tre av lista og da ble det plutselig aktuelt. Rent følelsesmessig, uten hensyn til det jeg listet opp over, så følte vi et savn etter noe mer. Klare til å ta et steg videre.

Anonymkode: 86c51...408

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg kan kalle meg prøver nå. Er på første pp, har barn fra før som satt på første forsøk, samme har mannen. Jeg har vært gravid flere ganger, men mistet. Nå skal vi prøve sammen etter å ha vært kjærester et par år. Pga diverse omstendigheter har vi kun mulighet denne måneden, ellers kommer vi til å vente til neste høst igjen, altså er det ikke ordentlig prøving, men en testmåned for å se om skjebnen slår til eller ikke :P 

Gikk jo plutselig opp for meg at jeg måtte ha folsyre, så dro og kjøpte det i dag. En uke til eggløsning. 

Anonymkode: f27ae...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Herlighet, venter mens på lørdag eller søndag... dette er så spennende! Har brukt EL-test for første gang, så nå har jeg litt kontroll. Tror jeg skal bare vente på mensen og evt teste meg på mandag hvis den ikke har kommet. Eller hva tror dere? 😀😀😀

Anonymkode: 2e15a...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, venter mens på lørdag eller søndag... dette er så spennende! Har brukt EL-test for første gang, så nå har jeg litt kontroll. Tror jeg skal bare vente på mensen og evt teste meg på mandag hvis den ikke har kommet. Eller hva tror dere? 😀😀😀

Anonymkode: 2e15a...3ae

Samme her, men jeg har ikke klart å vente. Testet negativt i går, så nå får jeg bare vente og se :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg innbiller meg dette, men er forsterket luktesans et symptom? Jeg føler at det STINKER råtten banan her, men jeg finner ingen banan:bond:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 hours ago, AnonymBruker said:

Herlighet, venter mens på lørdag eller søndag... dette er så spennende! Har brukt EL-test for første gang, så nå har jeg litt kontroll. Tror jeg skal bare vente på mensen og evt teste meg på mandag hvis den ikke har kommet. Eller hva tror dere? 😀😀😀

Anonymkode: 2e15a...3ae

Jeg klarer ikke å vente til IKM, har ikke sjans:fnise: Jeg er 9 DPO og venter mensen til tirsdag. Har prøvd EL tester jeg også, denne perioden - for første gang. Dette grunnet SA forrige måned og tenkte det hadde vært greit å se når EL kom, slik at det går an og evnt. beregne nøyaktig termin. Hadde EL 17 oktober og testet svakt, svakt positivt i dag. Bestilte også HCG strimler når jeg bestilte EL strimlene. Så her er det bare å teste på...Spennende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pp2 etter SA. IKM i løpet av helgen. Føler meg veldig gravid! Helt likt de to andre gangene. Uggen, murringer, støl i magen, ømme bryster og øm i ryggen. Klarte ikke holde meg og testet i dag, negativ..... kan jo være for tidlig. Har ikke testet positivt før 13 dpo de andre gangene og nå er jeg litt usikker på hvilken dpo jeg er på 🙊 dette er så spennende 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Cetus skrev:

Jeg klarer ikke å vente til IKM, har ikke sjans:fnise: Jeg er 9 DPO og venter mensen til tirsdag. Har prøvd EL tester jeg også, denne perioden - for første gang. Dette grunnet SA forrige måned og tenkte det hadde vært greit å se når EL kom, slik at det går an og evnt. beregne nøyaktig termin. Hadde EL 17 oktober og testet svakt, svakt positivt i dag. Bestilte også HCG strimler når jeg bestilte EL strimlene. Så her er det bare å teste på...Spennende :) 

Så spennende! Om den er positiv i dag så er du jo gravid da 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Pompom skrev:

Jeg vet ikke om jeg innbiller meg dette, men er forsterket luktesans et symptom? Jeg føler at det STINKER råtten banan her, men jeg finner ingen banan:bond:

Absolutt! Når jeg var gravid sist kunne jeg lukte alt på mils avstand 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...