Gå til innhold

Vanessa Rudjord


kidnapkid

Anbefalte innlegg

Saken i VG er jo bare en halv sannhet.

Dette startet jo med det bildet fra Adams matkasse, hvor man så at rumpa var redigert og kjøkkenbenken gikk nedover på den ene siden. Deretter la folk merke til at bildet fra kolleksjonen hennes også var redigert.

Hennes kommentar og det VG gjengir dreier seg jo kun om det siste bildet. Skjønner at hun har behov for å bortforklare. Men det er dessverre sånn at når man lever av leserne sine, så vil leserne også komme med tilbakemeldinger på jobben hun gjør.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Egentlig er hun litt smart; i podcasten argumenterer hun for at hun bare skulle ha slettet kommentaren i stedet for å slette hele posten, og sammenligner kritiske kommentarer med at noen skriver noe stygt på ryggen hennes. Dermed kan ikke folk "ta " henne for å slette kommentarer fremover. Så fra nå av kommer nok alt som ikke er udelt positivt til å bli slettet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

I love you. Hvor kan jeg sende blomster?

Jeg er med på blomster!! Skal vi spleise på en sånn pretty flowerbox, eller? 😊

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det beste kanskje hadde vært å takket nei til modelloppdrag dersom man ikke føler seg fresh og må ty til bilderedigering. Er man en offentlig profil så burde et godt omdømme være viktigere enn penger. Et godt omdømme burde jo i grunn bare føre til flere oppdrag tenker jeg?:vetikke:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker hun angrer litt på at hun i det hele tatt tok opp saken i podden:p Lite klok mediehåndtering av ei som har vært lenge i gamet. Legg deg flat, søta. Noe annet funker aldri😅

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at VG har laget ny sak med saklig og nyansert svar fra Johansen! 

 

Edit: Vanessa har nok ikke giddet å sjekke hvem som skrev den kommentaren før hun bestemte seg for å lage podden. Uflaks for henne, men "bra for oss andre" at det var en som deg @FruJohansen som tar til motmæle. 

Endret av Femilie
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Femilie skrev:

Så bra at VG har laget ny sak med saklig og nyansert svar fra Johansen! 

Syns Vanessa bør beklage til Johansen, og ikke omvendt. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at det kom frem en annen side av saken.

Men hverken VG eller Minmote nevner noe om det første bildet med Adams matkasse. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt fantastisk bra, @FruJohansen! :blomst:

Og dette synes jeg også er et veldig godt eksempel på hva som skjer når bloggere kritiseres konstruktivt, og så reagerer og svarer på kritikken. Selv om man føler seg krenket, og selv om det selvsagt ikke er gøy å bli fersket eller kritisert, så kan man faktisk ikke gjengi andres argumenter og formuleringer så uredelig som det. Og hun kaller seg journalist, og tidligere redaktør! :overrasket: Utrolig uimponert over den der, må jeg si.

Det er dessuten en veldig assymmetrisk relasjon her - jeg regner med hennes podcast og tilgang på mediene via gamle kontakter er større enn leserskaren på bloggen din. Så fy flate så uredelig gjort av henne. Hvis noen har kastet drittbøtter (sic) her, så er det så definitivt ikke deg.

Hørte forresten en reportasje på P2 om den nye loven om modeller og BMI i Frankrike her i dag. Der er det nå forbudt med modeller som er mindre enn str 34, og de må ha legeerklæring på at de ikke er spiseforstyrrede for å få lov til å jobbe på catwalken, samt ikke være mindreårige som kles opp som voksne (for at de skal se ut som undervektige voksne). Alt for at bransjen og samfunnet skal ta et kollektivt ansvar for kroppspresset (som er verre der enn her, og har en lang historie pga motebransjens plass i Frankrike). Men om jeg ikke hørte helt feil (finner ikke lenke på det i farten), så  er det også nå forbudt å redigere kropper tynnere på fotografier i magasiner etc i motebransjen. Eksplisitt forbudt ved lov! Det burde være en tankevekker både for Vanessa og andre photoshop-glade bloggere som bare MÅ høvle vekk halve seg for å føle seg bedre fordi de har en dårlig dag.

Endret av Aricia
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft gjort å stå opp for seg selv! Håper Vanessa beklager for måten det du skrev ble fremstilt. For det synes jeg virkelig ikke var greit...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Aricia skrev:

Helt fantastisk bra, @FruJohansen

Hørte forresten en reportasje på P2 om den nye loven om modeller og BMI i Frankrike her i dag. Der er det nå forbudt med modeller som er mindre enn str 34, og de må ha legeerklæring på at de ikke er spiseforstyrrede for å få lov til å jobbe på catwalken, samt ikke være mindreårige som kles opp som voksne (for at de skal se ut som undervektige voksne). Alt for at bransjen og samfunnet skal ta et kollektivt ansvar for kroppspresset (som er verre der enn her, og har en lang historie pga motebransjens plass i Frankrike). Men om jeg ikke hørte helt feil (finner ikke lenke på det i farten), så  er det også nå forbudt å redigere kropper tynnere på fotografier i magasiner etc i motebransjen. Eksplisitt forbudt ved lov! Det burde være en tankevekker både for Vanessa og andre photoshop-glade bloggere som bare MÅ høvle vekk halve seg for å føle seg bedre fordi de har en dårlig dag.

Dette er jo fantastiske nyheter :nori:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bør Vannesa komme med en klekkelig unnskylding ja. 

Å dra offerkortet hver gang man møter kritikk funker ikke lenger: En god del lesere/lyttere har fått opp den kritiske sansen og endelig forstått at bloggere/instagrammere/podcastere eller hva de nå er, er fortetningsfolk og bedrifter. Ikke ei venninne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...