Gå til innhold

Skravletråd for prøvere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som venter IKM rundt 17 desember, som meg? 😅 Blir koko av denne ventingen 😇

Anonymkode: 10825...979

Jeg har 18. desember.. tenker å vente til 15. eller 16. med å teste, kanskje jeg klarer å vente enda lenger 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Nethieo skrev:

Jeg har ikm 19. Des ifølge eggløsningstidspunkt eller 20. Des ifølge app ☺️ Tenker du å vente på mens, eller teste? 

Jeg har allerede testet, og det har vært så diffuse resultat. Så nå har jeg bestemt meg for å vente å se 😊 Første gang vi prøver, og jeg har blitt skikkelig forventningsfull og gira. Så tror nok jeg må belage meg på å bli skuffet denne mnd 😅

Anonymkode: 10825...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Aryamili said:

Hehe, jaa. Jeg hadde vel EL 2. desember om jeg ikke husker feil. 😁

Jeg er litt der at jeg ikke vil vite om en evt. kjemisk. Men skjønner at det kan være greit å ha kontroll 😊 har så syyykt lyst å teste i morgen, men er fast bestemt på å vente!

Har fått akutt lyst til å teste imorgen etter å ha sett noen få positiv test 7dpo 😱 men tenker at jeg må klare å vente lenger. Tror at HVIS det er noe på gang hadde jeg implantasjon igår, ergo trenger kroppen mer tid til å produsere HCG 😅 alle disse tankene og idéene 😂 

det er jo bare snakk om noe få dager til uansett, dét må da gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nethieo skrev:

Har fått akutt lyst til å teste imorgen etter å ha sett noen få positiv test 7dpo 😱 men tenker at jeg må klare å vente lenger. Tror at HVIS det er noe på gang hadde jeg implantasjon igår, ergo trenger kroppen mer tid til å produsere HCG 😅 alle disse tankene og idéene 😂 

det er jo bare snakk om noe få dager til uansett, dét må da gå. 

You can do it! Dra på julegaveshopping i stedet, da glemmer man alt annet for man er så stressa 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Aryamili said:

You can do it! Dra på julegaveshopping i stedet, da glemmer man alt annet for man er så stressa 😂

Jeg er et av de ekle menneskene som var ferdig før desember begynte 😂 til gjengjeld har jeg utsatt å pakke det inn, så får vel bli noe slik! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har allerede testet, og det har vært så diffuse resultat. Så nå har jeg bestemt meg for å vente å se 😊 Første gang vi prøver, og jeg har blitt skikkelig forventningsfull og gira. Så tror nok jeg må belage meg på å bli skuffet denne mnd 😅

Anonymkode: 10825...979

Aha, da skjønner jeg! Skal krysse fingrene for deg 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

For en fin tråd! Jeg og mannen min har forsøkt i 3 år å bli gravide. Vi fikk endelig 2 streker tidlig i januar -17 ❤ Endte i MA og utskrapning i uke 9. Føltes som om hele verden gikk under. Han har en datter på snart 7 som bor hos oss 100%, og jeg følte meg så alene om følelsen om å være barnløs. Denne tråden tror jeg kan bli god for meg, så man ikke føler seg så alene rundt dette med å være prøver.... Det er ordentlig vondt! Har hatt normal mens etter MA men syklus varierer fra 28-31 dager så har brukt Clearblue Eggløsningsmonitor. Vi har også vært til konsultasjon hos Hausken Klinikken og utført tester på både meg og mannen. Alle prøver er fine, hvilket gir oss diagnosen uforklarlig barnløshet.... Selvfølgelig er det gode nyheter, samtidig føler jeg det utrolig frustrerende🙊🙊!! Håper reisen får en lykkelig slutt for oss alle, jeg krysser fingrer og tær for oss 😊😗 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere som er i DPO-land nå? 

Er på 10DPO selv nå og jeg vet ikke helt hva som skjedde med tålmodigheten min 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nethieo skrev:

Hvordan går det med dere som er i DPO-land nå? 

Er på 10DPO selv nå og jeg vet ikke helt hva som skjedde med tålmodigheten min 😂 

Tok test i dag, som var negativ :(. Er i dag 13 dpo, så tenker vel tr kommer rundt 17 denne mnd også 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, lille_myyy said:

Tok test i dag, som var negativ :(. Er i dag 13 dpo, så tenker vel tr kommer rundt 17 denne mnd også 😔

Husk at alt håp ikke er ute før TR dukker opp ❤️ Skjønner at det er fortvilende 😥 hvor lenge har dere prøvd? Skal krysse fingrene for deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nethieo skrev:

Husk at alt håp ikke er ute før TR dukker opp ❤️ Skjønner at det er fortvilende 😥 hvor lenge har dere prøvd? Skal krysse fingrene for deg ❤️

Tusen takk ❤️ Nei, det er sant 😊 Er egentlig første gangen vi virkelig prøver, så det er vel kanskje mer førstegnagsskuffelsen som har tatt meg?! Vet det er mange som har prøvd mye lengre enn oss, så har egentlig ikke noen grunn til å klage 😊

Nå tror jeg at jeg har regnet helt feil også. Ser at syklusen min var på 34 dager sist, og det var første ordentlige mens etter at spiralen ble tatt ut. Dvs at da jeg trodde jeg hadde EL, hadde jeg kanskje ikke det likevel? Haha.. Nå er jeg bare forvirret, og skal senke skuldrene å bare slappe av 👼🏻

Hvor lenge har dere prøvd? 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nethieo skrev:

Hvordan går det med dere som er i DPO-land nå? 

Er på 10DPO selv nå og jeg vet ikke helt hva som skjedde med tålmodigheten min 😂 

Klarte du å la være? 😁

Jeg gidder ikke teste en gang. Venter bare på mensen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Aryamili said:

Klarte du å la være? 😁

Jeg gidder ikke teste en gang. Venter bare på mensen 😂

Nei 😂 jeg har over tjue billig-tester fra eBay i en skuff på badet, betalte litt over hundrelappen for femti stykker (ga bort 20), da er det verre å la være når jeg liksom ikke sløser bort en hundrelapp i slengen 😂

Tester blendahvitt og det er helt OK. Er bare 10 dpo og etter å ha geeket litt og sett på skjemaer og tabeller over ca når (hvor mange dager dpo) man har hvilken HCG, har jeg estimert at HVIS jeg har noe på gang i magen nu, har jeg en hcg på 6-7, så det vil ikke slå ut enda. I teorien har man 25-50 i hcg (ta det med en stor klype salt, for alle vi er egentlig forskjellige) på 12 DPO, så jeg har regnet bakover ved å halvere tallene. Er ikke sikkert det stemmer litt engang, men jeg er heldigvis ikke stresset! Hvis disse tallene skulle stemme i mitt tilfelle, så vil det si at jeg har rundt 25 i HCG på søndag og det skal da slå ut på de fleste tester. 

Følt mer uvel og småkvalm i noen timer i ettermiddag, så det er litt spennende! Kjente det samme i forigårs også, men ingenting igår. Håper så veldig 😍

Har du symptomer på mensen eller hva hae gjort at du ikke gidder? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, lille_myyy said:

Tusen takk ❤️ Nei, det er sant 😊 Er egentlig første gangen vi virkelig prøver, så det er vel kanskje mer førstegnagsskuffelsen som har tatt meg?! Vet det er mange som har prøvd mye lengre enn oss, så har egentlig ikke noen grunn til å klage 😊

Nå tror jeg at jeg har regnet helt feil også. Ser at syklusen min var på 34 dager sist, og det var første ordentlige mens etter at spiralen ble tatt ut. Dvs at da jeg trodde jeg hadde EL, hadde jeg kanskje ikke det likevel? Haha.. Nå er jeg bare forvirret, og skal senke skuldrene å bare slappe av 👼🏻

Hvor lenge har dere prøvd? 🤗

Jeg sluttet på cerazette i juni og ifølge sambo har vi prøvd siden juli, men da kun gått etter det fertile vinduet ifølge en app... tror kanskke jeg hadde en kjemisk i oktober, så tidlig at jeg ikke rakk å teste før jeg begynte å blø altfor tidlig i forhold til TR og mye mer enn jeg blør ved vanlig mens 😕 tok over 50 dager før jeg fikk ordentlig TR igjen og de dagene var sjukt vonde å karre seg gjennom. Hadde også ei nær venninne som ble gravid i det tidsrommet, det var veldig vondt selv om jeg er veldig glad på deres vegne! 

Lang historie, men jeg regner dette som PP5 og denne gangen har vi brukt eggløsningstester. Holdt på å begynne å grine siden det var sambo som kjøpte dem iløpet av den perioden hvor jeg ikke fikk TR 😍 det føltes veldig omtenksomt av han  

Så jeg vet vi traff på eggløsning denne gang og jeg har tatt blodprøve for å sjekke at jeg virkelig HADDE eggløsning (man kan få positiv test uten at egget slipper) og får svar på mandag, men regner med at alt er i orden. 

Det kan fort ta litt tid før syklusen din stabiliserer seg ordentlig. Er dette første barn? ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nethieo skrev:

Jeg sluttet på cerazette i juni og ifølge sambo har vi prøvd siden juli, men da kun gått etter det fertile vinduet ifølge en app... tror kanskke jeg hadde en kjemisk i oktober, så tidlig at jeg ikke rakk å teste før jeg begynte å blø altfor tidlig i forhold til TR og mye mer enn jeg blør ved vanlig mens 😕 tok over 50 dager før jeg fikk ordentlig TR igjen og de dagene var sjukt vonde å karre seg gjennom. Hadde også ei nær venninne som ble gravid i det tidsrommet, det var veldig vondt selv om jeg er veldig glad på deres vegne! 

Lang historie, men jeg regner dette som PP5 og denne gangen har vi brukt eggløsningstester. Holdt på å begynne å grine siden det var sambo som kjøpte dem iløpet av den perioden hvor jeg ikke fikk TR 😍 det føltes veldig omtenksomt av han  

Så jeg vet vi traff på eggløsning denne gang og jeg har tatt blodprøve for å sjekke at jeg virkelig HADDE eggløsning (man kan få positiv test uten at egget slipper) og får svar på mandag, men regner med at alt er i orden. 

Det kan fort ta litt tid før syklusen din stabiliserer seg ordentlig. Er dette første barn? ❤️

Huff 😢 Det er ganske tøft å gå gjennom, men jeg er sikker på at det ordner seg til slutt. Håper det er en liten spire der nå, det fortjener dere virkelig ❤️ For en god og omsorgsfull mann du har, det er tydelig at det er et stekt ønske fra dere begge to. 

Ja, derfor har vi egentlig tenkt at det tar sikkert opp mot 1 år før det slår inn. Vi har jo egentlig nettopp kommet dit at «Okei, vi prøver» uten å prøve aktivt. Greia er bare at dette har gått mye mer i hodet mitt enn jeg noen gang hadde forestilt meg! 😳

Tror jeg hadde EL, for hadde det typiske «slimet» noen dager før, pluss ømme bryst. Men jeg kan jo såklart ikke være sikker på at det er EL. Men da jeg tok ut spiralen, så han med UL at det var en folikkel som lå til modning, så fikk blødning like etter den ble tatt ut. Det var ikke typisk blødning, så det kan være det var mer den hormonelle forandringen som skjer etter fjerning. 

Føler meg ganske avslappet igjen nå, og det er godt. Skjer det, så skjer det! Kanskje like greit å få mensen et par mnd til, så kan jeg bli mer kjent med syklusen min først. Det er første barn ❤️ Enn for dere?

HÅPER det er deres tur nå 🙏🏼 Krysser fingrene 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TR skulle kommet for 5 dager siden, men har fortsatt negative tester. De er fra EBay, begynner å lure på om de ikke fungerer, så har derfor kjøpt noen fra apoteket i dag. Blir spennende å teste i morgen 😁 bare håper ikke TR kommer iløpet av kvelden...

Anonymkode: 911ca...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Nethieo skrev:

Nei 😂 jeg har over tjue billig-tester fra eBay i en skuff på badet, betalte litt over hundrelappen for femti stykker (ga bort 20), da er det verre å la være når jeg liksom ikke sløser bort en hundrelapp i slengen 😂

Tester blendahvitt og det er helt OK. Er bare 10 dpo og etter å ha geeket litt og sett på skjemaer og tabeller over ca når (hvor mange dager dpo) man har hvilken HCG, har jeg estimert at HVIS jeg har noe på gang i magen nu, har jeg en hcg på 6-7, så det vil ikke slå ut enda. I teorien har man 25-50 i hcg (ta det med en stor klype salt, for alle vi er egentlig forskjellige) på 12 DPO, så jeg har regnet bakover ved å halvere tallene. Er ikke sikkert det stemmer litt engang, men jeg er heldigvis ikke stresset! Hvis disse tallene skulle stemme i mitt tilfelle, så vil det si at jeg har rundt 25 i HCG på søndag og det skal da slå ut på de fleste tester. 

Følt mer uvel og småkvalm i noen timer i ettermiddag, så det er litt spennende! Kjente det samme i forigårs også, men ingenting igår. Håper så veldig 😍

Har du symptomer på mensen eller hva hae gjort at du ikke gidder? ❤️

Håper med deg!💕 Hmm eBay, kanskje jeg skulle bestilt noen tester derfra. En eller annen gang må jo jeg også teste.. 😂

Gidder ikke teste for har ikke troa og er redd for å bli skuffet, så venter heller til mensen kommer. Har ingen symptomer på mensen, kjente en antydning til murringer. Men stoler ikke på meg selv i dpo-land, kjenner så mye rart. Så prøver å ikke fokusere så mye på det. 😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

TR skulle kommet for 5 dager siden, men har fortsatt negative tester. De er fra EBay, begynner å lure på om de ikke fungerer, så har derfor kjøpt noen fra apoteket i dag. Blir spennende å teste i morgen 😁 bare håper ikke TR kommer iløpet av kvelden...

Anonymkode: 911ca...d09

Spennende! Kom med oppdatering i morgen da 😁🙏🏼 Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, lille_myyy skrev:

Spennende! Kom med oppdatering i morgen da 😁🙏🏼 Lykke til!

Takk! Jeg tror den var svaaak svaak positiv. La inn bilde på "tolking av graviditetstester"- tråden også. Bare innbiller meg at siden jeg er så mange dager over, burde den kanskje være sterkere positiv? :vetikke:

Anonymkode: 911ca...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Jeg tror den var svaaak svaak positiv. La inn bilde på "tolking av graviditetstester"- tråden også. Bare innbiller meg at siden jeg er så mange dager over, burde den kanskje være sterkere positiv? :vetikke:

Anonymkode: 911ca...d09

Kanskje du hadde EL senere enn du trodde? 😳 Krysser fingrene for deg 🤞🏼

Jeg for min del fikk TR i dag.... 😓 Jaja, da slipper jeg å tenke mer på det, og kan ta meg et glass rødvin på juluaften. Bedre lykke i 2018 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...