Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Trotwood skrev:

Jeg har ikke fortalt arbeidsgiver, selv om jeg er sykemeldt denne uka. Ringte bare å sa jeg var sykemeldt og sjef sa huff da, god bedring. Tenker jeg ihvertfall venter til etter uke 12?

Det spørs nok litt på arbeidsgiver tenker jeg. Jeg har selv et veldig godt forhold til arbeidsgiver, så for meg føltes det helt naturlig å fortelle det tidlig sånn at det er enklere å få tilpasset på jobb :) Men spørs nok på arbeidsgiver, type arbeid osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutes ago, strawberry said:

Det spørs nok litt på arbeidsgiver tenker jeg. Jeg har selv et veldig godt forhold til arbeidsgiver, så for meg føltes det helt naturlig å fortelle det tidlig sånn at det er enklere å få tilpasset på jobb :) Men spørs nok på arbeidsgiver, type arbeid osv. 

Jobber på stor skole, der folk blir gravide som fluer konstant og det blir like mye mas med å fylle opp med lærervikarer hver gang :laugh:  Så sånn sett er det jo bare dårlig nytt og ekstraarbeid for andre å melde om! Jeg har godt forhold til sjefene, men jeg liker ikke å dele personlige greier, så tror jeg venter så lenge jeg klarer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg og være 👋🏼😅 

Lene25- B1- mens termin 21.05 

Skjønner ennda ikke at jeg er gravid. 😱 veldig glad selvsagt ❤ Har hatt svake murringer, bittelitt uvell/kvalme ish? Og litt svimmel.. men det tror jeg er pgr at jeg har fått en dott i øret😒 Og luft i magen 🙈

Skal til legen neste uke, for en ekstra bekreftelse og for "hva som skjer videre" 😅

Endret av Lene25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lene25 skrev:

Her vil jeg og være 👋🏼😅 

Lene25- B1- mens termin 21.05 

Skjønner ennda ikke at jeg er gravid. 😱 veldig glad selvsagt ❤ Har hatt svake murringer, bittelitt uvell/kvalme ish? Og litt svimmel.. men det tror jeg er pgr at jeg har fått en dott i øret😒 Og luft i magen 🙈

Skal til legen neste uke, for en ekstra bekreftelse og for "hva som skjer videre" 😅

Akkurat samme symptomer som meg! 🙈 Er ca 3+5 i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, strawberry skrev:

Akkurat samme symptomer som meg! 🙈 Er ca 3+5 i dag. 

😅👍🏻 Blir spennende fremover 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lene25 skrev:

Her vil jeg og være 👋🏼😅 

Lene25- B1- mens termin 21.05 

Skjønner ennda ikke at jeg er gravid. 😱 veldig glad selvsagt ❤ Har hatt svake murringer, bittelitt uvell/kvalme ish? Og litt svimmel.. men det tror jeg er pgr at jeg har fått en dott i øret😒 Og luft i magen 🙈

Skal til legen neste uke, for en ekstra bekreftelse og for "hva som skjer videre" 😅

:velkommen:

Skjønner selv ikke at jeg er gravid ennå. Kan det virkelig vokse noe inni meg liksom? :sjenert:

 

Fortalte til sjefen i går at jeg er gravid, rett og slett fordi jeg jobber på en syklubb. Det vil si rykter går ekstremt fort der, og jeg ville heller at han hørte det fra meg enn fra en annen. Det er første gang jeg sa ordene "Jeg er gravid" til en annen, ansikt til ansikt. Jeg merket jeg ble rød som en tomat. :rodme: "Jeg har hatt sex!" liksom, haha.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Tonio skrev:

:velkommen:

Skjønner selv ikke at jeg er gravid ennå. Kan det virkelig vokse noe inni meg liksom? :sjenert:

 

Fortalte til sjefen i går at jeg er gravid, rett og slett fordi jeg jobber på en syklubb. Det vil si rykter går ekstremt fort der, og jeg ville heller at han hørte det fra meg enn fra en annen. Det er første gang jeg sa ordene "Jeg er gravid" til en annen, ansikt til ansikt. Jeg merket jeg ble rød som en tomat. :rodme: "Jeg har hatt sex!" liksom, haha.. 

Har samme følelse sjøl 🙈😂

Så fint! Er enig, bedre at du sier det enn at det kommer fra noen andre 😅 haha, den følelsen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste grunnen til at jeg velger tidlig ultralyd er fordi jeg mistet i uke 8 sist. Jeg vil vite med sikkerhet at det er noe der før jeg forteller det til arbeidsgiver og kollegaer. Kjenner at jeg vil holde på denne hemmeligheten til jeg er klar for å dele. Er redd jeg har bekkenlåsning da jeg kjenner igjen smerten fra sist. Fikk det allerede i uke 6, så får se hvor lenge jeg kan unngå å fortelle noe. 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært hos legen min. Fordi jeg har en kronisk sykdom får jeg ekstra oppfølging i forbindelse med svangerskap. Så nå er jeg blitt henvist til kvinneklinikken, og får mest sannsynlig TUL innen uke 12. Min sykdom gir ikke stor risiko for sv.skaps-komplikasjoner, men jeg er bare glad for å få tettere oppfølging, og gratis TUL 😊.

Er 6 uker idag, og kvalmen begynner å merkes godt. Det går i bølger, og klarte meg heldigvis godt på jobb idag ☺ holdt på å plumpe ut med hemmeligheten min til lederen min idag, men klarte besinne meg. Har egentlig lyst å ha det litt for meg selv enda en stund! Bare mannen og en kollega som vet. Men har litt dårlig samvittighet overfor arbeidsgiver fordi det begynner å bli en viss prosent av staben som er gravide, og stor sannsynlighet for at det blir flere ila kort tid....så er redd det kan bli utfordringer med rekruttering etterhvert 😨Idag har jeg også begynt å få litt bekkensmerter 😓 men alle symptomer mottas med takk, for da føles graviditeten liksom litt mer virkelig 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Jeg har testet positivt. Det var ganske uventet egentlig. Og er litt i sjokk.

Jeg har kort syklus, så jeg er usikker på hvor langt jeg egentlig er på vei. Bare 23 dager, så da er jeg liksom nesten en uke kortere på vei enn om jeg hadde hatt 28 dager, selv om embryoet ikke er det.. eller noe. Dette er forvirrende. Første dag i siste mens var 8/8, og IKM var 31/8. Jeg tror det blir slik som under. 

Omo - 34 år - B1 - Menstermin 14. mai, TUL?

 

 

Endret av Omo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, de eneste symptome jeg har er ømme brystvorter, ellers føler jeg meg helt normal.

Har legetime på fredag for noe annet, så jeg får vel si fra til legen og. 
Og jeg har jo gjort så mye jeg ikke skal når man er gravid. Spist masse spekemat, drukket vin, tatt noen medisiner man ikke skal ta, spist mykoster... :sjokkbla:

Endret av Omo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Omo skrev:

Hjelp! Jeg har testet positivt. Det var ganske uventet egentlig. Og er litt i sjokk. 2 prevensjonsmidler har feilet. Cerazette + hoppe av i svingen. Så dette var ikke helt planlagt. Trenger nok å venne meg (oss) til dette. 

Jeg har kort syklus, så jeg er usikker på hvor langt jeg egentlig er på vei. Bare 23 dager, så da er jeg liksom nesten en uke kortere på vei enn om jeg hadde hatt 28 dager, selv om embryoet ikke er det.. eller noe. Dette er forvirrende. Første dag i siste mens var 8/8, og IKM var 31/8. Jeg tror det blir slik som under. 

Omo - 34 år - B1 - Menstermin 14. mai, TUL?

 

(Jeg lagde ny bruker for dette formålet, for det er en del på forumet som kjenner meg IRL, og jeg er absolutt ikke klar for å fortelle noen enda.)

 

13 timer siden, Omo skrev:

Forresten, de eneste symptome jeg har er ømme brystvorter, ellers føler jeg meg helt normal.

Har legetime på fredag for noe annet, så jeg får vel si fra til legen og. 
Og jeg har jo gjort så mye jeg ikke skal når man er gravid. Spist masse spekemat, drukket vin, tatt noen medisiner man ikke skal ta, spist mykoster... :sjokkbla:

:velkommen:

Noen ganger er det vel bare meant to be. :fnise: Beregne slikt synes ikke jeg virker så lett heller, gleder meg til jordmor sier hva som er rett! 

Ikke vær urolig for det som du har gjort som er "fyfy" som gravid, det er jo ikke sånn at du visste det og gjorde det likevel. Bare slutt med det nå som du vet hva du har i vente. :klemmer:Gjort er gjort, uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tonio skrev:

 

:velkommen:

Noen ganger er det vel bare meant to be. :fnise: Beregne slikt synes ikke jeg virker så lett heller, gleder meg til jordmor sier hva som er rett! 

Ikke vær urolig for det som du har gjort som er "fyfy" som gravid, det er jo ikke sånn at du visste det og gjorde det likevel. Bare slutt med det nå som du vet hva du har i vente. :klemmer:Gjort er gjort, uansett!

Ja, det er sant. Man kan ikke endre på hva man har gjort uansett, så det er bare dumt å tenke på det. 

Jeg lurer veldig på om jeg er 5+1 eller 5+6 altså. Det er jo ikke store forskjellen egentlig da, men når det er så tidlig er det jo likevel litt forskjell. 

Jeg skulle ikke sagt i går at det eneste jeg merker er at jeg har ømme brystvorter, for i dag begynte jeg å bli småkvalm :klaske:  Håper det er tilfeldig, og ikke starten på morgenkvalme. 

___
Jeg ser det er flere førstegangs her, og det synes jeg er litt fint. Så kan vi være litt clueless sammen :ler:  Jeg føler jeg ikke vet noenting om dette her, og har 1000 spørsmål. Også kan kanskje de erfarne hjelpe oss litt på veien :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 12.9.2017 den 13.52, Trotwood skrev:

Flere som har tenkt tidlig ultralyd?

Jeg tenkte å prøve vente til uke 10-12, så får man sett litt mer. Har lyst å fortelle foreldrene mine om det rundt uke 12 da de er på besøk hos oss da. 

Hva kan de egentlig se på en tidlig UL? 

#noob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være førstegangs for å føle seg som clueless :P jeg har allerede nå tydelig en annen graviditet enn den første. Jeg føler meg kanskje roligere, men er veldig spent på veien videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa er en trøst at vi er flere førstegangs 😂 Har heldigvis fortalt det til bestevenninna mi allerede, og hun er gravid, så får svar på litt ting derifra også heldigvis 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har noen erfarne mange-gangsmødre som venninner, så jeg får nok bistand derfra etterhvert. 

Endret av Omo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Omo said:

Hva kan de egentlig se på en tidlig UL? 

#noob

Fra uke 6 kan man se om hjertet banker, om det er tvillinger eller fler og om ting utvikler seg som det skal. Fra uke 10 + kan man vel se  at det er et foster der som ligner på et lite barn, så da begynner det jo å bli litt koselig. Samtidig kan man eventuelt oppdage misdannelser eller downs fra uke 11. 

For min del er det mest for å få bekrefta at det er liv der før jeg begynner å fortelle om graviditeten mot slutten av første termin :) Vanlig ultralyd er uke 18 og da kan allerede magen begynne å bli synlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Trotwood skrev:

Fra uke 6 kan man se om hjertet banker, om det er tvillinger eller fler og om ting utvikler seg som det skal. Fra uke 10 + kan man vel se  at det er et foster der som ligner på et lite barn, så da begynner det jo å bli litt koselig. Samtidig kan man eventuelt oppdage misdannelser eller downs fra uke 11. 

For min del er det mest for å få bekrefta at det er liv der før jeg begynner å fortelle om graviditeten mot slutten av første termin :) Vanlig ultralyd er uke 18 og da kan allerede magen begynne å bli synlig. 

Åh, Ok. Takk for svar :)  Noen fastlegekontor har vel UL apparater. Har lest eller hørt at noen får UL på hver kontroll. Aner ikke om min har det. Er sikkert betryggende å få se ståa titt og ofte.

 

En annen ting. Vet dere om noen fine bøker for å logge svangerskapet? Jeg er litt sånn loggføringsfrik :fnise: Så jeg har lyst til å skrive litt sånn om hva jeg føler, tenker, symptomer, magen osv etterhvert som tiden går.  Mener jeg så noe Pilotfrue fylte ut en gang, men jeg finner ikke noe å søke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutes ago, Omo said:

Åh, Ok. Takk for svar :)  Noen fastlegekontor har vel UL apparater. Har lest eller hørt at noen får UL på hver kontroll. Aner ikke om min har det. Er sikkert betryggende å få se ståa titt og ofte.

Jeg tror ikke det er vanlig at fastlege tar UL? Det er mulig noen er heldige, men det er ikke noe man må regne med sånn jeg har forstått. For ultralyd utenom 18 ukerskontrollen (OUL) så må man ta kontakt med privat klinikk og betale full pris. Mange privatklinikker tilbyr ultralyd, av de jeg har sett på koster det mellom 1000-1500kr. 

Ellers har jeg skjønt at det i Oslo ikke lønner seg å vente med å søke fødested til første kontroll ved 12 uker, da er det visstnok ofte allerede fullt. Så da må jeg vel begynne å finne ut hvor jeg vil føde. Føles altfor lenge til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...