Gå til innhold

Menneskene som klager på uføre - tapere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når så dere sist et høyt utdannet menneske og/eller et menneske som trives i jobben sin ikke unne uføre trygden sin? Gang på gang ser jeg at det er lavt utdannede folk som mistrives i jobben de har som har de hardeste ordene, men jeg har til dags dato aldri lest motsatt.

Da er det lettere å skjønne at sutrekoppene her inne som vil hetse uføre holder seg anonyme. 

Anonymkode: 72679...ca4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hører mye om denne klagingen på uføre, men ser lite til den selv. Eksisterer den egentlig? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i. Min familie og omgangskrets har aldri uttrykt hat mot uføre, men det er en gjeng med gode utdannelser som kommer fra møblerte hjem. Jeg kjenner jeg ikke kan skrive så mye mer om dette, for det er lett å bli usaklig. :ler: Men jeg er helt enig med deg, TS. Du treffer absolutt spikeren. 

@Husholdning1 Søk på KG etter "uføre" og les samtlige kommentarer. Gjør det samme i nettaviser, om du har mer tid til overs. 

Anonymkode: b2276...4b9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De lavt utdannede finnes oftere rundt de uføre, og ressurssvake, som drar andre ned, så det er vel bare å spørre omgivelsene dine om hva de synes. 

Anonymkode: 500ce...f34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer har alle - enten man er høyt eller lavt utdannet. 

Elitisme og åndssnobberi er slettes ikke uvanlig blant høyt utdannede. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har du helt rett i. Min familie og omgangskrets har aldri uttrykt hat mot uføre, men det er en gjeng med gode utdannelser som kommer fra møblerte hjem. Jeg kjenner jeg ikke kan skrive så mye mer om dette, for det er lett å bli usaklig. :ler: Men jeg er helt enig med deg, TS. Du treffer absolutt spikeren. 

@Husholdning1 Søk på KG etter "uføre" og les samtlige kommentarer. Gjør det samme i nettaviser, om du har mer tid til overs. 

Anonymkode: b2276...4b9

Jeg finner lite hets mot uføre på Kvinneguiden også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Jeg finner lite hets mot uføre på Kvinneguiden også. 

Vi er DER, ja. :filer:

Anonymkode: b2276...4b9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Husholdning1 said:

Jeg finner lite hets mot uføre på Kvinneguiden også. 

Takk for dagens latter!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi er DER, ja. :filer:

Anonymkode: b2276...4b9

Ja. Du må gjerne linke til innlegg med hets mot uføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes folk som klager på uføre blant folk med både høy og lav utdanning. Men at det generelt er folk som er lite fornøyde med eget liv, kan du nok ha rett i. Det er lettere å unne andre noe når man har det bra selv. Og man kan faktisk ha det bra både med høy og lav utdanning ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Katten.2.0 skrev:

Takk for dagens latter!

Du står fritt til å komme med eksempler på denne hetsen du også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ufør og vet om et par stk som har EKSTREMT mye imot meg bare pga det (ja, det har vedkommende sagt direkte til meg).
Den ene personen jobber i en byggevarebutikk, den andre personen jobber innefor helsesektoren.

Anonymkode: 57b52...1f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Hører mye om denne klagingen på uføre, men ser lite til den selv. Eksisterer den egentlig? 

Bare å lese rundt i de utallige uføretrådene her inne, det.

Anonymkode: 116f8...627

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har du helt rett i. Min familie og omgangskrets har aldri uttrykt hat mot uføre, men det er en gjeng med gode utdannelser som kommer fra møblerte hjem. Jeg kjenner jeg ikke kan skrive så mye mer om dette, for det er lett å bli usaklig. :ler: Men jeg er helt enig med deg, TS. Du treffer absolutt spikeren. 

@Husholdning1 Søk på KG etter "uføre" og les samtlige kommentarer. Gjør det samme i nettaviser, om du har mer tid til overs. 

Anonymkode: b2276...4b9

Nettopp. Jeg kommer også fra en familie som din, og jeg har aldri hørt noen der sutre om at ikke uføre "fortjener" trygden sin, at de er unnasluntrere etc. 

Anonymkode: 72679...ca4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare å lese rundt i de utallige uføretrådene her inne, det.

Anonymkode: 116f8...627

Kan du ikke komme med et eksempel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror det hjelper om man kjenner noen uføre. 

Det er jo ikke en situasjon de selv har valgt. Heller ikke en situasjon man selv ønsker seg. 

Jeg foretrekker å plages med å kunne dra på jobb, enn å ha så mange plager at at det er umulig. Jobben kan jeg ta meg en kaffepause fra, plagene er der fortsatt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mye snakk om velferdsordningene (uføretrygd, sykelønn etc.) og hvordan det må strammes inn blant høyt utdannede - det er tross alt de som ofte betaler regningen, og som regel tar minst ut.

Forskjellen er at det skjer internt, og ikke offentlig. Mennesker som skriver ting på FB under fullt navn er jo gjerne de som er ukritiske og har lite å tape (ressurssvake selv).

Anonymkode: 01d09...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det oppleves gjerne slik, men jeg tviler på at det egentlig stemmer. Det er ikke å beregne som dannet oppførsel å ytre at uføre ikke "fortjener" uføretrygden sin, uansett om en mener det eller ikke. Derfor vil de fleste ikke si så mye. Jeg tror definitivt det er en korrelasjon mellom det å være udannet og det å være lavt utdannet i tillegg til å mistrives i jobben. Derfor hører du mer fra dem.

 

Folk flest uttrykker det gjerne indirekte, gjennom å ønske lavere skatter, "effektivisering", osv. 

Anonymkode: c1894...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..
En venn fikk innvilget ung ufør for ett par år siden...
Og aldri før har jeg sett han gjøre så mye, som han gjør nå..
Er både høyt og lavt, trener (det er bra å trene), men han er så og si aldri hjemme, på ferier, fester. Rett og slett høyt og lavt. Jeg blir offer for "Bli, med på bowling idag?? Kino??Fjelltur, stikke til grensa??"-Når jeg selv er på jobb :fnise: 

Før han fikk ufør; lå han 24/7 i senga, og klagde... "Jeg har så vondt, klarer ikke å gå... Vondt i hodet, jeg har angst, tørr ikke..."
Så, man begynner jo å lure, når knappe en måned etter han fikk innvilget, så skal han plutselig gjøre alt mulig og da har han plutselig masse energi....Som han ikke hadde 3uker før..... :) 




Så, slike personer, såklart det vil oppstå klaging..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...