Gå til innhold

Lære meg å spille gitar?

ch_89

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 28 år som vurderer å lære meg og spille gitar!?

Jeg spilte trompet i 9 år og er derfor veldig interessert i musikk. I det siste har jeg gått med tanken om å lære meg og spille gitar for har litt lyst å skrive mine egne melodier/sanger og tenkte at da hadde det vært kult om jeg lærer meg og spille gitar.
Er jeg for gammel til å lære meg og spille gitar? Er det vanskelig å lære seg? Hvor lang tid vil dette ta meg? Og hvordan gitar burde jeg kjøpe? Er det best å kjøpe bøker for å lære meg grep eller burde jeg se på internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke for gammel til å lær deg dette. Det skal ikke så mye til for å lære noen grep som kan kompe det meste, men klassisk gitarspill krever så klart noe mer øvelse. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en vanlig kassegitar først med delvis plaststrenger , da de ikke er så harde, inntil du blir vant til det. Det finnes en rekke bøker med bilder av grepen. Lillebjørn Nielsens sin er en klassiker, men du kan sikkert også hente det du trenger fra nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du er ikke for gammel . Jeg er 29 og lærte meg via youtube i fjor :) bare søk på guitar lesson beginner eller basic guitar lesson osv.
Kjøpte en gitar på finn til 400 kr :)

Anonymkode: cc6ac...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir aldri for gammel til å lære seg grunnleggende gitarspill. Når du i tillegg har spilt trompet har du mye grunnleggende musikkforståelse, slik at det blir mer å lære deg det motoriske.

Det fins drøssevis med nettsider og videoer på nett, du kan komme langt med det. 

Du bør etter en stund likevel finne deg en gitarlærer som kan gi deg noen input og korrigeringer. Hvis man bare lærer fra videoer og bøker vil man ofte legge til segnoen uvaner.

Hilsen Collan, som sliter med søvnen nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det kan være greit med en billig nylonstrengsgitar. Bare pass på at den er brukbart intonert i båndene og ikke skurrer. 

Spør en du kjenner som kan spille gitar om å være med deg når du skal kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Coolaid

Jeg syns ikke du skal skaffe deg en kjip gitar fordi du er nybegynner. Bruk litt mer penger og få en gitar du kan ha glede av lenger. Du kan godt kjøpe brukt men ha med deg en som kan spille slik at du vet at det ikke er feil med intonering og skurret bånd som nevnt i tråden. 

Du kan selvfølgelig lære deg å spille gitar, uansett alder. Kjøp deg også et stemmeapparat eller en stemmegaffel slik at du alltid kan øve på en nystemt gitar. 

Det er ganske enkelt å lære seg å spille. Det er mye stoff på youtube, feks justinguitar osv.... han anbefales. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...