Gå til innhold

✨Lille nurke er endelig på vei✨


Gjest Jeey

Anbefalte innlegg

5+1 idag og har en veldig dårlig dag... Brystene var super ømme og vonde, idag er de helt vanlige, og har litt mer menssmerter frem mot magen, har en veldig dårlig følelse... Har grått veldig mye idag, og er veldig tung... Jeg kjenner liksom på meg at dette ikke er riktig. Litt tom for ord og tom innvendig. Vi havner nok langt ned i kjelleren om det jeg frykter skjer, skjer nå.. Spessielt jeg.. Mannen har bestandig klart seg veldig bra og vært den som har støttet i nedoverbakkene i prøve/prøverørs perioden tidligere.. Når man prøvd i 20 mnd for å få dette til, så blir man veldig veldig redd for at det skal ta like lang tid eller lengre for å bli gravid igjen om vi mister, og det tror jeg gjør meg ekstra trist om jeg mister nå. Dessverre så kjennes det veldig ut som at det er i ferd med det... Huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Jeey skrev:

5+1 idag og har en veldig dårlig dag... Brystene var super ømme og vonde, idag er de helt vanlige, og har litt mer menssmerter frem mot magen, har en veldig dårlig følelse... Har grått veldig mye idag, og er veldig tung... Jeg kjenner liksom på meg at dette ikke er riktig. Litt tom for ord og tom innvendig. Vi havner nok langt ned i kjelleren om det jeg frykter skjer, skjer nå.. Spessielt jeg.. Mannen har bestandig klart seg veldig bra og vært den som har støttet i nedoverbakkene i prøve/prøverørs perioden tidligere.. Når man prøvd i 20 mnd for å få dette til, så blir man veldig veldig redd for at det skal ta like lang tid eller lengre for å bli gravid igjen om vi mister, og det tror jeg gjør meg ekstra trist om jeg mister nå. Dessverre så kjennes det veldig ut som at det er i ferd med det... Huff

Ikke noe ålright å føle det slik.. Håper du tar feil - symptomer kommer og går litt sånn i starten, og det kan gjøre hvem som helst veldig usikker! Spesielt når man går rundt (slik jeg også gjorde) og kjenner etter, og kanskje analyserer det litt.. 

Så lenge der ikke gjør veldig vondt eller kommer blod, så er ikke håpet ute :) Jeg har troen, altså..! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også 5+1 og hadde i går mye mer murringer og i natt en liten blødning. Håper det gir seg med det! Kan være det er noe rundt denne tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, lillemeg90 skrev:

Jeg er også 5+1 og hadde i går mye mer murringer og i natt en liten blødning. Håper det gir seg med det! Kan være det er noe rundt denne tiden :)

Så kjipt med blødning :( så klager jeg over smerte! Å blø er vel værre! 

Heldigvis så jeg i dagboken din nå at det gikk bedre? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, florette skrev:

Ikke noe ålright å føle det slik.. Håper du tar feil - symptomer kommer og går litt sånn i starten, og det kan gjøre hvem som helst veldig usikker! Spesielt når man går rundt (slik jeg også gjorde) og kjenner etter, og kanskje analyserer det litt.. 

Så lenge der ikke gjør veldig vondt eller kommer blod, så er ikke håpet ute :) Jeg har troen, altså..! 

Ja, jeg er vell veldig hysterisk om dagene... Kjenner mye etter! Symptomene kom tilbake igår kveld! Men så rart at ømme brystene er helt vanlige og noen timer senere super vonde 🤔 Tror jeg har mye hormoner i meg som jeg ikke er vant til, kjenner meg ikke helt igjen. Er helt hysterisk og veldig mye lei meg.. Tar liksom sorgene på forskudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble helt hysterisk igår... Ringte sånn døgnåpent jordmor igår ettermiddag! Følte jeg trengte å prate med noen som virkelig kan dette for å roe meg ned. 

Så hyggelig dame! Og kom med råd og tips. Jeg har jo mye menssmerter, som jeg synes er litt for vonde til å tro noe annet enn at dette går galt.. De kommer ikke så ofte, derfor blir jeg så redd hver gang de kommer. Har også smerter i begge sidene på korsryggen og de er der av å på veldig ofte igjen, og de har jeg blitt vant med.. Jordmoren sa iallefall at det var like normalt å ha sånne smerter som å ikke ha smerter :) hadde en fin å god samtale med denne damen, og ble mye roligere.. Men når smertene kommer så får jeg angst Forde..

synes litt synd på mannen min som ikke vet hva han skal gjøre når jeg er så hysterisk! Men må si jeg har verdens beste mann, sendte litt hysterisk mld til han på jobb igår fordi jeg var så redd.. Og han kom hjem med mummimamma fat å kopp etter jobb 😍 Er så glad i mummi servise serien! Minner fra barndommen, han er så positiv og får humøret mitt oppe bestandig! Han er enestående! Måtte holde igjen gråten min igår når han pratet til meg og tullet for å få humøret oppe! Han sier så mye fint og støttende! Må holde igjen tårer av og til når han er så støttende for jeg blir rørt over hvor heldig jeg er som har han ❤️

Skal ta clear blue digital imorgen tidlig, da skal det stå 3+, og tenker jeg blir roligere av å se stigning igjen også. Kunne tatt den for 2 dager siden, men greit å vente noen dager over så jeg slipper å få 2-3 og bli skuffet når det ikke stemmer :) 

 

ellers så har jeg blitt veldig dårlig i magen.. Renner på do hele tiden.. Det er ikke noe gøy! Er iallefall glad for at jeg fortsatt er gravid 😊 Så må det vare!!! 😊

Endret av Jeey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Jeey skrev:

Ble helt hysterisk igår... Ringte sånn døgnåpent jordmor igår ettermiddag! Følte jeg trengte å prate med noen som virkelig kan dette for å roe meg ned. 

Så hyggelig dame! Og kom med råd og tips. Jeg har jo mye menssmerter, som jeg synes er litt for vonde til å tro noe annet enn at dette går galt.. De kommer ikke så ofte, derfor blir jeg så redd hver gang de kommer. Har også smerter i begge sidene på korsryggen og de er der av å på veldig ofte igjen, og de har jeg blitt vant med.. Jordmoren sa iallefall at det var like normalt å ha sånne smerter som å ikke ha smerter :) hadde en fin å god samtale med denne damen, og ble mye roligere.. Men når smertene kommer så får jeg angst Forde..

synes litt synd på mannen min som ikke vet hva han skal gjøre når jeg er så hysterisk! Men må si jeg har verdens beste mann, sendte litt hysterisk mld til han på jobb igår fordi jeg var så redd.. Og han kom hjem med mummimamma fat å kopp etter jobb 😍 Er så glad i mummi servise serien! Minner fra barndommen, han er så positiv og får humøret mitt oppe bestandig! Han er enestående! Måtte holde igjen gråten min igår når han pratet til meg og tullet for å få humøret oppe! Han sier så mye fint og støttende! Må holde igjen tårer av og til når han er så støttende for jeg blir rørt over hvor heldig jeg er som har han ❤️

Skal ta clear blue digital imorgen tidlig, da skal det stå 3+, og tenker jeg blir roligere av å se stigning igjen også. Kunne tatt den for 2 dager siden, men greit å vente noen dager over så jeg slipper å få 2-3 og bli skuffet når det ikke stemmer :) 

 

ellers så har jeg blitt veldig dårlig i magen.. Renner på do hele tiden.. Det er ikke noe gøy! Er iallefall glad for at jeg fortsatt er gravid 😊 Så må det vare!!! 😊

Jeg skjønner at du blir bekymret, men som jordmoren også sa, det er ganske normalt :) vil alikevel råde deg til å IKKE ta en cb digital i morgen, de er ikke laget for å ta flere ganger, og mengden urin, hvor konsentrert urinen er osv spiller inn på om man får 2-3 eller 3+. Vil heller tipse deg om å enten betale for en privat UL eller gå til legen din og be om en blodprøve for å måle hcg. Lykke til :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Mailo skrev:

Jeg skjønner at du blir bekymret, men som jordmoren også sa, det er ganske normalt :) vil alikevel råde deg til å IKKE ta en cb digital i morgen, de er ikke laget for å ta flere ganger, og mengden urin, hvor konsentrert urinen er osv spiller inn på om man får 2-3 eller 3+. Vil heller tipse deg om å enten betale for en privat UL eller gå til legen din og be om en blodprøve for å måle hcg. Lykke til :rodmer:

Fulgte rådet ditt, tok ikke noe test idag, årker ikke å få falske bekymringer om resultate ikke viser det jeg vil se :) kan være jeg venter noen dager til og tar da, får se. Men det kan være alt for tidlig å få 3+ nå.. :) 

Har jo uansett UL i uke 7. Og er jo blite vits i å teste noe mer nå, sånn egentlig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med spiren! Kjenner meg godt  igjen i angsten for å miste, det blir kanskje sånn når man har slitt mye for å få det til? Det går stort sett bra da, og vanlig at symptomene kommer og går :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, QBee skrev:

Gratulerer med spiren! Kjenner meg godt  igjen i angsten for å miste, det blir kanskje sånn når man har slitt mye for å få det til? Det går stort sett bra da, og vanlig at symptomene kommer og går :) 

Tusen takk 😊

Ja, tror alle får en angst for å miste, men tror kanskje angsten blir noe større når man har prøvd lenge for å endelig blitt gravid :) føler meg veldig stressa og får litt angst nesten av og til. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dum nok og klarte ikke å holde meg unna digital testen som lå der.., idag er jeg 5+4 og digital testen viser fortsatt 2-3!! Og jeg bekymrer meg og mest sannsynlig unødvendig! Testen ble tatt på morgenurin også.. Demonterte testen og streken som spiller noe rolle iforhold til hvilken uker man er, var like sterk som kontrollstreken! Så synes det er litt rart den ikke visste 3+... Jaja.. Skulle aldri tatt den enda.. Angrer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, de første ukene er på mange måter tortur uten like. Jeg føler virkelig med deg altså. Prøv å ikke fortvil for mye over den testen, da det ikke behøver å bety noe som helst. Er det til uka du har time til UL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ikke tankene vekk fra denne testen :( huff... Er så redd fir MA eller noe.. 

Her ser dere min test. Streken øverst er den som viser at man er gravid! Og den er jo veldig sterk. Og de to strekene nederst er den til venstre som skal vise uker, må jo være veldig nærme 3+. 

Då legger jeg til et bilde etter google søk, og den med 3+ synes jeg er veldig lik min?? Så hvorfor jeg ikke får 3+ er jo typisk... 

image.jpeg

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+6 idag! 

Har ikke giddet å ta flere clear blue digital.. Tror ikke jeg skal ta flere heller., orker ikke å se 2-3 og gidder ikke å risikere det. Har lest litt på nette og flere skriver at de hadde hcg langt over 2000 og allikevel fikk 2-3 på clear blue. 

Jeg har tenkt over at jeg får veldig smerter bak korsryggen de dagene jeg er mye aktiv. På søndag var eneste dagene fri fra korsrygg smertene og da hadde jeg slappet av hele dagen. Så kjenner jeg at smertene kommer med en gang jeg har stått oppreist lenge og beveger meg mye, ikke trening men vanlige gjøremål. Rart, skjønner ikke hvorfor. Har menssmertene enda også som kommer og går i takevis. Igår ettermiddag var jeg sikker på at det var begynnende SA for smertene tok seg skikkelig opp og takesmertene kom mye jevnere og holdt på lenge. Men ingen tegn til blod heldigvis.. 

Er ikke lenge igjen til ultralyd heller, litt over en uke! Grugleder meg. Er så redd for MA men vet hvor glad vi blir når vi får høre at alt ser supert ut! Noe vi skal høre!! :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 

idag har kvalmen ankommet! Har vært kvalm siden jeg sto opp idag tidlig. Litt vanskelig å få i seg noe mat, uten å brekke meg, men er heldigvis ikke så galt at jeg må kaste opp. Har også lest at gravide kvinner som får morgen kvalme har 70% mindre sjanse på å abortere. Håper det stemmer. Akkurat nå er jeg glad for alle nye symptomene som dukker opp, for jeg tror det er positivt og at det minker sjanser for spontanabort! Selv om å gå med denne kvalmen er forferdelig! 😧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6+4 

er så kvalm... Er værst fra morgen av. Kan våkne grytidlig om morgenen av kvalmen, og da er jeg så kvalm at jeg egentlig må kaste opp, men tvinger meg selv til å sovne igjen. Når vekkerklokka ringer er jeg bedre men fortsatt så kvalm at jeg plages med å få i meg frokosten. Igår var jeg kvalm igjennom hele dagen, og har det sånn idag også... Er ikke så galt at jeg kun må holde sofan, men har vanskeligheter med å få i meg mat, bruker lang tid. Klarer å gjøre ting, men er mye tyngere med den kvalmen. Håper ikke kvalmen blir værre for da blir det kun å få til å ligge i sofaen. Men holder den seg sånn så skal jeg ikke klage.. :) 

ultralyd på onsdag og da er jeg 7+0! Kan ikke vente!! Gleder meg sånn og vil bare høre at alt er bra!! Har drømt så mange ganger at jeg er på do og når jeg tørker meg så er det blod 😱 Er så real drømmer også, så når jeg våkner så tar det noen sekunder før jeg blir overlykkelig av at det var en drøm.. Håper tiden flyr til uke 12 nå.. Noe jeg ikke tror den gjør 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være kvalm er helt forferdelig, men samtidig også et veldig bra symptom :) 

Har du prøvd å spise noe kjeks eller noe før du står opp om morgenen? Salt kjeks hjalp meg noe! Har også hørt at reisesykearmbånd (fås på apoteket) kan hjelpe, og at man kan ta postafen. Evt få resept på afipran hvis det er skikkelig ille..

Så spennende det blir med ultralyd! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5. september 2017 den 0.42, florette skrev:

Å være kvalm er helt forferdelig, men samtidig også et veldig bra symptom :) 

Har du prøvd å spise noe kjeks eller noe før du står opp om morgenen? Salt kjeks hjalp meg noe! Har også hørt at reisesykearmbånd (fås på apoteket) kan hjelpe, og at man kan ta postafen. Evt få resept på afipran hvis det er skikkelig ille..

Så spennende det blir med ultralyd! 

Ja, tar kvalmen som et veldig godt tegn! Har funnet ut at når jeg våkner i 5 tiden på morningen av kvalnen så må jeg bare stå opp og spise litt.. Tror det kan hjelpe på.. :) 

På 5. september 2017 den 2.10, tweet skrev:

Reisesykearmebånd hjalp meg i alle fall! :) 

Takk for tips! Skal prøve d ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...