Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det kan jeg forsåvidt :ler2: tenkte keg ikke på. 

6 ukers kontrollen til frøkna gikk bra. Navlebrokk som ikke er farlig, gått opp 660g på 3 uker, reflekser etc så fint ut og gulpingen skulle jeg heller ikke tenke på. Fysio sa vi måtte fortsette med tøying og massasje på foten da. 

Måtte amme der og fikk prøvd cozyfix ammepute. Har hørt mye bra om den, men jeg fikk den ikke helt til jeg. Kan være fordi jeg hadde så vondt når jeg satt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover lillemor i vogna for en gangs skyld, så kanskje jeg kan få til skrive noe. Mannen jobber slik at vi er alene hjemme noen uker i strekk, og jeg tror vi er inne i en "vil for all del ikke sove alene - periode", så jeg skylder fraværenheten på det. Jeg leser, men kommer aldri så langt at jeg får kommentert.

Så bra at du har bestemt deg @Fanteria. Du har virkelig stått på, og nå håper jeg dere kan nyte stundene med mating framover 😊

Jeg er nysgjerrig på cosifix ammepute, den og den nye ammeputa til bb hugme. Føler vi trenger en, for jeg blir sittende i alle mulige slags ubekvemme ammestillinger. Vi har arvet ei ammepute, men den er håpløs. Tror jeg. Men jeg vet jo ikke sikkert at det er den og ikke jeg som er problemet. Hvis den bare hadde fått riktig høyde, støttet meg og babyen på de rette stedene, og ikke blitt dyttet utover når jeg lener meg bakover, så hadde det vært til stor hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også «vil for all del ikke sove alene - periode"... det er litt slitsomt. Hun vil bare være i vogna når den er i bevegelse, IG skriker så fort jeg stopper. Bæresjal er redningen. Der sovner hun. 

Jeg likte ikke ammeputa mi før heller, men etter at jeg satt meg i den stygge recliner stolen til mannen funker den. Da ligger den oppå armlene så jeg får støtte. Jeg synes det er vanskelig å amme uten pute/offentlig. For det er så klønete å holde henne i riktig høyde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, samme her, bæresjal funker. I dag var hun imidlertid lys våken da vi gikk tur med sjalet. Litt upraktisk, for hun drev og snudde seg med ansiktet inn mot meg hele tida, så jeg ble redd hun ikke skulle få puste.

Mannens stygge recliner er for bred :PJeg syns også det er vanskelig å få riktig høyde når jeg skal amme offentlig. Hjemme bruker vi mye tilbakelent stilling, eller så prøver jeg å støtte opp med ei vanlig pute eller dyna hennes. Jeg så bilde av ammeputa til bb hugme (den lille som ikke er gravidpute også) på sidene til ammehjelpen. Ser så praktisk ut, og så reklamerer de for at den er "reisevennlig". Men den koster jo, og det kan hende jeg blir blendet av de fine bildene. Vi må kanskje bare lære oss å amme i sjal! Bærehjelpen på fb har lagt ut video om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den videoen må jeg se. For jeg kan ikke se for meg hvordan det er mulig en gang :ler:  

sjekk om de har den bb hug me på helsestasjon så du kan teste den? Eller sett der å amm i butikken som selger den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er demonstrasjon av amming i ulike sjal, også elastisk. Jeg må prøve! Blir litt overrasket hvis ungen faktisk havner i riktig høyde ifht puppene. Men det hadde jo vært praktisk, tenk, da kan en bare stille seg under et tre i skogen eller i et hjørne i klesbutikken og amme stående :biggrin:

Jeg skal på helsestasjonen på mandag, så da skal jeg sjekke. Ellers hadde det vært veldig kjekt om butikken ville låne ut ei testpute, ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen ammet jeg mens jeg lagde lasagne (trines matblogg sin vegetar med fetaost og spinat), min første enhåndslasagne! 🤣Han var sulten uten stopp den dagen så var eneste løsning. Gikk overraskende greit men ble sliten i arma etterhvert. Jeg legger han sånn at jeg holder armen under hele han med hodet på albueleddet. Fikk tips om det fra helsesøster dahan ofte sovner når vi ammer ellers. Hvis jeg bærer han rundt så er han våken i det minste

Endret av Lissygloss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Lissygloss skrev:

Her om dagen ammet jeg mens jeg lagde lasagne (trines matblogg sin vegetar med fetaost og spinat), min første enhåndslasagne! 🤣Han var sulten uten stopp den dagen så var eneste løsning. Gikk overraskende greit men ble sliten i arma etterhvert. Jeg legger han sånn at jeg holder armen under hele han med hodet på albueleddet. Fikk tips om det fra helsesøster dahan ofte sovner når vi ammer ellers. Hvis jeg bærer han rundt så er han våken i det minste

😳 hadde vært så redd for å miste jeg! 

Blir mye Fjordland her når mannen ikke er hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Sånn holder jeg også på, @Lissygloss! Her om dagen ammet jeg stående utenfor en byggeplass i regnet med paraply i den ene hånda og ungen i den andre. Må ofte amme gående de stundene jeg er alene med to unger :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Omo skrev:

Jeg som synes det er vanskelig å amme uten pute! :daane: bøyer meg i hatten for dere!

Som en ekstra beskyttelse så holdt jeg i t-skjorta mi (som da ble brettet rundt rumpa hans på en måte) med armen han lå på. Så lå veldig trygt der 😅😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjordland-biten holder jeg med deg i da, @Omo :ler: Hvis mannen kommer sent hjem og vi ikke er to når det skal lages middag, faller jeg gjerne tilbake på tortellini. Uten tilbehør :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amme stående og gående er for avansert for meg enda 😳 Det må være ganske praktisk da. Men det er utrolig hvor mye man kan klare med én hånd. 

Nå er det en mageknipdag her. Mini presser og promper, sovner til litt og våkner med et hyl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minien vår er våken halve natta nå. Hun spreller noe vanvittig. Armer og bein går konstant. Tror det er vondt i magen for det kommer noen store bleier i løpet av natta og. I natt sovnet vi endelig rundt 5.30. 

Også begynner jeg å få litt vondt i puppene. Sånn at det stikker litt. Ikke hele tiden, men innimellom. Hun spiser litt mindre de siste dagene, så har mer spreng igjen og. Nå som jeg endelig hadde myke pupper som ikke måtte håndmelkes for å ikke drukne henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite livstegn fra meg! Her har vi endelig fått hodet over vannet. I går var vi på grilling hos et vennepar med ungene på slep. Full fres for de eldste og frøkna ble nok litt overstimulert etter først å ha vært med oss på biblioteket. 

Hun er av typen som lettest finner roa inntil meg. Jeg slipper heldigvis unna med lite byssing, men har fått lånt meg ei bæresele så jeg får hendene fri. Nå ligger hun å sover oppå meg etter 3 timers våkentid. Snart 4 timer siden hun spiste, så hun våkner vel snart og da skal vi krype i seng. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er første trilleturen unnagjort. 2 timer ble den på og jeg VET jeg kommer til å kjenne det i kroppen 😛 Pga bekkenet har jeg ikke vært på gåtur siden i høst, så kroppen er en smule skral 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fanteria skrev:

Da er første trilleturen unnagjort. 2 timer ble den på og jeg VET jeg kommer til å kjenne det i kroppen 😛 Pga bekkenet har jeg ikke vært på gåtur siden i høst, så kroppen er en smule skral 😛

Jeg var sykt støl etter å ha løpt 100 meter til bussen 😆 og husker jeg synes det var drit tungt å gå til butikken oppi gata her. Synes ikke det nå lenger heldigvis. 

Vi har fått rota virus vaksine i dag. Og hatt 6 ukers kontroll nr 2. Vesla gulper noe helt vanvittig i dag. Lurer på om det er pga vaksinen? For nå går alt inn og rett ut igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk den på mandag. Han gulper mye til vanlig, men det har tatt helt av siden vi fikk den! Tror det er på vei til å roe seg igjen nå heldigvis, men HS sa de kunne være litt sjabre i en ukes tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår fikk vaksinen på onsdag, og det er mer gulping her også. Luftsmerter og pressing var også en vanlig bivirkning sa HS og det er mye av det også, men det var hun egentlig plaget med fra før.

Ni måneders inaktivitet gjør virkelig noe med formen 😆 Og likevel kjenner jeg meg supersprek etter fødselen. Jeg trodde kvalmen hadde gitt seg de siste ukene av svangerskapet, men jeg hadde visst bare glemt hvordan det kjennes å ikke være kvalm. Det er jo fantastisk! 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...