AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #1 Skrevet 5. september 2017 hei jeg tenkte meg ikke om og rev i stykker en temmelig klekkelig fartsbot for noen mnd siden, de sier det er for sent å få betalingsplan og at substitiær fengselsstraff er eneste løsning er de seriøse? jeg er ingen fengselsfugl Anonymkode: 7ad0a...c94
DrueLue Skrevet 5. september 2017 #2 Skrevet 5. september 2017 Ring og forklar at det var en glipp. De vil helt sikkert foretrekke å få inn noen kroner fremfor å bruke noen kroner på å huse deg i fengsel. 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #3 Skrevet 5. september 2017 Først får du trekk i lønn. Om du ikke får lønn, blir det kanskje etterhvert fengsel. Ring og snakk med dem. Anonymkode: 0b862...257 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #4 Skrevet 5. september 2017 Dummeste jeg har hørt. Purring og inkassovarsel først Anonymkode: 74a26...495 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #5 Skrevet 5. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Først får du trekk i lønn. Om du ikke får lønn, blir det kanskje etterhvert fengsel. Ring og snakk med dem. Anonymkode: 0b862...257 jeg er arbeidsledig og blakk... Anonymkode: 7ad0a...c94
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #6 Skrevet 5. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dummeste jeg har hørt. Purring og inkassovarsel først Anonymkode: 74a26...495 smarteste jeg har lest, har flytta uten å melde adresseendring så alle varsler og purringer har kommet til feil adresse Anonymkode: 7ad0a...c94
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #7 Skrevet 5. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: jeg er arbeidsledig og blakk... Anonymkode: 7ad0a...c94 Er du dum? Hvis du kan få fengselsstraff fremfor bot, sier du selvfølgelig ja! Soningen er kjempekort! og du slipper betale. Anonymkode: f45d9...f24 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #8 Skrevet 5. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg er arbeidsledig og blakk... Anonymkode: 7ad0a...c94 Da bør du og holde deg innenfor fartsgrensene. Klarer du ikke det, så får du levere fra deg både bil og førerkort, inntil du blir tørr bak ørene og voksen. Anonymkode: 63acb...ecf 11
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #9 Skrevet 5. september 2017 Hvis du ikke klarer å følge fartsreglene, får du slutte å kjøre bil og heller gå over på tråsykkel Anonymkode: 8c48d...5d6 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #10 Skrevet 5. september 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg er arbeidsledig og blakk... Anonymkode: 7ad0a...c94 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: smarteste jeg har lest, har flytta uten å melde adresseendring så alle varsler og purringer har kommet til feil adresse Anonymkode: 7ad0a...c94 Men, brevet fikk du likevel. Å flytte uten å melde flytting er mindre glupt. Det har du jo allerede funnet ut. Regningene forsvinner ikke. De blir bare større. Om du er arbeidsledig så har du vel noe kontakt med NAV (om du ikke har brukt opp dagpengeperioden din). Mulig det er greit å ha en fastlege? Anonymkode: f06f6...d69
Macro Skrevet 5. september 2017 #11 Skrevet 5. september 2017 Du må ikke kjøre fortere enn du har råd til. 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #12 Skrevet 5. september 2017 3 minutter siden, Macro skrev: Du må ikke kjøre fortere enn du har råd til. teit at jeg skal i fengsel og miste såpestykket imens de rike ler, betaler bota og spiser hummer og russisk kaviar Anonymkode: 7ad0a...c94 1
Tibbie Skrevet 5. september 2017 #13 Skrevet 5. september 2017 Det er noe muffens med denne tråden Hvorfor skulle du rive i stykker betalingsinformasjon du vet at du trenger? Og man blir jo ikke satt i fengsel av å gå glipp av betalingsfrist. At du ikke har fått purringer i posten fordi du har flyttet, men likevel fått dette brevet fra samme utsender, er litt rart. Det er også rart at de ikke er villige til å samarbeide med deg angående en nedbetalingsplan, for alt de vil er å få inn de pengene du skylder. Og om du har fått en bot på mange, mange tusen kroner, så forventes det neppe at du skal betale alt i en peising. Send statens innkrevingssentral en mail eller ta en telefon i morgen, du Du kan også logge inn på SI.no (eller noe) for å få din fulle oversikt.
Macro Skrevet 5. september 2017 #14 Skrevet 5. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: teit at jeg skal i fengsel og miste såpestykket imens de rike ler, betaler bota og spiser hummer og russisk kaviar Anonymkode: 7ad0a...c94 Det er ikke teit. Du har jo først muligheten til å betale bota di. Min bestemor har alltid tatt valgt fengsel over bot når hun får fartsbot. Hun er rik og gnien. Moralen er kanskje at de rike velger fengsel...?
Gjest mimoe Skrevet 5. september 2017 #15 Skrevet 5. september 2017 Svææært sjelden at noen faktisk havner i fengsel pga en fartsbot. Og det er ikke noe valg, de prøver på alle mulige måter å inndrive penger på i lang tid før det blir snakk om fengsel. De sier heller aldri nei til betaligsavtale, om det så har gått et år...
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #16 Skrevet 5. september 2017 5 minutter siden, Macro skrev: Det er ikke teit. Du har jo først muligheten til å betale bota di. Min bestemor har alltid tatt valgt fengsel over bot når hun får fartsbot. Hun er rik og gnien. Moralen er kanskje at de rike velger fengsel...? Hun kan jo risikere å miste førerkortet etter en stund Anonymkode: 8c48d...5d6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #17 Skrevet 5. september 2017 4 minutes ago, AnonymBruker said: teit at jeg skal i fengsel og miste såpestykket imens de rike ler, betaler bota og spiser hummer og russisk kaviar Anonymkode: 7ad0a...c94 Du hadde sluppet fengsel om du: 1: holdt deg til fartsgrensene 2: ikke revet i stykker boten 3: ikke trodd bota forsvant ut av verden bare fordi du rev den i stykker 4: om du hadde meldt adresseendring Hadde du tatt kontakt med dem etter du fikk boten, så kunne du fått en betalingsplan som var overkommelig. det er DU, ingen andre enn DU, som har valgt å rive den i stykker og late som den aldri kom. Du har hatt MANGE måneder på deg å rydde opp i dette, og så mener du det er teit at du skal ta ansvar for det nå? Kanskje litt tid i fengsel vil gjøre deg voksen nok til å skjønne at du er ansvarlig for dine egne handlinger. Anonymkode: 1aaac...2d0 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #18 Skrevet 5. september 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: teit at jeg skal i fengsel og miste såpestykket imens de rike ler, betaler bota og spiser hummer og russisk kaviar Anonymkode: 7ad0a...c94 Det er ikke de rike sin skyld at du må i fengsel fordi du ikke bryr deg om fartsgrensene og driter i å betale bøtene dine Anonymkode: 8c48d...5d6 2
Macro Skrevet 5. september 2017 #19 Skrevet 5. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun kan jo risikere å miste førerkortet etter en stund Anonymkode: 8c48d...5d6 Det er fordelt på mange år.
Morten1 Skrevet 5. september 2017 #20 Skrevet 5. september 2017 11 minutes ago, AnonymBruker said: teit at jeg skal i fengsel og miste såpestykket imens de rike ler, betaler bota og spiser hummer og russisk kaviar Anonymkode: 7ad0a...c94 Er du seriøs nå? De rike får meg bekjent bot utifra inntekten. Så blir ikke billig for de heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå