Gå til innhold

When butterflies are turning into babyfeets


AquaDerma

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Anonym. skrev:

Jeg er 8+5 i dag, og har hatt mensmurringer og stikninger som plutselig har pauset litt. Kjenner alt for godt til tankespinneriet som følger i disse ukene, heldigvis har puppene mine blitt like ømme som de var rett før jeg fikk positiv test og da er jeg fornøyd! Slitsomt å hele tiden tolke kroppen sin:laugh: Skal dere på tidlig ultralyd for å sjekke? Vi skal i neste uke, og jeg har bare bestemt meg for at frem til det får jeg ikke gjort noe (selv om det er vanskelig å huske på alltid):fnise:

Det er veldig slitsomt å hele tiden tolke disse tegnene! :scorpis: Leser så mye på nett at jeg nå har gitt meg selv forbud mot å google alt mulig deprimerende greier :biggrin:
Ja, skal på ultralyd om 14 dager, kommer til å være 11+1 den dagen. Du har et veldig godt poeng altså, det er ikke så mye vi får gjort med det:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er ganske vanlig å være bekymret! Kanskje særlig i starten, men noen blir dessverre aldri kvitt bekymringene. Som du sier hjelper det jo ikke, så jeg håper at du klarer å slappe av litt! Hjelper nok også på med en tidlig ultralyd. Håper tiden går fort frem til 11+1! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2018 den 14.01, AquaDerma skrev:

Det er veldig slitsomt å hele tiden tolke disse tegnene! :scorpis: Leser så mye på nett at jeg nå har gitt meg selv forbud mot å google alt mulig deprimerende greier :biggrin:
Ja, skal på ultralyd om 14 dager, kommer til å være 11+1 den dagen. Du har et veldig godt poeng altså, det er ikke så mye vi får gjort med det:jepp:

Det blir garantert kjempebra, når man først har sett noe inni det så kommer trygghetsfølelsen! Jeg prøvde å innfinne meg med at det er greit om det ikke går bra og det er også veldig greit å bli skuffet om man ikke finner noe som lever inni magen - men sprøtt nok så var det en sprell levende baby inni magen min, selv om mange av symptomene har avtatt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra på UL 😍 Nå er det på tide å få flytta dagboka, hvordan gjør jeg det? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2018 den 20.52, sullå skrev:

Så herlig! Alltid godt å se at ting ser fint ut! ❤️

 

Opprett en tråd her:

https://forum.kvinneguiden.no/forum/15-ris-ros-og-spørsmål-om-forumet/

Lim inn linken til dagboken din, og si at du vil ha den flyttet til graviddagbøkene! :)

Takk! Da skal den være flyttet! 😊

 

Alt var som nevnt bra på ultralyd, men blir litt bekymret når jeg i dag har hatt menssmurringer. Men det er kanskje bare livmoren som vokser? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AquaDerma skrev:

Takk! Da skal den være flyttet! 😊

 

Alt var som nevnt bra på ultralyd, men blir litt bekymret når jeg i dag har hatt menssmurringer. Men det er kanskje bare livmoren som vokser? 🤔

Jeg har masse mensmurringer! Det har vært stille en periode fra uke 8-10-ish, nå 11+4 har det tiltatt betraktelig (særlig den siste uken) både med stikninger og mensmurringer. Jeg tenker at det er babyen som vokser, og at det antakeligvis er ganske ulikt hvordan man opplever smertene fra mensmurringer (fra tilnærmet ingenting til det jeg har som merkes til sterkere smerter) uten at det er farlig. Er jo ikke så rart at man kjenner at det foregår noe nedi der, livmoren vokser jo ganske mye i disse dager og man produserer baby med alt som hører til😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym. skrev:

Jeg har masse mensmurringer! Det har vært stille en periode fra uke 8-10-ish, nå 11+4 har det tiltatt betraktelig (særlig den siste uken) både med stikninger og mensmurringer. Jeg tenker at det er babyen som vokser, og at det antakeligvis er ganske ulikt hvordan man opplever smertene fra mensmurringer (fra tilnærmet ingenting til det jeg har som merkes til sterkere smerter) uten at det er farlig. Er jo ikke så rart at man kjenner at det foregår noe nedi der, livmoren vokser jo ganske mye i disse dager og man produserer baby med alt som hører til😁

Akkurat sånn har det vært her også, roet seg rundt uke 8 ja, og i dag er jeg 11+4! Nå ble jeg litt roligere 😁 ha fin fredagskveld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AquaDerma skrev:

Akkurat sånn har det vært her også, roet seg rundt uke 8 ja, og i dag er jeg 11+4! Nå ble jeg litt roligere 😁 ha fin fredagskveld! 

Det var faktisk litt beroligende for meg også å lese🙈 Da skal jeg følge ekstra godt med her fremover, mye som oppleves likt i svangerskapene men som er skremmende fordi det ikke passer overens med det bildet man har av et sunt svangerskap og redselen for å miste! Må innrømme at jeg fortsatt er litt nervøs selv om jeg har sett en veldig frisk og fin baby på ultralyd, gleder meg veldig til å få ny bekreftelse og er like spent på ultralyden om 3 uker😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 uker! ❤️

 

Kommer sterkere tilbake med en oppdatering når vi får tilbake Internett! Har gått litt heftig utover datakvota denne måneden 😓🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er det på tide med en oppdatering! 13+3.
Jeg startet jo svangerskapet med å være ekstremt trøtt og sulten.. De siste ukene har det ballet på seg med kvalme. Forrige uke fikk jeg nok og gikk til legen. Fikk da en sykmelding, gradert selvfølgelig (..), ut denne uken. Føler meg overhodet ikke klar for å jobbe 100% igjen neste uke, men jeg får prøve. Håper jo at formen plutselig skal bli bedre, gjerne over natten. Håpet kan jeg ha, men det føles ikke veldig realistisk ut akkurat nå, kom nettopp ut av dusjen. Dusjingen måtte jeg bare avbryte da jeg blir så ufattelig svimmel og kvalm av å stå for lenge, sist jeg prøvde meg på en lang dusj måtte jeg like brått avslutte da jeg trodde jeg skulle besvime. I dag opplevde jeg også at magen/livmoren ble kjempehard og begynte å stikke mens jeg sto i dusjen. Var nok bare tilfeldig. Roet seg med en gang jeg la meg ned. Livmoren skal vel vokse en god del enda sånn at den lille får plass der. 

 

Eh, orker ikke å lese igjennom innlegget akkurat nå, så det er ikke sikkert det gir mening. Godt å få det ned ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ramlet over dagboka di igjen, husker jeg var så vidt innom i januar :)

Ååå det er så ekkelt når formen ikke er god! Nå har jeg blitt spart for det verste, men slet utrolig med trøtthet i første trimester, og er veldig svimmel til tider... Noen dager forstod jeg ikke hvordan jeg skulle komme gjennom dagene. 

Hvis det ikke bedrer seg så må du jo bare ta turen til legen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 21.6.2018 den 12.01, Aryamili skrev:

Ramlet over dagboka di igjen, husker jeg var så vidt innom i januar :)

Ååå det er så ekkelt når formen ikke er god! Nå har jeg blitt spart for det verste, men slet utrolig med trøtthet i første trimester, og er veldig svimmel til tider... Noen dager forstod jeg ikke hvordan jeg skulle komme gjennom dagene. 

Hvis det ikke bedrer seg så må du jo bare ta turen til legen igjen.

Så hyggelig, skal sjekke ut dagboka di også! 😁

 

15+1 i dag. Formen er... tja.. Hva skal man si? Føler dagboka mi har blitt fryktelig negativ men her kommer det: 

Var jo delvis sykmeldt, og merket ikke veldig stor forskjell egentlig. Kvalmen var fortsatt tilstede. Forrige uke hadde jeg et par dager fri, og følte egentlig at kvalmen slapp. Endelig tenkte jeg... I går var jeg på jobb igjen, og hadde ikke jobbet lenge før jeg måtte sette meg ned. Følte at jeg kunne besvime når som helst. Så nå er kvalmen tilbake, det samme med svimmelheten og også hjertebank av alle ting. Det sitter langt inne å gå tilbake til legen. Vi er inne i den travleste tiden på jobb, så vanskelig å få turnusen til å gå opp.. Samtidig så er det faktisk den travleste tiden, som igjen gjør at man blir ekstra sliten. Ah, jeg vet ikke. Tenker at jeg prøver meg ut denne uken og tar en ny vurdering da. 

 

Ellers, ferietur utgår i år, vi prioriterer heller oppussing. Kjedelig avgjørelse, men riktig med tanke på lommeboka og at mini skal få slippe å leve i oppussingsstøv den første tiden. Mannen syns det er stas med alt av kroppslige endringer; større brystvorter - knall! Større mage- juhu!! ( ikke at jeg legger merke til at den er større enda.. ). Stor rumpe og lår er visst også velkomne! 😅 Han er god da 😍 Humørsvigningen er han derimot ikke noe fan av 😂

Nedtellingen er i gang til OUL, skjer i slutten av måneden! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wææ, har jeg kjent liv i dag?? 🤔 I morges lå jeg på som vanlig på sida og trykte på telefonen, da kjentes det ut som dunking/luft/leamus i magen.. Tenkte det bare var rumling i og med at jeg var sulten. Nå har jeg akkurat spist lunsj, la meg ned på sofaen for å hvile litt før jobb. Denne gangen også på sida, og igjen kjente jeg den samme følelsen! 
Lengter sånn etter å kjenne noe, vet det er for tidlig og på TUL ble det nevnt at jeg har morkaken foran så det kom til å gå en stund før jeg kjenner spark. 

3 uker igjen til OUL. :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det trenger ikke å være for tidlig, selv om du har morkaka fremme. Særlig når du ligger i bestemte stillinger, kan du jo kjenne litt! Jeg har morkaka bak, og kjente bevegelser allerede i uke 15. 2 uker senere kunne vi kjenne ham fra utsiden :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om den nye kolleksjonen til emmaljunga er lansert? 🤔
Kom over denne: https://emmaljunga.com/nb/barnevogner/classic/edge-duo/edge-duo-eco-green-12903?o=17985 , og fargene er nye for meg. Nettsiden virker også å ha fått en overhaling 👍 Litt frem og tilbake om vi skal kjøpe ny eller brukt vogn, men falt virkelig for den grønnfargen her 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva trenger man egentlig av utstyr?? Må man ha både vognpose og lammeskinn i vogna? 🤔 Vi begynte å skrive liste i går og mannen fikk litt sjokk over alt vi trenger, og det var bare begynnelsen 😏 Skjønner at man ikke trenger så mye egentlig, men er redd det fort baller på seg. 

Kvalmen og brekningene er fortsatt tilstede, og i tillegg har hodepinen kommet snikende. 

En uke til ultralyd 😃😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...