Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Illy skrev:

Gratulerer! Og lykke til i svangerskapet :)

Tusen takk 🤗 Blir ein stor glede! Vet du om en får tatt ultralyd på helsestasjon ? Og evt koster det noe ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, 101Momtobe101 skrev:

Tusen takk 🤗 Blir ein stor glede! Vet du om en får tatt ultralyd på helsestasjon ? Og evt koster det noe ? 

Jeg har hørt at de kan ta ultralyd på noen helsestasjoner, men vanligvis har de ikke utstyr til det der, tror jeg. De har ikke det på min helsestasjon. Hvis de har det der du bor, og du er der på svangerskapskontroll, koster det ikke noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Illy skrev:

Jeg har hørt at de kan ta ultralyd på noen helsestasjoner, men vanligvis har de ikke utstyr til det der, tror jeg. De har ikke det på min helsestasjon. Hvis de har det der du bor, og du er der på svangerskapskontroll, koster det ikke noe :)

Mener de har det. Takk for svar :) Mye nytt man skal sette seg inn i, blir en spennende tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 timer siden, Lissygloss skrev:

Hold oss oppdatert da, @101Momtobe101! Lurer fælt på hvor langt du kan være på vei 😅

Det skal eg. Lurer veldig selv og! Ikke godt å vite når det står 3+, men ut ifra appen så har eg vert gravid i 8 uker, og er i graviditetsuke 9. Skal få legetime snarest, men synd det er så lang ventetid 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2018 den 23.13, Illy skrev:

Gratulerer! Og lykke til i svangerskapet :)

Takk! Veldig redd for at de skal gå gale, eller at eg skal miste. Så håper fosteret holder seg der og vokser normalt 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Fanteria her på Kreta er vannet i flaske helt ok å bruke til mme :) så da trenger du ikke stresse med ferdig blandet! 

Det er deilig å varmt på dagen og litt kjølig på kvelden. Bruker cardigan og bukse hvis vi sitter ute utover kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2018 den 21.42, Omo skrev:

@Fanteria her på Kreta er vannet i flaske helt ok å bruke til mme :) så da trenger du ikke stresse med ferdig blandet! 

Det er deilig å varmt på dagen og litt kjølig på kvelden. Bruker cardigan og bukse hvis vi sitter ute utover kvelden. 

Har du sett værmeldinga fra torsdag? 😞 tror vi får en våt start på ferien. Jeg blir å ta med meg både short, skjørt, kjoler og bukser 😛 må helgardere meg for alle værforhold 😂 

har dere det fint der nede? Er maten god? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Fanteria skrev:

Har du sett værmeldinga fra torsdag? 😞 tror vi får en våt start på ferien. Jeg blir å ta med meg både short, skjørt, kjoler og bukser 😛 må helgardere meg for alle værforhold 😂 

har dere det fint der nede? Er maten god? ☺️

Ja har sett den :ler:  men det var meldt regn i dag og, men vi har ligget ved bassenget hele dagen. Altså sol med skyer. 

Vi har det fint. Og vi er i Gerani vi også. Tipper vi har samme hotell. TUI family life paradise creta atlantica eller noe i den dur. Frokosten er nydelig. Ellers har vi ikkr all invlusive, så middag spiser vi i byen. 15-20 min trilling. Mye god mat! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ops... Jammen var ikke dette 2018 og ett år for tidlig! 

Endret av henniie
Feil årstall ! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er snuppa her straks 5 mnd og 2 uker. Fått vaksiner igjen, og veid og målt igjen. Dessverre er ikke vektoppgangen som den skal. Hun har gått ned en strek på kurven og er veldig litta, ligger bare på 4% på kurven :( Jeg trodde at hun hadde gått opp etter tungebåndsklippet, siden jeg synes hun spiste så bra siste uka før veiing. Men nei :(

Vi har begynt med fast føde. Og det er så morsomt! Lille elsker det. Hun var veldig interresert 2 uker før hun fikk smake. Så nå får hun grøt til kveldsmat + melk, også får hun smaksprøver på dagtid. Har foreløpig fått avokado, mango, gulrot, gulrot/potet, pære, eple, søtpotet, banan og littegrann sviske i går siden vi økte grøtmengden. Blir mye gris, men hun koser seg så fælt. Og HS sa vi skulle ha litt olje i maten for å få opp kalori og fett innholdet. Så håper jeg at hun har lagt på seg og kommet over den streken til 6-mnd kontrollen. 

Også synes jeg det er klin umulig å kle på henne for tiden. Varmt? Kaldt? Mellom? 

Vi har vært på babysang og om et par uker skal vi på babysvømming. Det gleder jeg meg til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...