Gå til innhold

✨Lille nurke er endelig på vei✨


Gjest Jeey

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

35+6 

imorgen er det to uker igjen til vi møter henne😱😱😱 heldigvis er det påske og dagene går raskere når det er høytider! Men samtidig må man passe på å nyte alene tiden vi har før hun kommer! Det er også bare en uke igjen til hun ikke telles som prematur om hun skulle ønske å komme! Det er jo uvirkelig! Fordi jeg har bestandig tenkt og trodd at jeg kom til å føde minst 2 mnd for tidlig! Men det har jo heldigvis ikke skjedd! 😃 Det blir nok en veldig så rolig påske her, jeg og mannen ordner de siste tingene før alt er klart! Rommet er ferdig og det ble bare helt nydelig😍 Har satt opp senga der som hun skal bruke om et års tid med sengehimmel💖 Mannen skal montere de siste tingene der inne idag og jeg skal få inn gardiner og interiørene jeg har kjøpt til rommet💖 Blir så fint! Så skal vi rundvaske huse iløpet av påsken. Vil ha det helt rent og pent til vi kommer hjem med babyen vår. Så skal vi grille og ta en dagstur på hytta i det fine været, og kose oss masse! ☀️ Er litt begrenset om hvor mye jeg klarer å gjøre iløpet av en dag, da formen ikke er helt bra. Er veldig sliten og trøtt hele tiden, og blir helt utslitt bare av å rydde kjøkkenet. Så får ta litt å litt for hver dag. Magen er vond om kveldene og nettene. Og ryggen verker fort om jeg tar en bytur eller gåtur. Men får prøve å rekke over alt jeg føler jeg må gjøre før hun kommer, og samtidig finne på koselige ting med mannen. Er en uke til vi skal på sykehushotellet og blir der til keisersnittet en uke etter der. Så har en uke på oss nå hjemme😊 Har siste ultralyd torsdag 5.april. Gleder meg til å se hun! Håper alt fortsatt er bra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36+6

en uke igjen imorgen!!! 😱😱 som vi gleder oss nå!! Er helt uvirkelig at vi endelig skal møte jenta vår som vi snart har ventet på i 3 år! 💖 

Igår hadde jeg en veldig veldig kjip dag. Var skikkeelig dårlig form. Var på do sikkert 40 ganger med diare som vann, meget dehydrert og slapp, så kastet jeg opp en gang på kvelden. Ble litt redd så ringte føden og spurte litt.. Har hatt omgangen før men dette var ikke omgangen. Så hadde jeg så vondt i hode og følte meg skikkelig slapp! Så føden ville at jeg skulle ta urinprøve og blodtrykk for å utelukke svangerskapsforgiftning. Det var det heldigvis ikke. Men spor av blod i urin så må ta ny urinprøve imorgen for å se om det har gått seg til. Er bedre idag, men fortsatt veldig sliten og slapp. Vil bare ha mer energi og en bra form! Veldig lenge siden jeg har hatt en bra form og energi i kroppen nå! Gleder meg veldig til å få den tilbake.. Begynner å bli ganske så lei nå, og igår tok det toppen av kaka og jeg braste i gråt forran mannen. Er ikke å legge skjul på at jeg hatt veldig mye plaget med magen iløpet av svangerskapet, og igår når den bare var værre en noen gang så ble det for mye. En uke er virkelig nok å holde ut nå føler jeg, og igår skulle jeg helst ha hatt hun ut med en gang.... Snart i mål! phhhuu😪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt utrolig med så kort tid igjen etter flere år med venting :hjerte: Håper du blir bedre igjen fort, sånn at den siste uka blir litt lettere. Det er ikke noe rart du er sliten og lei. Det er godt jobbet, og nå er hun er straks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2. april 2018 den 13.06, Illy skrev:

Helt utrolig med så kort tid igjen etter flere år med venting :hjerte: Håper du blir bedre igjen fort, sånn at den siste uka blir litt lettere. Det er ikke noe rart du er sliten og lei. Det er godt jobbet, og nå er hun er straks.

Ja! Er helt uvirkelig! Det motiverer veldig å lan telle ned dager nå! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+1

imorgen er det siste ultralyd! Gleder meg til å se hun på ultralyd igjen, og få bekreftet at alt fortsatt ser bra ut! Selv om man vet at det mest sannsynlig er det samme som sist så senker jeg skuldrene litt etter hver ultralyd! Jeg spekulerer bestandig om alt er som det skal når det begynner å gå noen uker mellom hver ultralyd, sist tok de på 3D, håper vi får se hun en siste gang med 3D før vi skal møte henne😍 Hun er nok stor å sterk nå og enda større enn sist, sist ultralyd var i uke 32, og da var hun litt over 2 kg og 9% over gjennomsnitte stor, noe som var perfekt! Lurer på hvor ca tung hun er nå og om hun er enda mer enn 9% større😅 Hun startet på 3% så har det bare blitt mer å mer for hver ultralyd😆 Tipper hun er 12-15% større nå, og ca 3,1 eller 3,2. Kg imorgen 😊 Fredag skal vi ha en lang dag på sykehuset, snakke med flere leger, som forbredelser før keisersnittet på tirsdag. Blir vel mye venting mellom hver lege samtale. 

Jeg har enda ikke pakket fødebæggen😅 Er i siste liten som vanlig med pakkingen og har bare satset på at hun ikke kom noe før😆 Må pakke idag for imorgen av blir vi på sykehushotellet frem til keisersnittdagen som er tirsdag. Legen ville ha meg nærmest mulig itilfelle det skulle skje noe før, og jeg ikke bør komme i fødsel før keisersnittet. Så jeg og mannen tar det som en ferie, får prøve å kose oss de dagene så godt det lar seg gjøre tross formen min. Får vel satse på å ut å spise en eller to kvelder i storbyen og se litt i butikker om jeg orker det 😊 Er uansett veldig motiverende at jeg kan telle ned dagen nå på et siffer! Så håper jeg magen min blir fort bra igjen når jeg ikke er gravid mer! For det går virkelig ikke an å ha så mye vondt til vanlig, det er ikke levelig å ha det sånn hver dag. Men nå, nå nærmer det seg virkelig! Jeg ser for meg alt om å om igjen flere ganger når jeg ligger der med mannen ved min side og vi ser hun for første gang💖💖 det blir et øyeblikk man aldri glemmer! Blir rørt bare av tanken! Kommer nok noen tårer når det skjer for å si det sånn❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37+4

ultralyd på mandag som var!  Stor å fin var hun! Veldig vanskelig å få sett annsikte bra nå som hun er så stor å det er mye skygger! Men viktigste var at alt fortsatt var bra! Og hun er 10,4% over veksten! Hun var ca 3,3 kg! Stor jente! Tror det hadde blitt en skikkelig stor jente om jeg skulle gått over termin og født vanlig 🙊 Veldig bra at hun er litt større ettersom hun kommet to uker før 😊 Igår Var det mye venting og forbredelser til tirsdag. Snakket med flere forskjellige leger som skal være der under keisersnittet! Og jeg kjenner jeg begynner å gruve meg skikkelig til kuttet! Føler meg mer utsatt for komplikasjoner ettersom jeg har flere operasjoner bak meg i magen ifra før. Men får bare håpe på å tro at alt går bra! Og viktigst av alt er at babyen er frisk og rask👶🏼

Igår og inatt har jeg kjent lite bevegelser igjen, hater sånne dager! Blir så bekymret av det! Kjenner hun, men er så svake bevegelser enn det hun pleier.. Håper hun har en mer aktiv dag idag. Værste som kunne skjedd nå at noe hadde gått galt rett før mål! Det kan bare ikke skje! 

Idag skal jeg og mannen en tur i byen her og se litt å spise lunsj! Blir koselig!❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+6 

SISTE DAG SOM GRAVID! 😱😱😱😱 

blir godt, Og veldig rart! Fysøren så rart at imorgen møter vi henne og imorgen skjer det! Helt uvirkelig! Jeg grugleder meg! Gleder meg masse til å møte henne, men gruver meg veldig til operasjonen og hvor vondt det er etterpå! Jeg gråter bare av tanken på alt! Tar veldig lett til tårene i det siste.. Igår gråt jeg mye og gruvet meg veldig! Så må jeg bare prøve å tenke på alt det positive, på henne! Og ikke på operasjonen som jeg synes er så skummel. Nå håper jeg bare at det er en frisk jente og at alt skal gå bra! Synes alt er så skummelt nå.. Vi skal plutselig få en baby i hendene vi skal ta vare på resten av livet! Får nesten litt kalde føtter😆 Men mest av alt gleder jeg meg selvfølgelig. Har aldri i mitt liv vært så spent før jeg! Har hjertebank idag og kommer nok til å ha det til dette er overstått😅 Heldiigvis er vi først ute imorgen tidlig! Så slipper å gå hele formiddagen å gruve meg å være over spent! Det som er så synd med å være gravid og få barn er at de må ut på et eller annent vise uansett! 😅 Nå skal jeg dusje og stelle meg! hvile å slappe av med serie sammen med mannen på hotellrommet! Spise en diger kveldsmat to gangen så jeg holder en stund imorgen, da jeg skal være fastende, og takler det dårlig på formen, er liksom avhengig av mat med en gang jeg står opp hvis ikke blir jeg skikkelig slappis! Da er det bare å tvitvi! Har ikke noe valg nå! Selv om jeg aldri blir helt klar for keisersnittet! Snart får vi endelig møte lillevennen vår! Har navnet klart også! Men må liksom se henne først, før vi er 100% sikker 💖👶🏼 Ååh! Nå nærmer det seg!!!!😱 Guuud! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tonio skrev:

Tenk, i morgen er den store dagen. :nordvesta:

Ja! Det er jo helt uvirkelig! Kan virkelig skje når som helst hos deg også nå!! 😁👶🏼 Er jo en så spennende tid i vente! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Huffameg! Å ikke oppdatere etter en fødsel på så lenge er kanskje litt slemt!? Hvis det er noen som leser her da, heldivis så tror jeg ikke det er så veldi mange! For da hadde jeg hatt litt dårlig samvittighet for å ikke oppdatere siden dagen før hun kom 😅

Her akkurat nå går det kjempe bra! Vi har gode dager og vi har noen slitne dager innimellom som alle andre mødre har! 😊 

Vi fikk en frisk å rask, verdens vakreste liten jente 😍 Som kom med keisersnitt! Alt var så fint og planlagt! Og hun skrek med en gang hodet var ut av magen sa de. Jeg var så letta når jeg hørte skrikingen! Jeg såg hun for første gang når de løftet hun over forhenge på magen rett etter hun var ut! Hun scoret med 10 poeng på det de sjekker de med rett etter fødsel! Altså så sa de at det var sjelden når de kom to uker før og med keisersnitt! Ammingen gikk ikke så bra i starten! Jeg plagdes veldig med å få dette til og jobbet bein hardt! Ble veldig sår på niplene og gruvet meg til hver amming! Og skreik hver gang jeg skulle amme, så vondt var det! Dette gikk over etter litt over et par uker, heldigvis! 

Jenta vår gikk ikke nok opp i vekt så hun måtte få mme itilegg til hvert amme måltid! Har vært og veid hun en gang i uken siden vi kom hjem, da jeg er så redd for at hun ikke går opp nok! Nå har vi funnet ut hvor mye hun må ha til hvert måltid, endelig! 

Ellers så koser vi oss så mye med vår lille skatt og hun har begynt å smile til oss og pludre! Smilet er bare til å smelte av! Blir så rørt av hun at jeg av og til gråter når jeg ser hun😅💖😍 må si jeg tror vi er veldig heldig med babyen! Hun er for det meste blid og fornøyd! Skriker bare når hun er sulten eller er trøtt! Har av og til kveldsuro ved puppen! Og de siste nettene har hun endelig sovnet av seg selv i egen seng ved siden av vår seng også! Våkner 2-3 ganger iløpet av natten og ammer så sovner hun med en gang igjen! Så vi er heldige! Koser meg sånn med småbarnslivet! Selv om jeg er dødens sliten av og til! Har lært så mye siden hun kom til! Før hun kom så kunne jeg ikke å holde en baby en gang😅 Hehe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Gent82 skrev:

Nurk? Vi snakker om mennesker, ikke sant?

Ja? Hva annet tror du? En hund? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jeey skrev:

Ja? Hva annet tror du? En hund? 

Ok, sorry. my bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig med en oppdatering! Har vært litt engstelig. :babyjente: Høres ut som alt har gått bra og går bra, det er fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Jeg oppdaterer sjelden jeg også, det er liksom ikke tid til det nå. Men jeg har lurt litt på hvordan det gikk med dere, så fint å høre at dere har det så bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3. juni 2018 den 20.18, Tonio skrev:

Så koselig med en oppdatering! Har vært litt engstelig. :babyjente: Høres ut som alt har gått bra og går bra, det er fantastisk!

En forsinket gratulasjon til deg også med jenta😃 

 

23 timer siden, Snotra skrev:

Gratulerer med lille jenta! Og flott å høre at du nyter dagene! :lillesky:

Tusen takk 😊

16 timer siden, Illy skrev:

Gratulerer så mye! Jeg oppdaterer sjelden jeg også, det er liksom ikke tid til det nå. Men jeg har lurt litt på hvordan det gikk med dere, så fint å høre at dere har det så bra! :)

Tusen takk 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...