Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

3 timer siden, miore skrev:

Vi fikk den på mandag. Han gulper mye til vanlig, men det har tatt helt av siden vi fikk den! Tror det er på vei til å roe seg igjen nå heldigvis, men HS sa de kunne være litt sjabre i en ukes tid. 

Ah, da er det nok det. For jeg følte vi begynte å få litt kontroll på gulpingen, men så eskalerte det igjen i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Illy skrev:

Vår fikk vaksinen på onsdag, og det er mer gulping her også. Luftsmerter og pressing var også en vanlig bivirkning sa HS og det er mye av det også, men det var hun egentlig plaget med fra før.

Ni måneders inaktivitet gjør virkelig noe med formen 😆 Og likevel kjenner jeg meg supersprek etter fødselen. Jeg trodde kvalmen hadde gitt seg de siste ukene av svangerskapet, men jeg hadde visst bare glemt hvordan det kjennes å ikke være kvalm. Det er jo fantastisk! 😄

Ja, hun har hatt prompemaraton i natt :fart2: Jeg fikk ikke beskjed om bivirkninger og tenkte ikke på å spørre hellet! Ammetåke!

det er ganske utrolig å tenke på at for 8 uker siden ble jeg utslitt av å ta bussen eller gå til butikken. Men nå er det jo ikke noe å tenke på en gang :ler: 

vesla sovnet for første gang av seg selv i babynestet i går. Hun er jo skikkelig klistremerke, så det var en stor seier for oss! Håper det er starten på mer selvstendig soving, for jeg blir skikkelig gæærn i ryggen av å bli sovet på 20 timer i døgnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støl i dag. 😩 syns en smule synd på meg selv, men kjenner jeg ser frem til ny gåtur. Det var godt for hodet og kroppen (selv om jeg ikke mener det akkurat i dag). 

Vi skal ha 6 ukers kontrollen om halvannen uke. Mammahjertet gruer seg litt til vaksina, men vet det går over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fanteria skrev:

Støl i dag. 😩 syns en smule synd på meg selv, men kjenner jeg ser frem til ny gåtur. Det var godt for hodet og kroppen (selv om jeg ikke mener det akkurat i dag). 

Vi skal ha 6 ukers kontrollen om halvannen uke. Mammahjertet gruer seg litt til vaksina, men vet det går over. 

Det var drikkevaksine ikke sprøyte. Gikk helt fint her. Jeg ga bittelitt melk først (for hun var sulten) så fikk hun vaksine også påfyll med melk. Virket ikke som hun brydde seg stort. Smakte søtt Og godt sa HS. 

Gruer meg til sprøytene på 3 mnd da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Omo skrev:

Det var drikkevaksine ikke sprøyte. Gikk helt fint her. Jeg ga bittelitt melk først (for hun var sulten) så fikk hun vaksine også påfyll med melk. Virket ikke som hun brydde seg stort. Smakte søtt Og godt sa HS. 

Gruer meg til sprøytene på 3 mnd da! 

Ah.. er mye som er glemt. Sprøytene er kjipe. Får bare håpe vi ikke får så mange bivirkninger 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var ung (:fnise:) meldte jeg meg inn i en Donald Duck gratulasjonsgreie. Så jeg fikk kort på bursdagen min fra Andeby. Tror da jeg fylte 16 eller 18 sluttet det, men for ett par år siden startet det igjen. Selv nå i år fikk jeg.

På kortet står det ikke hvordan jeg kan slutte å få det, eller noe som helst. Jeg har flyttet tre ganger siden jeg registrerte meg. Nå ville jeg gjerne melde Minsten på dette også, men jeg aner ikke hvordan.

Er det noen her i samme båt? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fått tilbake mensen allerede jeg. Selv om jeg fullammer. Hun er jo bare 8 uker! Ville være mensfri lenge jeg nå! 

Mener kroppen min liksom at jeg er klar for å produsere flere unger allerede? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke noe om Donalds gratulasjonsgreie @Tonio, men så koselig å melde minsten på. Da får hun kanskje gratulasjon på dagen sin langt inn i voksenlivet. Håper du finner ut av det!

Åj, det var tidlig @Omo. Så typisk! Jeg håper litt på å få den tilbake nå snart, jeg. Vi strevde jo lenge for å få dette barnet, og ønsker oss en til. Regner med at det vil ta tid, og kanskje være umulig. Så da hadde det vært litt stas å plutselig bli gravid igjen, selv om åtte uker hadde vært i overkant kjapt 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Illy skrev:

Jeg aner ikke noe om Donalds gratulasjonsgreie @Tonio, men så koselig å melde minsten på. Da får hun kanskje gratulasjon på dagen sin langt inn i voksenlivet. Håper du finner ut av det!

Åj, det var tidlig @Omo. Så typisk! Jeg håper litt på å få den tilbake nå snart, jeg. Vi strevde jo lenge for å få dette barnet, og ønsker oss en til. Regner med at det vil ta tid, og kanskje være umulig. Så da hadde det vært litt stas å plutselig bli gravid igjen, selv om åtte uker hadde vært i overkant kjapt 😝

Jeg hadde fått panikk om jeg ble geavid nå! :ler: 11 mnd mellom er for profesjonelle tror jeg! Men blødde ikke noe på kvelden og heløer ikke i natt. Så kanskje det bare var en engangsgreie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja jeg hadde nok fått litt panikk jeg også @Omo. Jeg er ikke profesjonell enda! Og en eventuell ny runde med svangerskapskvalme hadde gått dårlig sammen med et spedbarn. Men jeg håper at mensen kommer før jeg er ferdig med å amme. Det var kanskje kroppen din som prøvde seg litt på en syklus, men så ble det ikke noe skikkelig pga. ammingen? 

Forresten, tanten min har barn med 11 mnd imellom. Og det var ikke planen 😆 (hun strevde litt med ammingen, men ble gravid før hun ga opp fullamming). 

Endret av Illy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere? Var nettopp på kontroll på helsestasjonen, neste er vaksinasjoner! Ble da anbefalt å gi Paracet etter stikkene! :bond:Gruer meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gruer jeg meg til og. De blir vel fort litt syke når de tar vaksinene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det supert, lillegutt vokser 1 cm i uka! 🙈 Syns alle bodyer har høy trusekant, Hehe. Smiler og koser seg, fortsatt sovebaby ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Status her er 10 uker, skikkelig såre (åpne sår) på brystvortene, smertefull amming, klistremerkebaby, masse smil og en del grining :ler: 

vi prøver å lære henne å ta flaske så jeg kan få avlastning så sårene kan gro, men hun skjønner ikke opplegget. Har tatt noen få sugetak, men ikke mer enn det. Og bare når pappaen gir hun. Tror vi har utviklingssprang, for hun har endret seg en del i det siste. 

Natta for mini er fra midnatt til 10-tiden stort sett. Jeg håper hun snart blir nattatrøtt tidligere. Rundt 22 hadde vært supert i første omgang. I natt var det kl 03 da 😳 

hun babler stadig mer, og oftest når hun ligger i armkroken eller på ammeputa så hun er nærme meg. Og når hun våkner på morgenen. Og smiler når vi prater med henne. Men har også begynt å gråte mer. Spesielt på kvelden. Hun blir nok overtrøtt i større grad enn før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er lillemor ni uker i dag, og vi har det fint. Hun er kanskje litt klistremerkebaby, liker ikke å ligge for seg selv. Men når hun får det som hun vil (fanget, sjal, sele) gråter hun ikke. Hun smiler og prater og sjarmerer meg i senk. Bilstol er det verste hun vet og vogn er ikke veldig stas det heller. Men i dag haddd vi en lang og hyggelig «samtale» under kjøreturen, så kanskje det var et gjennombrudd? Hun er ofte mer urolig på kveldstid, men kan slå til og sovne for natten i 21-22 tida også.

Vi har prøvd å øve på flaske, sånn at hun skal kunne det hvis vi plutselig får behov, men hun skjønner ikke greia foreløpig. Samme med smokk, det vil hun absolutt ikke ha. Det høres ikke godt ut med de brystvortene @Omo. Har de vært vonde hele veien eller har det oppstått igjen nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Her er lillemor ni uker i dag, og vi har det fint. Hun er kanskje litt klistremerkebaby, liker ikke å ligge for seg selv. Men når hun får det som hun vil (fanget, sjal, sele) gråter hun ikke. Hun smiler og prater og sjarmerer meg i senk. Bilstol er det verste hun vet og vogn er ikke veldig stas det heller. Men i dag haddd vi en lang og hyggelig «samtale» under kjøreturen, så kanskje det var et gjennombrudd? Hun er ofte mer urolig på kveldstid, men kan slå til og sovne for natten i 21-22 tida også.

Vi har prøvd å øve på flaske, sånn at hun skal kunne det hvis vi plutselig får behov, men hun skjønner ikke greia foreløpig. Samme med smokk, det vil hun absolutt ikke ha. Det høres ikke godt ut med de brystvortene @Omo. Har de vært vonde hele veien eller har det oppstått igjen nå? 

Min skjønner heller ikke smokk. Eller brystskjold. 

De ble sånn for et par uker siden. Hun kavet noe voldsomt ved amming og var innmari sutrete en ukes tid, og da tenkte jeg det var bedre å få i hun mat enn å passe på sugetak. Og det hjelper nok ikke at jeg sitter i samme stol å ammer hele tiden. Blir slitasje samme sted hver gang. Men det er den eneste ammeplassen jeg klarer uten å få mere vondt i halebeinet. Blir jo liggende amming på natta da. Og nå driver jeg å eksperimenterer med ammestillinger så det skal slite nye steder. Liggende oppned er favoritten av de nye :ler2: tvillingstillibg er omtrent umulig. + gjør skitvondt i halebeinet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bilstolen er forresten tortur her og. Helt til hun sovner 3 min etter bilen begynner å kjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd skjold siden barsel, men smokk og flaske er rare greier altså!:Nikke:

Min liker ikke å ligge alene, så hun må enten sove på noen eller ved siden av noen. Ellers sover hun maks ti minutter. Bilstol er veldig opp og ned, felles er at tunneler og parkeringshus er pyton!

Liggende opp ned er artig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi blitt en harmonisk familie. Lille er snart 8 uker. Frøkna sover med kun ett måltid mellom 3-4 om natta og så 7:30. Da pleier jeg å stå opp mens hu sover videre. Er såklart «avvik», men det er ikke så ofte. Hun har også sovet gjennom natta tre ganger. Opplever ikke noe uro om kveldene, ikke noe magevondt og lite gråt generelt. Hun liker å kjøre bil og finner roa i vogna. Både på trilletur og når hun blir lagt ned i vogna når den står stille. 

Jeg virkelig nyter det og vet at dette kanskje ikke varer evig :P

@Omo hva sier helsesøster til ammeutfordringene dine? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fanteria skrev:

Her er vi blitt en harmonisk familie. Lille er snart 8 uker. Frøkna sover med kun ett måltid mellom 3-4 om natta og så 7:30. Da pleier jeg å stå opp mens hu sover videre. Er såklart «avvik», men det er ikke så ofte. Hun har også sovet gjennom natta tre ganger. Opplever ikke noe uro om kveldene, ikke noe magevondt og lite gråt generelt. Hun liker å kjøre bil og finner roa i vogna. Både på trilletur og når hun blir lagt ned i vogna når den står stille. 

Jeg virkelig nyter det og vet at dette kanskje ikke varer evig :P

@Omo hva sier helsesøster til ammeutfordringene dine? 

Har ikke vært der siden 6 ukers kontrollen. Og da haddde jeg ikke problemer. Skal ikke før om 3 uker heller. Burde kanskje ringe de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...