Gå til innhold

Luksusfellen. Nye episoder nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge kan man egentlig leve over evne? I flere år? Når går det så langt som til at namsmann kommer og stenger bolig?

Anonymkode: d121f...f94

Aner ikke, men det går jo tydelig en ganske lang stund. 

Anonymkode: 28538...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmål:

I første episode møter vi Raymond som har fire barn og kjæreste (tre med dama og et bonusbarn). Men han bor ikke med kjæresten eller barna fast? Ikke så relevant ift. tråden kanskje men jeg forstod virkelig ikke hva slags ordning det var. Hang meg helt opp i det :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg litt med denne serien er at det tilsynelatende er quick-fix. Ekspertene er der en uke og hjelper til. Så kommer de tilbake etter 1 (!) måned, og da går alt helt strålende. Alle regninger blir betalt og alle uvaner er kuttet ut. 

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Minitroll skrev:

Det som irriterer meg litt med denne serien er at det tilsynelatende er quick-fix. Ekspertene er der en uke og hjelper til. Så kommer de tilbake etter 1 (!) måned, og da går alt helt strålende. Alle regninger blir betalt og alle uvaner er kuttet ut. 

 

I tillegg går det vel ofte alt for raskt, til de folkene skaffer seg mye mer arbeid? 

Det er bare å stikke innom en kjapp tur hos Manpower, Jobzone eller lignende, så får de liksom mer arbeid i løpet av en ukes tid... 

Anonymkode: 60292...56f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får helt fnatt over hvor tafatte mange av de er! Aner ikke hva de har brukt penger på og sitter der som spørsmålstegn. Tror de bruker 5000 på mat, men bruker 14 000 kr på mat i måneden! Har null kontroll. Så tar de opp lån med skyhøye renter.

Men tror mange bare gir faen og stikker hode i sanden. Tror det bare skal forsvinne, men det gjør jo ikke det. Nytter ikke å hive og brenne regninger. Hvis jeg ligger etter med en regning, så freaker jeg litt ut.

Anonymkode: 0cda3...312

Jo, regningene forsvinner om man gir faen lenge nok. Men det tar en god stund og må opparbeides mye gjeld for å få det til. Hilsen en som vet.

Anonymkode: b45fc...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er mest fascinerende er at folkene ikke aner hva de bruker penger på. Altså, da har de ikke engang FORSØKT å ordne opp i egen økonomi. Om man tror man bruker 5000 på mat, men egentlig bruker 14 000, da har man ikke prøvd. 

Enhver idiot kan ta vare på kvitteringer og legge sammen summen i slutten av måneden. Når man melder seg på luksusfellen FØR man har gjort noe så banalt og enkelt for å få oversikt over egen  øklnomi, da VIL man på tv, da. 

Anonymkode: 416e4...96b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, regningene forsvinner om man gir faen lenge nok. Men det tar en god stund og må opparbeides mye gjeld for å få det til. Hilsen en som vet.

Anonymkode: b45fc...350

Nei, de forsvinner ikke. De som de har lånt penger av vil jo ha pengene tilbake. Tviler på at banken tenker en dag "Ole Olsen betaler ikke tilbake lånet sitt, så da får vi bare gi opp og slutte mase"  Får de ikke pengene tilbake, så kan de vel tvangsselge bil, bolig og sånn, slik at de får pengene. Det er ikke slik at gjelden og regninger bare forsvinner etter en hvis tid.

Anonymkode: 0cda3...312

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg synes er mest fascinerende er at folkene ikke aner hva de bruker penger på. Altså, da har de ikke engang FORSØKT å ordne opp i egen økonomi. Om man tror man bruker 5000 på mat, men egentlig bruker 14 000, da har man ikke prøvd. 

Enhver idiot kan ta vare på kvitteringer og legge sammen summen i slutten av måneden. Når man melder seg på luksusfellen FØR man har gjort noe så banalt og enkelt for å få oversikt over egen  øklnomi, da VIL man på tv, da. 

Anonymkode: 416e4...96b

Enig. Noen av de aner jo ikke. Virker som de bare vil at andre skal komme å ordne opp for de. Latskap. Hvorfor har ingen prøvd å ordne opp? Selge unna ting, prøve å sette opp budsjett, ta vare på kvitteringer osv? Mange blir jo helt sjokkerte mår de får vite hvor mye de bruker i måneden. "Oi, 12 000 på annet. Det var mye" 

Anonymkode: 0cda3...312

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Noen av de aner jo ikke. Virker som de bare vil at andre skal komme å ordne opp for de. Latskap. Hvorfor har ingen prøvd å ordne opp? Selge unna ting, prøve å sette opp budsjett, ta vare på kvitteringer osv? Mange blir jo helt sjokkerte mår de får vite hvor mye de bruker i måneden. "Oi, 12 000 på annet. Det var mye" 

Anonymkode: 0cda3...312

Ja, husker en episode hvor det var en fyr som samlet på biler, og hadde ørten stk. Altså, selg dem da, for faen?!?!? Om du er så fortvilet og har så mye gjeld, så bør tanke nr 1 være at her må vi kanskje selge en bil eller to... Men neida, han ville bare at gjelden skulle forsvinne uten at han skulle ofre noe som helst. Da er man så dum at man burde blitt straffet. 

Anonymkode: 416e4...96b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt utrolig at det i det hele tatt går an. Verste er at flere tjener jo ganske bra og få går på NAV. Hvordan klarer de å fucke det så til og hvor blir alle pengene av?! Det vet de jo ikke selv en gang. Sitter noen ganger med helt hakeslepp :hakeslepp:

Husker en fyr som mente på de pengene han hadde tjent var kun hans sine penger. Han hadde jo tross alt jobbet og slitt for de. Derfor nektet han å betale regninger. Hjelpes!

Endret av LeilaS
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Enig. Noen av de aner jo ikke. Virker som de bare vil at andre skal komme å ordne opp for de. Latskap. Hvorfor har ingen prøvd å ordne opp? Selge unna ting, prøve å sette opp budsjett, ta vare på kvitteringer osv? Mange blir jo helt sjokkerte mår de får vite hvor mye de bruker i måneden. "Oi, 12 000 på annet. Det var mye" 

Anonymkode: 0cda3...312

Grunnen til at de ikke gjør det er at de fortrenger det, de orker rett og slett ikke tenke på det og får angst hvis de prøver. Når Luksusfellen kommer inn, kommer de nesten som en slags "foreldre" som kan veilede dem gjennom det som de opplever som umulig og uoverkommelig. Det er ingenting logisk i dette, regninger er jo ikke farlige, men man kan opparbeide en slags "allergi" mot dem og mens man gjør det, hoper det seg mer og mer opp og det blir rett og slett uoverkommelig til slutt. Det er ikke latskap, man bare fortrenger og håper det vil gå bort. Jeg har gjort det samme med tannproblemer.

Anonymkode: a6c32...d3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dagens episode.... Nesten som jeg tror det er tull. 

Anonymkode: e7571...f6b

Jeg er helt sjokkert! Nesten så jeg lurer på om han har meldt seg på for å promotere seg selv og spiller en rolle eller noe. Var snakk om at han fra Stayclassy.no meldte seg på for promotering så hadde ikke forundret meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, August 30, 2017 den 20.37, AnonymBruker skrev:

 Er det splitter nye episoder av Luksusfellen, som begynner på TV 3 i kveld? 

 Eller går det bare gamle repriser? 

Anonymkode: 60292...56f

Splitter ny og vanvittig sprø episode nå.

Anonymkode: 4773d...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 Det virker faktisk som om enkelte deltakere aktivt  forsøker å virke mest mulig sprø... 

  :bond:

Anonymkode: 60292...56f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser episoden nå. Vet nesten ikke om jeg skal ta han seriøst eller ikke. Skjønner ikke at det er mulig å leve slik!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...