Gå til innhold

Skravletråd for prøvere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

@Nethieo Jeg har erfaring. Hadde to positive tester på rad, så negative, så to positive igjen noen dager etter. I mitt tilfelle hadde kroppen forsøkt å ha eggløsning, men ikke fått det til, så den forsøkte igjen. Ble gravid den syklusen.

Men! Jeg vet at kvinner med PCOS kan erfare flere positive EL-tester over tid, fordi cystene påvirker hormonene i kroppen og eggstokkenes evne til å slippe egget. Så hvis det vedvarer, så burde man kanskje ta kontakt med lege. Da kan det være man trenger noe stimulerende medisin!

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok en ny test nå, som også ble svak positiv. Men så ser jeg på pakken at den gikk ut i november 2017. Sååå, da tror jeg ikke noe på det, dessverre.. Fikk jo samme, men dog litt mildere resultat på samme test for ca 2 uker siden. Så da burde den jo isåfall ha vært mye mer tydelig enn den er nå?!! Ubrukelig med tester som tester falsk positiv, man blir jo så forvirret 😳😅 Fortsatt øm i begge bryst, og murringer som jeg bruker å ha før menstruasjon. Har en digital hjemme som jeg kommer til å teste med i morgen på morgenurin. Men har egentlig ikke noen forventinger 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

@Nethieo Jeg har erfaring. Hadde to positive tester på rad, så negative, så to positive igjen noen dager etter. I mitt tilfelle hadde kroppen forsøkt å ha eggløsning, men ikke fått det til, så den forsøkte igjen. Ble gravid den syklusen.

Men! Jeg vet at kvinner med PCOS kan erfare flere positive EL-tester over tid, fordi cystene påvirker hormonene i kroppen og eggstokkenes evne til å slippe egget. Så hvis det vedvarer, så burde man kanskje ta kontakt med lege. Da kan det være man trenger noe stimulerende medisin!

Anonymkode: 86c51...408

Tusen takk for svar! Jeg er definitivt ikke gravid da tr dukket opp igår for min del. Var hos gyn i november og han nevnte pcos, men ville ikke si noe sikkert på kun en konsultasjon, men kjenner hjertet sank litt nå. Skal ringe dem idag for blodprøvesvar på om kroppen greide å ha eggløsning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå 12 år etter jeg begynte å prøve på nummer to. En spontanabort, en ma, et samlivsbrudd, et uplanlagt svangerskap utenfor livmoren, og en kjemisk graviditet senere er jeg nå gravid igjen! Jeg er spent og redd. Sist var jeg tenåring, nå er jeg i 30-årene. I alle år har jeg ønsket meg flere barn, før drømmemannen nå dukket opp i 2017, etter over ti år alene. Tre pp, hvor den andre var kjemisk. Nå viser den digitale 1-2, hele fem dager før forventet mens. Jeg krysser alt jeg kan, men vet at jeg ikke kan slappe av før om noen måneder. Det er surrealistisk hele greia. Første barnet er allerede tenåring, og jeg hadde egentlig innfunnet meg med sorgen over å ikke få flere barn. 

Jeg vet jeg ikke kan regnes som en langstidprøver, første forsøk på nummer to varte halvannet år (med en sa og en ma), og nå har vi bare brukt 3 måneder. Men likevel har jeg vært en langtids-"ønsker", om det kan kalles det. 

Er så livende redd for å miste igjen, sist gang skjedde det helt ute i uke 11, etter to tidlige ultralyder der alt var bra. Så jeg gruer meg for de neste månedene, ikke før i slutten av februar kan jeg slappe av litt. 

Følte bare for å dele dette, jeg har så mange tanker og bekymringer nå, klarer ikke glede meg engang. 

Anonymkode: f27ae...1f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ingenting nå. Mensen kommer ikke, ingen antydninger til den. IKM var mandag. Har hatt stikkinger i magen i en ukes tid. Trodde EL var lørdag 2. desember evt. søndag 3. Vi hadde sex 2. desember. Etter det dro mannen på reise, og var ikke tilbake før 11. desember. Mensen skulle virkelig vært her nå.. tester negativt på g-tester. Tok en EL-test også for begynte å lure på om det kunne være det. Negativ.

Tullesyklus! Det stikker og stikker på høyre side og begynner å bli ganske plagsomt :( er redd for cyste eller noe.. Men mest sannsynlig er jo mensen bare sen, har bare aldri hatt sånne stikkinger før.

Trodde aldri jeg skulle si det i prøvetiden men håper mensen kommer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy søren det å være prøver er utfordrende for psyken innimellom... klarer ikke tenke på annet i perioder. Gikk tom for graviditetstester forrige uke og bestemte meg for at nå skal jeg ikke kjøpe inn flere før jeg faktisk tror jeg er gravid. Blir så skuffet over alle de negative jeg har tatt bare for det har gått mange nok dager siden eggløsning og forventet mens... håper at den nye taktikken vil få meg til å slappe av mer, og at det vil gå vår vei snart når ikke alt fokuset er på prøving. Spennende å se hvor lenge jeg klarer å holde meg vekke fra testingen da😂😜

Anonymkode: 84056...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fy søren det å være prøver er utfordrende for psyken innimellom... klarer ikke tenke på annet i perioder. Gikk tom for graviditetstester forrige uke og bestemte meg for at nå skal jeg ikke kjøpe inn flere før jeg faktisk tror jeg er gravid. Blir så skuffet over alle de negative jeg har tatt bare for det har gått mange nok dager siden eggløsning og forventet mens... håper at den nye taktikken vil få meg til å slappe av mer, og at det vil gå vår vei snart når ikke alt fokuset er på prøving. Spennende å se hvor lenge jeg klarer å holde meg vekke fra testingen da😂😜

Anonymkode: 84056...cc3

Jeg tror jeg med hånden på hjertet kan si at prøveprosessen er noe av det tøffeste jeg har vært gjennom, men her i gården er det mye trøbbel på veien også. Det er som et sort hull inni meg, og en berg- og dalbane av følelser. Heldigvis har jeg fått ganske god hjelp med barnløsheten og utredning, og hadde en veldig god time på oppstartssamtale i går, der jeg følte de tok veldig hensyn til meg og min problematikk. Det hjalp veldig på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dere som har eggløsning nå mellom jul og nyttår, hva gjør dere med prøvingen? 

Jeg har selv EL på nyttårsaften/1. Januar og jeg kjente egentlig at jeg ble ganske lei meg og tenkte med en gang at dette går ikke. Skal arrangere en fest for drøyt tjue stykker og ser ikke for meg at en spire har tenkt til å feste seg i en stressfylt kropp? 

Ble egentlig så skuffet når jeg fikk mensen nå før jul at jeg er litt på «fuck it» stadiet. Skal feire nyttår med 2 stk gravide og det ene paret skal annonsere graviditeten sin for vennegjengen... hjertet mitt er knust. Vi begynte prøvingen før dem og det klaffet for dem på andre forsøk. Vi sliter enda og selv om jeg er utrolig glad på deres vegne, er det vanvittig tungt å legge bort mine egne følelser. 

Livredd for å spørsmål om det ikke er «vår tur snart» og om ikke «dere skal ha barn snart?»

Har mest lyst til å distansere meg for hele greia og heller satse på to blå til februar. 

Er jeg for pessimistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/20/2017 at 4:27 PM, Aryamili said:

Jeg skjønner ingenting nå. Mensen kommer ikke, ingen antydninger til den. IKM var mandag. Har hatt stikkinger i magen i en ukes tid. Trodde EL var lørdag 2. desember evt. søndag 3. Vi hadde sex 2. desember. Etter det dro mannen på reise, og var ikke tilbake før 11. desember. Mensen skulle virkelig vært her nå.. tester negativt på g-tester. Tok en EL-test også for begynte å lure på om det kunne være det. Negativ.

Tullesyklus! Det stikker og stikker på høyre side og begynner å bli ganske plagsomt :( er redd for cyste eller noe.. Men mest sannsynlig er jo mensen bare sen, har bare aldri hatt sånne stikkinger før.

Trodde aldri jeg skulle si det i prøvetiden men håper mensen kommer snart.

Hvordan går det, har TR eller TB dukket opp enda? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Nethieo skrev:

Hei!

Dere som har eggløsning nå mellom jul og nyttår, hva gjør dere med prøvingen? 

Jeg har selv EL på nyttårsaften/1. Januar og jeg kjente egentlig at jeg ble ganske lei meg og tenkte med en gang at dette går ikke. Skal arrangere en fest for drøyt tjue stykker og ser ikke for meg at en spire har tenkt til å feste seg i en stressfylt kropp? 

Ble egentlig så skuffet når jeg fikk mensen nå før jul at jeg er litt på «fuck it» stadiet. Skal feire nyttår med 2 stk gravide og det ene paret skal annonsere graviditeten sin for vennegjengen... hjertet mitt er knust. Vi begynte prøvingen før dem og det klaffet for dem på andre forsøk. Vi sliter enda og selv om jeg er utrolig glad på deres vegne, er det vanvittig tungt å legge bort mine egne følelser. 

Livredd for å spørsmål om det ikke er «vår tur snart» og om ikke «dere skal ha barn snart?»

Har mest lyst til å distansere meg for hele greia og heller satse på to blå til februar. 

Er jeg for pessimistisk?

Her er også EL rundt den 31. Jeg tenker, hva er vel mer fantastisk om den sitter? Det er hva jeg kaller et nyttårsbarn😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har (etter planen) el i morgen på julafta. Men både samboer og jeg har ligget med feber og influensa siden midten av uka, så ser ikke for meg at det blir noe prøving imorgen... men samboer har bursdag andre juledag og da «må vi jo» nesten ta en runde😉🤪😂 men har mine tvil om at det sitter i år. 

Anonymkode: 84056...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, plastfolien said:

Her er også EL rundt den 31. Jeg tenker, hva er vel mer fantastisk om den sitter? Det er hva jeg kaller et nyttårsbarn😊 

Hopper du over alkohol eller tar du deg en fest? Forrige PP gjorde jeg «alt» riktig med hverken snus, kaffe, annet koffein, alkohol. Hadde et veldig avslappet forhold til det, men kjenner ikke at jeg orker å «legge til rette» alt dette FØR EL. Usikker på om jeg orker å bruke eggløsningstest, men kommer til å ha regelmessig sex da, så det KAN jo kanskje hende det går, selv om innstillingen min tilsier noe annet. 

Hadde vært kjekt med klaff uansett når det blir ❤️ Masse lykke til 👍🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har (etter planen) el i morgen på julafta. Men både samboer og jeg har ligget med feber og influensa siden midten av uka, så ser ikke for meg at det blir noe prøving imorgen... men samboer har bursdag andre juledag og da «må vi jo» nesten ta en runde😉🤪😂 men har mine tvil om at det sitter i år. 

Anonymkode: 84056...cc3

Skjønner at omstendighetene rundt denne EL kanskje ikke er de beste 😅 god bedring til dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Nethieo skrev:

Hopper du over alkohol eller tar du deg en fest? Forrige PP gjorde jeg «alt» riktig med hverken snus, kaffe, annet koffein, alkohol. Hadde et veldig avslappet forhold til det, men kjenner ikke at jeg orker å «legge til rette» alt dette FØR EL. Usikker på om jeg orker å bruke eggløsningstest, men kommer til å ha regelmessig sex da, så det KAN jo kanskje hende det går, selv om innstillingen min tilsier noe annet. 

Hadde vært kjekt med klaff uansett når det blir ❤️ Masse lykke til 👍🏽

Jeg kommer til å ta meg en fest. Det blir den siste 😊 drikker så sjeldent alkohol at den ene kvelden skal jeg unne meg det. Tror man må leve så normalt som mulig, for psyken sin del😅

håper den sitter for oss💝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, plastfolien said:

Jeg kommer til å ta meg en fest. Det blir den siste 😊 drikker så sjeldent alkohol at den ene kvelden skal jeg unne meg det. Tror man må leve så normalt som mulig, for psyken sin del😅

håper den sitter for oss💝

Enig. Hadde jeg vært gravid hadde det selvsagt vært noe annet, men jeg kjenner jeg har veldig behov for å forsøke å glemme prøvingen litt. Kanskje det til og med er da spira faktisk sitter, mange som mener det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nethieo skrev:

Hvordan går det, har TR eller TB dukket opp enda? ❤️

Ingen TR.. Har ikke testet noe mer siden.. onsdag? Bestemte meg for ikke å tenke så mye på det før etter jul, kommer ikke til å teste før 27. Regner med mensen er veldig forsinket, merker ingen symptomer på mensen what so ever. :vetikke: 

---

God jul alle prøvere ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM ca 21.12, og jeg har hverken fått TB eller TR ennå... Og TR pleier alltid (i 6 mnd) å komme med 27-29 dagers mellomrom. Lurer på hva kroppen min holder på med nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...