Gå til innhold

Er det noen land dere boikotter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Overrasket skrev:

Dårlig kvinnesyn i Italia. :murvegg:Da er det nok ikke så mange land du kan dra til, TS. Er du klar over hva slags status La Mamma har i en italiensk familie? Hun er nok mer verdsatt, mer respektert og mer lyttet til der enn den tiden og statusen Ola Nordmann vier sin egen mor. 


Haha, så sant som det er sagt.

Boikotter selv verdenspolitiet og hjernevaskeren USA. Om jeg ikke var fra Norge ville jeg nok boikottet landet grunnet den forkastelige arrogante holdningen til mange nordmenn :ninja:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spania er langt ned på min liste, pga. tyrefekting, den der greia der de tenner på hornene til oksene, der de etterlater hjelpesløse jakthunder for å dø alene og redd i skogen og der de skremmer okser ned gater sånn at oksene kan jage mennesker. Jeg håper med hele mitt hjerte at absolutt hver eneste person, spansk eller ikke, som er vitne til det der uten å gjøre alt de fysisk kan for å stoppe det som skjer foran dem, lider en minst like grusom skjebne som dyrene selv - aller helst enda litt verre. At noen mennesker kan være så egoistiske, onde og grusomme at de utsetter et uskyldig dyr for noe så ufattelig horribelt - bare for underholdningens skyld, eller i tilfelle med jakthundene: for at de heller vil kjøpe seg nye til høsten når jaktsesongen starter igjen, gjør meg målløs. Hadde jeg vært innesperret i et rom med en som støtter disse "tradisjonene", hadde bare en av oss kommet ut i live, og det har ikke vært den andre personen.

På grunn at den dritten der reiser jeg aldri i hele mitt liv til Spania, de får aldri mine feriepenger. Jeg skulle ønske jeg hadde mulighet (og ikke minst økonomi) til å boikotte varer fra Spania også, som diverse frukt og grønnsaker, men det har jeg ikke mulighet til nå. Utvalget her jeg bor er ikke bra nok til at man kan velge det man vil, og hvis man gjør det vil det ofte bli veldig dyrt, noe jeg ikke har råd til. Jeg må kjøpe det jeg kan, når jeg kan, der jeg kan. Og da blir det som det blir, spansk eller ikke, dessverre.

At noen reiser til Spania på ferie, og dermed støtter disse tradisjonene (indirekte) er noe jeg aldri kommer til å forstå. Søk opp bilder og/eller artikler på Google, det er grusomt. Hvis dere ikke bryr dere om okser, så bry dere iallefall om hundene som blir dumpet i ødemarken, hengt, brukket beinene på og forlatt, knyttet sammen beina på og kastet i sekker... Bare fordi jegeren ikke gidder å ta vare på dyret mens jaktsesongen har pause, eller fordi hunden ikke var flink nok.

Anonymkode: 95dbd...f3b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spania er langt ned på min liste, pga. tyrefekting, den der greia der de tenner på hornene til oksene, der de etterlater hjelpesløse jakthunder for å dø alene og redd i skogen og der de skremmer okser ned gater sånn at oksene kan jage mennesker. Jeg håper med hele mitt hjerte at absolutt hver eneste person, spansk eller ikke, som er vitne til det der uten å gjøre alt de fysisk kan for å stoppe det som skjer foran dem, lider en minst like grusom skjebne som dyrene selv - aller helst enda litt verre. At noen mennesker kan være så egoistiske, onde og grusomme at de utsetter et uskyldig dyr for noe så ufattelig horribelt - bare for underholdningens skyld, eller i tilfelle med jakthundene: for at de heller vil kjøpe seg nye til høsten når jaktsesongen starter igjen, gjør meg målløs. Hadde jeg vært innesperret i et rom med en som støtter disse "tradisjonene", hadde bare en av oss kommet ut i live, og det har ikke vært den andre personen.

På grunn at den dritten der reiser jeg aldri i hele mitt liv til Spania, de får aldri mine feriepenger. Jeg skulle ønske jeg hadde mulighet (og ikke minst økonomi) til å boikotte varer fra Spania også, som diverse frukt og grønnsaker, men det har jeg ikke mulighet til nå. Utvalget her jeg bor er ikke bra nok til at man kan velge det man vil, og hvis man gjør det vil det ofte bli veldig dyrt, noe jeg ikke har råd til. Jeg må kjøpe det jeg kan, når jeg kan, der jeg kan. Og da blir det som det blir, spansk eller ikke, dessverre.

At noen reiser til Spania på ferie, og dermed støtter disse tradisjonene (indirekte) er noe jeg aldri kommer til å forstå. Søk opp bilder og/eller artikler på Google, det er grusomt. Hvis dere ikke bryr dere om okser, så bry dere iallefall om hundene som blir dumpet i ødemarken, hengt, brukket beinene på og forlatt, knyttet sammen beina på og kastet i sekker... Bare fordi jegeren ikke gidder å ta vare på dyret mens jaktsesongen har pause, eller fordi hunden ikke var flink nok.

Anonymkode: 95dbd...f3b

Det det med oksene og jakthundene, er det virkelig noe Spania er særlig kjent for? Det er ikke greit, hater dyremishandling selv, men det er virkelig mange andre land i verden jeg ville ha boikottet før Spania. Spania er ganske så mildt på det området sammenlignet med Kina f.eks der hundekjøttfestivalen finner plass.

Anonymkode: 1b1d9...032

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Muslimske land i Midtøsren og Afrika, inkludert Tyrkia og Dubai. 

 På grunn av deres kultur mot blant annet  kvinner, ikke-muslimer og honofile lesbiske... 

Anonymkode: 20687...33a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Overrasket skrev:

Dårlig kvinnesyn i Italia. :murvegg:Da er det nok ikke så mange land du kan dra til, TS. Er du klar over hva slags status La Mamma har i en italiensk familie? Hun er nok mer verdsatt, mer respektert og mer lyttet til der enn den tiden og statusen Ola Nordmann vier sin egen mor. 

Italienske menn er de mest umoralske i hele verden. Det er et mannssjåvinistisk samfunn, der det er akseptert at menn er utro, horer rundt, lyver og stjeler. Det italienske samfunnet er gjennomsyret av mafia og dårlig moral. I Sør-Italia er det ville tilstander, de skyter folk og har 0 klasse. Sånne land gidder ikke jeg reise til. Frankrike derimot, der er de såå høflige og aldri noe problem. 

Italienske menn respekterer mamma ja, men i følge deres kvinnesyn så er damer er til for å pules og at de hører hjemme på kjøkkenet. Av alle land jeg kjenner til så er Brazil og Italia desidert verst på dette. Australia er også ille når det gjelder mannssjåvinisme. Til og med i Mexico har jeg ikke opplevd lignende holdninger. 

Anonymkode: dab69...408

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, amativeReflection skrev:

Dubrovnik.

Dubrovnik? Pga menneskehandel eller? Jeg boikotter også alle de jugoslaviske landene da de er uetiske og innblandet i menneskehandel. Har jo sett Taken.

Anonymkode: dab69...408

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dubrovnik? Pga menneskehandel eller? Jeg boikotter også alle de jugoslaviske landene da de er uetiske og innblandet i menneskehandel. Har jo sett Taken.

Anonymkode: dab69...408

Nei, det bare sugde. Dårlig mat og mye søppel. Var fælt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Israel

Anonymkode: bdf31...ea0

Da må du kutte ut pc nett osv.....deler kommer derifra. De produserer enormt mye som vi får i Norge.  Folk roper at de boikotter Israel og unngår appelsiner...herregud uopplyste folk

Anonymkode: 0d002...cb1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Russland, Nord-korea

Anonymkode: 1210a...3e6

På hvilke måte boikotter du nordkorea? 

Anonymkode: 0d002...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Italienske menn er de mest umoralske i hele verden. Det er et mannssjåvinistisk samfunn, der det er akseptert at menn er utro, horer rundt, lyver og stjeler. Frankrike derimot, der er de såå høflige og aldri noe problem. 

Italienske menn respekterer mamma ja, men i følge deres kvinnesyn så er damer er til for å pules og at de hører hjemme på kjøkkenet. 

Anonymkode: dab69...408

:laugh::laugh::laugh:

Dette er jo rett og slett ikke sant. Du bare sprer om deg med vage myter og sleivete bemerkninger. 

Hvis damer flest bare visste hva flere av mine norsk kamerater og bekjente som er gift eller samboere sier om damene sine når dama ikke er tilstede ... :frkk: Og å pule rundt? Det er jo ikke noe sted i verden der Tinder er mer i bruk i helgene per hode enn i Oslo. Jeg har flere kvinnelige venner som klager over hvor kynisk og uforpliktende dating i Oslo er, fordi mennene bare vil ha seg. Hvis du er redd for land med menn som ikke behandler damene sine bra og høy andel utroskap bør du jo rett og slett starte å boikotte Norge, særlig i julebordssesongen.

Mine italienske kamerater i langevarige forhold derimot, er mye mer forpliktet, hengivne og respektfulle mot sine kjære, også når damene ikke er der. Jeg ser at de er forelesket i sine respektive. Til sammenligning har mange norske menn veldig bleke føleleser for sine langvarige partnere. 

Og påstanden om at det er så mye bedre i Frankrike viser jo bare at du kommer med tendensiøs gjetning og fremlegger det som fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Overrasket skrev:

:laugh::laugh::laugh:

Dette er jo rett og slett ikke sant. Du bare sprer om deg med vage myter og sleivete bemerkninger. 

Hvis damer flest bare visste hva flere av mine norsk kamerater og bekjente som er gift eller samboere sier om damene sine når dama ikke er tilstede ... :frkk: Og å pule rundt? Det er jo ikke noe sted i verden der Tinder er mer i bruk i helgene per hode enn i Oslo. Jeg har flere kvinnelige venner som klager over hvor kynisk og uforpliktende dating i Oslo er, fordi mennene bare vil ha seg. Hvis du er redd for land med menn som ikke behandler damene sine bra og høy andel utroskap bør du jo rett og slett starte å boikotte Norge, særlig i julebordssesongen.

Mine italienske kamerater i langevarige forhold derimot, er mye mer forpliktet, hengivne og respektfulle mot sine kjære, også når damene ikke er der. Jeg ser at de er forelesket i sine respektive. Til sammenligning har mange norske menn veldig bleke føleleser for sine langvarige partnere. 

Og påstanden om at det er så mye bedre i Frankrike viser jo bare at du kommer med tendensiøs gjetning og fremlegger det som fakta.

Ok, da henger du i noen umoralske kretser. Jeg kjenner ikke til det du sier om norske menn i Oslo. Uansett så har jeg ikke noe til overs for italienere, jeg har møtt mange og de hadde alle dårlig kvinnesyn. Frekke er dem og. 

DU må gjerne like Italia, jeg må få lov å la vær å dra dit om jeg ønsker det :) Jeg støtter ikke mafia og uetiske samfunn. Jeg liker Frankrike, og det må jeg få lov til. 

Anonymkode: dab69...408

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Boikotter krig så besøker ikke land hvor det kriges. :)

Anonymkode: 9db3f...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/7/2017 den 16.54, AnonymBruker skrev:

Spania er langt ned på min liste, pga. tyrefekting, den der greia der de tenner på hornene til oksene, der de etterlater hjelpesløse jakthunder for å dø alene og redd i skogen og der de skremmer okser ned gater sånn at oksene kan jage mennesker. Jeg håper med hele mitt hjerte at absolutt hver eneste person, spansk eller ikke, som er vitne til det der uten å gjøre alt de fysisk kan for å stoppe det som skjer foran dem, lider en minst like grusom skjebne som dyrene selv - aller helst enda litt verre. At noen mennesker kan være så egoistiske, onde og grusomme at de utsetter et uskyldig dyr for noe så ufattelig horribelt - bare for underholdningens skyld, eller i tilfelle med jakthundene: for at de heller vil kjøpe seg nye til høsten når jaktsesongen starter igjen, gjør meg målløs. Hadde jeg vært innesperret i et rom med en som støtter disse "tradisjonene", hadde bare en av oss kommet ut i live, og det har ikke vært den andre personen.

På grunn at den dritten der reiser jeg aldri i hele mitt liv til Spania, de får aldri mine feriepenger. Jeg skulle ønske jeg hadde mulighet (og ikke minst økonomi) til å boikotte varer fra Spania også, som diverse frukt og grønnsaker, men det har jeg ikke mulighet til nå. Utvalget her jeg bor er ikke bra nok til at man kan velge det man vil, og hvis man gjør det vil det ofte bli veldig dyrt, noe jeg ikke har råd til. Jeg må kjøpe det jeg kan, når jeg kan, der jeg kan. Og da blir det som det blir, spansk eller ikke, dessverre.

At noen reiser til Spania på ferie, og dermed støtter disse tradisjonene (indirekte) er noe jeg aldri kommer til å forstå. Søk opp bilder og/eller artikler på Google, det er grusomt. Hvis dere ikke bryr dere om okser, så bry dere iallefall om hundene som blir dumpet i ødemarken, hengt, brukket beinene på og forlatt, knyttet sammen beina på og kastet i sekker... Bare fordi jegeren ikke gidder å ta vare på dyret mens jaktsesongen har pause, eller fordi hunden ikke var flink nok.

Anonymkode: 95dbd...f3b

Det vil kanskje glede deg å vite at tyrefekting er en døende tradisjon, hvertfall i Andalucia.

 

---

 

Personlig synes jeg det er idiotisk å boikotte land, alle land har noe av interesse, men jeg reiser ikke til Israel med mindre jeg må.

Anonymkode: 95042...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spania pga tyrefekting og deres elendige behandling av dyr... Jeg nekter å dra til spania pp ferie.

Og kina...av samme grunn

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...