Gå til innhold

Familie på 5 skal flytte til Oslo-området. Hvor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder en knapp på Lillestrøm. Mange fine barnevennlige områder i gang/sykkelavstand til togstasjonen, utenfor bykjernen.

Anonymkode: 14dbd...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 09/07/2017 den 7.44, AnonymBruker skrev:

Ski. Men vær kjappe, når follobanen er ferdig går prisene enda mer i taket. 

Anonymkode: de6f6...12c

Det er jo tidenes drittsted.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Jolene skrev:

Det er jo tidenes drittsted.

Ja, men det blir mindre harry lenger ned på linje. Ås har bare Click som samlingssted for tapere. Vestby har bare Son som ødelegger et ellers lite snobbete område.

Anonymkode: 7fea5...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen! Denne tråden er utrolig hjelpsom. Synes dette med skoler virker å være kanskje det mest avgjørende og samtidig det vanskeligste siden vi kommer utebysfra. Vi må nok undersøke det nøye før vi kjøper.

Anonymkode: 41d06...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Dere burde absolutt titte på Høybråten.

Enebolig er mulig her i 7 000 000 millionersjiktet. Noe er også rimeligere som tomannsboliger.

Toget tar 15-20 minutter inn til byen.

Høybråten skole er en skole med godt rykte, og mange flytter hit nettopp pga den skolen. I tillegg er det er veldig godt idrettstilbud for barn her. 

Anonymkode: 09144...65c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillestrøm, Fjellhamar, Gjerdrum,  Skedsmo, Strømmen, Lørenskog.... Det er områdene jeg ville sett på. Gode skoler, kjenner veldig mange småbarnsforeldre som flytter fra kommuner lengre nord, øst og sør som trekker hit pga mange muligheter for barn og voksne og gode skoler. 

Obs, Gjerdrum har veldig dyre kommunale kostnader. 

Anonymkode: 1ce94...1f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.9.2017 den 9.22, AnonymBruker skrev:

Årvoll/Tonsenhagen-  flott område i Oslo nord, rett inntil Lillomarka. Hyppige bussavganger mot sentrum (hvert 5.min), tar ca 20 min til sentrum med buss. stille, fredelig og grønt med slalombakke og lysløyper utenfor døra. Gode skoler, Tonsenhagen (barneskole) er veldig populær og kjent for flinke lærere som liker arbeidsplassen sin :)  

Større boliger er dog veldig ettertraktet i dette området pga at det ikke er så mange av dem, og prisene er deretter. Må kanskje ut med 8-9 mill.

Anonymkode: cc5dd...ed8

Årvoll/Tonsenhagen er noe dritt kollektivt. Supertrivelig område, men til å være så sentrumsnært tar det en liten evighet å komme til byen. Man kommer langt ut av sentrum med t-banen for tilsvarende tid med melkerutebussen til Årvoll/Tonsen

Anonymkode: dae19...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asker/Bærum. Har vokst opp i Asker selv. Gode skoler, landlig, mye natur og nærhet til Oslo. Toget tar 18 min fra Asker stasjon til Nathional, lokaltoget ca. 30 min. Ville bosatt meg nærme toglinjen i Asker eller Bærum, evt. nærme t-banen i Bærum. Har du 3 barn ville jeg sett etter bolig med loftstue eller kjellerstue, der barna kan ha venner på besøk o.l. Lykke til med boligjakten :)

Anonymkode: e1693...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei! TS her med ny bruker! Ville bare oppdatere alle dere hjelpsomme i denne tråden. Vi endte altså opp i Sandvika, og trives godt her. Vi fikk oss et koselig lite rekkehus under budsjettet vårt, men tenker å oppgradere om noen år (da vet vi også om det virkelig er her vi vil bli boende). Trivelig skole og nabolag, og kjempeenkelt å komme seg rundt. Takk for all hjelp, virkelig! Brukte denne tråden flittig da vi var rundt og kikket!

Anonymkode: 5b963...f10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybyen i Drammen kan jeg anbefale på det varmeste. Svært sentrumsnært med masse aktivitetstilbud rett i nærheten, så foreldre trenger ikke kjøre barna til alle treninger. Men likevel stille og tilbaketrukket. Svømmehall, idrettshall, ishockeybane, fotballbane, tennisbane utenfor døren.  Danvik skole er blant de bedre i byen. Det tar ti minutter å gå til togstasjonen og toget til Oslo går ca seks ganger i timen og tar 30 minutter. Drammen er fortsatt på vei opp og frem, og det gjøres massevis med investeringer i byen, så man kan forvente god prisstigning. Det har kommet flere nye restauranter i 2018 og tilbudet på serveringssteder, bra klesbutikker, osv begynner virkelig å ta seg. 

Jeg er superfornøyd etter å ha bodd i Oslo hele livet. Får nå det dobbelte for damme pris som jeg fikk i Oslo. 

Anonymkode: 42747...9f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei! TS her med ny bruker! Ville bare oppdatere alle dere hjelpsomme i denne tråden. Vi endte altså opp i Sandvika, og trives godt her. Vi fikk oss et koselig lite rekkehus under budsjettet vårt, men tenker å oppgradere om noen år (da vet vi også om det virkelig er her vi vil bli boende). Trivelig skole og nabolag, og kjempeenkelt å komme seg rundt. Takk for all hjelp, virkelig! Brukte denne tråden flittig da vi var rundt og kikket!

Anonymkode: 5b963...f10

Så fint :) Bruke selv din tråd som hjelp, vi ender opp i Asker, også koselig lite rekkehus som vi skal oppgradere litt. Håper vi trives. :) 

Anonymkode: 53289...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...