Gå til innhold

Min herlig kaotiske hverdag


Askmeagain89

Anbefalte innlegg

@miore Ja, det er liksom ikke noe stopp på det, men jeg liker det :)

Herlig. Her spurte også storesøster om når barnehagen skulle begynne og gledet seg.... Til den faktisk åpnet. Vi har gjort altfor mye. Møtt noen eller gjort noe så og si hver eneste dag, og hun elsker familien sin på alle kanter. Hun hadde nok elsket å bo i et familiekollektiv. Synd mammaen er en sånn liker-best-å-være-alene mamma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde blitt fullstendig ga-ga av å bo i familiekollektiv etter ca en halv dag, såeh, jeg er nok en sånn en jeg også :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familiekollektiv høres slitsomt ut! Jeg kunne derimot godt tenke meg et slags vennekollektiv. Si vi hadde hvert vår hus, med en felles hage i midten, og alle hadde unger som gikk ut og inn og koste seg sammen - det hadde jeg likt tror jeg! Men familie over alt hele tiden? Neeeeei ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder og gruer meg til vi også kommer til hvorfor-stadiet. 
Gleder meg fordi da kan kanskje Trollet svare noe mer enn ''eeeh'' når jeg spør ham hvorfor han er sint/lei seg... og gruer meg fordi jeg tror det blir veldig vanskelig å svare godt nok etterhvert. :P 

Kjempe optimistisk plan her nå: om mannen skal være hjemme i perm så kan vel han bake brød? 
Eller grønnsaksmoser og hjemmelagde smoothier?
Lapper og egg? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2018 den 20.53, miore skrev:

Jeg hadde blitt fullstendig ga-ga av å bo i familiekollektiv etter ca en halv dag, såeh, jeg er nok en sånn en jeg også :ler: 

:fnise:

På 5.1.2018 den 9.56, lille_frosk skrev:

Familiekollektiv høres slitsomt ut! Jeg kunne derimot godt tenke meg et slags vennekollektiv. Si vi hadde hvert vår hus, med en felles hage i midten, og alle hadde unger som gikk ut og inn og koste seg sammen - det hadde jeg likt tror jeg! Men familie over alt hele tiden? Neeeeei ...

Da er du hakket mer sosial enn meg ;) Det høres veldig hyggelig ut, men jeg er litt for glad i å være alene og for meg selv :P

23 timer siden, Beccy87 skrev:

Jeg gleder og gruer meg til vi også kommer til hvorfor-stadiet. 
Gleder meg fordi da kan kanskje Trollet svare noe mer enn ''eeeh'' når jeg spør ham hvorfor han er sint/lei seg... og gruer meg fordi jeg tror det blir veldig vanskelig å svare godt nok etterhvert. :P 

Kjempe optimistisk plan her nå: om mannen skal være hjemme i perm så kan vel han bake brød? 
Eller grønnsaksmoser og hjemmelagde smoothier?
Lapper og egg? :) 

Jeg skal foreslå det, men det regner jeg med i beste fall varer en halv gang før han gir opp :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi for en grusom morgen. Verste på lenge. Det begynte i natt. Lillesøster har vært våken mer enn ti ganger mellom 21-05.30. Grått, vridd seg og krevd å få ligge å spise hele natten. Resultatet ble ingen søvn, låst rygg og irritert mamma. Våknet siste gang 5.30 og ville ikke sove mer. Fortsatte med dårlig humør 6.30 til hun nå endelig har sovnet, ved puppen. Har forsøkt vogn inne og ute, men nei. Bare grått, ropt og brølt hele morgenen til nå. I tillegg var storesøster i et særdeles dårlig humør og helte vann utover sofa og tepper, ble sur for alt selv om det var gjort slik hun ville og slo seg helt vrang fordi hun måtte i barnehagen. Mannen er på jobb, så da var man alene da. 

Dette er min siste dag i permisjon :fnise: Avslutter med et brak tydeligvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oisann! 
Litt deilig å kunne avslutte permisjonen når det blir sånn? :P  

Første dag på jobb i dag da? 
Hvordan går det? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte meg å sette pris på jobben for å si det sånn ;)

Første dag går veldig bra. Har fri ;) Natten og morgenen i dag har vært like fæl. Heldigvis var vi to om å dele kaoset siden mannen har senvakt. Lillesøster sover fortsatt ikke. Veldig spent på hvordan det blir alene med begge i ettermiddag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettermiddagen gikk som en drøm og begge sover søtt i sengen min. Enn så lenge ;) Vi lekte masse, laget middag som alle kunne spise (ikke lett) og lest bøker (de elsker bøker) 

Lillesøster er fast bestemt på at 2x30 minutter er mer enn nok søvn mellom 6.00-19.30. Noen ganger våkner hun enda tidligere også. Jeg er litt uenig i at det er nok. Hun har heldigvis begynt å spise litt mer mat nå. Og er virkelig overalt i leiligheten her. Kommer seg inn på alle rom og over høye kanter. Til og med oppi lave skuffer. Det er veldig moro, men litt skummelt fordi storesøster elsker sine bittesmå leker. Det gjør lillesøster også..... Bruker mye av dagen på å plukke fra og fjerne ting fra munnen til lillesøster, noe hun selvfølgelig ikke synes er ok. Dessuten åler hun seg bare så det ser ut som hun er i livsfare der hun henger over skuffekanten, gjerne med åpen munn fordi hun skal smake på kanten samtidig. 

 - - Ble litt hektisk her med mye oppvåkninger på lillesøster - - 

Storesøster er så fantastisk om dagen. Pappaen og jeg deler minst femten slike "å vet du hva **** sa/gjorde i dag?" hver dag. Hun er så herlig og en super storesøster. Koser, hopper, leker og deler med lillesøster, selv de tingene hun elsker mest vil hun dele med lillesøster. Det er godt å se. Lillesøster elsker selvfølgelig all oppmerksomheten og ler så hun triller av det meste hun gjør. Storesøster er også så herlig bestemt og litt sjenert. Hun skravler derfor til alle hun møter, men blir sjenert og rødmer hvis de svarer eller spør henne om noe. 

Det er kjipt å tenke på at jeg skal være borte fra jentene mine så mye. Lillesøster har så smått begynt å krabbe baklengs og lærer nye ting hele tiden. Livredd for å gå glipp av noe. Tenk om dette blir den siste babyen jeg får. Storesøster er god som dagen er lang og vil så gjerne være med henne de timene hun er hjemme etter barnehagen. Det blir selvfølgelig godt å jobbe også. Deilig å ha fokus et litt annet sted enn barna hele tiden. Det har blitt mye tid på meg hjemme med begge. Noe jeg er veldig glad for, men som også har gjort at mannen ikke har fått prøvd seg noe særlig på å være alene med verken storesøster eller lillesøster. Nå skal han få litt innblikk i hvordan dagene er her hjemme, og det tror jeg er bra for begge. Denne gangen skal han ha permisjon alene (jeg var hjemme forrige gang).

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig å lese om jentene dine. De høres herlige ut! Jeg blir så glad når jeg hører om storesøster som er så fin med lillesøster og, jeg er mest vant med ganske heftig sjalusi fra venner og familie når de får nummer to, så dette var litt balsam for sjelen. Jeg tror også det er fint at mannen også får prøvd seg "ordentlig" i permisjon altså, men det er klart det stikker litt når man er mye borte fra barna sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det er veldig bra både for deg og mannen at han får prøvd seg litt alene :) Det er rart å begynne på jobb igjen, rart å skulle være så lenge borte, men det er jo egentlig ganske deilig også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lille_frosk skrev:

Så utrolig koselig å lese om jentene dine. De høres herlige ut! Jeg blir så glad når jeg hører om storesøster som er så fin med lillesøster og, jeg er mest vant med ganske heftig sjalusi fra venner og familie når de får nummer to, så dette var litt balsam for sjelen. Jeg tror også det er fint at mannen også får prøvd seg "ordentlig" i permisjon altså, men det er klart det stikker litt når man er mye borte fra barna sine. 

Vi hadde en periode med heftig sjalusi. Det passerte da lillesøster begynte å gi litt respons og kunne leke sammen med storesøster og oss. 

Det trenger vi nok begge, ja. Jeg jobbet litt sist også, men var mye hjemme og hadde ansvaret før og etter jobb. 

2 timer siden, miore skrev:

Jeg tror også det er veldig bra både for deg og mannen at han får prøvd seg litt alene :) Det er rart å begynne på jobb igjen, rart å skulle være så lenge borte, men det er jo egentlig ganske deilig også ;) 

Ja, det blir ganske deilig og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første dag på jobb unnagjort. Det gikk bra hjemme også :) Natten og i dag derimot... Vet ikke om det er en reaksjon på fraværet eller noe annet, men lillesøster er helt krakilsk. Har omsider fått roet henne etter halvannen time med misnøye. Stakkars liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke lillesøster er noe særlig glad for at jeg er på jobb :( Det er mye kaving og gråt på natten og merkelig humør ellers når jeg er hjemme, noe jeg forsåvidt knapt har vært siden lørdag morgen. Lange vakter var tyngre enn jeg først regnet med. Var fælt å være borte fra barna. Fri i morgen, og da håper jeg storesøster vil være hjemme. Det går seg vel til dette, men foreløpig føles det bare veldig kjipt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at overgangen er vanskelig :klem: Håper det går seg til litt når dere blir vant til det hele gjengen. Har mannen sagt noe om hvordan det har vært å være hjemme foreløpig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stor overgang, det er greit for alle parter å bruke litt tid på de. 
Forstår godt at du synes det er tøft med lange dager, håper det blir bedre etterhvert. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det blir bedre. Har hatt begge hjemme i dag og vi har kost oss masse :)

Det var like ille i natt også og legging i kveld var et mareritt. Leggingen på dagen også. Nå trenger jeg virkelig litt søvn. 

@miore Det går veldig bra hjemme når mannen er her :) Lillesøster er litt pappadalt blitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være utviklingssprang. Lillesøster er en apekatt. Nekter å sove i vognen som hun elsker og vil være på armen istedet for å leke. Ikke likt henne. Hun er kosete og sånn, men ikke klengete slik storesøster var. Forutenom nå da. 

Natten var ikke bedre i natt og legging var umulig. Hun skrek i en halvtime uten at noe hjalp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er så tungt når det blir sånn! Jeg pleier å nynne "deterenfase, deterenfase, deterenfase!!!" stille inni meg dagen lang når det står på her. Jeg håper det løsner snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...