Gå til innhold

Filming på kino.. Straffbart?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Tidligere idag var jeg på kino med en venninne, men under hele filmen merket jeg at to muslimske kvinner (de hadde hijab på seg) satt i raden foran oss i kinosalen og tok filmopptak gjennom hele filmen.. 

Det var ganske irriterende da meg og venninna mi prøvde å konsentrere oss om filmen men det var vanskelig når to mobiltelefoner viftet i luften foran oss hele tiden..

Er ikke dette straffbart? Vet det ikke gjelder meg og derfor blandet jeg meg ikke inn, men bare lurer siden er usikker på om det er lovlig eller ikke.

Anonymkode: e1b30...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Tidligere idag var jeg på kino med en venninne, men under hele filmen merket jeg at to muslimske kvinner (de hadde hijab på seg) satt i raden foran oss i kinosalen og tok filmopptak gjennom hele filmen.. 

Det var ganske irriterende da meg og venninna mi prøvde å konsentrere oss om filmen men det var vanskelig når to mobiltelefoner viftet i luften foran oss hele tiden..

Er ikke dette straffbart? Vet det ikke gjelder meg og derfor blandet jeg meg ikke inn, men bare lurer siden er usikker på om det er lovlig eller ikke.

Anonymkode: e1b30...ddf

Ja dette er straffbart og det blir det også opplyst om før filmen, de solgte disse opptakene videre.  Neste gang sier du ifra til kinopersonalet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...