Gå til innhold

Vanessa Rudjord


kidnapkid

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg søkte på Perfect Media PFU og fikk opp denne artikkelen. 

http://kampanje.com/jobb/2017/03/svensk-contentsatsing-til-norge---rudjord-blir-sjef/

Tenkte jeg det ikke, de er et content marketing byrå. Content marketing handler om å produsere innhold for de som kjøper tjenester. Dette er den nye måten å gjøre reklame på. Skillet mellom reklame og vanlig innhold skal være umerkelig, slik at lesere/lyttere blir ubevisst påvirket. 

Ingen slike bedrifter melder seg inn i PFU selvfølgelig. Hele konseptet er jo brudd på VVP sin regel om et tydelig skille mellom redaksjonelt innhold og reklame.

 

46 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det VR signaliserer ved siste stunt, er at denne damen og dette firmaet bør følges med på. 

Meir som ja, nettopp begynt i sin sjefsstilling og drette seg ut til trengsel allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, O.G. skrev:

 

Meir som ja, nettopp begynt i sin sjefsstilling og drette seg ut til trengsel allerede. 

Ja det var akkurat det jeg ville fram til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske åpenbart at dama redigerer bildene sine svært mye. Ble overrasket når jeg så bildet av henne på fremsiden av minmote. Hun er fortsatt flott altså, men hun redigerer seg jo 10 år yngre.. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg er ubevandret i podcast-jungelen men skjønner at hvem som helst kan lage podcast. Finnes det noen reguleringer? De store mediehusene er jo medlem av PFU, men jeg antar at en del selvstendige produsenter ikke er medlem. De må jo forholde seg til norsk lov, men i lys av hvordan bloggmarkedet fungerer, så er det vel rimelig å anta at podcastmarkedet har tilsvarende anarkitilstander? Må passe VR som hånd i hanske.

 

Noe av dette ble forsøkt løftet frem av Journalisten, i forbindelse med en berømmelig podcast av Tusvik og Tønne: http://journalisten.no/2017/04/lisa-tonne-slaktet-ektemannen-erstatning-

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en titt på Instagramen til fotgrafen som fikk skylden for redigeringen av Rudjord... på et bilde fra en stund tilbake ligger dette:

http://imgur.com/a/q76IB

Bildet er fra tidligere i sommer, og de andre bildene er ikke like kleint redigert, men han ser ut til å ha gått glipp av den timen på Photoshop - kurset der de tilpasset bakgrunn... 

Kontoen heter dusanreljin. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, CecilieX skrev:

Jeg søkte på Perfect Media PFU og fikk opp denne artikkelen. 

http://kampanje.com/jobb/2017/03/svensk-contentsatsing-til-norge---rudjord-blir-sjef/

Tenkte jeg det ikke, de er et content marketing byrå. Content marketing handler om å produsere innhold for de som kjøper tjenester. Dette er den nye måten å gjøre reklame på. Skillet mellom reklame og vanlig innhold skal være umerkelig, slik at lesere/lyttere blir ubevisst påvirket. 

Ingen slike bedrifter melder seg inn i PFU selvfølgelig. Hele konseptet er jo brudd på VVP sin regel om et tydelig skille mellom redaksjonelt innhold og reklame.

Da stiller det seg jo åpenbart hvorfor Perfect Media valgte Vanessa Rudjord som sin representant i Norge. De har valgt seg en som har vist seg god på å blande roller og som er uten presseetiske idealer. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, frukrines skrev:

Ganske åpenbart at dama redigerer bildene sine svært mye. Ble overrasket når jeg så bildet av henne på fremsiden av minmote. Hun er fortsatt flott altså, men hun redigerer seg jo 10 år yngre.. 

Bildet på fremsiden er forresten endra :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Viking-girl skrev:

Bare støtte og skryt på Instagram, men ser ingen kjendiser som har våget å kommentere.... 

Hun sletter og blokkerer iflg kommentarfeltet på tilsvarinnlegget..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, WalkerTexas skrev:

Hun sletter og blokkerer iflg kommentarfeltet på tilsvarinnlegget..

Hun er en sånn sofistikert mediaekspert.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, O.G. skrev:

Hun er en sånn sofistikert mediaekspert.... 

Hun og de fleste andre lavmålte bloggerne. Way to go 💪

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, elisaday skrev:

Hun og de fleste andre lavmålte bloggerne. Way to go 💪

Hun minner meg veldig mye om hun der Trine som en gang i tiden var gift med Jostein Flo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Hun minner meg veldig mye om hun der Trine som en gang i tiden var gift med Jostein Flo.

Ligner på Trine eller hva? De er fra samme by såvidt jeg vet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, O.G. skrev:

Uviljen til å ta selvkritikk.

Aha sånn ja. Tildels enig. Sikkert ikke lett når "hele verden" plutselig mener noe og der sitter en alene m Irma på trappene. Men sikkert læring hele veien. Er ikke VR relativt ny i dette m å leve av sosiale medier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...