Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

Jeg er usikker @Omo. Helsesøster ringte for å høre hvordan det gikk. Jeg får ikke igang utdrivingen. 😕 hun nevnte hjelpebryst som et alternativ, men jeg begynner å bli usikker på hvor langt jeg skal dra det. Nå har vi styra med dette i 3 uker. 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, Fanteria skrev:

Jeg er usikker @Omo. Helsesøster ringte for å høre hvordan det gikk. Jeg får ikke igang utdrivingen. 😕 hun nevnte hjelpebryst som et alternativ, men jeg begynner å bli usikker på hvor langt jeg skal dra det. Nå har vi styra med dette i 3 uker. 😕 

Huff :( ikke slit deg ut! Bedre med MME enn at du går helt ned i kjellern. 

Er det utskrivingen i det hele tatt, eller når du skal pumpe eller amme? Jeg får ikke i gang utdrivingen selv, må ha baby til å sutte for å få i gang. Men vet ikke om det hjalp noe for deg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Omo skrev:

Huff :( ikke slit deg ut! Bedre med MME enn at du går helt ned i kjellern. 

Er det utskrivingen i det hele tatt, eller når du skal pumpe eller amme? Jeg får ikke i gang utdrivingen selv, må ha baby til å sutte for å få i gang. Men vet ikke om det hjalp noe for deg? 

I det jeg sa at «nå kaster jeg inn håndkleet», så kjente jeg utdrivingen. Dette er så mindfuck. Kjenner jeg likevel kvier meg litt for å legge henne til, men fikk det til uten smerter. Sliter med at hun fort slipper taket. Ikke lett når det er selve tilkoblingen som er utfordringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stol på deg selv og hva du ønsker å gjøre. :klemmer: Som man sier: mamming før amming. 

Stress hindrer vel utdrivning så kanskje derfor det hjalp?

Endret av Tonio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Tonio skrev:

Stol på deg selv og hva du ønsker å gjøre. :klemmer: Som man sier: mamming før amming. 

Stress hindrer vel utdrivning så kanskje derfor det hjalp?

Nå har jeg kasta inn håndkleet. Jeg har grått nok over dette og vil heller fokusere på å være mamma. Jeg har tross alt en unge til også. 

Stress og adrenalin er to faktorer som kan hindre utdrivingen, ja. Det har vært så altoppslukende at det har blitt til noe negativt, i stede for det positive det skal være. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fanteria skrev:

Nå har jeg kasta inn håndkleet. Jeg har grått nok over dette og vil heller fokusere på å være mamma. Jeg har tross alt en unge til også. 

Stress og adrenalin er to faktorer som kan hindre utdrivingen, ja. Det har vært så altoppslukende at det har blitt til noe negativt, i stede for det positive det skal være. 

Så flott, kanskje det letter litt på stresset. MME er like så bra 🤗 Jeg delammer selv, da jeg ikke produserer nok melk . Så får brystene litt pause og. Blir veldig sår av at han vil amme hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du har kastet inn håndkleet! Da blir det nok litt koseligere og mindre stressende for dere fremover. 

I går gikk det så bra med den tømming og intervsllammingen. Svært lite gulp, rolig baby og hun virket ikke å være plaget. Så kom leggetid, og puppene mine var mye fullere, så da kom gulpingen igjen. Fikk ikke lagt henne flatt uten at hun plages og gulpet. Om natta var den puppen hun skulle ha vært uten amming i nesten 8 timer og var full/stram så da var vi tilbake til start. Svelging, gulping og utilpass på natta. Jeg våknet av at hun nesten ble kvalt av gulp for hun hadde ikke klart å snu hodet til siden. Så hun har sovet på meg nesten hele natta. Hun sliter ikke hvis hun er på magen med hodet på brystet mitt og rumpa nede ved madrassen. 

I dag har det vært litt bedre igjen, men jeg måtte håndmelke for å få mykere pupp på morgenen. Det skal man jo egentlig ikke når man holder på som dette, men... jeg måtte. 

Jeg trooor dette kan være løsningen. At trykket er for stort/høyt så hun ikke klarer å svelge unna + at puppen er for stram så hun ikke får skikkelig tak og svelger mye luft. Skal fortsette med intervallamming i noen dager og se hvordan det går. 

Mannen nevnte i morges at kanskje jeg skulle slutte å amme siden hun plages så mye, men jeg er ikke klar for det altså. Da får jeg heller pumpe for å få ut mye først, selv om det øker produksjonen og gjør det verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel håndmelke puppen hun skal spise av rett før hun spiser, for å hjelpe på trykket? Så lite som mulig, men nok til at det hjelper liksom.

Ikke glem at melken fortsatt er hormonstyrt, så det vil stabilisere seg uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tonio skrev:

Du kan vel håndmelke puppen hun skal spise av rett før hun spiser, for å hjelpe på trykket? Så lite som mulig, men nok til at det hjelper liksom.

Ikke glem at melken fortsatt er hormonstyrt, så det vil stabilisere seg uansett. :)

Ja, jeg måtte håndmelke litt i morges for å i det hele tatt få hun til å få tak. Gleder meg til det blir stabilt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å få skikkelig vondt i nakke/skuldre jeg! Trenger nok litt massasje for å løsne opp. Ligger litt vondt om natta og litt anspent under amminger. Tror det er natta som er verstingen. Vanskelig å finne gode avslappende stillinger å rape i f.eks. Og byssing og bæring høyt på skulder osv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, akkurat det samme har jeg tenkt. "Nå må jeg slappe bedre av" og "jeg trenger massasje" går ofte igjen.:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Omo skrev:

Begynner å få skikkelig vondt i nakke/skuldre jeg! Trenger nok litt massasje for å løsne opp. Ligger litt vondt om natta og litt anspent under amminger. Tror det er natta som er verstingen. Vanskelig å finne gode avslappende stillinger å rape i f.eks. Og byssing og bæring høyt på skulder osv. 

 

Samme her! Merker at det blir mange uheldige stillinger å amme og bære i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan skal man gjøre det hvis man skal ha behandling? Ta med mannen så han kan passe babyen? Er jo typisk hvis det skal ammes eller bysses/skrikes akkurat når man har time liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Omo skrev:

Men hvordan skal man gjøre det hvis man skal ha behandling? Ta med mannen så han kan passe babyen? Er jo typisk hvis det skal ammes eller bysses/skrikes akkurat når man har time liksom. 

Tror man nesten får gjøre det på den måten. Om hun blir sulten under behandlingen får man bare ta det som det kommer. Mannen kan gå på trilletur i nabolaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må selv registrere barna sine i posten sitt register. :)Her kan dere logge på og gjøre det.

Vet ikke hvor viktig det er, men greit å ha gjort det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten redd for å skrive det med fare for å jinxe! Men det ser ut som vi har fått en rytme på natta nå. Mat ca kl 23-00, 02-03, 05.30-06.30 og 08-09 før vi tar frokosten i 11-tiden og så står opp. Virker som at høyre pupp har passelig produksjon, men venstre har for mye. Veldig sprengt ofte. Og hun ligger i senga si første økta og i senga vår resten av natta 😬 håper vi klarer å venne oss til at hun sover i sin egen en økt til  vi sover litt bedre da, og føler det er tryggere. 

Vi feirer 6 uker i dag! Og jeg prøver å ta bilder av mini til takkekort, men hun er lite samarbeidsvillig 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Halebeinet begynte endelig å bli bra. Bare bittelitt vondt igjen. Så satt jeg meg på en hard plaststol (Oslo city amming igjen!) og knepp, så brakk jeg det opp igjen! Auuu! Så nå er jeg tilbake flere uker i vondthet!! Dustekropp! Vi har jo ikke haler en gang!

Endret av Omo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tonio skrev:

Har du fått bekreftet at det brakk og det ikke er noe annet å gjøre enn å vente?:klemmer:

Nei. Kom aldri så langt. Siden det ikke er noe annet å gjøre enn å vente, så gadd jeg ikke styre med å komme meg til lege og så røntgen. Men skal på 6 ukers kontroll på fredag, så da skal jeg høre.  Nå kan jeg ikke sitte i det hele tatt. Må på siden igjen for å klare å sitte. så hver ammestund er nå helt grusom, for da må jeg sitte. 

Endret av Omo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...