Gå til innhold

✨Lille nurke er endelig på vei✨


Gjest Jeey

Anbefalte innlegg

Det er veldig vanlig når slimhinnene er så skjøre, og det er gjerne gammelt blod når det er brunt. Skjønner godt du blir bekymret, men alt er mest sannsynlig helt i orden :) det er vel blod og smerter som er den skumle komboen. 

Så koselig at dere fikk en liten sniktitt da ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6. november 2017 den 13.43, tweet skrev:

Det er veldig vanlig når slimhinnene er så skjøre, og det er gjerne gammelt blod når det er brunt. Skjønner godt du blir bekymret, men alt er mest sannsynlig helt i orden :) det er vel blod og smerter som er den skumle komboen. 

Så koselig at dere fikk en liten sniktitt da ❤️

Ja, var rødt blod som kom for en ule siden, men nå var det mer brunt 😊 Har ikke sett noe mer, så bekymrer meg heldigvis ikke noe mer over det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+0

nå er det litt over en uke til OUL, gleder meg sånn😍 😀😀 og de siste 3 dagene har jeg kjent noe som jeg tror er den lille 😀😀 blir bare mer sikker for hver dag, har vært små killinger, er vanskelig å beskrive, men jeg synes det har vært sterkere killinger idag, så føler meg ikke i tvil idag! Er såå koselig!!😍😍 

magen har vært bedre igår og foreløbig idag, fortsatt litt dårlig matlyst, men kvalmen er blitt mye bedre! Håper alt fortsetter sånn! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du føler deg bedre, og ikke minst superstas at du har begynt å kjenne liv allerede. Da håper jeg at tida går fort de siste dagene fram mot OUL! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+1 

idag har jeg skikkeluge menssmerter, så vondt at jeg blir kvalm av smertene... Dette gjør meg igjen redd og bekymret... Er så lei av at det stafig dukker opp noe jeg skal bli så redd av.. er faktisk ganske vondt og er redd noe er galt. Smertene ligger på ene siden på magen, sånn typisk menssmerter. Huff 😔 Legetime imorgen og svangerskapskontroll, vet ikke hva legen kan gjøre for å berolige meg om dette fortsetter.. Akkurat nå virker det som en evighet til ultralyd som jeg had den 20.nov.. Skulle helst vært igår... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+3 

og jeg har roet ned med alle bekymringene i det siste 🙈 Var på min 2. Svangerskapskontroll igår, fikk høre hjerteslag med doppler😍 Legen la doplen på magen og hjerteslag var der med en gang han la den ned 😆😀 legen mente at de vondtene jeg har hatt er livmoren som vokser, jeg må bare slutte å bekymre meg over nye ting som dukker opp, har jo kommet såpass langt nå at det skal jo en veldig minimalisme til at det går galt nå! 

Gleder oss veldig til OUL om en uke nå!! Vi begge har på følelsen av at det er ei jente 💜😊 så vi får se! Blir spennende! Viktigste uansett er at alt er bra med den lille, og så lenge det er det, så bryr jeg meg veldig lite om hvilken kjønn det er egentlig 😊 Det er hva det er meningen at det er, som jeg pleier å si 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17+3

har hatt en veldig kjip uke med sykehusinnleggelse. Begynte med veldig vondt i magen, rakk ikke annet enn å løpe på do. Ble helt utørket, dehydrert. Dro til legen, og han ville at jeg skulle bli lagt inn. Ble lagt inn og fikk intrsvanøst væske og var der i 2 netter. Føden ville sjekke at alt var greit med fosteret ettersom jeg var så dårlig, det var det heldigvis. Er hjemme nå, men fortsatt ikke bra i magen. Er ikke virus, mn den dumme kroniske sykdommen i magen som ikke tåler graviditet! 😩 Hadde også farlig lavt jernmangel, lå på 4. Og legen mente det ikke var bra for fosteret på sikt. Ville at jeg skulle ta intravanøst jern. Leste meg opp på nettet at fosteret kan få skader av å få intravanøst jern. Så jeg måtte takke nei. Er virkelig ikke enkelt😔 For jeg blir enda dårligere i magen av alt av jerntabletter, føler det er ingenting annet jeg kan gjøre enn å spise mye med jern i. Blir så bekymret for beibin min når legen sier at jernlagret er så lite at det kan gå utover den lille, og jeg verken ta intravanøst eller tabletter.. Og itilegg plages så mye med magen som jeg gjør. Føler meg helt ferdig og føler jeg ikke strekker frem til å gå gravid og at graviditeten er bra for fosteret 😔 Vil bare bli ferdig og at beibin skal være frisk og fornøyd når den kommer.  

Skal ellers på OUL om mandag på fostermedisin! Gleder oss veldig! Og håper alt er bra med den lille! Når de undersøkt den når jeg var innlagt nå så kunne han ikke se noe pung iallefall, så kanskje er det ei lita jente? 👶🏼💜 skal spørre de på fostermedisin om jernmangel med det samme! De har vel peiling! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk OUL? Alltid spennende 😊

Har du morbus chrons eller ulcerøs colitt kanskje? Jobber på gastromedisinsk og ser mange blir dårligere under graviditet 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OUL idag

17+6 

var så spent på om alt var bra og litt spent på kjønn også 🙊 Alt var bra med den lille, alt var som det skulle være! Og vi venter ei lita JENTE 💜💜💜👶🏼 det mannen bestandig har sagt at det var 😆 Så rørende å se den lille og at den nå ligner en baby og ikke en reke 😅 Var veldig aktiv liten krabat! Gleder oss så mye til å møte henne nå! Termin ble satt frem en dag, så er 18 uker imorgen! 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Hvordan gikk OUL? Alltid spennende 😊

Har du morbus chrons eller ulcerøs colitt kanskje? Jobber på gastromedisinsk og ser mange blir dårligere under graviditet 😐

Hadde ulcerøs, men er operert til bekkenreservoar og har hatt forskjellige komplikasjoner i den tidligere, uff ja, tror ikke graviditet er noe særlig til oss med de sykdommene, for oss så blir det nok bare dette barnet pga alle risikoer i svangerskapet. :) 

har fulgt med deg! Håper du får full klaff denne pp-en! Og at det går bra med deg etter SA! Det er noe tøffe greier å gå igjennom. Krysser fingrene for deg nå! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Jeey skrev:

Hadde ulcerøs, men er operert til bekkenreservoar og har hatt forskjellige komplikasjoner i den tidligere, uff ja, tror ikke graviditet er noe særlig til oss med de sykdommene, for oss så blir det nok bare dette barnet pga alle risikoer i svangerskapet. :) 

har fulgt med deg! Håper du får full klaff denne pp-en! Og at det går bra med deg etter SA! Det er noe tøffe greier å gå igjennom. Krysser fingrene for deg nå! 😊

Hurra for ei lita jente 😍😍 gratulerer ✌

Så slitsomt. Ikke akkurat noen kjekke diagnoser.. Har vert så tabu men er heldigvis mer på vei ut i lyset nå :) 

Takk for det ❤ går egentlig veldig fint men er kjipt å tenke på at jeg kunne vert ca like langt på vei som deg. Og irriterende å ikke være gravid igjen. Men skjer nok før eller siden ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Hurra for ei lita jente 😍😍 gratulerer ✌

Så slitsomt. Ikke akkurat noen kjekke diagnoser.. Har vert så tabu men er heldigvis mer på vei ut i lyset nå :) 

Takk for det ❤ går egentlig veldig fint men er kjipt å tenke på at jeg kunne vert ca like langt på vei som deg. Og irriterende å ikke være gravid igjen. Men skjer nok før eller siden ❤

Tusen takk 😊

Ja, er ikke noe særlig, og kjenner det veldig nå i svangerskspet, har store plager dag og natt 😔 Håper jeg blir bedre, er så ille noen ganger at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal holde ut. 

Ja, jeg tenkte på det når jeg så du hadde skrevet til meg nå 😔 Det skjer helt sikkert snart! Og da sitter den! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Jeey skrev:

Tusen takk 😊

Ja, er ikke noe særlig, og kjenner det veldig nå i svangerskspet, har store plager dag og natt 😔 Håper jeg blir bedre, er så ille noen ganger at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal holde ut. 

Ja, jeg tenkte på det når jeg så du hadde skrevet til meg nå 😔 Det skjer helt sikkert snart! Og da sitter den! ❤️ 

Nå er du snart halveis! Husker jeg synes de 20 første ukene gikk senest. Nå er det snart desember og plutselig er vi i 2018 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18+3 

dagene går raskere nå etter jeg har vært på OUL. Var liksom den jeg så såg sånn frem til siden uke 12, og var så spent om alt var bra. Godt å ha vært på den nå så man slipper å spekulere! :) er heller ikke noe selvfølge å få bare gode nyheter på OUL, så er evig takknemmelig for at alt var bra! 

Etter vi fikk vite at det var ei lita jente i magen, så føler jeg at jeg har kommet litt nærmere henne på et vis! Jeg ser for meg ofte hvordan det blir å møte henne, hvordan den nye hverdagen med oss og hun blir! Gleder oss sånn! Og er allerede super glad i lille E. Vi har hatt jentenavn klart siden vi begynte å snakke om barn, mannen har jo brukt det navnet når han har snakket om babyen i magen siden jeg ble gravid, for han har vært så sikker på at det var ei lita E der hele tiden 💜 Og han hadde rett også😀 Vi har ikke handlet inn noe mer, men regner med shoppingen begynner for fult snart🙊 

ellers om dagene har matlysten kommet for fult, og det er super deilig å spise maten for at man har lyst på og ikke bare prøve å få i seg noe for at man må! Men magen er fortsatt ikke helt i hundre og jeg blir fort dehydrert så må ofte inn for å få intravanøst veske, skal det idag også, kjenner godt når jeg blir dehydrert, og det vises også på blodprøver! 

Kjenner ellers at jeg tar lett til tårene, spessielt når jeg ikke er iform, vond mage, dehydrert og veldig sliten. Er veldig slitsomt til tider, og blir bekymret om barnet har det bra når jeg ikke er iform. Så blir det en ond tanke sirkel. Mannen er flink til å trøste når jeg får de tåre utbruddene. ❤️❤️ Han er så god å snill! Gjør alt for meg uansett hva og når! Når jeg er for sliten til ting. Er så heldig som har en som han! Som min mor har sagt om han er at "det er sånne som han som ikke vokser på trær" 😅 Og det stemmer veldig. Han kommer til å bli en super pappa! Det har jeg aldri tvilt på i et sekund. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+2 

Jeg har kjent killinger en god stund som jeg har trodd har vært den lille i magen, har ikke kjent de hver dag. Men den siste uka nå har jeg kjent små dult veldig godt 😀 Det er så herlig å endelig være helt sikker på at det er den lille jeg kjenner! Og nå kjennes det mye bedre enn små killinger! Synes også jeg kjente det på håndflata når jeg la den på magen igår kveld! 😀 Siste 3 dagene har jeg kjent bevegelsene hver dag spessielt om morgenen og kvelden, må enten sitte eller ligge i soffaen for å kjenne. Har ikke kjent de når jeg selv er i bevegelse enda! I skrivende stund så har den lille noe turn opplegg kjennes det ut som😅 Det dulter i et her nå ! Åå! Så herlig følelse! Synes egentlig jeg dultene nesten blir sterkere for hver dag som går! 

Ellers så er jeg fortsatt inn av og til og får intravanøst veske! Plages veldig med dehydrering pga magen og do gåingen! Om en uke er jeg halveis! Eller egentlig halveis nå ettersom jeg skal ha planlagt keisersnitt en uke før termin. 😃 Har begynt å bekymre meg over for tidlig fødsel 😔 Jeg er flink til å finne bekymringer i svangerskapet, er vanligvis ikke en bekymret person. Gleder meg veldig til uke 26 da er det hele 90% sjanse for at beibin overlever hvis fødsel skulle skje! Mn vår lille jente skal selvfølgelig holde seg der inne helt til keisersnitten! Har troa på det altså! Mn bekymringene kommer av og til snikende på meg. Er vell litt pga helseprobleme mine at jeg er redd jeg har en større sjanse for å føde for tidlig pga alle plagene! Mn mn! Det skal nok gå bra! :) idag skal jeg og mannen begynne å pynte litt smått til jul! Gleder meg sånn til julen! Jeg er en sånn skikkelig juleelsker! 😍 Glad jeg har advent og juletiden forran meg nå, så tiden går enda fortere 😀😀💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+6 

halveis imorgen! Så deilig! Idag har jeg vært å handlet inn litt nye julepynt til huset! Tror vi setter opp juletreet ikveld🙈💖 jeg er så interiør elsker og juleelsker! Elsker å dulle med pynteting i huset! Og da kommer juletreet opp tidlig, hihi 😅 

Har handlet litt mammaklær idag! Genserne jeg har stikker bare ut og er for små 😱 Og da tok jeg mage bilde på prøveromme i de nye mamma klærne med det samme, så mitt første magebilde her inne i dagboken! Den vokser i styrt fart! Ser forskjell fra uke til uke nå 😱 Helt sykt! Og gøy! For jeg elsker gravidmager! Det er jo så fint😍 Har også kjent den lille hver dag og flere ganger om dagen, det er så magisk 💖😍 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en nydelig mage! :rodmer: Vi er jo så og si like langt, og kan ikke skryte på meg en så fin babybump! :fnise:

Du burde ta bilde hver uke, så har du noe å se tilbake på.. Hvis du ikke gjør det alt da! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Tonio skrev:

For en nydelig mage! :rodmer: Vi er jo så og si like langt, og kan ikke skryte på meg en så fin babybump! :fnise:

Du burde ta bilde hver uke, så har du noe å se tilbake på.. Hvis du ikke gjør det alt da! :laugh:

Tusen takk 😊 

Ja, snikleser dagboken din 😅 Gøy å følge meg noen som er så å si like langt 😀 

Tror du har en fin gravidmage jeg 😀 Alle gravidmager er fine❤️ 

Jeg tar bilde en gang i uken, ifra uke 18-20 har den vokst noe voldsomt! Mn så legger vel fosteret på seg en god del i rundt denne tiden også da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+0

idag har jeg vært svimmel, og aner ikke hva det kommer av. Har ikke klart annet enn å ligge på soffan, veldig ubehagelig. Og nesten redd for å svime av når jeg har gått på do bare. Ble så svimmel når jeg satt på do tidligere idag at jeg måtte spy i søppelbøtta... Blir litt redd for hva dette er... Klarer ikke å lage meg noe mat en gang. Så sendte mannen en mld om at han må komme hjem fra jobb tidligere... For mat må jeg prøve å få i meg... Har spist idag, så er ikke derfor heller... Dette er skikkelig ekkelt... 😔 Håper den lille har det bra selv om jeg er veldig uvel.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+0 

magesmertene har begynt å bli bedre om natten og jeg sover bedre. Imårest ble jeg kvalm å spøy igjen, lenge siden sist😱 Tror det var ei lukt av noe mat som gjorde det til 😅 

Jeg må på vekstkontroller hver 4.uke. Så igår var vi på ultralyd igjen! Er så magisk hver gang vi ser den lille! Sprella som bare det, og alt var bra! Og er fortsatt ei jente! Det er hun veldig sikker på! :) hun hadde hikke på ultralyden også😅 Var litt morsomt å se. Jeg har kjent den lille veeeldig mye i det sist! Noen ganger så godt at jeg skvetter til 😅 Har sett rørelse utenpå magen og mannen fikk se og kjenne for første gang her om dagen! Det syntes han var veldig morsomt! Må være ei aktiv lita ei, jeg har morkaka frem og kan kjenne den lille allerede hver gang jeg setter meg ned, har også kjent av og til når jeg gjør noe eller er i aktivitet, mn det er sjeldnere. Mn alle bevegelser kjenner jeg nok ikke enda, var mange av bevegelsene vi så på ultralyden igår som jeg ikke kjente 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...