Gå til innhold

Hva irriterer deg mest av dette?


AnonymBruker

Trafikk  

131 stemmer

  1. 1. Hvilken ting irriterer mest?

    • Manglende bruk av blinklys i rundkjøringer
      21
    • Feil bruk av blinklys i rundkjøringer
      3
    • For sen bruk av blinklys i rundkjøringer
      0
    • Manglende bruk av blinklys i vegkryss
      5
    • De som tuter på folk som øvelseskjører
      5
    • De som konstant kjører altfor sakte og skaper irritasjon
      20
    • De som konstant ligger oppi ræva på deg og/eller kjører veldig risikofylt
      35
    • Folk som tuter, maser og opptrer aggressivt for bagateller eller uten noen som helst gyldig grunn
      10
    • De som parkerer på en måte som helt eller delvis er til hinder for deg
      2
    • Egoister som ikke gidder å la andre få komme ut på veien i tett trafikk (trenger bare å slippe opp gassen litt)
      6
    • Syklister som tror de eier veien
      18
    • Fotgjengere som ikke ser seg for og bare sneier ut i veien/gangfeltet
      6


Anbefalte innlegg

Ute i trafikken skjer det mye. Hva irriterer deg mest av disse tingene? Hvis det er flere ting som irriterer deg veldig av alternativene, kan du nevne dem som et tillegg i en kommentar nedenfor. Samme hvis det er noe annet som ikke er nevnt her.

Anonymkode: f9b7e...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir så frustrert av å se hvor dårlige nordmenn er på å blinke i rundkjøringer. Jeg ser stadig vekk situasjoner i trafikken som kunne ha gått knirkefritt om folk bare hadde blinket, men så blir det unødvendige stopp og forvirring siden det ikke blir blinka. Det er da ikke så vanskelig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke følger med sånn at jeg må vente lenger 

Rånere som bråker 

Bobiler som ikke slipper forbi 

Trailere med lav fart i oppoverbakke o.l. 

Folk som råkjører 

Folk som kjører under påvirkning 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert eneste av disse punktene regner jeg som mer eller mindre nevneverdige irritasjonsmomenter, mens de verste eksemplene er direkte ansvarsløse og/eller farlige. Valget mitt sto mellom de to nederste, og jeg stemte på "Syklister som tror de eier veien".

Grunnen til at de to nederste punktene (hensynsløse syklister og egenrådige fotgjengere) provoserer meg mest er at de i større grad skaper potensielt farlige situasjoner. Ettersom loven sier at bilister har hovedansvaret for å ivareta sikkerheten til såkalt "myke trafikanter" føler jeg at slike fotgjengere og syklister tar unødvendige risikoer - både på egne og andres vegne. Uhell som følge av deres uforsiktighet kan få store juridiske og emosjonelle konsekvenser for motparten. En forsiktig og ansvarsfull bilist kan bli sittende igjen med stor skyldsfølelse og/eller få trøbbel med rettssystemet selv om fotgjengeren / syklisten strengt tatt fremprovoserte situasjonen og hadde all skyld. En bilist gjør ikke noe galt bare fordi han tilfeldigvis kjørte rolig ned Sognsveien akkurat idet en sprø syklist kom susende ut i veibanen og ble påkjørt. Men man har ingen garanti for at en domstol vil plassere ansvaret på den skyldige part - selv ikke i Norge.

Endret av Lord Friendzone
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklister irriterer meg mest.

Og aller mest syklister som sykler midt i veien, selv om det er sykkelfelt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når noen sykler midt i veien og tvinger alle til å ligge i 20 km/t og heller ikke gidder og svinge innom et buss stopp eller fortauet i 2 minutter så man kan kjøre forbi synes jeg det er litt komisk. Blir ikke irritert fordi det er ikke farlig. Men, de som blinker feil i rundkjøringer.. det er så irriterende å måtte nesten bråstoppe fordi noen plutselig skulle litt lengre alikevel! 

Samme med alle de som kjører tvers gjennom alle rundkjøringene det egentlig er plass til flere i. 
Og det alternativet med de som kjører oppi rævva til andre, tar unødvendige risikoer osv, det er skummelt. Men da kjører jeg heller innom et buss stopp eller lignende og får dem litt unna meg=P

Anonymkode: 8813b...a2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lappen enda, så dårlig blinking i rundkjøringer er det som irriterer meg mest. Jeg er fortsatt ganske usikker i trafikken og slik uforutsigbarhet gjør det ikke lettere.

Anonymkode: 34536...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, manglende blinklys er irriterende. Men om folk hadde lagt seg riktig i rundkjøringer og kryss så hadde det ikke vært et så stort problem at de ikke bruker blinklys. Så det irriterer meg!

Anonymkode: d1941...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som kjører og sender sms eller snap eller snakker i mobiltelefon uten handsfree er meget stort irritasjonsmoment til tider. De vingler sånn når de holder på at det går ikke an annet enn å "vente" bak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De som konstant ligger opp i ræva på deg"... hva er poenget? Vise at de kan kjøre bil bedre enn meg, vise at de har større og finere bil enn meg.....fordi jeg er dame? Tenker de noen gang på at man kan ha små barn i baksetet? Og for de som trodde noe annet; jeg kjører til side og slipper folk forbi der det er mulig og rimelig. Og nei, jeg kjører ikke som en gammal gubbe!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

På 11.8.2017 den 1.06, Daisy_B skrev:

Folk som ikke følger med sånn at jeg må vente lenger 

Rånere som bråker 

Bobiler som ikke slipper forbi 

Trailere med lav fart i oppoverbakke o.l. 

Folk som råkjører 

Folk som kjører under påvirkning 

 

Sett deg inn i hvilken vekt vogntog har å trekke på i oppoverbakker før du lar deg irritere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Arabella skrev:

Sett deg inn i hvilken vekt vogntog har å trekke på i oppoverbakker før du lar deg irritere.

Ja. 50 tonn vil nødvendigvis senke farten oppover selv med 700 HK.  Og øker den vannvittig nedover om man ikke bremser og girer ned.

Anonymkode: 2fe79...4d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Polske trailere på riksveien. De legger seg helt opp i baken på deg og blinker med alle lysene, blender deg med langlysene med vilje på kvelden, alt de kan for å få deg til å kjøre inn til siden. Selv om det ikke er noen steder å kjøre inn, eller du ligger nest bakers i en kø.

Anonymkode: 7194d...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest irriterende er de som ikke skjønner vikepliktreglene i rundkjøringen. Når du passerer trekantene i bakken har du vikeplikt for ALLE som er i rundkjøringer på det tidspunktet. Jeg har IKKE vikeplikt for den drittsekken som er 25 meter ifra sin vikepliktlinje og innhenter med med stor fart og tuter vilt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...