AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #1 Skrevet 1. september 2017 Slapp ut hunden min nå (23:30) for at hun skulle få gå på do, og så løper hun ned i veien og bjeffer opp mot huset til naboen der det høres ut som det står en radio høyt på. Men nei det var ingen radio, det er naboen som står eller går utenfor huset mens han ber høyt på gebrokkent norsk "God bla bla bla bla God bla bla bla bla God bla bla bla" osv. (God istedenfor Gud). Tror han er spansk eller noe. Fant en video fra menigheten hans der han forteller at han hadde ropt på "God" i seks år dag og natt ute i skogen. Trodde han var ferdig med det nå men han altså flyttet hit for å gjøre det samme, som MIN nabo. Utrolig flaks jeg har. Jeg syns det er ubehagelig, og jeg går omveier rundt huset hans for å slippe å snakke med han, fordi jeg snakket med han èn gang og da fortsatte han bare med å komme nærmere til tross for at jeg rygget og sa at hunden min ikke var spesielt trygg på fremmede (hun bjeffer på dem, spesielt om de oppfører seg rart). Hvordan hadde du reagert på å få en slik nabo? Jeg vil flytte. Anonymkode: 66cd4...4e7
Gjøksuppe Skrevet 1. september 2017 #2 Skrevet 1. september 2017 Lurer faktisk på hvilken menighet denne karen tilhører jeg 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #3 Skrevet 2. september 2017 Kan si så mye at han tilhører Evangeliesenteret. TS Anonymkode: 66cd4...4e7 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #4 Skrevet 2. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Slapp ut hunden min nå (23:30) for at hun skulle få gå på do, og så løper hun ned i veien og bjeffer opp mot huset til naboen der det høres ut som det står en radio høyt på. Men nei det var ingen radio, det er naboen som står eller går utenfor huset mens han ber høyt på gebrokkent norsk "God bla bla bla bla God bla bla bla bla God bla bla bla" osv. (God istedenfor Gud). Tror han er spansk eller noe. Fant en video fra menigheten hans der han forteller at han hadde ropt på "God" i seks år dag og natt ute i skogen. Trodde han var ferdig med det nå men han altså flyttet hit for å gjøre det samme, som MIN nabo. Utrolig flaks jeg har. Jeg syns det er ubehagelig, og jeg går omveier rundt huset hans for å slippe å snakke med han, fordi jeg snakket med han èn gang og da fortsatte han bare med å komme nærmere til tross for at jeg rygget og sa at hunden min ikke var spesielt trygg på fremmede (hun bjeffer på dem, spesielt om de oppfører seg rart). Hvordan hadde du reagert på å få en slik nabo? Jeg vil flytte. Anonymkode: 66cd4...4e7 Han må da ha en psykisk sykdom? Anonymkode: 5035a...780 2
Arabella Skrevet 2. september 2017 #5 Skrevet 2. september 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan si så mye at han tilhører Evangeliesenteret. TS Anonymkode: 66cd4...4e7 Evangeliesentrene tilhører Pinsebevegelsen. Denne mannen må det være noe i veien med. Pinsevenner oppfører seg som folk flest. Endret 2. september 2017 av Arabella
Myrthel Skrevet 2. september 2017 #6 Skrevet 2. september 2017 (endret) Jeg reagerte mer på at hunden din løp ned i veien og bjeffet. Naboer med hunder som løper løse og som bjeffer (spesielt når det SKAL være ro i nabolaget er noe av det verste som finnes). Ber naboen så høyt at det forstyrrer, kan du ringe politiet og si du er redd og at han bråker. Endret 2. september 2017 av Myrthel 13
Simbyxor Skrevet 2. september 2017 #7 Skrevet 2. september 2017 Det er som regel ikke lov å gå rundt og rope i nabolag klokken 12 på natta... Og jobb litt med hunden din, når du føler deg så trygg på den at du "slipper den ut om natta" så bør du ha en hund som ikke bjeffer også. 3
Cuntzilla Skrevet 2. september 2017 #8 Skrevet 2. september 2017 (endret) Som andre har vært inne på så vinner du nok ikke kåringen av årets nabo selv når du er den naboen med en dum bikkje som bjeffer på alt og får gå løs Det er alltid litt freaky når folk oppfører seg litt utenfor det som er normalen, men han høres jo harmløs ut. Når det er sagt hadde jeg blitt ekstremt irritert om han ba så høyt at det holdt meg våken, det skal vel også være ro etter 23. Du kan jo prøve å stille deg på plenen på samme tid og tilbe satan, kanskje han begynner å lete i skogen igjen om nabolaget ditt virker som et sted gud har forlatt. Endret 2. september 2017 av Cuntzilla 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #9 Skrevet 2. september 2017 Til dere som henger dere opp i at hunden min bjeffet, så er det ca 200 meter med skog til naboen og han er den eneste nære naboen min. Hun bjeffet fordi han faktisk stod og ropte, og ikke fordi hun var så nær at hun så han eller han så henne. Tror ikke han merket det for han tok ikke pause engang, bare fortsatte å be Hunden min går ikke løs til vanlig men klokka 12 om natta regner jeg med jeg kan slippe henne ut for å tisse når jeg har kun èn nabo som jeg ikke ser huset til engang. Dette er ikke noe "nabolag" slik som folk flest forestiller seg det, og det er kun jeg som hører naboen så godt. Fra han er det ca 300 meter til neste hus igjen, så hunden min har ikke så mange å plage. TS Anonymkode: 66cd4...4e7 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #10 Skrevet 2. september 2017 200 meter med skog og du legger deg opp i hva han gjør fordi...? Enten har du sinsykt god hørsel eller en meget lav terskel for å bli irritert........ Anonymkode: ab097...0f1 3
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #11 Skrevet 2. september 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: 200 meter med skog og du legger deg opp i hva han gjør fordi...? Enten har du sinsykt god hørsel eller en meget lav terskel for å bli irritert........ Anonymkode: ab097...0f1 Det er ikke det at det er plagsomt, men det at det er utrolig rart som plager meg litt. Hadde du selv ikke reagert i det hele tatt om du bodde midt uti hutiheita og din nærmeste nabo stod på trappa og ropte på "God"? TS Anonymkode: 66cd4...4e7 1
Vakkertliv Skrevet 2. september 2017 #12 Skrevet 2. september 2017 Kanskje derfor han har flyttet langt borte i huttiheita for å ikke plage andre?:p
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #13 Skrevet 2. september 2017 3 minutes ago, Vakkertliv said: Kanskje derfor han har flyttet langt borte i huttiheita for å ikke plage andre?:p Haha, godt poeng TS Anonymkode: 66cd4...4e7
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #14 Skrevet 2. september 2017 Men, så lenge han står på sin egen trapp, med 200 meter skog mellom seg og nærmeste nabo, så kan da ikke dette være noe problem? Jeg hadde overhodet ikke reagert på en slik nabo. Det jeg hadde reagert på var en nabo som slapp hunden sin løs uten å ha kontroll på den, uansett når på døgnet det var snakk om, men nå har jeg lært at da er det bare å gå ut å be høylytt til Gud, såkommer naboen til å vurdere å flytte... Nei, seriøst, selv om det er kveldog lite folk rundt skal man ha kontroll hvis man slipper hunden løs. Jeg har selv hund, og hunden min går mye løs, men den kommer på innkalling, og jeg sørger for at den altid er innenfor synsvidde, så jeg kan kalle den inn før den kommer bort til noen/veien/andre dyr/etc. Anonymkode: 41ce9...0b7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #15 Skrevet 3. september 2017 22 hours ago, AnonymBruker said: Men, så lenge han står på sin egen trapp, med 200 meter skog mellom seg og nærmeste nabo, så kan da ikke dette være noe problem? Jeg hadde overhodet ikke reagert på en slik nabo. Det jeg hadde reagert på var en nabo som slapp hunden sin løs uten å ha kontroll på den, uansett når på døgnet det var snakk om, men nå har jeg lært at da er det bare å gå ut å be høylytt til Gud, såkommer naboen til å vurdere å flytte... Nei, seriøst, selv om det er kveldog lite folk rundt skal man ha kontroll hvis man slipper hunden løs. Jeg har selv hund, og hunden min går mye løs, men den kommer på innkalling, og jeg sørger for at den altid er innenfor synsvidde, så jeg kan kalle den inn før den kommer bort til noen/veien/andre dyr/etc. Anonymkode: 41ce9...0b7 Nå er det ikke bare det at han ber høyt, men han venter på meg når jeg skal gå forbi huset hans med hunden, og som jeg skrev fortsatte han å ta ett skritt nærmere hver gang jeg rygget ett skritt den ene gangen jeg snakket med han, selv om jeg hadde sagt at hunden min er utrygg på fremmede. Til slutt måtte jeg bare dra med meg hunden og gå videre. Han virker rett og slett veldig merkelig, så det at han ber høyt utenfor huset på natta er èn merkelig ting til. Hvorfor kan han ikke gjøre det INNE i huset? Tror han at Gud hører han bedre ute? Det er seriøst ingen som går tur her klokka 12 på natta, da det ikke finnes ett eneste gatelys og det er stummende mørkt. Om noen gikk tur hadde jeg sett lyset av lykta deres lang vei og ikke sluppet hunden ned på veien (kun kjerrevei). Hun bjeffet fordi hun hørte naboen, ikke fordi hun var så nær at hun kunne se han, og hun bjeffet fordi han messet høyt og ikke snakket vanlig. Og hvor har jeg sagt hun ikke kom på innkalling? Det gjorde hun TS Anonymkode: 66cd4...4e7 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #16 Skrevet 3. september 2017 På 2.9.2017 den 13.35, AnonymBruker skrev: Det er ikke det at det er plagsomt, men det at det er utrolig rart som plager meg litt. Hadde du selv ikke reagert i det hele tatt om du bodde midt uti hutiheita og din nærmeste nabo stod på trappa og ropte på "God"? TS Anonymkode: 66cd4...4e7 Løsningen er enkel: 1. Kjøp deg ørepropper 2. Hold hunden din i bånd 3. Ikke bry deg Anonymkode: d1da9...c70
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #17 Skrevet 3. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det ikke bare det at han ber høyt, men han venter på meg når jeg skal gå forbi huset hans med hunden, og som jeg skrev fortsatte han å ta ett skritt nærmere hver gang jeg rygget ett skritt den ene gangen jeg snakket med han, selv om jeg hadde sagt at hunden min er utrygg på fremmede. Til slutt måtte jeg bare dra med meg hunden og gå videre. Han virker rett og slett veldig merkelig, så det at han ber høyt utenfor huset på natta er èn merkelig ting til. Hvorfor kan han ikke gjøre det INNE i huset? Tror han at Gud hører han bedre ute? Det er seriøst ingen som går tur her klokka 12 på natta, da det ikke finnes ett eneste gatelys og det er stummende mørkt. Om noen gikk tur hadde jeg sett lyset av lykta deres lang vei og ikke sluppet hunden ned på veien (kun kjerrevei). Hun bjeffet fordi hun hørte naboen, ikke fordi hun var så nær at hun kunne se han, og hun bjeffet fordi han messet høyt og ikke snakket vanlig. Og hvor har jeg sagt hun ikke kom på innkalling? Det gjorde hun TS Anonymkode: 66cd4...4e7 Og forresten: Det er mange dyr ute om natten som hunden din kan finne på å løpe etter. Du har jo null kontroll på den Anonymkode: d1da9...c70
Perle Skrevet 3. september 2017 #18 Skrevet 3. september 2017 Hadde en nabo messet, grein om dommedag og talte tunger hver gang det var uvær fra verandaen over oss. Spesielt, men underholdene. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #19 Skrevet 3. september 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Og forresten: Det er mange dyr ute om natten som hunden din kan finne på å løpe etter. Du har jo null kontroll på den Anonymkode: d1da9...c70 Hvordan var hunden min ute av kontroll her? TS Anonymkode: 66cd4...4e7
Gjest førstedamen Skrevet 3. september 2017 #20 Skrevet 3. september 2017 På 2.9.2017 den 12.13, AnonymBruker skrev: Til dere som henger dere opp i at hunden min bjeffet, så er det ca 200 meter med skog til naboen og han er den eneste nære naboen min. Hun bjeffet fordi han faktisk stod og ropte, og ikke fordi hun var så nær at hun så han eller han så henne. Tror ikke han merket det for han tok ikke pause engang, bare fortsatte å be Hunden min går ikke løs til vanlig men klokka 12 om natta regner jeg med jeg kan slippe henne ut for å tisse når jeg har kun èn nabo som jeg ikke ser huset til engang. Dette er ikke noe "nabolag" slik som folk flest forestiller seg det, og det er kun jeg som hører naboen så godt. Fra han er det ca 300 meter til neste hus igjen, så hunden min har ikke så mange å plage. TS Anonymkode: 66cd4...4e7 200 meter? Da er dere jo ikke naboer, hvordan er dette i det hele tatt et problem? Det er en skog mellom dere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå