Gå til innhold

Hva irriterer deg mest av dette?


AnonymBruker

Trafikk  

131 stemmer

  1. 1. Hvilken ting irriterer mest?

    • Manglende bruk av blinklys i rundkjøringer
      21
    • Feil bruk av blinklys i rundkjøringer
      3
    • For sen bruk av blinklys i rundkjøringer
      0
    • Manglende bruk av blinklys i vegkryss
      5
    • De som tuter på folk som øvelseskjører
      5
    • De som konstant kjører altfor sakte og skaper irritasjon
      20
    • De som konstant ligger oppi ræva på deg og/eller kjører veldig risikofylt
      35
    • Folk som tuter, maser og opptrer aggressivt for bagateller eller uten noen som helst gyldig grunn
      10
    • De som parkerer på en måte som helt eller delvis er til hinder for deg
      2
    • Egoister som ikke gidder å la andre få komme ut på veien i tett trafikk (trenger bare å slippe opp gassen litt)
      6
    • Syklister som tror de eier veien
      18
    • Fotgjengere som ikke ser seg for og bare sneier ut i veien/gangfeltet
      6


Anbefalte innlegg

Det som irriterer meg mest er at TS skriver "dytt"..,,,

Anonymkode: 76252...1bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir syklister for min del. Ikke bare de som mener de eier veien, men de som sykler i veien i det hele tatt. Og at de har lov til det gjør ingenting fra eller til. Til hinder er de like fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På Monday, March 25, 2019 den 16.38, Nevian skrev:

Det blir syklister for min del. Ikke bare de som mener de eier veien, men de som sykler i veien i det hele tatt. Og at de har lov til det gjør ingenting fra eller til. Til hinder er de like fullt.

Denne diskusjonen om "syklister i trafikken" er ett veldig aikkert vår-tegn. :fnise:   

Anonymkode: 77efd...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 1.3.2019 den 11.25, AnonymBruker skrev:

Blinklys, ikke bare i rundkjøringer men i kryss. Når man skal ut på en hovedvei, og idioten man tror man har vikeplikt for og venter på at skal kjøre forbi i 60 km/t begynner å blinke ETTER at de svinger inn til høyre. Gjerne slik at man må vente på fem biler som kom rett bak vedkommende.

Og bilister i rundkjøring som driter i blinklys, kjører i høy fart og plasserer seg slik at de signaliserer at de skal rett frem, men svinger BRÅTT når du begynner å trille inn i rundkjøringen. 

Og ikke minst syklister som suser over fotgjengerfelt uten å se seg for. Spesielt de som kommer fra en uoversiktlig gate med hus/busker som sperrer sikten. Fullstendig idioti.

Men som en som gjerne tar kollektivt til og fra jobb og går en del, syns jeg det er skummelt med bilister som ikke oppfatter trafikken. Min erfaring gjelder spesielt eldre mennesker. Senest i går opplevde jeg at jeg skulle gå over et fotgjengerfelt og prøvde å få øyekontakt med bilisten som kom imot meg fra en god avstand på sikkert 30 meter, mens jeg begynte å gå forsiktig over og prøvde å lese farten til bilisten. Når jeg nærmet meg midtstripen på veien merker jeg at han overhodet ikke setter ned farten, men kjører med jevn fart rett over. Er kanskje 10 cm unna den eldre mannen som kjører, når jeg ser gjennom vinduet at han ikke har oppfattet meg en gang, der jeg står MIDT i gangfeltet med hjerte i halsen. Det samme har også skjedd med en eldre dame som var 2 cm fra å kjøre over foten min. Stirret rett fram og enset meg ikke, midt i veien. Er mildt sagt frustrert over den nye førerkort-regelen til FrP... Tenk om det var et lite barn de ikke så?

Anonymkode: 691b4...195

Ah vet åssen det er 😤👹 ved senteret her i byen er det god sikt og folk gasser på når de folk går over feltet, de gjør ingenting med det heller, vegvesenet. Pluss et farlig kryss mot en høyhastighetsvei uten markeringer eller skilt ?! Og folk som heletiden ligger feil i rundkjøringen og blinker feil og blokkerer andre i trafikken. Folk som bare svinger til høyre uten blinklys og du har stått stille og ventet på de... folk som oppfører seg direkte farlig, hensynsløst og truende i trafikken... de har jeg møtt mange ganger, glad jeg er erfaren nok til å avverge eventuelle sammenstøt og ulykker...... vært i kontakt med politiet ang noen av de situasjonene. Dette har jeg opplevd som både myk og hard trafikant. Noen folk bruker veien til å søke konflikter og plage andre uten grunn, akkurat som internett.... man må være ganske tøff for å holde ut og løse sånne situasjoner. Hvis jeg skulle måtte oppleve dette med småbarn i bilen en dag, så skal jeg love at de folka aldri blir kvitt meg. Da slutter de å være tøffe i trynet og truende. Også de som bryter vikeplikten, de bestemmer seg for å kjøre ut bare en halv meter foran panseret ditt. Det opplever jeg ofte her i Byen, da grønsakene får kjøre bil og ikke klarer å lese skilt pluss at de kjører hakkete og hindrer trafikken. Hadde en episode i dag, der en eldre dame stoppet på vei inn i et kryss og burde sett meg, jeg på forkjørsvei, tror du ikke hun kjører ut foran meg i det jeg passerer? Jeg trår inn bremsen hun stopper rett foran meg og står der og glor på meg på en arrogant og nedlatende måte, aggressiv og psykopatisk... som om hun ikke gjorde noe galt! Jeg fikk ikke kjøre videre heller fordi hun stod i veien... angrer på at jeg ikke gikk ut av bilen og kjeftet livskiten ut av henne så hun har noe å lære! Hun skulle mistet lappen! Tuten på henne i det hun kjørte av gårde. Prøvde å kjøre etter henne også, men hun forsvant på et blunk... i en 50 sone... dette skjedde i fjor sommer også der en mann gjorde det samme, kjørte etter han og presset han til siden og viste fingeren... 

Anonymkode: a8394...a6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...