Gå til innhold

Sille's babydrøm nr 2


Sille4

Anbefalte innlegg

Hei :blomst:

Jeg har nå endelig fått tilbake første menstruasjon etter fødselen for 15 mnd siden. Jeg og samboer har derfor blitt enige om at vi ønsker å prøve på lillesøsken. 

Vi er et par på 25 og 26 år, bosatt i rekkehus på Østlandet med sønnen vår og to pusekatter. Nå ønsker vi nr 2 og familien vil være komplett :babygutt:

I følge appen jeg har vil neste eggløsning være ca 17 august og mensen 1 september. Appen tar utgangspunkt i 28 dagers syklus, men uvisst om det stemmer. Har heldigvis sikret meg et stort lager med tester fra Wish :plystre:skulle det klaffe på første forsøk vil termin bli i mai og akkurat 24 måneder i mellom de. 

Enn så lenge føler jeg meg mer avslappet til denne runden med prøving enn jeg gjorde med nr 1, men det tror jeg fort kan snu :fnise:

 

Endret av Sille4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her vil jeg følge med!:)

Har en på 13 mnd og har veeldig lyst på en til. Mannen er nok ikke så klar som meg:P uansett så er det enda ingen mensen i sikte her.

Kan jeg spørre om/hvor mye du ammer? (mht til mensen)

Endret av N85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, N85 skrev:

Her vil jeg følge med!:)

Har en på 13 mnd og har veeldig lyst på en til. Mannen er nok ikke så klar som meg:P uansett så er det enda ingen mensen i sikte her.

Kan jeg spørre om/hvor mye du ammer? (mht til mensen)

:goodbye:

Så spennende! Er nok jeg som var mest klar her også, men han var heldigvis enig når mensen endelig kom. Så håper det samme i ditt tilfelle :nigo:

Jeg ammer fortsatt på kveld når han legger seg og siden vi samsover blir det gjerne et par ganger på natten også. Men jeg hadde ei ukes tid jeg prøvde å avvenne nattammingen (fungerte dårlig :fnise:), så jeg vil tro det var det som gjorde utslaget for min del :) du da?

4 timer siden, Tonio skrev:

Så spennende! Hvilken pp traff førstemann på? :klem1:

:goodbye:

Han satt på pp 3 :hjerte: Jeg har derfor litt forhåpninger om at det kan gå fort denne gangen også, selv om jeg vet det kan gå den andre veien. :ler:

Endret av Sille4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sille4 skrev:

:goodbye:

Så spennende! Er nok jeg som var mest klar her også, men han var heldigvis enig når mensen endelig kom. Så håper det samme i ditt tilfelle :nigo:

Jeg ammer fortsatt på kveld når han legger seg og siden vi samsover blir det gjerne et par ganger på natten også. Men jeg hadde ei ukes tid jeg prøvde å avvenne nattammingen (fungerte dårlig :fnise:), så jeg vil tro det var det som gjorde utslaget for min del :) du da?

:goodbye:

Han satt på pp 3 :hjerte: Jeg har derfor litt forhåpninger om at det kan gå fort denne gangen også, selv om jeg vet det kan gå den andre veien. :ler:

Ammer som deg, men i tillegg morgen og en gang på dagen. Kunne sikkert droppet morgenamminga, men den gir meg 1-2 timer ekstra søvn:P 

Skal krysse fingrene for at det går fort for dere med nr 2 også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal jeg følge med :blomst: Tenk at du allerede prøver på #2  :sjokk:  Tiden går såå fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, N85 skrev:

Ammer som deg, men i tillegg morgen og en gang på dagen. Kunne sikkert droppet morgenamminga, men den gir meg 1-2 timer ekstra søvn:P 

Skal krysse fingrene for at det går fort for dere med nr 2 også!

Forstår deg godt ang ammingen for å få litt mer søvn. Egentlig defor jeg fortsatt nattammer. Han sovner mye fortere igjen da:ler: takk takk! :hjerte:

17 timer siden, Sapphira skrev:

Her skal jeg følge med :blomst: Tenk at du allerede prøver på #2  :sjokk:  Tiden går såå fort!

Sapphira :hjerte: hvordan går det med deg? Ja, tiden går så altfor fort! Blir veldig spennende å prøve på nr 2 :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen er ferdig allerede. Varte kun 3 dager, men det er også helt greit. Merket at jeg hadde litt kraftigere blødning, men null mensensmerter. 

Siden jeg ikke vet hvor lang syklus jeg har og ikke orker å sette meg inn i EL-tester og temping(enda i hvertfall), så blir det annenhver dag metoden. Den fungerte i hvertfall sist og mannen blir fornøyd  :laugh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har teit syklus nærmer du deg el! :yvonne:

Håper på en fultreffer allerede første pp, hadde vært gøy med en 17. may baby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2017 den 1.21, Tonio skrev:

Hvis du ikke har teit syklus nærmer du deg el! :yvonne:

Håper på en fultreffer allerede første pp, hadde vært gøy med en 17. may baby..

Ja, har litt forskjellige apper som viser EL alt fra torsdag til søndag, så håper det stemmer. :) veldig kjedelig om det skal gå mange uker til neste mens, men jeg er forberedt på det også :laugh:

Jeg sa til samboer at hvis det klaffer nå, så blir det helt sikkert 17 mai baby :fnise:

Endret av Sille4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/8/2017 den 14.29, Sille4 skrev:

Sapphira :hjerte: hvordan går det med deg? Ja, tiden går så altfor fort! Blir veldig spennende å prøve på nr 2 :) 

Det går veldig fint med oss, men har lite av tid til å være på forum :fnise: Snuppa mi er allerede 4 mnd - tiden går alt for fort :overrasket:

Krysser fingrene for 17 mai (eller i det minste mai-) baby :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2017 den 21.34, Sapphira skrev:

Det går veldig fint med oss, men har lite av tid til å være på forum :fnise: Snuppa mi er allerede 4 mnd - tiden går alt for fort :overrasket:

Krysser fingrene for 17 mai (eller i det minste mai-) baby :mynona:

Så stor hun har blitt alt :ohmy: tiden flyr altfor fort etter man får barn :( 

Takk for kryssing! Håper det hjelper. :laugh:

 

På 15.8.2017 den 3.17, tweet skrev:

Å dele bursdag med Norge høres kult ut ;)

Lykke til med prøving! Kos deg!

Tusen takk, tweet :blomst:

——

Veldig usikker på om jeg er rundt EL-tid nå eller ikke. Appene jeg har lastet ned er lagt inn på de gamle syklusene på 30-35 dager, og da er jeg snart i dpo land hvis det skulle stemme. Merker ingen spesielle kroppslige tegn som jeg ved forrige prøving, men jeg syns livmortappen kjennes mer åpen ut nå enn ellers :klo: begynner vel testingen om et par uker uansett :fnise: Jeg har også økt ammingen på natt igjen siden minsten er forkjøla og mange oppvåkninger, så vet ikke om det kan stoppe EL igjen? Og hvem vet hvor lange syklusene er etter å ikke hatt mensen på 2 år :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke med amming og alt dette, men er det en ting jeg har fått høre flere ganger nå så er det at man kan ha el uten å merke det! Selv om man har merket det før. :)

Hører i blant om de som sjekker livmortappen, også sitter jeg her og klør meg litt i hodet. :klo:Altså jeg har jo stikket fingre inn der nede, men nok til å kunne si noe sånt?! Nei. 

Satser på at du er i DPO-land, gleder meg til å høre du fikk to blå! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Mensen meldte sin ankomst for et par uker siden, så ingen klaff denne gangen. Men når jeg kikker tilbake på appen i forhold til når EL sannsynligvis var, så hadde vi ikke sex. Så betegner forrige runde som pp 0. 

Syklusen var på 39 dager, så spennende å så hvor lang den blir nå. Forventet EL er ca 6 oktober om syklusen holder seg like lang.

Jeg merker jeg fortsatt er avslappet til prøvingen, og det er egentlig veldig deilig. Slippe det stresset og jaget som jeg følte på sist. Jeg er bare veldig glad for å ha fått mensen gang nr 2, for da er forhåpentligvis syklusen tilbake til tross for amming. Da vet jeg at muligheten for å bli gravid er der i hvertfall :hjerte:

Endret av Sille4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det ikke klaffet denne gang, men flott at du klarer å være avslappet og ikke stresser:-) Lykke til i neste periode. :mynona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.9.2017 den 14.05, Sjokoladepiken skrev:

Synd det ikke klaffet denne gang, men flott at du klarer å være avslappet og ikke stresser:-) Lykke til i neste periode. :mynona:

Tusen takk :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ogs[ begynt  å pr;ve på nr 2. Fikk min første mens i september. Kom 30 dager etter ammeslutt.

Sist tok det 18pp, så håper det klaffer fortere nå. Jeg bruker EL tester i tillegg til appen.

Bra at du teller de pp der dere treffer EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2017 den 6.17, Ny Bruker skrev:

Vi har ogs[ begynt  å pr;ve på nr 2. Fikk min første mens i september. Kom 30 dager etter ammeslutt.

Sist tok det 18pp, så håper det klaffer fortere nå. Jeg bruker EL tester i tillegg til appen.

Bra at du teller de pp der dere treffer EL.

Så spennende med flere som prøver på nr 2! 😃Hvor gammel er din første nå? 

Da krysser jeg fingrene for at det går fortere denne gangen for dere :) jeg har hatt noen el-tester liggende og har ikke klart å holde meg helt unna, men jeg får ikke noe utslag på positiv test, så litt usikker på om jeg i det hele tatt har EL. Og hvordan ligger du an i syklusen nå da? :) 

Ja, syns ikke det kan regnes som pp når vi ikke er i nærheten av EL :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge appen min hadde jeg EL på fredag, men tror kanskje jeg hadde EL i går/i dag? Satser på at jeg er dpo 1 i dag. :) tenkte å ta første test neste lørdag siden jeg skal i bursdag da 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...