Gå til innhold

Skravletråd for prøvere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, lille_myyy skrev:

Hmm, det var ganske friskt blod, er ikke festeblødning brunlig utflod? 🤔

Jeg skjønner ikke helt at vi skulle ha truffet på EL nemlig, fordi vi ikke har hatt så mye sex denne perioden pga mye stress på jobb.. Hadde samleie 30.12 og 31.12, også igjen den 7.01.... Har ikke peiling på når jeg hadde EL denne mnd heller. Angrer meg for at jeg ikke testet, men bruker som regel ha ha regelmessig syklus og kjenner godt på kroppen når jeg har EL. 

Men men, får bare vente å se hvordan det utarter seg nå ☺️

Jeg har alltid trodd det kunne være friskt blod. Har ikke hatt festeblødning selv, men festesmerter. Min opplevelse var en slags skarp stikkende følelse inn i livmor, som varte noen sekunder. Har tidligere hatt en liten blødning ved eggløsning. Da var det en rosa dråpe blod i trusa. Du kan jo følge med :-) Jeg har forstått det slik at mengden blod på en festeblødning kan variere. Hvis det er mye blod, så kan det hende det kommer ut friskt? Hvis det bare er en dråpe eller to, så kan det kanskje ta lengre tid og derfor komme ut brunt?

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid trodd det kunne være friskt blod. Har ikke hatt festeblødning selv, men festesmerter. Min opplevelse var en slags skarp stikkende følelse inn i livmor, som varte noen sekunder. Har tidligere hatt en liten blødning ved eggløsning. Da var det en rosa dråpe blod i trusa. Du kan jo følge med :-) Jeg har forstått det slik at mengden blod på en festeblødning kan variere. Hvis det er mye blod, så kan det hende det kommer ut friskt? Hvis det bare er en dråpe eller to, så kan det kanskje ta lengre tid og derfor komme ut brunt?

Anonymkode: 86c51...408

Takk for svar 😊

Var på do nå igjen, og da var det ingenting?  Bare antydning til litt rosa.. I sted var det tydelig frisk blod, både på papiret og litt i do.. Sorry beskrivelsen 🙈 

Synes det er så rart om det er mensen, fordi jeg har ikke de samme murringen eller menssmertene, og brystene er fortsatt ømme. Det går litt av og på i løpet av dagen, men det forsvinner alltid når jeg har fått mensen, så kommer det igjen etter EL. Tror kroppen er helt på bærtur jeg nå.. 😂 Jeg som var så fornøyd med stabile sykluser..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, lille_myyy skrev:

Takk for svar 😊

Var på do nå igjen, og da var det ingenting?  Bare antydning til litt rosa.. I sted var det tydelig frisk blod, både på papiret og litt i do.. Sorry beskrivelsen 🙈 

Synes det er så rart om det er mensen, fordi jeg har ikke de samme murringen eller menssmertene, og brystene er fortsatt ømme. Det går litt av og på i løpet av dagen, men det forsvinner alltid når jeg har fått mensen, så kommer det igjen etter EL. Tror kroppen er helt på bærtur jeg nå.. 😂 Jeg som var så fornøyd med stabile sykluser..

 

Legger ved en link:

https://altformamma.no/artikler/463/article/item

2-11 dager etter befruktning. Kan det stemme?

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legger ved en link:

https://altformamma.no/artikler/463/article/item

2-11 dager etter befruktning. Kan det stemme?

Anonymkode: 86c51...408

Takk 😊

Det kan vel stemme, også hvis sædcellene overlever over 2-3 døgn. Men siden jeg ikke aner når jeg evt har hatt EL, så vet jeg jo ikke. Hadde samleie for 6 dager siden, og for 13 dager siden. Så enten har de overlevd litt lengre, ellers er det nå fra søndag. Men det virker litt tidlig igjen 🤨

Hm.. Nei, får bare vente å se ☺️ Men hvis det ikke kommer mer blødning, når kan man evt teste? Bør jeg bare vente til den 18.01 når jeg venter mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lille_myyy skrev:

Takk 😊

Det kan vel stemme, også hvis sædcellene overlever over 2-3 døgn. Men siden jeg ikke aner når jeg evt har hatt EL, så vet jeg jo ikke. Hadde samleie for 6 dager siden, og for 13 dager siden. Så enten har de overlevd litt lengre, ellers er det nå fra søndag. Men det virker litt tidlig igjen 🤨

Hm.. Nei, får bare vente å se ☺️ Men hvis det ikke kommer mer blødning, når kan man evt teste? Bør jeg bare vente til den 18.01 når jeg venter mensen?

Sperm kan overleve opp til 5-7 døgn, men det vanligste er 2-3 døgn ja. De bruker jo også litt tid på å nå egget :) Noen har bedre sædkvalitet enn andre, så det er ikke umulig! Hvis det faktisk er en festeblødning du har hatt, så bør kroppen begynne å produsere HCG. Så kanskje du kan teste om 4-5 dager? Det er vel kanskje rundt IKM? Noen dager før kanskje? Jeg fikk positiv test 10 dpo. Har hørt om folk som har testet positivt 9 dpo også. 

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sperm kan overleve opp til 5-7 døgn, men det vanligste er 2-3 døgn ja. De bruker jo også litt tid på å nå egget :) Noen har bedre sædkvalitet enn andre, så det er ikke umulig! Hvis det faktisk er en festeblødning du har hatt, så bør kroppen begynne å produsere HCG. Så kanskje du kan teste om 4-5 dager? Det er vel kanskje rundt IKM? Noen dager før kanskje? Jeg fikk positiv test 10 dpo. Har hørt om folk som har testet positivt 9 dpo også. 

Anonymkode: 86c51...408

Okei 😀 Får de hvordan de nærmeste dagene utvikler seg ☺️ Rart om det skulle klaffe også. Ikke mer blod nå, men kjenner sånn smerte som når man har vært til gynekologen for å ta celleprøve 😂 Akkurat som det er vondt/rart oppi der.. 

🤞🏼fingrene for at vi får en gledelig overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, lille_myyy skrev:

Okei 😀 Får de hvordan de nærmeste dagene utvikler seg ☺️ Rart om det skulle klaffe også. Ikke mer blod nå, men kjenner sånn smerte som når man har vært til gynekologen for å ta celleprøve 😂 Akkurat som det er vondt/rart oppi der.. 

🤞🏼fingrene for at vi får en gledelig overraskelse.

Jeg hadde mye murringer i livmortappen tidlig i svangerskapet ;) Ikke skjeden, ikke livmor, men tappen.

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt litt smerter i skjeden idag, tror det er det iallfall? Samme type smerte som da jeg tok ut spiral iallfall. :) Oooog en liten blødning, er rosa på papiret? Mensen skal ikke komme før 20. Jan(sist mens var 21. des), EL senest 5. Jan, så er 6-9 dpo). Vært litt småkvalm idag. Herregud, har jeg kanskje en festeblødning?:alice:

 

akkurat nå fikk jeg litt pulserende smerter i venstre ved hodtebenet. Føler meg litt varm og slapp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Hatt litt smerter i skjeden idag, tror det er det iallfall? Samme type smerte som da jeg tok ut spiral iallfall. :) Oooog en liten blødning, er rosa på papiret? Mensen skal ikke komme før 20. Jan(sist mens var 21. des), EL senest 5. Jan, så er 6-9 dpo). Vært litt småkvalm idag. Herregud, har jeg kanskje en festeblødning?:alice:

 

akkurat nå fikk jeg litt pulserende smerter i venstre ved hodtebenet. Føler meg litt varm og slapp nå.

Hvis du har et egg som fester seg idag, så er du nok ikke kvalm pga det. Graviditetssymptomer som kommer av graviditeten skjer som følge av HCG-produksjonen i kroppen. Så hvis du merker noe nå er det litt rart. Men murring, strekk, ømhet, rykk - det er mulig. Er ikke uvanlig å kjenne veldig på symptomer i dpo-land :) Kanskje egget festet seg igår? Kjent noe stikkende smerte i livmor tidligere? 

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har et egg som fester seg idag, så er du nok ikke kvalm pga det. Graviditetssymptomer som kommer av graviditeten skjer som følge av HCG-produksjonen i kroppen. Så hvis du merker noe nå er det litt rart. Men murring, strekk, ømhet, rykk - det er mulig. Er ikke uvanlig å kjenne veldig på symptomer i dpo-land :) Kanskje egget festet seg igår? Kjent noe stikkende smerte i livmor tidligere? 

Anonymkode: 86c51...408

De stikkende smertene er litt vanskelig å sette fingeren på, da jeg kjenner alt mulig rart. :-p Hart vondt i korsryggen noen dager, da.. kun litt mensenvondt når jeg er på do. :)

Alle andre symptomer kan godt være innbilning, men blødning er ikke det. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom mensen hit i dag ja. Viste den kom, denne PP viste vi ikke ble noe. Men, ny mnd. Nå har han derimot fått påvist noe redusert sædkvalitet- tanker om hvordan vi bør gripe den ann?

Hva kan han gjøre for å bedre kvaliteten? Og hvor ofte sex? Hver 2. dag? hver 3.dag? nøye timing ift sex på EL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, bondekone skrev:

Da kom mensen hit i dag ja. Viste den kom, denne PP viste vi ikke ble noe. Men, ny mnd. Nå har han derimot fått påvist noe redusert sædkvalitet- tanker om hvordan vi bør gripe den ann?

Hva kan han gjøre for å bedre kvaliteten? Og hvor ofte sex? Hver 2. dag? hver 3.dag? nøye timing ift sex på EL? 

Så synd :( Klem til deg

Hvor fikk dere påvist at han har dårlig sædkvalitet? Hvis det er til gynekolog, så kan dere jo få råd og tips der ang hva man kan gjøre? 😊 Så vet dere iallefall at de rådene dere får er valide, og at dere kan stole på de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mensen i dag jeg også 😭

Skjønner ingenting, men da har jeg en variasjon på sykluslengde på 34 - 27 dager. Jeg som trodde jeg hadde stabil sykluslengde. Det verste er at hvis det stemmer, skulle jeg hatt EL rundt da vi hadde samleie, og da er det 2 mnd det skulle ha klaffet rundt da, men ikke gikk. 

Neste mnd blir det testing, nå har jeg helt mistet oversikt (trodde som sagt jeg merket det på kroppen, og har alltid hadd stabil syklus). Fascinerende at syklusen tuller når man prøver å bli gravid. Jeg tenker dette viser hva stress og ønske om å bli gravid gjør. Hormonene påvirkes av alt, og det er så lite som skal til før det påvirkes 🤭 Litt skremmende å se, faktisk. 

Måtte bare få ut litt tanker. Nå skal jeg kose med mannen å få litt trøst av han 🤗 Han sier jo at jeg ikke må bekymre meg og stresse med det. Det skjer når det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm... Burde man oppsøke lege hvis man har hatt ustabil syklus i ett år (sluttet på p-piller i februar). Hatt mensen typ 4 ganger, hvor sist var 10. Desember og jeg hadde ett håp om at den var på vei til å bli stabil, men den har fortsatt ikke dukket opp. Er det noe vits å dra til lege eller bør jeg dra til gynekolog, er det noe dem kan hjelpe meg med? Begynner å bli veldig bekymra her og deprimert over at den ikke blir stabil.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Nikketutta skrev:

Hmmm... Burde man oppsøke lege hvis man har hatt ustabil syklus i ett år (sluttet på p-piller i februar). Hatt mensen typ 4 ganger, hvor sist var 10. Desember og jeg hadde ett håp om at den var på vei til å bli stabil, men den har fortsatt ikke dukket opp. Er det noe vits å dra til lege eller bør jeg dra til gynekolog, er det noe dem kan hjelpe meg med? Begynner å bli veldig bekymra her og deprimert over at den ikke blir stabil.... 

Jeg hadde ustabil syklus i 1,5 år etter p-pillene, men jeg hadde likevel mens ca 10-11 ganger i året. Dro vel til gynekolog når syklusene ble over 40 dager, for å få sjekket at det ikke var cyster på eggstokkene (vi har det i familien). Det var det ikke, men jeg fikk påvist celleforandringer. Noen mnd etter det ble syklusene normale igjen.

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ustabil syklus i 1,5 år etter p-pillene, men jeg hadde likevel mens ca 10-11 ganger i året. Dro vel til gynekolog når syklusene ble over 40 dager, for å få sjekket at det ikke var cyster på eggstokkene (vi har det i familien). Det var det ikke, men jeg fikk påvist celleforandringer. Noen mnd etter det ble syklusene normale igjen.

Anonymkode: 86c51...408

Jeg har og celleforandringer, men det skal ikke ha noe å si sa min lege. Eneste er at det kan forverres under graviditet, så man skal ha litt oppfølging under graviditet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Jeg har og celleforandringer, men det skal ikke ha noe å si sa min lege. Eneste er at det kan forverres under graviditet, så man skal ha litt oppfølging under graviditet. :)

Har du fått påvist HPV?

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått påvist HPV?

Anonymkode: 86c51...408

Nei, legen sa det mest sannsynlig var et virus, men ikke hva. Hadde vel fått beskjed om det var hpv regner jeg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått påvist HPV?

Anonymkode: 86c51...408

Men HPV eller ikke så skal de med celleforandringer bli gravid i samråd med lege, og det er ikke til hinder for å bli gravid, iallfall ikke om de ikke er stigende, det er det ikke hos meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Men HPV eller ikke så skal de med celleforandringer bli gravid i samråd med lege, og det er ikke til hinder for å bli gravid, iallfall ikke om de ikke er stigende, det er det ikke hos meg. :)

HPV er jo et virus, da. Celleforandringer er ikke nødvendigvis farlige sålenge det ikke foreligger et aktivt HPV-virus. 

Anonymkode: 86c51...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...