Gå til innhold

Vanessa Rudjord


kidnapkid

Anbefalte innlegg

On 8/28/2017 at 5:39 PM, xemiliex said:

Ellers kom det greit frem av podcasten hun og Synnøve Skarbø beærer eteren med at hun tar null selvkritikk når det gjelder hele den nevnte Pfu-sagaen. Det ble tydelig at hun ser seg selv som offeret i den saken ...

Selvrettferdig muchos.

Og i samme pod'en forteller hun om hvor mye hun jukset på skolen... 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 8/28/2017 at 5:43 PM, HerKommerMummi said:

Synnøve er sykt bra på den podden da. Vanessa er ikke i samme liga. Og veldig merkelig og si føkkings hele tiden når du er 40 år.

Hjertens enig, Synnøve er stjernen på poden og jeg er uenig i at hun fremstår ureflektert. Vanessa overrasket først litt positivt da jeg hadde så dårlig inntrykk fra før, men de etiske blemmene og all banningen for å prøve å sprite opp det hun sier, viser at hun ikke har lært en døyt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kelsi skrev:

Bra at det kom frem en annen side av saken.

Men hverken VG eller Minmote nevner noe om det første bildet med Adams matkasse. 

Nettopp, og det irriterer meg!! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aricia skrev:

Helt fantastisk bra, @FruJohansen! :blomst:

Og dette synes jeg også er et veldig godt eksempel på hva som skjer når bloggere kritiseres konstruktivt, og så reagerer og svarer på kritikken. Selv om man føler seg krenket, og selv om det selvsagt ikke er gøy å bli fersket eller kritisert, så kan man faktisk ikke gjengi andres argumenter og formuleringer så uredelig som det. Og hun kaller seg journalist, og tidligere redaktør! :overrasket: Utrolig uimponert over den der, må jeg si.

Det er dessuten en veldig assymmetrisk relasjon her - jeg regner med hennes podcast og tilgang på mediene via gamle kontakter er større enn leserskaren på bloggen din. Så fy flate så uredelig gjort av henne. Hvis noen har kastet drittbøtter (sic) her, så er det så definitivt ikke deg.

Hørte forresten en reportasje på P2 om den nye loven om modeller og BMI i Frankrike her i dag. Der er det nå forbudt med modeller som er mindre enn str 34, og de må ha legeerklæring på at de ikke er spiseforstyrrede for å få lov til å jobbe på catwalken, samt ikke være mindreårige som kles opp som voksne (for at de skal se ut som undervektige voksne). Alt for at bransjen og samfunnet skal ta et kollektivt ansvar for kroppspresset (som er verre der enn her, og har en lang historie pga motebransjens plass i Frankrike). Men om jeg ikke hørte helt feil (finner ikke lenke på det i farten), så  er det også nå forbudt å redigere kropper tynnere på fotografier i magasiner etc i motebransjen. Eksplisitt forbudt ved lov! Det burde være en tankevekker både for Vanessa og andre photoshop-glade bloggere som bare MÅ høvle vekk halve seg for å føle seg bedre fordi de har en dårlig dag.

Man må merke det med retusjert/photoshop eller så risikerer man bot.

Det skulle absolutt vært slik i Norge også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ellii skrev:

Man må merke det med retusjert/photoshop eller så risikerer man bot.

Det skulle absolutt vært slik i Norge også. 

Så bra👍👏 Det må jo bli slik her også👍

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

47 minutter siden, Ellii skrev:

Man må merke det med retusjert/photoshop eller så risikerer man bot.

Det skulle absolutt vært slik i Norge også. 

Sånn var det, ja - tusen takk for presisering! :tommelsmil: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, krenkende innlegg og omtale av barn, samt svar til dette. 

Dark Angelina, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forteller historien om Vanessa Rudjord er hvordan hun bemøter kritikk. Det er gjengangeren.

Norske mediehus tar en dom i PFU ganske tungt. Selvsagt. De skjønner at det er troverdighet de lever av. I et parallelt univers går Vanessa Rudjord rundt og gjør narr av de dommer hun har fått  og skriver seg selv inn som offer i sagaen. Når ble det kult å være uprofesjonell? Skjønner hun ikke at hun stadig gjør disse sakene aktuelle ved å ikke endre mønster? Hun kunne sett denne situasjonen som en mulighet til å vise at hun har lært. Men nei. Ydmykhet er liksom ikke noe hun driver med. Det at hun redigerer og så legger ansvaret over på den som bemerker redigeringen, det bare forteller så mye. Det forteller også noe om mennesket. Det forteller noe om skyldevne. Og en hel masse om rolleforståelse. Nå skal hun ta fatt på jobben som sjef for Perfect Day Media, Norge. Bare å følge med.

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, xemiliex skrev:

Det som forteller historien om Vanessa Rudjord er hvordan hun bemøter kritikk. Det er gjengangeren.

Norske mediehus tar en dom i PFU ganske tungt. Selvsagt. De skjønner at det er troverdighet de lever av. I et parallelt univers går Vanessa Rudjord rundt og gjør narr av de dommer hun har fått  og skriver seg selv inn som offer i sagaen. Når ble det kult å være uprofesjonell? Skjønner hun ikke at hun stadig gjør disse sakene aktuelle ved å ikke endre mønster? Hun kunne sett denne situasjonen som en mulighet til å vise at hun har lært. Men nei. Ydmykhet er liksom ikke noe hun driver med. Det at hun redigerer og så legger ansvaret over på den som bemerker redigeringen, det bare forteller så mye. Det forteller også noe om mennesket. Det forteller noe om skyldevne. Og en hel masse om rolleforståelse. Nå skal hun ta fatt på jobben som sjef for Perfect Day Media, Norge. Bare å følge med.

Som hun også reklamerer for i de 14-15 første poddene, den nye jobben 🙄

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, xemiliex skrev:

Det er Perfect Day Media som produserer podcasten.

Ja nettopp.... og der skal hun jobbe 😝

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Applaus til deg @FruJohansen !!

Jeg er med på blomsterbøtta! :laugh: 

Selv har jeg i mange år hørt på Hannah og Amanda sin (svenske) podcast; de som startet Perfect Media i sin tid. De har vært så absolutt verdt å høre på, men i det siste er det stort sett reklame og alt på repeat der også. Det tok tross alt noen år før jeg ble lei de da, men Vanessa og Synnøve holdt med en sommer.. 

:Gjesp: 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 minutter siden, Viking-girl skrev:

Ja nettopp.... og der skal hun jobbe 😝

Les deg opp. Podcasten er jobben hennes. Den inngår i jobben med å bygge opp Perfect Day Media i Norge. Du hører på en podcast levert av Perfect Day Media, Norge. Dette informerer de selvfølgelig om. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, xemiliex skrev:

 

Les deg opp. Podcasten er jobben hennes. Den inngår i jobben med å bygge opp Perfect Day Media i Norge. Du hører på en podcast levert av Perfect Day Media, Norge. Dette informerer de selvfølgelig om. 

Ok.. men informerer ikke om at hun er sjef,,selv om hun er helt sjef på andre ting :ironi:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
8 timer siden, xemiliex skrev:

 

Les deg opp. Podcasten er jobben hennes. Den inngår i jobben med å bygge opp Perfect Day Media i Norge. Du hører på en podcast levert av Perfect Day Media, Norge. Dette informerer de selvfølgelig om. 

Er ikke dette symptomatisk for medieutviklingen da? De utvikler stadig nye medier der det er uklare nettverk og rolleblanding. Hvem er egentlig avsender av budskapet? 

Jeg er ubevandret i podcast-jungelen men skjønner at hvem som helst kan lage podcast. Finnes det noen reguleringer? De store mediehusene er jo medlem av PFU, men jeg antar at en del selvstendige produsenter ikke er medlem. De må jo forholde seg til norsk lov, men i lys av hvordan bloggmarkedet fungerer, så er det vel rimelig å anta at podcastmarkedet har tilsvarende anarkitilstander? Må passe VR som hånd i hanske.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg søkte på Perfect Media PFU og fikk opp denne artikkelen. 

http://kampanje.com/jobb/2017/03/svensk-contentsatsing-til-norge---rudjord-blir-sjef/

Tenkte jeg det ikke, de er et content marketing byrå. Content marketing handler om å produsere innhold for de som kjøper tjenester. Dette er den nye måten å gjøre reklame på. Skillet mellom reklame og vanlig innhold skal være umerkelig, slik at lesere/lyttere blir ubevisst påvirket. 

Ingen slike bedrifter melder seg inn i PFU selvfølgelig. Hele konseptet er jo brudd på VVP sin regel om et tydelig skille mellom redaksjonelt innhold og reklame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt bilde for Adams matkasse. Spaghettien så ikke ut til å være kokt så lenge? Og ellers nytt bilde av henne ved kjøkkenbenken. En krysning mellom Vi menn-piken og 50-talls husmor.

Synes det er interessant hvordan kommersielle aktører benytter bloggere, uten å reflektere over om budskapet faktisk når frem? Det virker som at grensen mellom privatperson og reklameobjekt er helt visket ut. 

Det er stort sett kvinner som låner ut en bit av seg selv til kommersielle bedrifter, og det er kvinner som er i målgruppen. "Influencer" er det nye ordet for rosablogger.

Skulle ønske blogging og sosiale medier var en større plattform for kreativitet, kunnskap og personlige meninger. Vet i hvert fall at Shai-høvler og Adams matkasse ikke kommer over dørstokken her. 

 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...